Hash førøger
Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-07 17:42

Jeg hørte netop på TV-Avisen, at en undersøgelse afslører at hashrygning
forøger risikoen for at udvikle schizofreni og andre alvorlige
sindssygdomme med 41% i forhold til folk, der aldrig har røget hash.

Det skal herved bemærkes at schizofreni er uhelbredelig, og at patienten
som udgangspunkt skal tage antipsykotisk medicin resten af livet.
Førtidspensionen burde dog være sikret.

Politisk konklusion: Hash skal ikke frigives ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-07-07 18:26

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> Jeg hørte netop på TV-Avisen, at en undersøgelse afslører at hashrygning

Der er så mange af den slags undersøgelser, som ikke holder til nærmere
eftersyn.
Hvorledes har de mon kompenseret for at folk der er disponeret for
skizofreni er mere grænsesøgende.

> Politisk konklusion: Hash skal ikke frigives ...

Jeg har hørt om folk der blev sindssyge af ikke at være normalt seksuelt
orienterede.

Politisk konklusion: Sex skal forbydes ...

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-07 18:56

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
> orienterede.
>
> Politisk konklusion: Sex skal forbydes ...

Nåh, en hashrygende hader af science fiction og fantasi - det var ellers
ikke så lidt .

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-07-07 19:12

> Nåh, en hashrygende hader af science fiction og fantasi - det var ellers
> ikke så lidt .

Hvis du kunne tænke lidt klarere, ville du vide at jeg er generelt imod
enhver form for formynderi.
Christiania har et udmærket slagord: "fantasien til magten". Harry Potter er
vel nærmest det modsatte

Mvh
Martin

Fra : ThomasB

Dato : 27-07-07 18:43

> [...]
>
> Det skal herved bemærkes at schizofreni er uhelbredelig, og at patienten
> som udgangspunkt skal tage antipsykotisk medicin resten af livet.

Skizofrene er mere tilbøjelige til at selvmedicinere sig.

> Politisk konklusion: Hash skal ikke frigives ...

Eller også skal hash frigives så skizofrene stadig har mulighed for at
selvmedicinere sig - hvilket ikke koster samfundet noget.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-07 19:26

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote:

> Skizofrene er mere tilbøjelige til at selvmedicinere sig.

> Eller også skal hash frigives så skizofrene stadig har mulighed for at
> selvmedicinere sig - hvilket ikke koster samfundet noget.

Bortset fra nogle ekstra mord ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ThomasB

Dato : 27-07-07 21:58

> Bortset fra nogle ekstra mord ?

Hvorfor tror du hash er uofficielt tilladt i fængsler?

Fra : Jesper

Dato : 27-07-07 23:30

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote:

> Hvorfor tror du hash er uofficielt tilladt i fængsler?

Det er det heller ikke. Med det nye testprogram i fængslerne er det slut
med at ryge hash bag tremmer uden at blive opdaget. Og opdagelse
medfører enecelle.
--
Jesper

Fra : ThomasB

Dato : 28-07-07 00:33

> Det er det heller ikke. Med det nye testprogram i fængslerne er det slut
> med at ryge hash bag tremmer uden at blive opdaget. Og opdagelse
> medfører enecelle.

OK, det må være en del af den nye 0 tolerancepolitik.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-07-07 11:43

Jesper wrote:
> Det er det heller ikke. Med det nye testprogram i fængslerne er det slut
> med at ryge hash bag tremmer uden at blive opdaget. Og opdagelse
> medfører enecelle.

Det gør det ikke nej, hvis man bliver testet positiv for hash i
fængslerne (eller ihvertfald i Vestre) så sker der lige præcis
ingenting, man får ikke engang en bøde.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-07-07 13:23

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen

> Det gør det ikke nej, hvis man bliver testet positiv for hash i
> fængslerne (eller ihvertfald i Vestre) så sker der lige præcis
> ingenting, man får ikke engang en bøde.

Det er så et andet sted Jesper har erfaring fra

Mvh
Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 28-07-07 02:54

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote in message

> Hvorfor tror du hash er uofficielt tilladt i fængsler?

Hvor har du den skøre ide fra ? de sidste mange år har det været sådan at
udgangen er blevet inddraget hvis personen er testet positiv for hash eller
andre stoffer (og hash kan måles i lang tid efter, i forhold til andre
stoffer)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : ThomasB

Dato : 28-07-07 13:25

> Hvor har du den skøre ide fra ?

Jeg har en i familien der er fængelsbetjent.

Hash gør de indsatte rolige og så er der mindre ballade.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-07 07:23

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote:

> Hvorfor tror du hash er uofficielt tilladt i fængsler?

Er det da det? Ja, jeg har ingen kontakt til folk, der mere eller mindre
hyppigt er i kontakt med kriminalforsorgen ...

Det er dog velkendt at schizofrene der ikke er under behandling af en
psykiater, udgør en stor sikkerhedsrisiko. Uheldigvis er behandlingen af
sindslidende i de senere årtier blevet stærkt forringet.

Men du tænker måske på det faktum, at mange hashbrugere begynder at
blive nærmest 'planteagtige' i deres passivitet ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ThomasB

Dato : 28-07-07 13:30

> Er det da det?...

Ja, det var det ihvertfald indtil for nyligt.

> Men du tænker måske på det faktum, at mange hashbrugere begynder at
> blive nærmest 'planteagtige' i deres passivitet ?

Hash gør folk rolige, modsat alkohol som gør folk aggressive og uhæmmede.
Hashrygere har som regel også et fællesskab/bånd med andre hashrygere.

Fra : Joakim

Dato : 28-07-07 13:58

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse

> Hashrygere har som regel også et fællesskab/bånd med andre
> hashrygere.

Ja og? Er det en god ting eller hvordan skal det forstås?

Fra : ThomasB

Dato : 28-07-07 14:10

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja og? Er det en god ting eller hvordan skal det forstås?

Det var det ihvertfald i kollektivtiderne i 60'erne og 70'erne.

Et fængsel kan vel kaldes et ufrivilligt kollektiv

Fra : Peder B. Pels

Dato : 27-07-07 19:16

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> Førtidspensionen burde dog være sikret.
>
> Politisk konklusion: Hash skal ikke frigives ...

Realistisk konklusion: Lad folk selv være ansvarlige for deres valg og
handlinger.

Hvad er den naturlige risiko for at et menneske udvikler skizofreni
spontant i løbet af livet? 2%? I så fald vil gentagen nydelse af hash
blot øge risikoen for skizofreni til ca 3%. Big fucking deal.

Iøvrigt, hvor mange måneder tror du der går før den undersøgelse
(kilde?) er tilbagevist?

SLurteit, hvad med de sidste 3 årtiers amerikanske forskning, som på
trods af at have været undertrykt af USA's regering (bl.a. i form af
forskningsgrants der pludselig tørrer ud), viser at THC (det aktive stof
i hasish) er virksomt imod kræftsvulster? Hvad med det faktum at hashish
har en potent rolle i at undertrykke kvalmefornemmelsen hos folk der er
i behandling for kræft, så de dels kan holde deres medicin og mad nede,
dels have færre smerter, og dermed have en højere chance for at overleve
med højere livskvalitet?

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Jesper

Dato : 27-07-07 20:22

Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk> wrote:

> [...]
> i behandling for kræft, så de dels kan holde deres medicin og mad nede,
> dels have færre smerter, og dermed have en højere chance for at overleve

Som så mange stoffer der kan være skadelige, så findes der også lægelig
anvendelse for dem. Men pga stoffets skadelige virkninger, så skal det
naturligvis ikke bruges, undtagen efter lægelig ordination. Ligesom det
er tilfældet med morfin.
--
Jesper

Fra : Peder B. Pels

Dato : 27-07-07 20:59

> [...]
> anvendelse for dem. Men pga stoffets skadelige virkninger, så skal det
> naturligvis ikke bruges, undtagen efter lægelig ordination. Ligesom det

Godt, så vi er ihvertfald enige om at der som minimum skal være en
tilladt brug af medicinsk marijuana.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-07 07:23

Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk> wrote:

> Godt, så vi er ihvertfald enige om at der som minimum skal være en
> tilladt brug af medicinsk marijuana.

