Printere er som cigaretrøg...
Fra : N_B_DK

Dato : 31-07-07 19:45

Ja så er det slut med at printe, og det er ikke et sekund for tidligt!!

Næsten en tredjedel af de printere, som står i alverdens kontorer udsender
nemlig toner-partikler, der har samme sundhedsskadelige virkning som de
partikler der findes i tobaksrøg.

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/07/31/140514.htm

Lur mig om forskerne ikke vil fortsætte med at finde ting der skader os, men
som rygning har fået skylden for.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 31-07-07 19:58

On 31 Jul., 20:45, "N_B_DK" <N_B_DKS...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/07/31/140514.htm
>
> Lur mig om forskerne ikke vil fortsætte med at finde ting der skader os, men

Cigaretrygningens skadelige virkning kan tydeligt mærkes. Men nu
kommer der heldigvis snart en ny rygelov.

Fra : N_B_DK

Dato : 31-07-07 20:15

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in message

> Cigaretrygningens skadelige virkning kan tydeligt mærkes. Men nu
> kommer der heldigvis snart en ny rygelov.

Ja det er skønt, bare vent til næste lov der er en indgriben i folk
privatliv kommer, kan dårligt vente.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : ThomasB

Dato : 31-07-07 23:16

> Ja det er skønt, bare vent til næste lov der er en indgriben i folk
> privatliv kommer, kan dårligt vente.

Hehe, du tager det virkeligt personligt hva, ryger?

Fra : N_B_DK

Dato : 31-07-07 23:40

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote in message

> Hehe, du tager det virkeligt personligt hva, ryger?

Kan man andet ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : ThomasB

Dato : 31-07-07 23:53

> Kan man andet ?

Ja da. Jeg tager det da ikke personligt, hvis man laver en vej om til
gågade.

Fra : N_B_DK

Dato : 01-08-07 00:03

> Ja da. Jeg tager det da ikke personligt, hvis man laver en vej om til
> gågade.

Aha, så i din verden er de 2 tilfælde ens ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : ThomasB

Dato : 01-08-07 10:05

> Aha, så i din verden er de 2 tilfælde ens ?

Ja da. Jeg kan ikke køre bil på gågaden mere, du kan ikke ryge på
restauranter mere.

Du tager det blot personligt, hvilket burde fortælle dig lidt om hvor
afhængig du er af tobak.

Fra : N_B_DK

Dato : 01-08-07 12:23

> Ja da. Jeg kan ikke køre bil på gågaden mere, du kan ikke ryge på
> restauranter mere.

Og du kørte tit i den omtalte gågade ? og der var ingen der gjorde
indvindinger overfor det ? og de 2 ting kan ikke sammenlignes.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 01-08-07 00:09

On Tue, 31 Jul 2007 21:15:18 +0200, N_B_DK wrote:

> Ja det er skønt, bare vent til næste lov der er en indgriben i folk
> privatliv kommer, kan dårligt vente.

Der er ingen der forbyder dig at ryge, nu er der bare steder hvor du ikke
må, men hjemme ved dig selv kan du da pulse alt det du vil.

Men den måde rygerne reagere på viser jo helt klart, hvor afhængige de er
af deres "stof"

--
mvh.

Fra : Michael Weber

Dato : 01-08-07 00:18

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> må, men hjemme ved dig selv kan du da pulse alt det du vil.
>
> Men den måde rygerne reagere på viser jo helt klart, hvor afhængige de er

....værende dopamin.

Fra : ThomasB

Dato : 01-08-07 10:08

"Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> ...værende dopamin.

Ja bl.a men samtidig skriger kroppen imod. Hjertebanken, højt blodtryk,
cellenedbrydning, dårligt kredsløb for bare lige at nævne en brøkdel.
Nicotin er et ufatteligt stof og før man erkender at man er slave, kommer
man ikke ud af det.

Man kan uden at blinke kalde 95% af alle rygere for misbrugere.

Fra : John

Dato : 01-08-07 00:41

> Ja det er skønt

Simpelthen!

