Skattestoppet er død
Fra : Joke

Dato : 31-07-07 08:47

Hej

Hvor er vores skattteminister ringe, først er han i gang med en afgifts
ændring der skal gøre gulpladerne dyre at købe, så laver man en fejl der gør
at mange billister kan spare ca. 5000,- i afgift om året ved at nedveje
bilen "altså en klækkelig skattelettelse.

Nu vil han så til oktober lave endnu et lovforslag som skal betyde at disse
nedvejede biler den efterfølgende betalingsperiode igen skal betale den
gamle sats og dermed får en skattestigning på ca. 5000 kroner igen.

Men det må vel også betyde at Skattestoppet ved at være en saga blot.

Og efter som den ekstraafgift på de ca. 5000,- hører ind under skat må det
jo være en skat/afgift.

Det lader til at man i Danmark har skattelovgivning med tilbage virkende
kraft.

Hilsen

Johnny

Fra : Frank

Dato : 31-07-07 09:19

> Det lader til at man i Danmark har skattelovgivning med tilbage virkende
> kraft.
>
> Hilsen
>
> Johnny

Ja, ja, lad os nu se hvad skatteministeren kan komme igennem med.
Lovændringer med tilbagevirkende kraft er højst usædvanlige.

v.h. frank.

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-07-07 19:08

Joke skrev den 31-07-2007 09:46:
> [...]
> at mange billister kan spare ca. 5000,- i afgift om året ved at nedveje
> bilen "altså en klækkelig skattelettelse.

Næh, der er opstået et hul.....

> Nu vil han så til oktober lave endnu et lovforslag som skal betyde at disse
> nedvejede biler den efterfølgende betalingsperiode igen skal betale den
> gamle sats og dermed får en skattestigning på ca. 5000 kroner igen.

.....som så bliver lukket igen.

> Men det må vel også betyde at Skattestoppet ved at være en saga blot.

næh.

> Og efter som den ekstraafgift på de ca. 5000,- hører ind under skat må det
> jo være en skat/afgift.

det er jo ikke en ekstraafgift, men en afgift man slipper for at betale
i én betalingsperiode, såfremt man får "nedvejet" sin bil.

Hvad en nedvejning, så er for noget skal jeg ikke blande mig.
En bil vejer vel det den vejer. fiksfakserier med bilens vægt er vel et
forsøg på omgåelse af regler.

> Det lader til at man i Danmark har skattelovgivning med tilbage virkende
> kraft.

Sikke noget vrøvl!

Man slippet netop billigere indtil skatteministerens "lappe-forslag" går
igennem! Og hvis forslaget går igennem, så gælder de regler først i
efterfølgende betalingsperiode.

Hvis forslaget havde "tilbagevirkende kraft", så ville man gå tilbage og
se hvem der har fået den "nye sats" og pålægge en ekstra betaling!

Derudover er "den nye takst" en fejl og derfor ikke noget med
skattelettelse, men en fejl.
Og begåes der en fejl, så skal den naturligvis rettes op.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til