Ulykkesfuglmentalitet omfatter "skør" virk~
Fra : Bo Warming

Dato : 29-07-07 17:47

Ulykkesfuglmentalitet omfatter "skør" virkelighedsforståelse

Nogle mennesker "kan ikke gå over gaden uden at biler støder sammen for at
undgå uheld".

De kaldes ulykkesfugle men typisk er at man er fumler tumler på egne vegne
og kommer til skade evt havner i rullestol, fordi underbevidstheden var
accident prone eller ønskede lidt drama i livet

Hvis man opsigter små blå mænd, som siger man skal have sølvpapirhat på for
at undgå kosmisk stråledød, så får man opmærksomhed af sin egen indre
domstol og evt også andres. Hvis de blå mænd beordrer mord og man adlyder,
får man især opmærksomhed, -OG BØR STRAFFES, IKKE BEHANDLES.

Depressiv psykose er ikke en sygdom men et resultat af nederlag - planer der
var for ambitiøse så man blev taber.

Holder man sine nedture for sig selv, udover at søge råd mht næste
ambitioner, er man klog. Søger man lykkepiller og værdiløs trøst, ligger det
tæt op ad ulykkesfuglmentalitet, for det frastøder at man ikke er sit sinds
egen herre, men er i styret af psykofarmaka. ("it is not me talking, it is
the booze talking")

To måneder i min studietid havde jeg noget i stil med depressiv psykose,
fordi mine planer om at kombinere karriere som kemiforsker med ulandsarbejde
viste sig umulige.

Jeg vågnede med sort nederlagshumør. men hen ad eftermiddagen havde jeg
sørget færdig og kom i godt humør - dvs jeg var maniodepressiv psykotisk!