> bare vent til næste lov

Jajada.. så skal firmaer sikkert indrette specielle printerrum, udstyret med
filtre, udsugning og advarselsskilte: "Ved ophold i rummet under printning
er ansigtsmaske og høreværn påbudt. Overtrædelse straffes med bøde, og i
gentagelsestilfælde med hæfte", og printere skal fremover forsynes med
tydelige advarsler som: "Printning er yderst skadelig for dig og dine
omgivelser".

Sagen må omgående tages op i EU!

John :)

Fra : ThomasB

Dato : 01-08-07 10:10

> [...]
> bøde, og i gentagelsestilfælde med hæfte", og printere skal fremover
> forsynes med tydelige advarsler som: "Printning er yderst skadelig for dig

Det er tæt på at et er sådan med printere.

Fra : Snuden

Dato : 01-08-07 17:56

On Wed, 1 Aug 2007 11:09:33 +0200, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern
2ma2 prik dk> wrote:

>"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

>Det er tæt på at et er sådan med printere.

Årh klap nu lige hesten - der er tale om en trediedel af de undersøgte
printere. jeg har ikke læst rapporten endnu, men jeg vil vædde et
bøjet søm mod en spritny 100-lap på, at den trediedel består af
old-gamle printere der forlængst burde have været skiftet ud.
--
Snuden

Fra : N_B_DK

Dato : 01-08-07 18:43

"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bøjet søm mod en spritny 100-lap på, at den trediedel består af
> old-gamle printere der forlængst burde have været skiftet ud.

Hvilken del af "det er værst med nye tonere" er det du får til at blive til
gamle printere ? ;)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Snuden

Dato : 04-08-07 20:29

On Wed, 1 Aug 2007 19:42:35 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
>
>Hvilken del af "det er værst med nye tonere" er det du får til at blive til
>gamle printere ? ;)

Kan man da ikke sætte nye tonerpatroner i gamle printere? Der kan man
bare se.. Satte ellers en ny patron i en old-gammel HP 4Si'er
tidligere på ugen
--
Snuden

Fra : N_B_DK

Dato : 04-08-07 20:39

> Kan man da ikke sætte nye tonerpatroner i gamle printere?

Jo hvor skriver jeg man ikke kan det ?

> Der kan man bare se.. Satte ellers en ny patron i en old-gammel HP 4Si'er
> tidligere på ugen

Hvad har det at gøre med det jeg skrev ? er toneren ny eller er den ikke ny
? (jeg skriver NY toner, om printeren er 1 min gammel, eller 5 år, så er det
stadig når toneren er ny der er mest skadelig,)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Snuden

Dato : 05-08-07 16:31

On Sat, 4 Aug 2007 21:39:06 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>? (jeg skriver NY toner, om printeren er 1 min gammel, eller 5 år, så er det
>stadig når toneren er ny der er mest skadelig,)

Det kommer i høj grad an på alderen af den printer den sættes i.
Filtrene på ældre printere er naturligvis ikke nær så gode til at
filtrere tonerstøv som filtrene på nyere.
--
Snuden

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 16:34

> Det kommer i høj grad an på alderen af den printer den sættes i.
> Filtrene på ældre printere er naturligvis ikke nær så gode til at
> filtrere tonerstøv som filtrene på nyere.

Så du vil altså ikke forholde dig til den rappport kan jeg forstå.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Snuden

Dato : 06-08-07 16:33

On Sun, 5 Aug 2007 17:34:11 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message

>Så du vil altså ikke forholde dig til den rappport kan jeg forstå.

LAD MIG NU LÆSE DEN FØRST for hulen :)

Men vil du benægte filtrene er blevet bedre med årene?
--
Snuden

Fra : N_B_DK

Dato : 06-08-07 16:38

> LAD MIG NU LÆSE DEN FØRST for hulen :)

Så gør det dog ;)

> Men vil du benægte filtrene er blevet bedre med årene?

Nej det vil jeg ikke, men det er ikke ensbetydende med at de fanger alt, det
viser bare at tidligere var de endnu dårligere.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : John

Dato : 04-08-07 21:07

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg vil vædde et
> bøjet søm mod en spritny 100-lap på, at den trediedel består af
> old-gamle printere der forlængst burde have været skiftet ud.

