Sosserne gør klar til valgkamp?
Fra : Peder B. Pels

Dato : 01-08-07 21:31

Liste A er begyndt at hænge propagandaplakater op i det nordsjællandske.
Udover de gabende kedelige "sund og gratis mad i daginstitutionerne" er
der også den lidt mere sigende plakat:

"Velfærd eller skattelettelser? VI VÆLGER VELFÆRD".

Oversat til almindeligt dansk:

"VI VÆLGER UHÆMMEDE SKATTESTIGNINGER SPECIELT PÅ LAVINDKOMSTER".

Suk.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-08-07 21:37

"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse
> Liste A er begyndt at hænge propagandaplakater op i det nordsjællandske.
> Udover de gabende kedelige "sund og gratis mad i daginstitutionerne" er
> der også den lidt mere sigende plakat:

bare rolig - sosserne har så store interne problemer at de ikke kan stable
et alternativ på benene

> "Velfærd eller skattelettelser? VI VÆLGER VELFÆRD".
>
> Oversat til almindeligt dansk:
>
> "VI VÆLGER UHÆMMEDE SKATTESTIGNINGER SPECIELT PÅ LAVINDKOMSTER".

med mindre du og dine bliverlidt aktive i den kommende valgkamp

Peter

Fra : @

Dato : 01-08-07 21:47

On Wed, 1 Aug 2007 22:31:27 +0200, peter@nospamplease.dk (Peder B.
Pels) wrote:

> [...]
>
>Oversat til almindeligt dansk:
>
>"VI VÆLGER UHÆMMEDE SKATTESTIGNINGER SPECIELT PÅ LAVINDKOMSTER".

der har jo i mange år været socialdemokratisk politik at tage fra de
fattige og give til de rige

mon ikke de snart trænger til fornyelse
--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Zeki

Dato : 01-08-07 22:36

> [...]
>
> Oversat til almindeligt dansk:
>
> "VI VÆLGER UHÆMMEDE SKATTESTIGNINGER SPECIELT PÅ LAVINDKOMSTER".

Du er elendig til at oversætte.

"S: Skattelettelser til lavtlønnede"
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=920956

Fra : Peder B. Pels

Dato : 01-08-07 22:58

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> "Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse

> Du er elendig til at oversætte.

Nej, kære Zeki, jeg har blot hukommelsen og min viden i orden i forhold
til visse andre.

Det er ek ubestrideligt faktum, at den Socialdemokratisk ledede regering
i 90'erne høvede skatterne på lavindkomster ved at indføre
"arbejdsmarkedsbidraget", som udhulder bundfradraget. Det er også et
ubestrideligt faktum, at sosserne sænkede marginalskatterne. Det er også
et ubestrideligt faktum at pinsepakken i 99 ramte nybagte børnefamilier
specielt hårdt fordi Lykketoft & Co. skulel skaffe penge til deres
spendereprojekt HURTIGTS MULIGT da pengene fra salget af TDC ikke
længere slog til.

> "S: Skattelettelser til lavtlønnede"
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=920956

Tillykke, Zeki, du har hermed bevist at der er masser af tåber der vil
tro på hvad som helst som politikerne siger. Dels er socialdemorkaternes
track record hvad angår dels sanddruelighed, og specifik hvad angår snak
om skat og offentlige finanser KOMPLET UPÅLIDELIG, og dels står der
klart i artikeln:

"Helle Thorning-Schmidt ønsker ikke at gå i detaljer med, hvor stor
skattelettelsen til de laveste indkomster skal være, eller hvordan den
skal finansieres."

og

"Det samlede skattetryk skal fortsat ligge tæt op ad de 50 pct.,
fastslår Thorning-Schmidt, der gerne vil lave en skattereform, der
rækker mange år frem i tiden."

Med andre ord - det er vindfrikadeller. Ingen løfter (om reelle
lettelser i det samlede skattetryk) at binde sig på, og ingen plan. Men
du tror alligevel på det. Suk.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 01-08-07 23:11

"Peder B. Pels" skrev i en meddelelse

> Med andre ord - det er vindfrikadeller. Ingen løfter >>(om reelle
> lettelser i det samlede skattetryk) at binde sig på,

LOL ... Jeg kan lige se Plakaten for mig

INGEN VINDFRIKADELLER I VENSTRE
eller
I KONSERVATIVE ER VI TIL RIGTIGE DELLER
eller den grove
EN STEMME PÅ HELLE ER EN STEMME PÅ
VINDFRIKADELLER ELLER KAOS

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Zeki

Dato : 01-08-07 23:19

> [...]

> i 90'erne høvede skatterne på lavindkomster ved at indføre
> "arbejdsmarkedsbidraget", som udhulder bundfradraget.

