Åbenbaring
Fra : Martin Johansen

Dato : 27-07-07 16:14

Når Jesus genkommer på den yderste dag, da bliver det med ild og sværd i
hånd, og da skal alle de utugtige og alle de vantro og alle som ikke
troede på Jesus og alle som vragede den kristne tro for afgudsdyrkelse
lide den mest frygtelige sot og den mest frygtelige pest, og det er blot
før himlens hærskarre og de sande kristne drager ud og nedslagter og
drager ud og tilfangetager alle de, som ikke troede på Jesus og Hans
Disciple.

De første tegn viser sig for sande troendes åsyn, og himlen vil
formørkes og hagl vil falde og torden vil rumle, da skal alle de kristne
gribe til deres våben, og de kristne skal gå ud og uddrive de vantro fra
deres lande. Og der bliver ikke vist nåde, for Guds vrede flammer fra
deres sabler, og utallige lig skal dynge sig op over hindanden, til de
bliver en mur på slagmarken. Og den værste rædsel skal ramme de vantro i
deres byer, og de skal råbe " Guds vrede er stor, og min synd bliver min
bane ", og Guds vrede skal udslette dem fra jorden.

Og de som nægter at gribe til våben og nægter at udføre Herren din Guds
befalinger, dem skal du også nedslagte, så at det onde ikke skal
blomstre i eders midte. Men de som er heftige i kamp, og råber "min Gud,
skænk os sejr mod de vantro, og driv de vantro foran os, så at deres
rygge blottes for vor spyd " dem skal du give del i krigsbyttet, for de
tjener Herren din Gud, og de skal have Paradisets løn.

Og når du ser en kvinde blandt de, som du overvinder, og du finder hende
dig velbehagelig, da skal du ægte hende som din medhustru, og hun skal
indgå i dit hus, og hvis hun nægter at udføre sin hustrupligt, da skal
du sende hende til de tilfangetagne vantro, og sige "du afslog Gud, da
du blev budt hans nåde, men med din dårskab tabte du din frihed ", og
derpå skal du sende hende til de lejre, hvor vantro tjener aflad for
Guds vrede.

Og det er et udmærket økonomisk forehavende med sådanne arbejdslejre,
for på den måde kan man jo gratis få udført alt det arbejde, man ikke
selv gider. Hvis man lægger landminder omkring, vil døden være sikker i
tilfælde af flugt, men bedre er det med mindre farlige
strafningsmetoder, som jo bibeholder arbejdsstyrken. Ligeledes er der
også megen fornuft i at holde slaver velfodrede, da dette sætter
arbejdstempoet op, samt forøger livslængden en del. Ældre med slidgigt
kan enddog holdes kørende, hvis de får morfinpiller, men det må være en
skønssag, om det er rentabelt, eller om sæbefabrikken skal vente disse
udslidte.

--
   Copyright© Martin Johansen, 2006
   http://www.geocities.com/martinhonorejohansen

Fra : Peder B. Pels

Dato : 27-07-07 14:40

Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

> [...]
> kan enddog holdes kørende, hvis de får morfinpiller, men det må være en
> skønssag, om det er rentabelt, eller om sæbefabrikken skal vente disse

Send dit gylle til dk.livssyn, ikke dk.politik.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : ThomasB

Dato : 27-07-07 15:50

"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse

> Send dit gylle til dk.livssyn, ikke dk.politik.

Ingen krydspostning mellem dk.politik og andre grupper, tak.

Fra : Martin Johansen

Dato : 27-07-07 16:42

dk.politik Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk>:

>Send dit gylle til dk.livssyn, ikke dk.politik.

Jeg har intet gæret pis pt. Men jeg sender det på din opfordring,
selvom det mest har politisk relevans

************

Fra : @

Dato : 27-07-07 18:00

On 27 Jul 2007 15:41:44 GMT, Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

>Jeg har intet gæret pis pt. Men jeg sender det på din opfordring,
>selvom det mest har politisk relevans
>
>************
>
>Når Jesus genkommer

vi mangler stadigvæk bevis for at han overhovedet har eksisteret

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-07-07 18:41

@ skrev i e39ka3l31vujhu8j1n5bj3eb5uo7avh1ca@4ax.com:

[... ]

> vi mangler stadigvæk bevis for at han overhovedet har eksisteret

Så læs hvad en stor del af de førende historievidenskabelige forskere har at
sige om det. De er nemlig lodret uenig med dig.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside i *ny* udgave

Fra : Peter Mogensen

Dato : 27-07-07 18:50

Andreas Falck wrote:
> @ skrev i e39ka3l31vujhu8j1n5bj3eb5uo7avh1ca@4ax.com:
>
> [... ]

> Så læs hvad en stor del af de førende historievidenskabelige forskere
> har at sige om det. De er nemlig lodret uenig med dig.

"jesus" som i en person, der har givet anledning til myten, eller
"jesus" som "guds søn" ?