Flot. Du lyder meget overbevisende... men det er vist uklogt af dig at
vædde:

".. The team tested 62 laser printer models--all relatively new--and found
that 17 of them were "high emitters" of toner particles .."

http://news.com.com/Study+Laser+printers+may+pose+health+risks/2100-1041_3-6200085.html?tag=item

John

Fra : N_B_DK

Dato : 04-08-07 21:15

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

> Flot. Du lyder meget overbevisende... men det er vist uklogt af dig at
> vædde:

Ja og endnu mere når man tænker på det er nye tonere der er "problemet" og
ikke alderen på printeren.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Snuden

Dato : 05-08-07 16:30

On Sat, 4 Aug 2007 22:15:03 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

>Ja og endnu mere når man tænker på det er nye tonere der er "problemet" og
>ikke alderen på printeren.

Som nævnt har jeg ikke læst selve rapporten endnu - men jeg har trods
alt arbejdet med printere i noget der ligner 20 år efterhånden, så jeg
er ikke helt grøn på området. "Relatively new" kan dække over hvad som
helst, og jeg er *særdeles* skeptisk overfor nyhedsbureauers omtale af
den slags ting. Vender tilbage når jeg har fået læst rapporten.
--
Snuden

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 16:35

> Som nævnt har jeg ikke læst selve rapporten endnu -

Burde du så ikke gøre det først ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Snuden

Dato : 06-08-07 16:34

On Sun, 5 Aug 2007 17:35:04 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message

>Burde du så ikke gøre det først ?

Min egen erfaring tæller slet ikke?
--
Snuden

Fra : N_B_DK

Dato : 31-07-07 20:16

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in message

> Cigaretrygningens skadelige virkning kan tydeligt mærkes. Men nu
> kommer der heldigvis snart en ny rygelov.

Hvad har rygeloven at gøre med printeres "skadelighed" at gøre ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 31-07-07 19:59

On 31 Jul., 20:58, Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:

> Cigaretrygningens skadelige virkning kan tydeligt mærkes. Men nu
> kommer der heldigvis snart en ny rygelov.

Jeg mener: den træder snart i kraft.

Fra : Pjensen73

Dato : 31-07-07 21:26

Den Tue, 31 Jul 2007 11:58:23 -0700 skrev Poul E Hansen:

> Cigaretrygningens skadelige virkning kan tydeligt mærkes. Men nu
> kommer der heldigvis snart en ny rygelov.

Hvornår kommer der så en printerlov?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 31-07-07 21:41

On Tue, 31 Jul 2007 20:45:00 +0200, N_B_DK wrote:

> Lur mig om forskerne ikke vil fortsætte med at finde ting der skader os, men
> som rygning har fået skylden for.

Nu var rygningens skadelige virkning jo altså kendt før det blev moderne
med laserprintere.

Typisk, nogle rygere håber desperat på at der en dag vil dukke viden op om
at rygning er uskadeligt, ja endog måske nærmest sundt, men tro ikke det
nogen sinde vil ske.

Jeg takker politikerne fra bunden af mit hjerte, endelig viser de at de har
cahonas, til at gøre noget drastisk for at komme det rygning til livs.

--
mvh.

Fra : N_B_DK

Dato : 31-07-07 22:09

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> [...]
>
> Typisk, nogle rygere håber desperat på at der en dag vil dukke viden
> op om at rygning er uskadeligt, ja endog måske nærmest sundt, men tro

Hvem siger noget om at tobak ikke er skadeligt, men nu viser det sig at der
er andre ting der er ligeså skadelige, men det betyder åbenbart ikke noget ?
hvad er så formålet med en rygelov, når andre ting er ligeså skadelige ikke
forbydes ?

> Jeg takker politikerne fra bunden af mit hjerte, endelig viser de at
> de har cahonas, til at gøre noget drastisk for at komme det rygning
> til livs.

Jeg så hellere der var politikere der ville kollegaer til livs hvis deres
fornemmeste opgave var indførelse af forbud.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Henri Gath

Dato : 31-07-07 22:13

> Jeg så hellere der var politikere der ville kollegaer til livs hvis deres
> fornemmeste opgave var indførelse af forbud.

du spilder din tid på Ludvig...han er fascist..

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 31-07-07 22:29

On Tue, 31 Jul 2007 23:13:00 +0200, Henri Gath wrote:

> du spilder din tid på Ludvig...han er fascist..

Du er bare så god, og bestem et godt indspark i tråden, uden dine vise ord,
var tråden jo nok kørt helt ag sporet.

Men nu ligger landet sådan, at bare fordi man har en anden mening end dig,
ja så kan den være ligeså god som din.

--
mvh.

Fra : Henri Gath

Dato : 31-07-07 22:37

> [...]
> var tråden jo nok kørt helt ag sporet.
>
> Men nu ligger landet sådan, at bare fordi man har en anden mening end dig,

Din mening er formynderisk.......det gør den fascistisk. Du er et fjols.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 31-07-07 22:42

On Tue, 31 Jul 2007 23:36:39 +0200, Henri Gath wrote:

> Din mening er formynderisk....... det gør den fascistisk.

Nej, men det er de rygere der mener det er ok at forpeste andres liv.

> Du er et fjols.

Endnu et godt indlæg fra den store Gath.

Hvor får du det dog fra.

Kom nu med noget mere person tilsvining, det er du jo så god til.

--
mvh.

Fra : Peter Bang

Dato : 31-07-07 22:22

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev:
> [...]
>7/31/140514.htm
>
>Lur mig om forskerne ikke vil
>fortsætte med at finde ting der skader os, men

Du mener, at gener og skader mindskes, hvis rygning kombineres
med andre forureningskilder?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 31-07-07 22:30

On 31 Jul 2007 21:21:32 GMT, Peter Bang wrote:

> Du mener, at gener og skader mindskes, hvis rygning kombineres
> med andre forureningskilder?

Det må være noget i den stil.

--
mvh.

Fra : N_B_DK

Dato : 31-07-07 22:45

"Peter Bang (slet W9WEC)" <peterbang@W9WECprivat.dk> wrote in message
> Du mener, at gener og skader mindskes, hvis rygning kombineres
> med andre forureningskilder?

Næ men forstår ikek den hetz mod rygere, når der er andre ting som er præcis
ligeså skadelige, og som endnu flere udsættes for åbenbart ikke betyder
noget, det virker meget underligt.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Peter Bang

Dato : 31-07-07 23:06

> [...]
>.news.tele.dk
>
>Næ men forstår ikek den hetz mod
>rygere, når der er andre ting som er præcis

At indskrænke rygeres ret til at ryge, hvor røgen generer, kan
vel dårligt kaldes en hetz.

I de fleste civiliserede områder har man eksempelvis også
reguleret, hvor og hvornår der må spilles høj musik, hvor det er
i orden at køre moto-cross og hvor det er i orden at besørge.

At printere og scootere og kviksølvbatterier forurener, gør ikke
tobaksrøg sundere eller mere behagelig for omgivelserne.

Fra : N_B_DK

Dato : 31-07-07 23:42

"Peter Bang (slet 90ERU)" <peterbang@90ERUprivat.dk> wrote in message

> [...]
>
> At printere og scootere og kviksølvbatterier forurener, gør ikke
> tobaksrøg sundere eller mere behagelig for omgivelserne.

Det lader ikke til der er ret mange der er intelligente nok til at se, at
når nu at printere ofte er ligeså skadelige som rygning er, så passer det
billede der tegnes ikke længere (og læger har svært ved at sige, nå men så
skyldes det nok rygning, når de ikke aner hvad årsagen ellers er)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Peter Bang

Dato : 01-08-07 00:53

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev:

> [...]

En begavet læges første spørgsmål til en ryger, der døjer med
hæmmet iltoptag, bør naturligvis være: "Printer du meget?"

Og husk at fortrængning er vigtigste parameter i søgen efter
årsager til egen ulykke.

Fra : Ralph

Dato : 31-07-07 22:50

> Ja så er det slut med at printe, og det er ikke et sekund for tidligt!!

Det er vel bare et spørgsmål om indretning, MIN laserprinter står i et rum
for sig selv, det var nu ikke fordi jeg vidste den var skadelig, men fordi
den larmede. Mon ikke os fleste har indrettet os sådan?
Nu er jeg selvstændig, og bestemmer derfor selv min kontorindretning, men
mon ikke de fleste chefer er lydhøre for råd?