Jeg ved ikke hvem der mon med sagligheden i behold, kunne argumentere
anderledes. Det burde dog være muligt at udvinde det aktive stof, og i
stedet give det i pilleform. Så kunne ikke-rygere jo også nyde gavn af
det [ja, vil ville jo ellers få voldsomme hosteanfalg, hvis vi prøvede].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 28-07-07 09:50

> [...]

> stedet give det i pilleform. Så kunne ikke-rygere jo også nyde gavn af
> det [ja, vil ville jo ellers få voldsomme hosteanfalg, hvis vi prøvede].

Findes: Hedder Marinol. Der er også en inhalator på vej. Det aktive stof
i hash hedder Delta-9 Tetrahydrocannabinol. I daglig tale kaldet for
cannabinol, forkortet THC.
--
Jesper

Fra : Peder B. Pels

Dato : 28-07-07 12:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg ved ikke hvem der mon med sagligheden i behold, kunne argumentere
> anderledes. Det burde dog være muligt at udvinde det aktive stof, og i
> stedet give det i pilleform.

Ja, det er hvad de store, i forvejen statssubsidierede, medicinalfirmaer
arbejder på så de kan booste deres allerede enorme profitter.

Lad dog folk ryge hvad der komemr fra naturen som det er!

> Så kunne ikke-rygere jo også nyde gavn af
> det [ja, vil ville jo ellers få voldsomme hosteanfalg, hvis vi prøvede].

Man kan også få det ind i kageform.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 27-07-07 20:51

Per Rønne skrev:
> [...]
> Førtidspensionen burde dog være sikret.
>
> Politisk konklusion: Hash skal ikke frigives ...

Hash er nok det mest vanedannende narkotiske stof. Men spørgsmålet er
vel snarere, om folk med anlæg for psykiske sygdomme som schizofreni,
ikke er mere tilbøjelige til at starte med at ryge hash.

Fra : ThomasB

Dato : 27-07-07 21:51

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:Z86dnVrD0OUw0TfbnZ2dnUVZ8tKdnZ2d@giganews.com...

> Hash er nok det mest vanedannende narkotiske stof.

Det er noget værre vrøvl.

Hash er kun psykisk vanedannende, hvor sådan noget som alkohol, nicotin,
kokain (omdiskuteret) og heroin er både psykisk og fysisk vanedannende.
Fordi hash ikke er fysisk afhængighedsskabende, er det nemmere at komme ud
af et misbrug, i forhold til f.eks alkohol hvor man også har de fysiske
abstinenser. En alkoholiker kan dø af en kold tyrker.

I øvrigt kan hash ikke overdosseres, det kan alkohol, nicotin, kokain og
heroin - der er ikke registeret nogle dødsfald pga. hash.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 28-07-07 10:52

ThomasB skrev:

> Det er noget værre vrøvl.

Nånå

> [...]
> af et misbrug, i forhold til f.eks alkohol hvor man også har de fysiske
> abstinenser. En alkoholiker kan dø af en kold tyrker.

Problemet med hash, er at det er så psykisk vanedannende.

Det er næsten umuligt at komme ud af et misbrug af hash. Selv gamle
'clean' heroin narkomaner, bruger ofte stadig hash.

> I øvrigt kan hash ikke overdosseres, det kan alkohol, nicotin, kokain og
> heroin - der er ikke registeret nogle dødsfald pga. hash.

Hvis folk bliver afhængige, er det vel efter al fornuft en overdosering.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 28-07-07 12:12

-=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote:

> Nånå

> Problemet med hash, er at det er så psykisk vanedannende.

Ift. andre stoffer, både legale og illegale, er hash lavt ragnerende på
afhængighedsskalaen.

> Det er næsten umuligt at komme ud af et misbrug af hash. Selv gamle
> 'clean' heroin narkomaner, bruger ofte stadig hash.

