Et billede = 1000 ord
Fra : Peder B. Pels

Dato : 29-07-07 15:14

http://stpeteforpeace.org/real.threat.html

No comment.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-07-07 15:39

"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> wrote in message
news:1i20t2v.mknqdh2gshi6N%peter@nospamplease.dk...
> http://stpeteforpeace.org/real.threat.html
>
> No comment.

Så sandt så sandt. Det er i grunden tankevækkende, at agendaen her i gruppen
af en eller anden grund partout skal tage problemerne i omvendt rækkefølge -
de mindste først.

Fra : @

Dato : 29-07-07 16:39

On Sun, 29 Jul 2007 16:39:25 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>af en eller anden grund partout skal tage problemerne i omvendt rækkefølge -

og du vil ikke se forskellen på at folk frivilligt æder og drikker sig
ihjel og så på at en forbryderbande beslutter at tage livet af folk

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Peder B. Pels

Dato : 29-07-07 16:52

@ <1@invalid.net> wrote:

> og du vil ikke se forskellen på at folk frivilligt æder og drikker sig
> ihjel og så på at en forbryderbande beslutter at tage livet af folk

Du har ret i at terrorisme er en rettighedskrænkelse, mens at dø af
selvforskyldt fedme og rygning ikke er det, men pointen er at
størrelsesforskellene i antallet af ofre sætter tingene i perspektiv.

Fra : @

Dato : 29-07-07 18:07

On Sun, 29 Jul 2007 17:51:42 +0200, peter@nospamplease.dk (Peder B.
Pels) wrote:

>Du har ret i at terrorisme er en rettighedskrænkelse, mens at dø af
>selvforskyldt fedme og rygning ikke er det, men pointen er at
>størrelsesforskellene i antallet af ofre sætter tingene i perspektiv.

jeg mener ikke perspektivet er der

netop fordi der er så stor forskel på om folk vælger langsomt selvmord
med kniv og gaffel og så at nogen for "sagens" eller vindingens skyld
helt bevist forsøger at dræbe så mange som muligt

at folk dør er ikke et problem - folk er der rigeligt af

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 18:21

> [...]
> helt bevist forsøger at dræbe så mange som muligt
>

> at folk dør er ikke et problem - folk er der rigeligt af

og du mener så, sprit kørsel ulykker, er du selv herrer over?? Hvis du
involveres i en sådan ulykke og mister livet, så er det din egen skyld??
Selvom du ikke var påvirket, men var den dødelige ulykkeramte??

Fra : @

Dato : 29-07-07 18:46

On Sun, 29 Jul 2007 19:21:27 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>og du mener så, sprit kørsel ulykker, er du selv herrer over??

nej

spritkørsel er hvis du ikke skulle vide det ulovligt

og med god grund

Fra : Notion

Dato : 30-07-07 20:33

> nej
>
> spritkørsel er hvis du ikke skulle vide det ulovligt
>
> og med god grund

og prøv at forholde dig til det jeg skrev. Tager du aldrig en beslutning
hvor du er selvbestemmende???

Fra : Peder B. Pels

Dato : 29-07-07 18:40

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> bevist forsøger at dræbe så mange som muligt
>

> at folk dør er ikke et problem - folk er der rigeligt af

Igen denne mystiske holdning der giver mig indtrykket af at du er
kollektivist, og ikke individualist. Ja, menneskeracen skal nok
overleve, men på bekostning af en del individer... :/

Fra : @

Dato : 29-07-07 18:52

On Sun, 29 Jul 2007 19:40:27 +0200, peter@nospamplease.dk (Peder B.
Pels) wrote:

>Igen denne mystiske holdning der giver mig indtrykket af at du er
>kollektivist,

hvad mystisk er der i udsagnet - folk er der nok af

??

>og ikke individualist. Ja, menneskeracen skal nok
>overleve, men på bekostning af en del individer... :/

på bekostning af!

folk som selv vælger at dø af overdreven brug af kniv gaffel og evt.
flaskeåbner dør ikke som bekostning for at andre kan leve - de dør
måske bare lidt før gennemsnittet - det er ikke noget problem

Fra : Peder B. Pels

Dato : 29-07-07 19:03

@ <1@invalid.net> wrote:

> hvad mystisk er der i udsagnet - folk er der nok af
>
> ??

Der er intet mystisk i det. Det siger sig selv at du tænker mere på
kollektivet end på individet når du fyrer sådan noget af.

> på bekostning af!

Ja.

> folk som selv vælger at dø af overdreven brug af kniv gaffel og evt.
> flaskeåbner dør ikke som bekostning for at andre kan leve - de dør
> måske bare lidt før gennemsnittet - det er ikke noget problem

Korrekt.

Fra : @

Dato : 29-07-07 19:14

On Sun, 29 Jul 2007 20:03:12 +0200, peter@nospamplease.dk (Peder B.
Pels) wrote:

>Der er intet mystisk i det. Det siger sig selv at du tænker mere på
>kollektivet end på individet når du fyrer sådan noget af.

det gør jeg nu ikke

jeg anerkender blot at der intet problem er hverken for det enkelte
individ eller homo sapiens

at enkeltindivider kommer ulykkeligt af dage kan selvfølgelig
fremkalde empati, hvis det er nogen man kender

ellers ikke

>Ja.

>Korrekt.

lasternes sum er konstant var der en der sagde

/Her i vores kommune har dødelighedsprocenten indtil videre været på
100/

Fra : Peder B. Pels

Dato : 29-07-07 19:24

@ <1@invalid.net> wrote:

> det gør jeg nu ikke
>
> jeg anerkender blot at der intet problem er hverken for det enkelte
> individ eller homo sapiens

Ok, så individet komemr alligevel ind i billedet nu?

> at enkeltindivider kommer ulykkeligt af dage kan selvfølgelig fremkalde
> empati, hvis det er nogen man kender
>
> ellers ikke

Enig.

> lasternes sum er konstant var der en der sagde

Ja, jeg kender en der plejede at stemme Socialdemokratisk, det gør han
ikek længere, men nu ryger han som en skorsten.

> /Her i vores kommune har dødelighedsprocenten indtil videre været på 100/

Livet har 100% dødelighedsrate.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-07-07 05:30

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> og du vil ikke se forskellen på at folk frivilligt æder og drikker sig
> ihjel og så på at en forbryderbande beslutter at tage livet af folk

Hvor får du den idé fra, at jeg ikke "vil se forskellen"?

Der er masser af forskelle - heriblandt at flere kommer til at dø af
fejlernæring - og at vi kan gøre noget ved det.

Men mange debattører her i gruppen er efterhånden så afkoblede fra
virkelighedens verden, så den slags fiser simpelthen ikke ind.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-07-07 18:58

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
>
> Så sandt så sandt. Det er i grunden tankevækkende, at agendaen her i
> gruppen af en eller anden grund partout skal tage problemerne i

Ja, man burde jo bekæmpe døden selv, før man forsøger at undgå terrorangreb.

Der har været flere togulykker i UK, så hvorfor bruge tid på at undgå
togterror?

Og hvorfor bekæmpe vold i DK, når så mange kommer til skade i trafikken, osv
osv.

Meget tankevækkende?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-07-07 12:13

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> Ja, man burde jo bekæmpe døden selv, før man forsøger at undgå
> terrorangreb.

Jeg er klar over, at du naturligvis vil finde en dårlig undskyldning for, at
din elskede muslimparanoia er langt vigtigere end samtlige folkesygdomme i
verden.

Fra : @

Dato : 30-07-07 13:47

On Mon, 30 Jul 2007 13:13:02 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>din elskede muslimparanoia er langt vigtigere end samtlige folkesygdomme i

det er det da også

fordi det drejer sig om nogle udyr i menneskeskikkelse der fuldt
bevist går efter at skade/dræbe så mange tilfældige sagesløse ofre som
muligt

at alderdom sygdom og ulykker tolder af menneskeheden er naturligt

det er derimod ikke naturligt at mordere(terrorister) agerer

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-07-07 14:31

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
>
> Jeg er klar over, at du naturligvis vil finde en dårlig undskyldning
> for, at din elskede muslimparanoia er langt vigtigere end samtlige

Og jeg deler min "muslimparanoia" med fx BBC som kaldte emnet det mest
væsentlige i verden nu, og med nogle af verdens mest begavede kommentatorer
om verdens tilstand, og fx med Helle Thorning, som kalder det det
væsentligste problem vi står over for i fremtiden, altså hvordan vi får
islam og muslimer til at falde til ro i Danmark.

At du kan finde på at sammenligne det faktum at, et eller andet SKAL man jo
dø af, og så det, at du kan blive bombet i London, uanset om du er tre år
eller 30 år, det siger jo noget om den våsede sammenligning.

Du har ikke kommenteret udtalelsen om at "I kan stå med to millioner
potentielle terrorister, hvis I ikke holder op med at genere muslimer, -
fra formanden for MCB.

En udtalelse som ligner den formanden for Muslimsk Trossamfund kom med, da
Abu Laban truede med at rejse hjem til Mellemøsten: "Hvis han gør alvor af
det, bliver det ikke svært at finde unge, som vil udføre terror i Danmark" -

Men sådan en udtalelse anser du nok for at være helt logisk, og ganske
venlig over for DK? Paranoia? ja, det kan du jo kalde det, men det er da på
"deres" side.

Jeg starter nok et aftenkursus i apologét-afledninger, skal jeg skrive dig
op, eller har du materiale nok allerede?

Her er et par at de allermest kendte:

"Hele Danmarks velfærdssystem er hentet fra islam"
"sharialoven er faktisk det vi bruger i Danmark"
"Demokrati blev opfundet af Profeten i Medina i år 622"
"Jihad betyder åndelig stræben og ikke hellig krig"
"Der er fuld lighed mellem religioner inden for islam"
"Der er fuld lighed mellem kønnene inden for islam"
"Der står i Koranen, at det at dræbe ét menneske, er som at dræbe hele
menneskeheden"
"Der er intet om håndsafskæring i Koranen" (Arne, - bruges sikkert også af
andre apologeter)
"Profeten Muhammed var verdens mest fredelige og milde mand" (Arne forleden)

Vi kan også bruge den af Tariq Ramadans brugte forklaring på hvorfor
Profeten måtte dræbe en tredjedel af jøderne i Medina:

Ramadan presents Muhammad as thoughtful and just. Even when Muhammad orders
the massacre of all the males of a Jewish tribe, Ramadan makes it clear that
Muhammad has issued the order not because the hostile Jewish tribe embodies
an eternal quality of Zionist evil, but because Muhammad needs to teach his
numerous enemies, Jewish and otherwise, a stern lesson. And because the
massacre succeeds at doing this, no further massacres of that sort need to
be committed, thus demonstrating Muhammad's wisdom and even his restraint.

Altså kan vi fortælle dem der ikke kender islam og profeten, at Muhammed var
en hyggelig og rar mand, og når han dræbte folk, så var det kun for
fællesskabets bedste, - og når han dræbte kvinder som grinede af ham, så var
kun fordi han blev så helt utrolig såret og krænket, det må enhver kunne
forstå.

Nu ved jeg jo godt at du sikkert stadig mener, at islam overhovedet ikke
eksisterer, og at Koranens tekster eller Profetens sunna intet som helst
betyder for de muslimer som måtte eksistere, DU har ihvertfald aldrig mødt
nogen som bruger dem, og så findes de ikke.

Vi kan kalde kurset for ""Yahiliya" - uvidenhedens tid" - eller
"Viden er out, ønsketænkning er in"

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-07-07 19:52

> [...]
> kommentatorer om verdens tilstand, og fx med Helle Thorning, som kalder
> det det væsentligste problem vi står over for i fremtiden...

Ja, det kan man jo altid få en politiker til at sige. Hvad kan vi bruge det
til?

Statistikken lyver jo ikke: Flere mennesker kommer til at dø af fedme end af
terrorisme for eksempel.

>, altså hvordan vi får islam og muslimer til at falde til ro i Danmark.

Hvornår begynder du at diskutere det spørgsmål? Indtil nu har jeg kun set
dig have travlt med at "dokumentere, at der er et problem" - som du
siger....

> Du har ikke kommenteret udtalelsen om at "I kan stå med to millioner
> potentielle terrorister, hvis I ikke holder op med at genere muslimer, -
> fra formanden for MCB.

Hvorfor skal jeg kommentere den?

Resten af vrøvlet læser jeg ikke. Sådan er det.

Fra : @

Dato : 30-07-07 21:46

On Mon, 30 Jul 2007 20:52:07 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvornår begynder du at diskutere det spørgsmål? Indtil nu har jeg kun set
>dig have travlt med at "dokumentere, at der er et problem" - som du

fordi du i din vildfarelse skriver om paranoia

hvad med at se i øjnene at det er virkelighed

>Resten af vrøvlet læser jeg ikke. Sådan er det.

virkeligheden forsvinder ikke blot fordi du lukker øjenne

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-07-07 07:38

> virkeligheden forsvinder ikke blot fordi du lukker øjenne

Nej, men det gør vrøvlet, og det er godt nok til mig.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-07-07 23:31

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
>
> Ja, det kan man jo altid få en politiker til at sige. Hvad kan vi
> bruge det til?

Vi kan bruge det til at vise, at du altså mener at disse mennesker lider af
muslimparanoia, - fordi du ikke gider sætte dig ind i emnet islams
verdensreformation og islamismens sejrsgang i mange dele af verden.

> [...]
>
> Hvornår begynder du at diskutere det spørgsmål? Indtil nu har jeg kun
> set dig have travlt med at "dokumentere, at der er et problem" - som

Det har jeg skam diskuteret mange gange, men så kommer der en Hovedet i
Sandet- person og hævder at der overhovedet ikke ER noget at diskutere, for
det hele går mega-fint.

> Hvorfor skal jeg kommentere den?

Det behøver du sandelig heller ikke, du kan jo ikke se andet end
"velfungerende multikulturelle samfund" over hele Europa, og intet en
formand kan sige kan ryste dig ud af den drømmeverden.

> Resten af vrøvlet læser jeg ikke. Sådan er det.

Naturligvis ikke, du kan tage Arne i hånden, han læser heller aldrig kritik
af kommunismen, - for den er pr definition forkert, sådan skræller man den
makrel.

Jeg har lært utrolig meget om emnet indvandring, islam og multikulturelle
samfund, siden vi først diskuterede disse emner i 1999, du har intet lært og
intet glemt, tillykke med din vedholdenhed og din evne til at holde dig
uvidende. HVIS du skulle være blevet klogere, så skjuler du det godt, du
føler det vel som et nederlag, når det viste sig, at du tog fejl i mange af
dine hypoteser om verdens tilstand.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-07-07 07:40

> Vi kan bruge det til at vise, at du altså mener at disse mennesker lider
> af muslimparanoia,

Det synes jeg, jeg har svaret på ovenfor.

Det havde du så ingen kommentarer til.

> Det har jeg skam diskuteret mange gange, men så kommer der en Hovedet i
> Sandet- person og hævder at der overhovedet ikke ER noget at diskutere,
> for det hele går mega-fint.

Jamen hvis du har diskuteret det mange gange, kan du så ikke (1) give os
nogle eksempler på tråde, som du har startet, hvor du diskuterer det, (2)
give os en procentsats i hele træskolængder på, hvor mange af dine tråde,
der handler om det emne ift. "dokumentation af problemet, og (3) forklare,
hvorfor du finder det nødvendigt at blive ved med at "dokumentere
problemet"....?

Det kunne være så interessant at få svar på de tre spørgsmål.

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-07-07 23:18

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> Det synes jeg, jeg har svaret på ovenfor.

> Det havde du så ingen kommentarer til.

I en anden tråd, jo.

> [...]
> ved med at "dokumentere problemet"....?
>
> Det kunne være så interessant at få svar på de tre spørgsmål.

Jeg giver ikke sidde og google for dig. Jeg dokumenterer problemet så længe
folk som dig benægter der ER et problem, - såre simpelt.

En mand som Rushdie skriver at han brugte 10 år på at arbejde FOR drømmen om
det multikulturelle samfund, MEN at det nu har vist sig at være et mareridt
end en drøm, - en som ham er blevet klogere af empirien, mens en som dig
hager dig fast i det standpunkt du tog for 10 år siden.
Så længe både du og en utrolig stor procent af muslimerne benægter
virkeligheden, så vil jeg naturligvis skrive om emnet NÅR der kommer en Ole
Lukøje-kommentar, så andre som læser med i det mindste kan se at der er mere
end én mening. Da du sikkert ikke er i stand til at øve selvkritik, så kan
du se hvordan overlærer Arne forsøger at hælde sand i øjnene på folk som
ikke kender til islam, islams historie, indvandring, indvandringens historie
eller til fx Koranen. Det tog mig engang fjorten indlæg før han indrømmede
at indvandrere IKKE betød en kæmpe økonomisk gevinst for samfundet, og hans
andre fordrejninger er lige så frække.
Altså jeg tillader mig at hoppe ind når frelste mennesker fordrejer fakta om
de emner vi her taler om.

Hvis du, og andre velmenere, var interesseret i hvordan det går på "islam i
Europa"-området, så kunne man diskutere detaljer om fremskridt og
tilbageskridt, men når "I" kun vil være med på at hævde at det går glimrende
over hele linjen, så er den mulighed jo væk.

Jeg har skrevet positive indlæg om euromuslimen pr excellence Tariq
Ramadan, - og om fx den demokratiforskende Muqtedar Khan, og om den
tidligere dekan for sharia i Quatar, for at tage nogle indlæg som du altså
ikke har "opdaget", - sjovt nok. Jeg har også vist beundring for andre
muslimer, som har været i medierne, fx den tidligere stormufti fra
Marseille, og den pakistanske forsker Hoodbhoy, så dine insinuationer om at
jeg skulle være "paranoid" i forhold til alle muslimer, den kan du godt
stoppe op et vist sted.

Derudover går jeg som bekendt ind for at man burde acceptere islamisterne
Hamas, da de på fair vi vandt valget. Og der er sikkert andre islamistiske
partier som burde have chancen, forudsat der er en rimelig chance for at det
ikke blive en stemme, en gang.

Men realiteter gider frelste og velmenere jo ikke spilde tid på, der er kun
de to kasser, acceptér hele dynen eller man er islamofob og paranoid. Du er
som før nævnt, på nogle områder næsten lige så virkelighedsresistent som den
berygtede benægter AHW, og det er ikke ment som en ros, - og da kalifatet
kaldte soldaterne til "Den Store Jihad" under 1. verdenskrig, da var det et
kald til åndelig fordybelse til Allahs velbehag, som du jo også har doceret
jihad betyder, gud fader bevares, man kan da bilde jer hvadsomhelst ind.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-08-07 07:30

> Jeg giver ikke sidde og google for dig. Jeg dokumenterer problemet så
> længe folk som dig benægter der ER et problem, - såre simpelt.

Ok. Du mener, at jeg benægter, at der er et problem. Hvad er det helt
nøjagtigt for et problem, som du mener, er der, og som jeg benægter
eksistensen af?

Endvidere vil jeg gerne bare have et eksempel, for det må jo være nemt. Jeg
vil ikke ane, hvordan jeg skal finde det, da jeg ikke mindes at have set et
sådant indlæg fra din hånd. Derfor er det svært for mig at søge mig frem til
det, hvis det findes.

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-08-07 09:18

Christian R. Larsen wrote:
> [...]

> mindes at have set et sådant indlæg fra din hånd. Derfor er det svært
> for mig at søge mig frem til det, hvis det findes.

Jeg har givet dig eksempler i et andet indlæg, - og derudover har jeg postet
indlæg om positive nyheder, når jeg finder sådanne, - det vrimler jo ikke
med dem. Men fx er jo flere nydanskere i arbejde end for fem år siden, DET
er en positiv nyhed.

Her er en bid fra "slate" som jeg tilfældigvis så i går, Hitchens er jo en
mand som tør se virkeligheden i øjnene, og som sætter fingeren på nogle af
problemerne med islams fremkomst i vores sekulære lande:

God-Fearing PeopleWhy are we so scared of offending Muslims?

By Christopher Hitchens

Posted Monday, July 30, 2007, at 12:33 PM ET

During the greater part of last week, Slate's sister site On Faith (it is
jointly produced by Newsweek and washingtonpost.com, both owned by the
Washington Post Co., which also owns Slate) gave itself over to a discussion
about the religion of Islam. As usual in such cases, the search for
"moderate" versions of this faith was under way before the true argument had
even begun. If I were a Muslim myself, I think that this search would be the
most "offensive" part of the business. Why must I prove that my deepest
belief is compatible with moderation?