--
Ralph

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 16:39

> [...]
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/07/31/140514.htm
>
> Lur mig om forskerne ikke vil fortsætte med at finde ting der skader os,

I et sobert arbejdsmiljø, står printerne i et lukket rum med god udluftning,
eller de er kapslet ind. Efter forskrifter af "god indretning af
arbejdspladsen, for at opnå et godt arbejdsmiljø."

Hvad der sker i private hjem er lige så meget den enkeltes ansvar, som det
er at ryge, men når man tænker på, at der skal 50 tone-partikler til for at
lave et enkelt punktum. Burde det have mere opmærksomhed.

Fra : Pjensen73

Dato : 01-08-07 18:28

Den Wed, 01 Aug 2007 01:40:33 +0200 skrev John:

> [...]
> gentagelsestilfælde med hæfte", og printere skal fremover forsynes med
> tydelige advarsler som: "Printning er yderst skadelig for dig og dine

Dur ikke. Printeren skal stå udenfor og helst uden for magistraten.

Fra : Pjensen73

Dato : 01-08-07 18:30

Den Tue, 31 Jul 2007 23:41:38 +0200 skrev Ludvig Nielsen:

> Endnu et godt indlæg fra den store Gath.
>
> Hvor får du det dog fra.

Fra anti-rygerne

Fra : Pjensen73

Dato : 01-08-07 18:34

Den Wed, 01 Aug 2007 17:38:32 +0200 skrev Notion:

> [...]
> eller de er kapslet ind. Efter forskrifter af "god indretning af
> arbejdspladsen, for at opnå et godt arbejdsmiljø."

Printeren skal stå udenfor og helst uden for magistraten, sammen med
rygerne.

Fra : preben nielsen

Dato : 01-08-07 21:24

> [...]
> kontorer udsender nemlig toner-partikler, der har samme
> sundhedsskadelige virkning som de partikler der findes i

Men lur mig om ikke en gennemsnitsryger udsender 50x gange så
mange partikler som printeren Og selv i den økonomiafdeling
med 9 mennesker, som jeg arbejder i kører printerne sammenlagt
kortere tid pr. dag end selv den mest moderate ryger bruger på
rygepause.

Desuden lugter printeren 100x bedre en rygerne

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 01-08-07 21:38

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> wrote in message
> Desuden lugter printeren 100x bedre en rygerne

Tænk jeg synes en laser printer stinker.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 02-08-07 18:54

On Wed, 1 Aug 2007 22:24:18 +0200, preben nielsen wrote:

> [...]
> med 9 mennesker, som jeg arbejder i kører printerne sammenlagt
> kortere tid pr. dag end selv den mest moderate ryger bruger på

Det får du aldrig en ryger til at tro på, nu har de jo endelige et strå
mere at klynge sig til

> Desuden lugter printeren 100x bedre en rygerne

Helt enig, selv en køkkenspand med madaffald lugter bedre end en ryger.

--
mvh.

Fra : Steen

Dato : 02-08-07 13:47

On Jul 31, 10:26 pm, Pjensen73 <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Hvornår kommer der så en printerlov?

Jeg er sikker på at der allerede idag er mange restauranter hvor du
ikke må printe under måltidet

-Steen

Fra : @

Dato : 02-08-07 14:28

On Thu, 02 Aug 2007 05:47:07 -0700, Steen <steenge@gmail.com> wrote:

>Jeg er sikker på at der allerede idag er mange restauranter hvor du
>ikke må printe under måltidet

det er ikke uden grund at printere faxmaskiner og kopimaskiner i mange
kontorer er 'forvist' til et særskilt rum, ikke blot på grund af
larmen, folk har med rette klaget over at disse maskiner gav 'dårlig
luft'

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : N_B_DK

Dato : 02-08-07 20:02

"Steen" <steenge@gmail.com> wrote in message

> Jeg er sikker på at der allerede idag er mange restauranter hvor du
> ikke må printe under måltidet

Havde du skrevet strinte, havde det givet mening *G*

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 02-08-07 21:04

On 31 Jul., 22:26, Pjensen73 <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Hvornår kommer der så en printerlov?

Det kan da også være der kommer regler for hvad de må udsende. Jeg har
selv bemærket at luften bliver giftig i et rum fuldt af tændte
computere. Det er måske på tide at lade være med at forlange større
processor kraft i computerne så vi kan undgå at de bliver (for) varme
og dermed udsender flere skadelige stoffer.

