Den Globale Terrorisme Database
Fra : Peder B. Pels

Dato : 28-07-07 20:23

http://freedomspeace.blogspot.com/2007/07/global-terrorism-data-base.htm

En open-source database med info om terrorhandlinger fra 1970 og
fremefter.

Gæt selv hvem terror-topscorerne er...

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 21:53

On Sat, 28 Jul 2007 21:22:37 +0200, peter@nospamplease.dk (Peder B.
Pels) wrote:

>http://freedomspeace.blogspot.com/2007/07/global-terrorism-data-base.htm
>
>En open-source database med info om terrorhandlinger fra 1970 og
>fremefter.
>
>Gæt selv hvem terror-topscorerne er...

Hmmmm... Siden blev ikke fundet...

Fra : N_B_DK

Dato : 28-07-07 22:50

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote in message

> Hmmmm... Siden blev ikke fundet...

jo men pga ombrydningen mangler l til sidst i adressen (det sker med næsten
alle hans link)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 23:29

On Sat, 28 Jul 2007 23:50:23 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>jo men pga ombrydningen mangler l til sidst i adressen (det sker med næsten
>alle hans link)

Jeg havde ikke set de sidste "l", da linket sluttede med ".htm"...

Fra : @

Dato : 28-07-07 23:27

On Sat, 28 Jul 2007 22:52:42 +0200, S.A.Thomsen

virker da fint

ellers prøv her:

http://www.start.umd.edu/data/gtd/

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : @

Dato : 28-07-07 22:59

Pels) wrote:

>http://freedomspeace.blogspot.com/2007/07/global-terrorism-data-base.htm
>
>En open-source database med info om terrorhandlinger fra 1970 og
>fremefter.
>
>Gæt selv hvem terror-topscorerne er...

Brøndby?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-07-07 23:16

"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse
> http://freedomspeace.blogspot.com/2007/07/global-terrorism-data-base.htm
>
> En open-source database med info om terrorhandlinger fra 1970 og
> fremefter.
>
> Gæt selv hvem terror-topscorerne er...

Det er "ethno-nationalists" med 1.244 efterfulgt af religiøse mesd 991.

Hvis du tænker på land, er Indien klar topscorer med 944. tilfælde.

I USA er enkeltpersoner de største syndere, mens organisationer som Animal
Liberation Front og Earth Liberation Front følger hurtigt efter. I England
vinder IRA og RIRA efterfulgt af Animal Liberation Front. desuden har combat
18 også lavet et par aktioner. I Canda kendes kun synderne til en enkelt
aktion: Baby Liberation Army. i Spanien er ETA stort set enerådende på
området. I Italien er det meget mere spredt, men stort set al terror kommer
fra venstrerienterede grupper. I Belgien er det igen animal Liberation Front
og så en ultanationalististisk, tyrkisk fascistorganisation. i Sverige er
det, Det Ariske Broderskab",

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-07-07 23:20

> [...]

og så en ultanationalististisk, tyrkisk fascistorganisation. i Sverige er
det, Det Ariske Broderskab", i Frankrig den korsikanske befrielsesfront.

Så det er så vidt jeg kan se ret spredt på mange organisationer, afhængigt
af, hvaf der er "in at slås for" i et givent land.

Jan

Fra : Peder B. Pels

Dato : 29-07-07 00:23

Jan Kronsell <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> "Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse

> Det er "ethno-nationalists" med 1.244 efterfulgt af religiøse mesd 991.

Falder ummah-tilhængere, dvs. tilhængerne af en islamisk verdensnation,
mon ind under ethnonationalister?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-07-07 10:15

> Falder ummah-tilhængere, dvs. tilhængerne af en islamisk verdensnation,
> mon ind under ethnonationalister?
Ikke hvis du ser på, hvem det er, der laver terroren i denne kategori. Så er
det organisationer som ETA, IRA og deslige organisationer, der kæmper
forcselvstændighed, løsrivelse sov.. Det fremgår ret tydeligt af databasen.
Faktisk er de eneste steder, hvor der er en overvægt af muslimsk terror, som
man kan forvente i de muslimske lande. Selv i USA er der så vidt jeg kan se
kun registreret 5 tilfælde af muslims begrundet terror, og dert er kun
fordi, hver af angrebene på 911 tæller som selvstændige terroraktioner. Det
samme gælder i øvrigt angrebene i Madrid. De er også registreret som
selvstændige terrorhandlinger.

Jan

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-07-07 12:31

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Det
> samme gælder i øvrigt angrebene i Madrid. De er også registreret som
> selvstændige terrorhandlinger.

Skal terrorhandlinger begået indenfor 24 timer(?) kun tælle for én?

Mvh
Martin

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-07-07 13:37

> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Skal terrorhandlinger begået indenfor 24 timer(?) kun tælle for én?

Det kommer an på, hvad du vil bevise.

Jan