> Hvis folk bliver afhængige, er det vel efter al fornuft en overdosering.

Det kan du ikke umidelbart sige noget om. Det kan også være genetisk
disponering til misbrug.

Fra : ThomasB

Dato : 28-07-07 13:19

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:ksKdncOW7e1KjDbbnZ2dnUVZ8vydnZ2d@giganews.com...

> Problemet med hash, er at det er så psykisk vanedannende.

Nej, det er ikke særligt psykisk vanedannende, i forhold til de fleste andre
stoffer (både lovlige og ulovlige).

> Det er næsten umuligt at komme ud af et misbrug af hash. Selv gamle
> 'clean' heroin narkomaner, bruger ofte stadig hash.

Nej, det er overhovedet ikke umuligt. Det er helt almindeligt at hashrygere
har lange pauser mellem rygningen.

Problemet med narkomaner (og andre misbrugere generelt), er at de har brug
for rusmidler for at kunne fungere normalt - eller det føler de ihvertfald.
At så mange vælger hash, skyldes nok at der stort set ingen bivirkinger er.

Et misbrug er aldrig godt.

Af alle de almindelige rusmidler er hash det mest ufarlige. Og alkohol er
skyld i 7500 dødsfald om året i DK - hash er skyld i 0.

> Hvis folk bliver afhængige, er det vel efter al fornuft en overdosering.

Hm ja, sådan kan man vel godt sige det. Men med overdosering mener jeg
dødsfald pga. for meget af stoffet, og her er hash helt ufarligt.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 28-07-07 01:26

-=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote:

> Hash er nok det mest vanedannende narkotiske stof.

Mere end heroin? I think not...

> Men spørgsmålet er
> vel snarere, om folk med anlæg for psykiske sygdomme som schizofreni,
> ikke er mere tilbøjelige til at starte med at ryge hash.

Det går begge veje.

Fra : ThomasB

Dato : 28-07-07 01:48

"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse

> Mere end heroin? I think not...

Mange tror at heroin er det mest vanedannende stof, men det er det langt
fra. Alkohol og nicotin ligger klart i toppen. Kokain (herunder crack) og
Meth Amfetamin skulle efter sigende være de meste destruktive stoffer.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 28-07-07 01:26

> [...]

> Førtidspensionen burde dog være sikret.
>
> Politisk konklusion: Hash skal ikke frigives ...

Tilføjelse:

Dem oprindelige artikel i The Independent indeholder følgende:

"The researchers led by Stanley Zammitt of Cardiff University say they
/cannot prove cannabis causes schizophrenia/ but the association is
strong enough to warn young people of the dangers." (min fremhævning)

http://news.independent.co.uk/health/article2809179.ece

Så er den lagt i graven indtil videre. Men det forhindrer vel ikke
puritaerne og deres politiker-sycofanter i at slå plat på det for at
benægte samfundet lidt flere friheder, nøjagtig som du har gang i.

Fra : ThomasB

Dato : 28-07-07 01:49

> [...]
> puritaerne og deres politiker-sycofanter i at slå plat på det for at
> benægte samfundet lidt flere friheder, nøjagtig som du har gang i.

Bulls eye!

"Sindsyge" mennesker har det med at selvmedicinere sig selv.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-07-07 07:02

> "Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse

> Bulls eye!
>
> "Sindsyge" mennesker har det med at selvmedicinere sig selv.

Netop. Sindsyge er lidt mere kreative end folk flest. Spiller højt spil og
bliver ofte upopulære,

Lægers kriterier er uklare dvs diagnosen er subjektiv.

Selvfølgelig er der ingen anden arvelighed i skitzo eller forbyderiskhed
eller druk
end at "Hvorfor drikker Jeppe, fordi Jeppes far drak"

Social arv forties for lægemiddelfabrikanterne lever af myten om at

"Det kan du ikke gøre for - det handler om kemi og helbredes af kemi"

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-07-07 07:34

On Sat, 28 Jul 2007 08:01:55 +0200, Bo Warming wrote:

> end at "Hvorfor drikker Jeppe, fordi Jeppes far drak"
>
> Social arv forties

Det vil sige, din trang til at skide i sengen, og syltetøjsglas, er social
arv.