Fra : N_B_DK

Dato : 02-08-07 21:29

>Det er måske på tide at lade være med at forlange større
> processor kraft i computerne så vi kan undgå at de bliver (for) varme
> og dermed udsender flere skadelige stoffer.

Jeg tror du skal sætte dig lidt mere ind i computere (elektronik i det hele
taget), de bruger mindre og mindre strøm (og dermed skaber mindre varme).

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Pjensen73

Dato : 02-08-07 21:17

Den Thu, 02 Aug 2007 13:04:06 -0700 skrev Poul E Hansen:

> [...]
> processor kraft i computerne så vi kan undgå at de bliver (for) varme
> og dermed udsender flere skadelige stoffer.

Så må computerne også udenfor.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 02-08-07 21:31

On 2 Aug., 22:16, Pjensen73 <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Så må computerne også udenfor.

Det skal dog være tilladt at have tag over dem.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 02-08-07 21:46

On 2 Aug., 22:29, "N_B_DK" <N_B_DKS...@hotmail.com> wrote:

> Jeg tror du skal sætte dig lidt mere ind i computere (elektronik i det hele
> taget), de bruger mindre og mindre strøm (og dermed skaber mindre varme).

Jeg ved godt de bliver mere og mere strømeffektive. Bruger de også
mindre strøm? Uanset hvad vil der produceres mindre varme hvis man
ikke bruger lige stor processor hvis resten ellers er ens.

Fra : John

Dato : 02-08-07 22:05

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt de bliver mere og mere strømeffektive. Bruger de også
> mindre strøm?

Blot to artikler om dette:

".. Resultatet er, at transistortætheden kan fordobles i forhold til den
tidligere generation, og energiforbruget er reduceret med 30 procent .."

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29829

".. Ifølge Intels egne tal er strømforbruget sænket med 40 procent samtidig
med at ydelsen er øget med op til 40 procent i forhold til Intels hidtil
hurtigste processor .."

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=27612

John

Fra : N_B_DK

Dato : 02-08-07 22:05

> Jeg ved godt de bliver mere og mere strømeffektive. Bruger de også
> mindre strøm?

Ja det gør de i høj grad.

> Uanset hvad vil der produceres mindre varme hvis man
> ikke bruger lige stor processor hvis resten ellers er ens.

Korrekt, langt de fleste maskiner rundt omkring er voldsomt
overdimensionerede til det de bruges til.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 02-08-07 22:00

On 2 Aug., 22:46, Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:

> Jeg ved godt de bliver mere og mere strømeffektive. Bruger de også
> mindre strøm? Uanset hvad vil der produceres mindre varme hvis man
> ikke bruger lige stor processor hvis resten ellers er ens.

Hvis altså ma benytter den øgede regnekraft. Ellers kører den vel ikke
i samme tempo? Hvordan beregnes dens strømforbrug så, fx. når en
bærbar har en bestemt tid batteriet kan holdes kørende i?

Fra : N_B_DK

Dato : 02-08-07 22:23

> Hvis altså ma benytter den øgede regnekraft. Ellers kører den vel ikke
> i samme tempo? Hvordan beregnes dens strømforbrug så, fx. når en
> bærbar har en bestemt tid batteriet kan holdes kørende i?

Bærbare benytter næsten altid en mobile cpu, dette betyder at der drosles
ned for ydeevnen når der ikke er behov for det, og den bruger derved mindre
strøm, og forlænger batteri tiden (dette lan også gøres selvom den kører på
alm forsyning)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-08-07 05:49

> [...]

> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/07/31/140514.htm
>
> Lur mig om forskerne ikke vil fortsætte med at finde ting der skader os, men

Well, på:

<http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=5841&tag=nl.e539>

er der en nærmere gennemgang af printerne, hvoraf det fremgår at der
især er problemer med HPs laserprintere. Jeg ser dog til min lettelse
følgende:

> HP LaserJet 4050 series printers were shown to have no emissions,
> according to reports.

Ja, det drejer sig om en af de hyppigst brugte laserprintere, og da jeg
selv har en stående, gør det mig naturligvis glad .

Måske er det især lavprismodellerne der er problemer med ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk