En forkælet dreng ...
Fra : Per Rønne

Dato : 02-08-07 17:05

På:

<http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=924760>

kan man se en historie, der illustrerer »det italienske problem« med
sønner, der bliver ved med at bo hjemme i al for lang tid.

En italiensk mor blev nemlig så gal over at sønnen kom for sent hjem, at
hun ikke alene gav ham et møgfald, men også tog nøglerne fra ham, noget
domstolene ikke plejer at se med milde øjne på. Mødre har at være
moderlige, og beholde sønnerne hjemme, i hvert fald indtil de bliver
gift.

Jeg citerer:

=
- Min søn respekterer mig ikke, han fortæller mig ikke, hvor han går hen
om aftenen, og han kommer sent hjem, skulle moren have sagt.

Ud over det var hun utilfreds med, at sønnen altid brokkede sig over
hendes mad.
=

Det lykkedes af få politiet til at forlige mor og søn, og sidstnævnte
fik nøglerne tilbage.

Sønnens alder ? 61. Altså over den danske efterlønsalder.

Man forstår pludselig bedre, at de italiense kvinder ikke gider få børn
mere - måske skulle Italien se at få ændret lovgivningen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk