Slid på broer og huse: VÅS VÅS VÅS VÅS VÅS
Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-07 20:09

Slid på broer og huse: VÅS VÅS VÅS VÅS VÅS

Som spejder kravlede jeg på Hammerhus ruin , der er bygget af munkesten i
tidlig middelalder, og eneste årsag til forfald var, at lortet var
forældet(pga kanonteknologi og politik), og derfor stjal bønder på hele
Bornholm mursten fra den ubeskadigede fæstning og gjorde den til ruin.

Min skorsten som jeg viste foto af på dk.politik kunne have stået i en
million år, men den moderne dansker fatter ikke en skid om slid, og fordi
den overfladisk set så hærget ud, skrev debatører at den var faldefærdig.

Kun for at få lån, dvs bøje mig for usaglige snob-hensyn, lod jeg den "filse".

Højhuset i Rødovre som skal rives ned, fordi en borgmester vil tjene penge
og evakuerede beboerne nytårsdag med blæsevejr som alibi, er heller ikke
slidt,

Faktisk gælder, at jo ældre huse er, jo stærkere er de.

Det er nybyggede huse, der styrter sammen, og huse under reparation

Den store bro i Minneapolis der netop er styrtet sammen var under
reparation.

Entreprenører er dygtige og asociale mht at skabe job for sig selv.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-07 03:28

> [...]
>
> Faktisk gælder, at jo ældre huse er, jo stærkere er de.
>
> Det er nybyggede huse, der styrter sammen, og huse under reparation

GAmle huse har prøvet orkaner fra alle retninger og holder derfor til alt,
og slid er let klaret med lidt stålstøtte under trappen og lidt linoleum
hvor der gås.

Nu klynker Tibet at Dalai Lama paladsets solkongeluksus bliver slidt af de
mange turister.
De har lært at lyve af vore jobskabende krævende offentlig ansatte, for slid
på bygning pgaat hold af tyve besøgende kommer dobbelt så ofte er ikke et
funktionelt holdbarhedsproblem - vel?
Mursten slides kun hvis edderkoppemanden kravler lodret på dem - taget
ligeså
Hvem har hørt om et slidt fundament, hvis ikke Elben-oversvømmelse o lign?
Undertiden kræver træværk at der påsmøres lidt af de vidundermidler som
kemikerne udvikler - det er en højteknologi som Kina fuldt ud mestrer.
Og som Flügger Farver spinder guld på, pga Silvandanskernes rastløshed