--
mvh.

Fra : ThomasB

Dato : 28-07-07 13:20

"P.L." <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Det vil sige, din trang til at skide i sengen, og syltetøjsglas, er social
> arv.

Tøhø, du er vel nok sjov, P.L.

Fra : Peter

Dato : 28-07-07 08:31

> [...]
>
> Det skal herved bemærkes at schizofreni er uhelbredelig, og at patienten
> som udgangspunkt skal tage antipsykotisk medicin resten af livet.

Ryger du meget Hash Per. Jeg tror næppe at en så alvorlig sygdom kan
fremkaldes af lidt hashrygeri. Min pointe er at patienten er predestineret
til at få denne sygdom da den ligger i individet rent genetisk.
Sindslidelser er ikke lige som kræft noget der kan fremkaldes, med mindre vi
taler om de lettere tilfælde sådan ala de grænsepsykotiske IMHO.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-07 09:11

Peter <555@get2net.dk> wrote:

> Ryger du meget Hash Per.

Jeg ryger ikke, hverken hash eller tobak. Ét sug, og så er jeg syg i
flere dage, med voldsomme hosteanfald.

Så ryger, det bliver jeg aldrig.

> [...]
> ligger i individet rent genetisk. Sindslidelser er ikke lige som kræft
> noget der kan fremkaldes, med mindre vi taler om de lettere tilfælde sådan

Sindslidelser kan skam sagtens fremkaldes af 'stoffer'. Jeg husker da et
eksempel på en ung gut, der på en tur til Centralamerika spiste svampe.
Som fik schizofreni.

Forældrene, der boede i København, var for faderens vedkommende lektor
på Københavns Universitet, og for moderens vedkommende professor ved
Århus Universitet. Udover deres store dreng, havde de også en søn på
15-16 år. Desværre var de faldet for den anti-psykiatriske bevægelse, og
sendte drengen til en kvaksalver af en psykolog i stedet for en
speciallæge i psykiatri, da de mente at en sådan blot ville bruge
medicin [det eneste der virker!].

Kvaksalveren gjorde naturligvis tingene langt værre end de var, og det
endte med at den schizofrene dreng dræbte både sine forældre og sin
lillebror, hvorefter han blev dømt til forvaring. Om han stadig befinder
sig på de eneste statshospitaler vi har tilbage [dem under
kriminalforsorgen], eller om den psykiatriske behandling har gjort, at
han har kunnet frigives til det usle liv på gaden, vi som regel byder
vore psykiatriske patienter [der jo ikke kan udholde livet som enlig, i
en social bolig i et goldt, modernistisk byggeri].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-07-07 11:59

> [...]
>
> Sindslidelser kan skam sagtens fremkaldes af 'stoffer'. Jeg husker da et
> eksempel på en ung gut, der på en tur til Centralamerika spiste svampe.

Hallucinogener har i hele menneskehedens historie været brugt af stammens
mest respekterede og frygtede personer - medicinmanden/åndemaneren.
I dag er der kun frygten tilbage fordi vores kultur er den mest
materialistiske nogensinde.

Det er klart at en ung gut der er på vej ud i psykose pga en ambitiøs og
dominerende mor, kan få inspiration til flere vrangforestillinger med
stoffer fx overdreven brug af alkohol. Hvor meget dette flytter tidspunktet
for påfaldende psykotisk debut, ved kun Allah.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 12:33

On Sat, 28 Jul 2007 09:31:26 +0200, "Peter" <555@get2net.dk> wrote:

>Sindslidelser er ikke lige som kræft noget der kan fremkaldes,

Det må du gerne dokumentere.....

Fra : Heidi Jørgensen

Dato : 30-09-07 10:48

Kender desværre flere tilfælde hvor hash har fået folk så langt ud at de er
skizofrene og nu lever i angst med depri medicin, så andet der bliver sagt
passer ikke.
tror så også at det selvfølgelig kommer an på hvor meget af det lort man
ryger, og hvordan ens levemåde er.
sindslidelser kan da fremkaldes, med de rette stoffer, medicin. set flere
der er kaldt damp (adhd) som børn og fik medicin der efter, og nu er det så
fundet ud af det var en fejl, disse fik medicin, som nu gør dem skizo,
bange/angst, depri, og gerne vil forvolde skade på sig selv.
men glæder mig til at se det dokumenteret , at dette ikke kan lade sig
gøre.
mvh Heidi

Fra : Ivannof

Dato : 30-09-07 13:41

"Heidi Jørgensen" <heidisj@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre.
> mvh Heidi
> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i meddelelsen

Det er mere end 30 år siden jeg røg hash. Jeg synes der var uhyggeligt mange
der endte på psykiatrisk hospital, bl.a. min bror (som 17 årig).
Skrumpelever tager godt nok længere tid.

Hilsen Ivan

Fra : Bo Warming

Dato : 30-09-07 14:54

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Heidi Jørgensen" <heidisj@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

De der har rigdom og sexappeal og ikke er udstødt af samfundet, bliver ikke
skitzofrene og sjældent hashrygere

Det betyder ikke at hash skader hjernen og skaber en sindsygdom

Korreklation betyder ikke årsag+virkning - snarere er tabermentalitet
EEN
fælles årsag til virkningerne 1. hashforbrug og 2 psykose

Fra : Heidi Jørgensen

Dato : 01-10-07 12:35

Argggh, den holder så ikke helt.
for det første kan du ikke tillade dig at kalde folk tabere fordi de har et
problem.
- dem jeg har kendt havde kun et problem det var sgu hash, de var ikke
tabere, og er det heller ikke nu, de har bare fået en lidelse oven i.
- må så tilstå, at fok der dømmer andre som tabere har et STOR problem selv,
måske du selv er hash ryger og føler dig dømt ?, ville ikke genere nogen
kastede bare mine meninger ud her, og denne gang har jeg da noget at have
det i.
for det andet er det sgu da påvist at hash skader hjernen.
http://www.addikta.net/hash-artikler.htm#hash%20øger%20psykoser

-
Ca. 5% af danskerne ryger hash = 250.000. 5% af disse ryger flere gange om
ugen = 13.000. Af disse er der 5% der får psykose= 650 hashpsykoser om året.
Dette tal er nok i underkanten, fordi det er et meget forsigtigt skøn. Jeg
tror, at tallet er det dobbelte = 1.300 hashpsykoser årligt.

-

En hollandsk artikel i British Medical Journal, vol 330, p:11-14 (jan.
2005), beskriver hvordan hashen øger risikoen for psykoser. Det er hermed
konstateret, at hash skaber psykoser og at risikoen er større end tidligere
antaget. Man har ved undersøgelsen korrigeret for alle tænkelige faktorer,
der kan ellers øge psykoserisikoen. Man har især fulgt mennesker, der røg
hash dagligt over 4 år. 2400 unge i alderen 14-25 år blev fulgt.
Undersøgelsen foregik ved Munchen i Tyskland. Man fandt at ca 5 % i
undersøgelsen røg hash dagligt mens 82% brugte hash af og til. Jo flere
psykotiske episoder jo mere røg de hash. Dem der røg 1 gang per måned havde
mest sjældent hashpsykoser. Men allerede ved 2-3 gange hashrygning per uge
øgede risikoen en hel del. Havde man en disposition for psykose vil det øge
psykoserisikoen, hvis man ryger hash ca.3-4 gange om ugen. Havde man en
disponering for psykose øgedes risikoen med det dobbelte !!

her står der en del, ellers søg på google eller henvend dig til læge,
sygehus væsnet eller lign. alle med sin sund fornuft ved da at stoffer der
påvirker hjernen ,skader den på længre sigt.
Logik for burhøns da.
når fok må sgu selv læse og slå linket op, bare lige nogle konkrete facts
på bordet her og nu.
mvh. Heidi