Og hvad kan vi bruge det til i dag?
Du praler med din "viden", men hvor er den viden om politik der fortæller
dig at et partis politik i ét årti ikke nødvendigvis er identisk med
partiets politik det næste årti? Alle partier skifter holdning, meninger og
politik afhængigt af hvilken vej vinden blæser og hvad der bedst kan betale
sig ud fra dynamiske parametre.

> [...]
> specielt hårdt fordi Lykketoft & Co. skulel skaffe penge til deres
> spendereprojekt HURTIGTS MULIGT da pengene fra salget af TDC ikke

Ja, og? Der var ting som den tidligere regering gjorde godt, og der var ting
som den tidligere regering med rette kan kritiseres for. Sådan er det jo
altid, uanset hvilke briller man har på.

Jeg synes det er sundt at du nærer dyb mistro til Socialdemokraterne. Som
borger bør man altid forholde sig skeptisk/kritisk til de budskaber
politikere forsøger at sælge til befolkningen, hvad enten det er en krig
eller mere velfærd. Men er du også kritisk over for partier til højre for
midten?

> Tillykke, Zeki, du har hermed bevist at der er masser af tåber der vil
> tro på hvad som helst som politikerne siger.

Ja, det er der i hvert fald. Jeg selv er ikke én af dem. Jeg bør hellere tro
på dit budskab om "uhæmmede skattestigninger på lavindkomster", ikke?

> Med andre ord - det er vindfrikadeller. Ingen løfter (om reelle
> lettelser i det samlede skattetryk) at binde sig på, og ingen plan. Men
> du tror alligevel på det. Suk.

Næh nej.

Men hvad får dig til at tro at din "oversættelse" er bedre end
min/journalistens?

Fra : Peder B. Pels

Dato : 01-08-07 23:29

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> "Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad kan vi bruge det til i dag?

Erfaringer om pålideligheden af socialdemokratisk lederskab hvad angår
nationaløkonomi.

> Du praler med din "viden", men hvor er den viden om politik der fortæller
> dig at et partis politik i ét årti ikke nødvendigvis er identisk med
> partiets politik det næste årti?

Har du nogen grund tila t tro at den skulel være anderledes når
toppersonerne og kendisserne i partiet stort set er de samme?

> Alle partier skifter holdning, meninger og
> politik afhængigt af hvilken vej vinden blæser og hvad der bedst kan betale
> sig ud fra dynamiske parametre.

Og du mener altså at sosserne lige pludselig skulle skifte fra FIRE
ÅRTIERS KURS som hele tiden har gået på "velfærd" i form af mere skat og
større offentlig sektor med minimal økonomisk ansavrlighed, til den
komplette modpol af dette, hvilket er udgiftsstop og skattestop?

Du er da ualmindelig godtroende, er du ikke?

> Ja, og? Der var ting som den tidligere regering gjorde godt, og der var ting
> som den tidligere regering med rette kan kritiseres for. Sådan er det jo
> altid, uanset hvilke briller man har på.

Snik snak.

> [...]
> eller mere velfærd. Men er du også kritisk over for partier til højre for

Fandenme ja, og iøvrigt er din højre-venstre skala hul i hovedet.
Politik er ikke noget du kan pacere på én akse.

> Ja, det er der i hvert fald. Jeg selv er ikke én af dem.

Jo, det er du evident.

> Jeg bør hellere tro
> på dit budskab om "uhæmmede skattestigninger på lavindkomster", ikke?

Ja, hvis du havde min historiske indsigt, men det lader du til at
insistere på ikke at tilegne dig.

> Næh nej.
>
> Men hvad får dig til at tro at din "oversættelse" er bedre end
> min/journalistens?

Igen, hvis du ikke kan læse eller forstå ovenstående: Lang tids
erfaring, specielt med de politikere der hører til på den såkaldte
"venstrefløj".

Fra : Zeki

Dato : 02-08-07 00:16

> Har du nogen grund tila t tro at den skulel være anderledes når
> toppersonerne og kendisserne i partiet stort set er de samme?

Det handler vel om hvordan disse personer vælger at føre politik den dag i
dag. Hvad de lægger vægt på i dag og ikke hvad de mente og sagde i forrige
årtusinde?
Klart at der er nogle grundlæggende værdier som mere eller mindre er
urokkelige, men de argumenter du har fremført har intet med disse at gøre.
Socialdemokratiet har "velfærd" - den danske model - som værdi. Ønsker man
den må man også være indstillet på at bidrage. Ønsker man til gengæld
skattelettelser, så må man også være indstillet på ringere offentlig service
og mere brugerbetaling. Du kan ikke få begge.

> [...]
> større offentlig sektor med minimal økonomisk ansavrlighed, til den
> komplette modpol af dette, hvilket er udgiftsstop og skattestop?

Skattelettelser under S er ikke realistisk i disse år. Skattestop er. Det
mener de i hvert fald selv. S's hovedbestyrelse støtter i hvert fald
regeringens skattestop og står det til dem vil det fortsætte hvis de får
magten. Helle's valgløfte er klart: "Socialdemokraterne lover altså -
ligesom regeringen - at der ikke vil komme stigninger i indkomstskatter
eller boligskatter, hvis Helle Thorning Schmidt får nøglen til
statsministeriet efter næste valg.."
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/01/28/122157.htm

Mht skattelettelser har hun sagt at der tidligst er råd til dem i 2012.
> Du er da ualmindelig godtroende, er du ikke?

Kald mig hvad du vil.

> Fandenme ja, og iøvrigt er din højre-venstre skala hul i hovedet.
> Politik er ikke noget du kan pacere på én akse.

Så EL ligger ikke yderst til venstre? SF ligger ikke til venstre for midten?
Venstre ligger ikke en smule til højre for midten?
Jeg ser at din påståede viden om politik er på et niveau lavere end det man
lærer i samfundsfag i folkeskolen.

Jeg finder det pudsigt at du mener at en opdeling i højre og venstre på det
politiske spektre er "hul i hovedet" når du samtidig flittigt deltog i
tilsvining af påståede "venstreorienterede" i tråden af samme navn fordi de
angiveligt er venstreorienterede.

> Jo, det er du evident.

Hvis det kan gøre dig glad at tro på det, så skal du være velkommen.

Så nu er jeg i dine øjne både godtroende og en tåbe.

Synes du jeg skal følge det råd du skrev om i en anden debat? At "Den bedste
måde at kultuvere saglig debat er at ignorere dem der udsender personfnidder
og debattere med dem der ikke gør det."?

Eller er det ikke alene din viden, men også dine råd jeg skal tage med et
gran salt?

> Ja, hvis du havde min historiske indsigt, men det lader du til at
> insistere på ikke at tilegne dig.

Din "historiske indsigt"? Tak for tilbuddet, men da der ikke er noget der
indikerer "uhæmmede skattestigninger på lavindkomster" er jeg nu nået frem
til at jeg hverken kan bruge din viden eller historiske indsigt til noget.
Overvejer dog at tage imod dit råd om at ignorere dig.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 02-08-07 00:25

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

snip

> [...]
> til at jeg hverken kan bruge din viden eller historiske indsigt til noget.
> Overvejer dog at tage imod dit råd om at ignorere dig.

Og her brugte jeg så min erfaring til at læse det sidste af dit indlæg
først. Og som erfaringen viste - du slutter som forventet af med at
opføre dig som en faktaresistent idiot, der er komplet ligeglad med
historiske fakta der er i "the public record", og du er kun ude på
hjernedød polemik, ikke på at tage ved lære og dermed nødvendigvis ændre
egne holdninger som måske enda var forkerte.

Mao, du er spild af tid og kræfter. Velkommen til filteret. Farveller!

Fra : Zeki

Dato : 02-08-07 00:30

> først. Og som erfaringen viste - du slutter som forventet af med at
> opføre dig som en faktaresistent idiot,

Uha da. Jeg ser at det gjorde ondt at blive konfronteret med egne udsagn og
dermed blive stemplet som en hykler.

Fra : Wilstrup

Dato : 02-08-07 07:42

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i meddelelsen
> "Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en
> meddelelse

> Uha da. Jeg ser at det gjorde ondt at blive konfronteret med
> egne udsagn og dermed blive stemplet som en hykler.

Da han ikke kan læse hvad du skriver, så gentager jeg det
gerne - indtil han også sætter mig i sit filter, for den måde
han flygter fra debatten på er jo morsom - især da han er den
første til at gå i rette med andre, der vælger samme løsning -
altså: Perlesvin:

"Uha da. Jeg ser at det gjorde ondt at blive konfronteret med
egne udsagn og
dermed blive stemplet som en hykler."

så nu må jeg også en tur i filteret -ikke sandt, Perlesvin?

Fra : N_B_DK

Dato : 02-08-07 09:45

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Da han ikke kan læse hvad du skriver, så gentager jeg det
> gerne - indtil han også sætter mig i sit filter, for den måde
> han flygter fra debatten på er jo morsom -

LOOOOL siger du der ikke kan få sat folk i dit filter hurtigt nok, husk
forbindingen til foden...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 03-08-07 22:50

> [...]
> egne holdninger som måske enda var forkerte.
>

> Mao, du er spild af tid og kræfter. Velkommen til filteret. Farveller!

Uha, Du lyder som Thorkild Poulsen, ham der formanden fra
skatteborgerforeningen http://www.skatteborgerne.dk/ der kalder andre for
stupide idioter, hvis man ikke fravælger fakta han mener man skal fravælge.

Uha uha

Mvh Svend

Fra : Peder B. Pels

Dato : 03-08-07 22:54

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@hotmail*.com> wrote:

> [...]
> stupide idioter, hvis man ikke fravælger fakta han mener man skal fravælge.