Why, then, should we be commanded to "respect" those who insist that they
alone know something that is both unknowable and unfalsifiable? Something,
furthermore, that can turn in an instant into a license for murder and rape?
As one who has occasionally challenged Islamic propaganda in public and been
told that I have thereby "insulted 1.5 billion Muslims," I can say what I
suspect—which is that there is an unmistakable note of menace behind that
claim. No, I do not think for a moment that Mohammed took a "night journey"
to Jerusalem on a winged horse. And I do not care if 10 billion people
intone the contrary. Nor should I have to. But the plain fact is that the
believable threat of violence undergirds the Muslim demand for "respect."

Netop, ingen af de talsmænd for muslimer i DK som trækker kortet "I
fornærmer 1,5 mia muslimer" kan jo undgå at vide at utallige kritikere af
islam må leve i frygt og med bodyguards resten af livet, OG at mange er
blevet dræbt af dem der følte sig "fornærmet", det ER altså naturligvis en
slet skjult trussel om at vi skal rette ind efter islams dogmer.

Before me is a recent report that a student at Pace University in New York
City has been arrested for a hate crime in consequence of an alleged dumping
of the Quran. Nothing repels me more than the burning or desecration of
books, and if, for example, this was a volume from a public or university
library, I would hope that its mistreatment would constitute a misdemeanor
at the very least. But if I choose to spit on a copy of the writings of Ayn
Rand or Karl Marx or James Joyce, that is entirely my business. When I check
into a hotel room and send my free and unsolicited copy of the Gideon Bible
or the Book of Mormon spinning out of the window, I infringe no law, except
perhaps the one concerning litter. Why do we not make this distinction in
the case of the Quran? We do so simply out of fear, and because the
fanatical believers in that particular holy book have proved time and again
that they mean business when it comes to intimidation. Surely that should be
to their discredit rather than their credit. Should not the "moderate" imams
of On Faith have been asked in direct terms whether they are, or are not,
negotiating with a gun on the table?

The Pace University incident becomes even more ludicrous and sinister when
it is recalled that Islamists are the current leaders in the global
book-burning competition. After the rumor of a Quran down the toilet in
Guantanamo was irresponsibly spread, a mob in Afghanistan burned down an
ancient library that (as President Hamid Karzai pointed out dryly) contained
several ancient copies of the same book. Not content with igniting copies of
The Satanic Verses, Islamist lynch parties demanded the burning of its
author as well. Many distinguished authors, Muslim and non-Muslim, are dead
or in hiding because of the words they have put on pages concerning the
unbelievable claims of Islam. And it is to appease such a spirit of
persecution and intolerance that a student in New York City has been
arrested for an expression, however vulgar, of an opinion.

This has to stop, and it has to stop right now. There can be no concession
to sharia in the United States. When will we see someone detained, or even
cautioned, for advocating the burning of books in the name of God? If the
police are honestly interested in this sort of "hate crime," I can help them
identify those who spent much of last year uttering physical threats against
the republication in this country of some Danish cartoons. In default of
impartial prosecution, we have to insist that Muslims take their chance of
being upset, just as we who do not subscribe to their arrogant certainties
are revolted every day by the hideous behavior of the parties of God.

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-08-07 10:00

Knud Larsen wrote:
> [...]

Vil lige nævne, at jeg godt ved, at du ikke VIL eller måske ikke KAN? læse
mine uddrag fra Hitchens artikel fra i søndags. Det vigtigste er
naturligvis, at kunne benægte problemet med islam, og det kan man kun når
man holder sig "ren", dvs uvidende.

Hurra, vi kapitulerer - og ER det ikke dejligt.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-08-07 13:43

> [...]
> mine uddrag fra Hitchens artikel fra i søndags. Det vigtigste er
> naturligvis, at kunne benægte problemet med islam, og det kan man kun når

Jamen så stemmer artiklen jo fint overens med dine egne vrangforestillinger,
og du er home free i denne omgang. Det må væe skønt at læse noget af andre,
som er enige med en selv, Knud.

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-08-07 09:27

Christian R. Larsen wrote:
> [...]

> vrangforestillinger, og du er home free i denne omgang. Det må væe
> skønt at læse noget af andre, som er enige med en selv, Knud.

Tillykke med dit store held til at holde dig helt uvidende om det du udtaler
dig om.

Et lille citat fra i dag:

"De fleste fortrænger på strudsevis det hele ud fra en filosofi om, at så
længe bukserne holder, så holder de, og fanden tage de kommende
generationer.

Andre fortrænger deres egen kultur og vil for enhver pris forstå og tilpasse
sig det truende Andet. Den multi-kulturradikale utopi er, at bare vi ender i
store globale cementblandere alle sammen, så kommer vi nok ud i den anden
ende som et varmt menneskeligt fællesskab. Det kunne tænkes, at vi kommer ud
som forskelsløs beton – som en masse, det ikke er værd at leve i."

Du skrev jo morsomt om, at nogle ikke ville kommentere en ny
PEW-undersøgelse, som viste at kun 10 - 40 pct af verdens muslimer går ind
for bin Laden og hans terrorfilosofi, noget som skulle varme vores kolde
hjerter.

Vil du kommentere at PEW finder, at England er det land i Vesten, hvor
befolkningen er mest positive over for islam, OG England er det land i
Vesten, hvor muslimerne er mest negative over for det land de lever i - de
er lige så anti-vestlige som pakistanerne i Pakistan?

Oh du "velfungerende vismand".

En lille fornuftig bemærkning fra en muslim - fra The Guardian:

Hi thanks for the show i really enjoy it.

I feel its a positive contribution towards debate between 'muslims' and non
muslims, Islam and the west. However, i feel there needs to be more debate
about the 'nature' of 'Islam'. For example, many people do not acknowledge
the changing historical spectum of interpretations in islam post Muhammad,
ie from sufism to wahhabism.

Bearing in mind that Islam during the time of Muhammad had frequent
expansive raids, intimidation and political assasination (please check I.
ishaq,the author of the first biography or 'sira') and a huge empire post
muhammed won by invasion, i feel that there is relavance for historical
interpretation for the use of violence by modern muslims.

Until we ackowledge the the potential of Islam to convey different
interpretations violent as well as peaceful, the debate between Islam and
west will continue indefinately.

Hvad siger DU til, at de fleste muslimer voldsomt benægte,r at der er "noget
som helst" i islams historie, som er baseret på angreb, og at der er "noget
som helst i Koranen" som siger man må angribe vantro, - altså igen og igen
løgn over løgn og brint over ilte. Som indlæggeren siger så kommer vi jo
aldrig nogen vegne hvis muslimer nægter at tage ansvar for hvad deres
religion rent faktisk tillader og opfordrer til.

Måske kunne man få "dig" til at arbejde på et obligatorisk kursus i
selvhad, - som man har på engelske universiteter?

En anden fra en ikke-muslim i The Guardian:

I think that Mohammed's use of violence does make it easy for Muslims to
invoke God when they want to be violent. Some seem genuinely proud of the
empire that was built from Spain to central Asia even though this involved
invasion, killing, maiming, subjugation and intimidation. I'm not proud of
the British Empire or the Roman Empire. Some muslims seem to think muslim
imperialism good, non-muslim imperialism bad.

Fra : Jesper

Dato : 29-07-07 18:02

Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk> wrote:

> http://stpeteforpeace.org/real.threat.html
>
> No comment.

Ja, så kan jeg ikke forstå, at du kan være modstander af forbud mod
tobaksrygning. Det er den næststørste dødsårsag iflg den planche.
--
Jesper

Fra : Peder B. Pels

Dato : 29-07-07 18:40

> Ja, så kan jeg ikke forstå, at du kan være modstander af forbud mod
> tobaksrygning. Det er den næststørste dødsårsag iflg den planche.

Du får en medalje for ironi.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 29-07-07 18:18

"Peder B. Pels" skrev i en meddelelse

> No comment.

Har du nær læst siden du linker til ??
http://stpeteforpeace.org/
http://stpeteforpeace.org/aboutus.html

Hvis man spørger sig selv hvor mange af de døde i de 3 sidste søjler i
diagrammet (Cancer, Smoking related, Heart disease ) er over 65 år .
(65 år er meget tæt på den forventede levealder i USA)
så ser billedet jo ganske andet ud ikke !?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peder B. Pels

Dato : 29-07-07 18:40

Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> [...]
> (65 år er meget tæt på den forventede levealder i USA)
> så ser billedet jo ganske andet ud ikke !?

Næ, hvorfor mener du det?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 29-07-07 19:15

"Peder B. Pels" skrev i en meddelelse

> Næ, hvorfor mener du det?

Siden du linker til postulerer jo ,at der er andre ting man
skal frygte at dø af ,end terror !.

Det nytter så ikke så meget at man sammenligner 3000
døde ved et terror angreb med 8 millioner døde af
Cancer ,Smoking related, Heart diseases.

Uden at vi ved hvor mange af de 8 milioner der er over
eller tæt på den forventede levealder.
Hvis en mand dør af hjertesvigt som 68 årig
er han så død af en hjertesygdom eller af alderdom
når den forventede levealder ligger omkring de 68 til 70 år ??.
Man har til lejligheden opfundet et begreb man kalder
YPPL ( Years of Potential Life Lost ).
Eks.. i 1988 mener man der var 1,198,887 (years of potential life lost )
før det 65'ende år og de var relatered til rygning ,
men det tal skal antal døde jo deles om ! , som for 1988 var 434,000 .
i snit er det så 2.7 år før tiden (den forventede levealder).

Det er farligt at leve ! , Spørgsmålet er ikke hvad du dør af.
Men hvornår du dør .

Fra : Peder B. Pels

Dato : 29-07-07 19:24

Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> Siden du linker til postulerer jo ,at der er andre ting man
> skal frygte at dø af ,end terror !.

Statistisk set, ja.

> [...]
> er han så død af en hjertesygdom eller af alderdom
> når den forventede levealder ligger omkring de 68 til 70 år ??.

Din pointe er kun gyldig hvis det er en specifik undergruppe af
befolkningen der er truet af at dø af terror (på samme måde som at du
påstår at der skulel være en overdødelighed blandt ældre af kræft,
rygning, fedme osv), men det er det jo ikke - det er hele befolkningen
der er i fare, fordi terrorhandlingerne sker vilkårlige steder i
samfundet.

> [...]
> men det tal skal antal døde jo deles om ! , som for 1988 var 434,000 .
> i snit er det så 2.7 år før tiden (den forventede levealder).

Meget interessant, tak.

> Det er farligt at leve ! , Spørgsmålet er ikke hvad du dør af.
> Men hvornår du dør .

Men Michel, nu misser du min oprindelige pointe og det er, for at bruge
den målestok du lieg har brugt på banen - hvor mange YPPL der går til
cancer, fedme, diabetes.... og til terror.

Konklusionen vil stadig være at terror er en petitesse ift. mere
fredelieg dødsfald. Er vi enige?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 29-07-07 19:30

"Peder B. Pels" skrev i en meddelelse

> Konklusionen vil stadig være at terror er en petitesse >ift. mere
> fredelieg dødsfald. Er vi enige?

Nogen gange er det meget svært at finde, en realistisk
grund til at være uenig med dig

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-07-07 12:23

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in message
> Uden at vi ved hvor mange af de 8 milioner der er over
> eller tæt på den forventede levealder.
> Hvis en mand dør af hjertesvigt som 68 årig
> er han så død af en hjertesygdom eller af alderdom

Det er en selvfølgelig en pointe, men det er omvendt relevant nok at se
sådan på det, at enhver, der er død af rygerelaterede sygdomme, ville være
blevet ældre, hvis han ikke havde været udsat for røg. Og så er det i øvrigt
ligegyldigt, om han er død som 20-årig eller sm 90-årig. Det er jo i og for
sig bare det, Peters kilde siger.

> når den forventede levealder ligger omkring de 68 til 70 år ??.

Hvilke parametre påvirker resultatet, når man beregner den samlede
levealder? Det må være svært at beregne den uafhængigt at den
sundhedsmæssige tilstand i samfundet. Det er muligt, at den forvetnede
levealder i Danmark for mænd er 75 år, men den ville sikkert være en del
højere, hvis vi ikke røg, åd og drak så meget. Og tilsvarende i Zimbabwe -
blot ryger, æder og drikker de ikke helt så meget.

Også terrorisme har jo en - omend beskeden - indflydelse på den forventede
levealder. I et land som Libanon skulle det ikke undre mig, om man kan se
konsekvenserne af terrorisme på den forventede levealder, ligesom man har
kunnet set det på de generationer af tyske mænd, der var deltog i anden
verdenskrig f.eks.

Så hvis man, som du lægger op til, korrigerer tallene med den forventede
levealder, så korrigerer man altså et eller andet sted et index med sig
selv. Og det giver sjovt nok værdien 1...

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-07-07 09:03

Michael Meidahl Jensen wrote:

> [...]
> (65 år er meget tæt på den forventede levealder i USA)
> så ser billedet jo ganske andet ud ikke !?

Det er ALT for nuanceret for dem der vil kaste blår i vores øjne, - om man
dør som teenager eller som olding, det er samme sag statisktisk set.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-07-07 12:27

> Det er ALT for nuanceret for dem der vil kaste blår i vores øjne, - om man
> dør som teenager eller som olding, det er samme sag statisktisk set.

Det er det nok ikke. Men omvendt er det IMHO svært at forsvare det
standpunkt, at et præmaturt dødsfald som følge af langvarig rygning og
overvægt ikke har nogen betydning. Derimod forekommer det logisk og etisk
korrekt at tilgå statistikken med den normative indgsngsvinkel, at ethvert
præmaturt dødsfald bør undgås, hvis det er muligt at undgå det.

Fedme holder jo ikke op med at være et problem, blot fordi folk sjældent dør
af det de første 20 år af deres liv...

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-07-07 15:17

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> Fedme holder jo ikke op med at være et problem, blot fordi folk
> sjældent dør af det de første 20 år af deres liv...

Nej, men at man dør af sygdomme som fremkommer af vellevned, KAN vel ikke
med fornuft sammenlignes med at dø af terrorangreb?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-07-07 07:41

> Nej, men at man dør af sygdomme som fremkommer af vellevned, KAN vel ikke
> med fornuft sammenlignes med at dø af terrorangreb?

Det kan det da nemt. Ligheden er, at folk dør før tiden af det. Det er da en
yderst relevant årsag til at sammenligne.

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-07-07 10:52

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
>
> Det kan det da nemt. Ligheden er, at folk dør før tiden af det. Det
> er da en yderst relevant årsag til at sammenligne.

Det er da et rent morlille-argument. At dø en uge for tidligt, fordi man har
levet livet som man gerne ville og har nydt det i fulde drag, og så at dø
som femårig fordi en gal og liderlig martyrdreng vil op til nogle
fantasijomfruer, det kan sgu da ikke sammenlignes, medmindre man har en
eller anden mærkværdig dagsorden om at nedtone alvorligheden af
terrorangreb.

Du er også røget på den med "det er det saaaaame", - en lussing og en
togbombe er begge "vold", så det kan man sagtens sammenligne og det er
naturligvis det samme.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-07-07 14:13

> [...]
> fantasijomfruer, det kan sgu da ikke sammenlignes, medmindre man har en
> eller anden mærkværdig dagsorden om at nedtone alvorligheden af

Din argumentation er tåbelig, og bunder udelukkende i, at du ikke VIL indse,
at islam ikke er verdens størsteproblem.

Det er præcis lige så vigtigt at undgå, at 55-årige dør af blodpropper, som
at 5-årige dør af terrorangreb. Det er sikkert rigtigt, at en stor del af
dem, der dør af for eksempel overvægt, dør i det, der ellers ville have
været livets sidste halvdel. Men de dør ikke desto mindre FØR de ellers
ville være døde. Og det er ligesom sagens kerne her.

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-07-07 14:45

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> Din argumentation er tåbelig, og bunder udelukkende i, at du ikke VIL
> indse, at islam ikke er verdens størsteproblem.

Skrev du ikke "ligheden er at folk dør før tiden af det", og ER det ikke et
tåbeligt argument?

> [...]
> i det, der ellers ville have været livets sidste halvdel. Men de dør
> ikke desto mindre FØR de ellers ville være døde. Og det er ligesom

Jeg skal nok passe mine egne blodpropper i høj alder, de kan IKKE
sammenlignes med, hvis jeg blev bombet ud af verden af en liderlig teenager,
mens jeg selv var barn.

Vås som det med at der dør flere af blodpropper end af trafikpropper, og
derfor er trafikken ikke noget at bekymre sig om, det fortsætter med at være
vås, uanset hvordan du forsøger at kringle den.

Og ting som tilfældig terror virker jo langt mere ødelæggende på folks
livskvalitet, end de sytten blodpropper om ugen de kunne læse om i
lægejournaler.
DU vil så have at folk skal være "rationelle" og gå og være bange for
blodpropper mens de spiser en pølse, og skal undlade at tænke på ting som
kunne ramme dem udefra, - men nu ER vi jo mennesker, og det er jo præcis det
terror bruger som virkemiddel, - at det virke terroriserende at begå
terror - sjovt nok. Og når Allah skriver: "kast terror i hjertet på de
vantro", så er det fordi denne kloge person jo ved, at det virker, og virker
godt. Som Gud burde han jo også om nogen vide alt om det. Manden skriver jo
ikke: "Giv de vantro mange blodpropper"

Og du mener stadig det er et tegn på god integration når muslimske talsmænd
i UK truer med at to millioner muslimer kunne blive terrorister? Eller at
'vores' formand for de fromme i Trossamfundet siger at det bliver let at
finde unge som vil begå terror i Danmark hvis Abu Laban vælger at rejse
hjem?

Hvorfor skulle du dog kommentere det, det viser jo bare, at de er
velintegrerede og loyale borgere?
Og når den tidligere formand for de 400 engelske muslimske forbund - og nu
adlede - noget du sikkert synes er megafint, mente at "døden er for let en
straf for Salman Rusdie" fordi denne havde skrevet en roman, så synes du
også at DET signalerer at det går strygende med loyaliteten? Og det faktum
at engelske muslimer er lige så anti-vestlige som muslimer i peshawa, det
betyder heller ikke en papskid, - bare man sætter "overliggeren"
tilstrækkeligt langt ned.

"Hurra, vi kapitulerer" - har du læst den bog?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-07-07 14:57

> Skrev du ikke "ligheden er at folk dør før tiden af det", og ER det ikke
> et tåbeligt argument?

Nej.

> Jeg skal nok passe mine egne blodpropper i høj alder, de kan IKKE
> sammenlignes med, hvis jeg blev bombet ud af verden af en liderlig
> teenager, mens jeg selv var barn.

Fint, så mener du det.

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-08-07 09:10

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> Nej.

> Fint, så mener du det.

Ja, det ved gud jeg mener, og det burde du også, hvis du kunne tænke, når
emnet berører noget med islam, men der sætter du jo 60 pct af din
intelligens på stand by.

Der er fandens til forskel på sygdomme, som vi kan gøre noget ved selv, -
jeg kan SELV vælge at holde op med at ryge, eller drikke, eller kan vælge at
gå på kur hvis jeg er for fed, og selv MED en livsstilssygdom er der
muligheder for at komme af med den igen.

Det kan IKKE sammenlignes med, at *en anden person* bestemmer sig til at
hans gud forlanger at jeg skal fratages livet, mens jeg er på besøg i
London.

Det burde være fuldstændig glasklart.

Fra : @

Dato : 31-07-07 15:18

On Tue, 31 Jul 2007 15:44:38 +0200, "Knud Larsen"

http://www.berlingske.dk/kronikker:aid=848302

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : @

Dato : 31-07-07 12:47

On Tue, 31 Jul 2007 08:41:21 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
>
>Det kan det da nemt. Ligheden er, at folk dør før tiden af det. Det er da en
>yderst relevant årsag til at sammenligne.

altså i din verden er den kniv og gaffel folk selv frivilligt bruger
at ligne med terroranslag hvor forbrydere helt bevist tager livet af
andre mennesker

er der slet ingen ende på det vrøvl du kan komme med for at
bortforklare muhamedanernes morderiske opførsel

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-07-07 14:14

> altså i din verden er den kniv og gaffel folk selv frivilligt bruger
> at ligne med terroranslag hvor forbrydere helt bevist tager livet af
> andre mennesker

Du er ikke ligefrem berømt for dine logisk sammenhængende argumenter..

Fra : @

Dato : 31-07-07 15:01

On Tue, 31 Jul 2007 15:14:02 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message
>
>Du er ikke ligefrem berømt for dine logisk sammenhængende argumenter..

nå ingen argumenter

det er også svært at argumentere for at

folks SELVVALGTE plager er det samme som terroristers masse mord

Fra : Peder B. Pels

Dato : 31-07-07 09:32

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Nej, men at man dør af sygdomme som fremkommer af vellevned, KAN vel ikke
> med fornuft sammenlignes med at dø af terrorangreb?

Ja og nej. Som jeg også skriver er det at dø af fedme ikke en
rettighedskrænkelse.