Og du brilliere endnu engang ved ikke at bidrage med substans, men kun
med personfnidder, men du har dog formået at give indtrykket at du ikke
har fattet en brik af tråden og dens emne. Fjols.

Fra : Kim2000

Dato : 01-08-07 22:46

> [...]
>
> Oversat til almindeligt dansk:
>
> "VI VÆLGER UHÆMMEDE SKATTESTIGNINGER SPECIELT PÅ LAVINDKOMSTER".

Hvorfor suk? Det er det du har råbt og skreget på de sidste to år eller
deromkring.....

At det så slet ikke er det som S siger er så noget helt andet, det er
sikkert sådan det bliver og så kan man jo stille og roligt sige at
regeringens linie bliver ført videre. Nedskæringer i velfærdsstaten, mere i
skat til de fattige, mindre til de rige og ingen skat til virksomheder med
omsætning over 100 millioner, altså vil alt fortsætte som det plejer.....

mvh
Kim

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 01-08-07 22:57

>, altså vil alt fortsætte som det plejer.....

He He ....
Det er da også muligt at valgkampens store emner
bliver om forbud af sodavand og vingummier.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peder B. Pels

Dato : 01-08-07 23:07

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> sikkert sådan det bliver og så kan man jo stille og roligt sige at
> regeringens linie bliver ført videre. Nedskæringer i velfærdsstaten,

Hold dog op, det er en af dine sandheder med modifikationer. Sanheden er
at det du kalder "velfærdsstaten" på nogle områder er skåret i, og på
andre områder markant boostet, fx. det offentlige forbrug som helhed,
som p.t. vokser 2x hvad de "borgerlige" havde budgetlagt, dvs. 3% p.a.
istedet for 1.5%.

Eller vil du benægte dette?

> mere i
> skat til de fattige,

Lige netop på det punkt har du ikke ret. Så meget som jeg foragter den
siddende regering, skal de have ros for at være den første regering i 30
år der har formået ikek blot at stoppe skatteskruen, men faktisk at
sænke skatterne på arbejde. Dette skete i 2004, hvor skatterne sænkedes
med et jobfradrag påp 2,5%p af bundskatten til og med
mellemskattegrænsen, og at mellemskattegrænsen hævedes.

Dette var symnbolske skattelettelser, men ikek destro mindre var det
skattelettelser. Ret skal være ret.

> mindre til de rige

Topskatten og div. kapitalindkomstskatter er ikke lettet under Fogh.
Drop dine usandheder, Kim.

> og ingen skat til virksomheder med
> omsætning over 100 millioner,

Og det er noget som ikke også var sandt under Nyrup?

Lad være med at give Fogh æren for noget som eksisterede før han kom
til.

> altså vil alt fortsætte som det plejer.....

Essentielt, ja. Chancen for at se skattelettelser under Fogh på den
mellemlange tidshosrisont er nada så længe det kun er K der presser på,
og de kan sku ikke engang finde deres eget røvhul med begge hænder hvad
angår en sammenhængende skattepolitik...

Fra : Svend Poulsen

Dato : 03-08-07 22:55

> [...]
> og de kan sku ikke engang finde deres eget røvhul med begge hænder hvad
> angår en sammenhængende skattepolitik...

Det er da vist sandheden med kraftige modifikationer du lige er kommet med
der Peter

Hvorfor nævner du ikke de grupper i Danmark der har fået kraftige
skattelettelser under Fogh ?

Svend

Fra : Kim2000

Dato : 03-08-07 23:52

> [...]

> Og det er noget som ikke også var sandt under Nyrup?
>
> Lad være med at give Fogh æren for noget som eksisterede før han kom

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg finder det mindst ligeså
underligt som alle andre, at Nyrup ikke gjorde noget ved skattehullerne for
de største firmaer, hvem tror fx på at McD ikke har tjent en krone de sidste
30 år? Skat har de aldrig betalt (jo 28.000 kroner i et eller andet år, men
når man omsætter for milliarder, så er det altså også nul), det samme med
Q8, Shell osv osv osv.

Da jeg arbejdede i Aldi, der kunne man i dagspressen læse, at Aldi nu havde
omsat for 2 milliarder og at de havde et overskud på 5 millioner, hvilket
blev anset som tilfredsstillende!! Alle kan regne ud at der er lusk med i
spillet, ingen der omsætter for 2 milliarder vil være tilfreds med et afkast
på 5 millioner.

Men anyway, Fogh har siddet efter 7 år, så der er ingen undskyldning for
ikke at have set på det. EL har påpeget det hvert eneste år uden undtagelse.
End ikke de huller som kapitalfondene benytter er lukket, tilgengæld løber
man med fråde om munden efter de gule nummerplader....

> [...]
> og de kan sku ikke engang finde deres eget røvhul med begge hænder hvad
> angår en sammenhængende skattepolitik...

De kan bare ikke blive enig om hvad de mener, hverken V eller K, når et
såkaldt borgerligt parti som Venstre, ikke engang kan blive enig om et
princip og langsigtede mål om at ingen bør betale mere end halvdelen i skat,
ja så er der ikke meget borgerligt over dem.

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 45 er udkommet

Fra : Peter Bang

Dato : 01-08-07 23:04

peter@nospamplease.dk (Peder B. Pels) skrev:
>Liste A er begyndt at hænge
> [...]

Du har ret. Set i forhold til "We don't dial 911 - we
dial .357", så virker børnenes velbefindende temmelig
ligegyldigt.

Jeg synes du er vildt sej.

Fra : Kim2000

Dato : 01-08-07 23:04

> [...]
>
> Oversat til almindeligt dansk:
>
> "VI VÆLGER UHÆMMEDE SKATTESTIGNINGER SPECIELT PÅ LAVINDKOMSTER".

Jeg glemte lige at tilføje at jeg har ikke set den kedelige reklame du
nævner, men forsøg i København havde særdeles gode resultater, faktisk øgede
eleverne deres læring ganske markant, det vil koste cirka en milliard at
gennemføre over hele landet, det er en rigtig god milliard, det vil absolut
virke bedre end bevistløs at give dem en time dansk mere (i øvrigt er danske
skolebørn, de elever der tilbringer kortest tid i skolen, men at give dem
flere timer er ikke en mulighed, dels har man ikke pengene til det, dels har
man slet ikke det antal lærere der skal bruges til det).

Men hvem vil du stemme på?

EL - der mener det er godt at danske soldater bliver skudt
SF - Der aldrig mener noget
S - øget velfærd
R - Mindre i skat til de rige (og dermed mere i skat til de fattige)
NA - Der ikke rigtig har gennemskuet hvad meningsmålingerne siger de skal
mene
Q - Jesus er sej
CD - Der ikke gad samle underskrifter
K - Der aldrig mener en selstændig tanke
V - Der kun tænker i kroner og øre
DF - Mere til de gamle og kun de gamle
Liberalisterne - Der ikke evnede at samle underskrifter...... Hvordan skulle
de kunne lede et land.
Z- Landsbytossernes parti
Frihedspartiet - der ikke evnede at finde et bogstav til opstillingen

Altså det er jo ikke sådan at man står og jubler over valgmulighederne.....

mvh
Kim

Fra : Peder B. Pels

Dato : 01-08-07 23:21

> [...]

> flere timer er ikke en mulighed, dels har man ikke pengene til det, dels har
> man slet ikke det antal lærere der skal bruges til det).

Jeg har tilføjet mine observationer:

> EL - der mener det er godt at danske soldater bliver skudt

Og som har en god gang blandet kommunistisk totalitarisme og
KGB-finansieret aktivitet i bagagen.

> SF - Der aldrig mener noget

Andet end at vi skal være miljøvenligt, koste hvad det koste vil. Og at
atomkraft iøvrigt er djævelens værk.

> S - øget velfærd

....uden nogen konkret plan for finansiering. Skatteområdet har de
formelt lukket ved at gå med til skattestoppet, men siden de historisk
først prøvede at markedsføre et "socialt skattestop" og derefter et
"intelligent skattestop", som begge blot var skattestigninger i
forhklædning, kan man ikek stole et hak på dem.

Den dag Helle TS bliver statsminister, går der ikke et år, før
skattestoppet enden er brudt i småstykker eller direkte droppet og smidt
i skraldespanden.

> R - Mindre i skat til de rige (og dermed mere i skat til de fattige)

Jeg ser at du lever på den samme løgn som Per Erik Rønne også insisterer
på at forevige. Nej, Kim, mindre i skat til de "rige" betyder ikke
nødvendigvis mere i skat til de "fattige". Det bygger på mindst to
falske antagelser du gør dig, dels at det offentlige død og pine SKAL
være lige så stort og kvælende for samfundet, dels at økonomi er et
nulsumsspil. Begge dele er falsk og vidner om en indskrænket tankegang.

> NA - Der ikke rigtig har gennemskuet hvad meningsmålingerne siger de skal
> mene

De er også på vej tilbage, og stemmerne ligeså på vej tilbage til RV.

> Q - Jesus er sej

Kommer ikke ind, medmindre gud griber ind. (hahahaha)

> CD - Der ikke gad samle underskrifter

Kommer heller ikke ind, heller ikke med guddommelig indgriben. :P

> K - Der aldrig mener en selstændig tanke

Jo det kan de, problemet er bare at de er så hunderæde for at sige noget
politisk ukorrekt, at der dagen efter det er sagt kommer en
tilbagetrækning fra centralkommiteen, bl.a. i sagen om Charlotte
Dyremose's interview om topskattelettelser, osv osv.

> V - Der kun tænker i kroner og øre

Og som alligevel dels er det søtrste parti, og dels har siddet på magten
i 2 perioder, hvilket ikke umidelbart ser ud til at ændres lige med det
samme.

At de så er komplet blottet for visioner og idealer er en anden ting,
men der matcher de jo den gennemsnitlige idiotiske befolkning perfekt,
so why bother...?

> DF - Mere til de gamle og kun de gamle

Og iøvrigt næsten perfekte kloner af Soc. Dem på skatteområdet.

> Liberalisterne - Der ikke evnede at samle underskrifter...... Hvordan skulle
> de kunne lede et land.

Dagens latterligste forsøg på et argument. Maglende underskrifter (som
afhænger af mandtal og penge til at samle ind og promovere sig selv)
bliver sat lig med at manglende politiske lederskab. Flot Kim! Barnerøv!

De eneste jeg ville stemme på iøvrigt.

> Z- Landsbytossernes parti

Som ikke har været i tinget i et årti, og med al sandsynlighed heller
ikek komemr det, men som ellers har en helt fornuftig tilgang til noget
der ligegr dig og mange andre meget meget fjernt: at pengene ligger
bedst i borgernes lommer.

> Frihedspartiet - der ikke evnede at finde et bogstav til opstillingen

Kender dem ikke af andet end navn.

> Altså det er jo ikke sådan at man står og jubler over valgmulighederne.....

Nej det kan du roligt sige, hvis vi ser bort fra Liberalisterne. Dem
jubler jeg iøvrigt heller ikek over, men de er det eneste reelle
alternativ hvis man er liberalt indstillet i dette land.

Fra : Kim2000

Dato : 01-08-07 23:48

> [...]
>
> Den dag Helle TS bliver statsminister, går der ikke et år, før
> skattestoppet enden er brudt i småstykker eller direkte droppet og smidt

Det kan der næppe være meget tvivl om, men det er Socialdemokraterne i en
nøddeskal, er der fx en der ikke er medlem af partiet der kan forklare hvad
socialt skattestop eller hvad inteligent skattestop er? Uanset hvor gode
ideer der dukker op i det parti, så evner de simpelthen ikke at formidle det
ud.

> [...]
> være lige så stort og kvælende for samfundet, dels at økonomi er et
> nulsumsspil. Begge dele er falsk og vidner om en indskrænket tankegang.

Jamen, tror du selv på, at R vil kunne/vil gennemføre markante sociale
reformer på fx efterløn, pension eller lignende ting? Nejvel, og så længe
man freder disse områder og endda konstant øger udgifter med alverdens
sikkert gode ting, men det er bare langt fra altid det er en statsopgave,
jamen så vil man skulle bruge det samme antal kroner som i dag, derfor siger
jeg, skattelettelser til de rige er lig med skattestigninger til de fattige.

> De er også på vej tilbage, og stemmerne ligeså på vej tilbage til RV.

> Kommer ikke ind, medmindre gud griber ind. (hahahaha)

LOL

> Kommer heller ikke ind, heller ikke med guddommelig indgriben. :P

Heller ikke hvis han nedeunder griber ind

> [...]
> tilbagetrækning fra centralkommiteen, bl.a. i sagen om Charlotte
> Dyremose's interview om topskattelettelser, osv osv.

Netop

> [...]
>
> At de så er komplet blottet for visioner og idealer er en anden ting,
> men der matcher de jo den gennemsnitlige idiotiske befolkning perfekt,

Det er de bestemt, og deres mærkværdige velfærdsforbedringer er en gang
pladder. Tag 1 milliard det ene år, tilfør 200 millioner året efter og vupti
så er der forbedret for 200 millioner. Eller endnu værre, give en milliard
ekstra til hjemmehjælpen, bruge de 800 millioner til at indføre
kontrolsystem. Den eneste del af velfærdssamfundet der vokser under Fogh er
adminstrationen, hvorfor har vi idag fire gange så mange socialrådgivere i
2007 end i 1985, når der er fire gange så få arbejdsløse? (svaret er fordi
der er en million mennesker i den erhvervsaktive alder er på passiv
forsørgelse, en lille stigning i forhold til da Nyrup var chef, han kunne
heller ikke vende den kurve)

> [...]
> afhænger af mandtal og penge til at samle ind og promovere sig selv)
> bliver sat lig med at manglende politiske lederskab. Flot Kim! Barnerøv!

Hvis man på snart 3 år ikke evner at skaffe skaldede 20.000 underskrifter så
er man sgu ikke et parti. Jeg har endnu ikke set en underskriftindsamler stå
på torvet. Jeg kunne ikke drømme om at stemme på et parti, der allerede
inden de er valgt ind har sagt at de ikke kunne drømme om at nedværdige sig
til at bevæge sig ud blandt gemene borgerlige. Liberalisterne består af en
hjemmeside og thats it. De kommer aldrig i folketinget, endsige bare stille
op, for de gider ikke lave benarbejdet.

> [...]
> ikek komemr det, men som ellers har en helt fornuftig tilgang til noget
> der ligegr dig og mange andre meget meget fjernt: at pengene ligger

Det var umuligt at gennemskue hvad de mente/mener, når det kun er tosser der
stiller op. Glisstrup havde dog ret i papirnusseriet, der er helt ude af
kontrol. Der er brug for folk på gulvet, ikke konstant forøget adminstrative
stillinger.

> Kender dem ikke af andet end navn.

Mere end rigeligt at kende til partibossen til at tage afstand fra dem

> Nej det kan du roligt sige, hvis vi ser bort fra Liberalisterne. Dem
> jubler jeg iøvrigt heller ikek over, men de er det eneste reelle
> alternativ hvis man er liberalt indstillet i dette land.

Jojo, det er vel så rigtigt, liberalisme er ikke ligeså helt in her i
landet.

mvh
Kim

Fra : Peder B. Pels

Dato : 02-08-07 00:16

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

<snip>

> Det kan der næppe være meget tvivl om, men det er Socialdemokraterne i en
> nøddeskal, er der fx en der ikke er medlem af partiet der kan forklare hvad
> socialt skattestop eller hvad inteligent skattestop er?

Intet andet end varbal guerilla taktik. Når S&R's "skatestop" er
"sociale" og "intelligente" er det naturligvis underforstået at VKO's
skattestop IKKE er socialt og intelligent, dvs. asocislt og
uintelligent. Smart, smart! :)

> Uanset hvor gode
> ideer der dukker op i det parti, så evner de simpelthen ikke at formidle det
> ud.

Hvad får dig til at tro at der overhopvedet komemr gode i deer i første
omgang? Partiet har ikek haft en selvstændig og original tanke i >25 år.
Det hele kan opsummeres i parolen: "VELFÆÆÆÆÆÆÆÆRD!".

> Jamen, tror du selv på, at R vil kunne/vil gennemføre markante sociale
> reformer på fx efterløn, pension eller lignende ting?

Vil, måske. Kan? Næppe.

> [...]
> jeg, skattelettelser til de rige er lig med skattestigninger til de fattige.

Igen: Der tager du fejl. Diskuteret andetsteds.

> [...]
> så er der forbedret for 200 millioner. Eller endnu værre, give en milliard
> ekstra til hjemmehjælpen, bruge de 800 millioner til at indføre

Ingen uenighed der, Kim, det er hul i hovedet, og jeg mener også at den
primære anke ved "vores" offentlige system er den sygeligt store
administrationsbyrde, som ikke kan og ikek vil blive løst af at
politikerne hovedløst kaster flere penge efter lortet.

Samme problem har eksisteret i 30 år i FOlkeskolen, ilfg. en af mine
bekendte som er (pensioneret) folkeskolelærer. Han har observeret hele
processen indefra igennem et halvt menneskeliv. Politikernes, specielt
de lyserøde, tror at alting løses af at der komemr flere penge ind i
systemet. Men nej - det skaber blot mere spild.

> [...]
> der er en million mennesker i den erhvervsaktive alder er på passiv
> forsørgelse, en lille stigning i forhold til da Nyrup var chef, han kunne

En ting er evnen, en anden er viljen... men Ja, sandt.

> Hvis man på snart 3 år ikke evner at skaffe skaldede 20.000 underskrifter så
> er man sgu ikke et parti.

Du glemmer blot at partiet var i limbo i over et år, pga. Lars Lykke's
splnden ben internt i Indenrigsminsiteriet. Partiet fik kun navnet i
starten af 2007. Mener duselv at man kan gå ud og samle underskrifter
uden at navnet er på plads?

partiet har IKKE eksisteret i 3 år! Jeg var med fra starten, og det
projekt er ikek engang 3 år gammelt...

> Jeg har endnu ikke set en underskriftindsamler stå
> på torvet.

Du har nok været de forkerte steder, men de kommer ivørigt, hvilket jeg
selv er med til at sørge for.

> Jeg kunne ikke drømme om at stemme på et parti, der allerede
> inden de er valgt ind har sagt at de ikke kunne drømme om at nedværdige sig
> til at bevæge sig ud blandt gemene borgerlige.

Hvad mener du?

> Liberalisterne består af en
> hjemmeside og thats it.

Forkert. Dybt forkert.

> De kommer aldrig i folketinget, endsige bare stille
> op, for de gider ikke lave benarbejdet.

Også forkert.

> Det var umuligt at gennemskue hvad de mente/mener, når det kun er tosser der
> stiller op.

Tosseriet var dødskramperne der viste sig i 90'erne. Da Z startede
tilbage før Jordskredsvalget resonerede deres ideer og tanker meget,
meget kraftigt i befolkningen, af samme grund blev der udført en
svinestreg mod Glistrup for at få ham af banen. Han blev simpelthen for
farlig for de etablerede partiet og politikere.

> Glisstrup havde dog ret i papirnusseriet, der er helt ude af
> kontrol. Der er brug for folk på gulvet, ikke konstant forøget adminstrative
> stillinger.

Præcis.

> Mere end rigeligt at kende til partibossen til at tage afstand fra dem

Hvem?

> Jojo, det er vel så rigtigt, liberalisme er ikke ligeså helt in her i
> landet.

Det må og skal der ændres på medmindre dit ønske om en fremtid her til
lands er at gå fra vugge til grav med en socialrådgiver i den ene hånd,
en psykolog i den anden, og skattefar siddende på ryggen.

Skattefar vejer iøvrigt 180 kilo, og indtager et supersize McDonalds
meal tre gange dagligt... for dine penge.

Fra : Wilstrup

Dato : 02-08-07 07:50

"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> reelle
> alternativ hvis man er liberalt indstillet i dette land.

De er muligvis et alternativ, hvis de kan samle underskrifter
nok - men et REELT alternativ?`næppe! Det viser jo hvor lidt
du kender til realpolitik.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-08-07 07:57

> [...]

> De er muligvis et alternativ, hvis de kan samle underskrifter
> nok - men et REELT alternativ?`næppe! Det viser jo hvor lidt

Reelt kan der her i landet kun føres én politikform, nemlig den
socialdemokratiske, og så er det lige meget om de bærende partier kalder
sig 'liberale' eller 'socialdemokratiske'. Der er nemlig ikke
vælgerbasis for andet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 01-08-07 23:33

> [...]
> Frihedspartiet - der ikke evnede at finde et bogstav til opstillingen
>
> Altså det er jo ikke sådan at man står og jubler over

S - øget velfærd
V - Der kun tænker i kroner og øre

forekommer mig at være 2 komplementære størrelser.

Fra : Wilstrup

Dato : 02-08-07 07:47

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Men hvem vil du stemme på?
>
> EL - der mener det er godt at danske soldater bliver skudt

Manipulation og løgn - det har Enhedslisten aldrig ment eller
udtalt - med sådanne påstande lægger du gift for enhver
fornuftig debat.

> SF - Der aldrig mener noget

Heller ikke korrekt -
> S - øget velfærd

det er korrekt.

> R - Mindre i skat til de rige (og dermed mere i skat til de
> fattige)

korrekt.

> NA - Der ikke rigtig har gennemskuet hvad meningsmålingerne
> siger de skal mene

enig.

> Q - Jesus er sej

jow. Men stemme på dem? aldrig i livet

> CD - Der ikke gad samle underskrifter

stemme på dem? aldrig i livet

> K - Der aldrig mener en selstændig tanke

stemme på dem? aldrig i livet

> V - Der kun tænker i kroner og øre

præcis - stemme på dem? aldrig i livet

> DF - Mere til de gamle og kun de gamle

stemme på dem? aldrig i livet

> Liberalisterne - Der ikke evnede at samle
> underskrifter...... Hvordan skulle de kunne lede et land.

netop -stemme på dem? aldrig i livet

> Z- Landsbytossernes parti

stemme på dem? aldrig i livet

> Frihedspartiet - der ikke evnede at finde et bogstav til
> opstillingen

stemme på dem? aldrig i livet

> Altså det er jo ikke sådan at man står og jubler over
> valgmulighederne.....

Ø, F og A er dog oplagte muligheder for en tvivler -

Fra : Wilstrup

Dato : 02-08-07 07:36

> [...]
>
> "Velfærd eller skattelettelser? VI VÆLGER VELFÆRD".
>
> Oversat til almindeligt dansk:
>
> "VI VÆLGER UHÆMMEDE SKATTESTIGNINGER SPECIELT PÅ

som jeg anførte i en anden tråd, så er du netop en af de
fremmeste til at manipulere med kendsgerningerne og svine
modparten til - hvorfor så pibe?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-08-07 08:25

"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> wrote in message
> [...]

Ja, hvem gør ikke det?

Fra : Tveskaeg

Dato : 02-08-07 13:33

On Thu, 2 Aug 2007 09:24:55 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> wrote in message
>
>Ja, hvem gør ikke det?

Ja i en anden tråd piber du jo over cigaret røg mens du er ligeglad
med forureningen fra biler (som du nok selv benytter)!

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-08-07 08:12

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message

> Ja i en anden tråd piber du jo over cigaret røg mens du er ligeglad
> med forureningen fra biler (som du nok selv benytter)!

Goddag mand økseskaft.