FUT: dk.livssyn

Fra : @

Dato : 27-07-07 23:57

On Fri, 27 Jul 2007 19:40:48 +0200, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.invalid> wrote:

>@ skrev i e39ka3l31vujhu8j1n5bj3eb5uo7avh1ca@4ax.com:
>
>[... ]

>Så læs hvad en stor del af de førende historievidenskabelige forskere har at
>sige om det. De er nemlig lodret uenig med dig.

sikkert,

men de har heller ikke produceret noget bevis

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-07-07 06:44

@ skrev i m0uka3t2kgn0klf37l1htmjj5dcf19oorb@4ax.com:

[ ... ]

> sikkert,
>
> men de har heller ikke produceret noget bevis

Jamen det er da godt at vide at du tilsidesætter stort set hele den
fagvidenskabelige ekspertgruppe når den går dine holdninger mod!

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-07-07 08:27

Andreas Falck wrote:
> Jamen det er da godt at vide at du tilsidesætter stort set hele den
> fagvidenskabelige ekspertgruppe når den går dine holdninger mod!

<sarcasm>Og sådan noget kunne du jo aldrig finde på at gøre </sarcasm>

Fra : @

Dato : 28-07-07 10:33

On Sat, 28 Jul 2007 07:44:27 +0200, "Andreas Falck"

holdninger - udenomsVÅS

hvor bliver beviset af??

Fra : Martin Johansen

Dato : 27-07-07 20:42

dk.politik @ <1@invalid.net>:

>vi mangler stadigvæk bevis for at han overhovedet har eksisteret

Jesu liv er dokumenteret i Bibelen samt af romerske skrifter.

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-07 20:52

"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i en meddelelse

> Jesu liv er dokumenteret i Bibelen samt af romerske skrifter.

Bibelen er en noget cirkulær form for dokumentation må man nok sige.
Jesus eksisterede fordi det står i Bibelen og fordi Jesus er nævnt i Bibelen
eksisterede Jesus.

Ehh...

Fra : Martin Johansen

Dato : 27-07-07 20:54

dk.politik Michael Weber <michael@removemichaelweber.dk>:

>"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i en meddelelse

>Bibelen er en noget cirkul?r form for dokumentation m? man nok sige.
>Jesus eksisterede fordi det st?r i Bibelen og fordi Jesus er n?vnt i Bibelen
>eksisterede Jesus.

>Ehh...

Mener du lige som Caesar eller Harald Hårdfagre, som jo er nævnt
i nogle tekster?

Fra : Peder B. Pels

Dato : 27-07-07 21:06

Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

> Mener du lige som Caesar eller Harald Hårdfagre, som jo er nævnt
> i nogle tekster?

Er bibelen peer reviewed?

Fra : Martin Johansen

Dato : 27-07-07 21:08

dk.politik Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk>:

>Er bibelen peer reviewed?

Hvad betyder det?

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-07 17:07

Peder B. Pels wrote:

> Er bibelen peer reviewed?

Ja, Muhammed gennemlæste den i læse-let-udgave, og var enig i næsten det
hele, - bortset fra at HAN selv var den største profet.

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-07 21:46

Bibelen

> Mener du lige som Caesar eller Harald Hårdfagre, som jo er nævnt
> i nogle tekster?

Hvad har det at gøre med det cirkulære aspekt i din argumentation for
Bibelen som dokumentation ?

Fra : Martin Johansen

Dato : 27-07-07 22:05

> [...]

>Bibelen

>Hvad har det at g?re med det cirkul?re aspekt i din argumentation for

Personerne har til fælles, at de kun kendes via overleverede
tekster. Men du tror vel ikke på nogen tekster som værende
så SKEPTISK.

Hvori består det cirkulære?

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-07 22:17

> Personerne har til fælles, at de kun kendes via overleverede
> tekster. Men du tror vel ikke på nogen tekster som værende
> så SKEPTISK.
>
> Hvori består det cirkulære?

Tjaee...som du selv siger....personerne kendes kun via overleverede tekster.
Det cirkulære består i at bruge samme tekster som bevis på personernes
eksistens.

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-07 22:31

"Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tekster.
> Det cirkulære består i at bruge samme tekster som bevis på personernes

Men det kunne være sjovt at bruge samme form for cirkælere logik i sin
dokumentation, når man er i banken for at hæve penge.

"Jeg er her ( i banken ) fordi alle pengene i banken er mine...og fordi alle
pengene i banken er mine er jeg her ( i banken )".

Fra : Martin Johansen

Dato : 27-07-07 23:03

> [...]

>"Jeg er her ( i banken ) fordi alle pengene i banken er mine...og fordi alle
>pengene i banken er mine er jeg her ( i banken )".

Nu pjatter du vist. Vi taler jo om en historisk persons
eksistens, og her er jo ingen parallel.

Fra : Martin Johansen

Dato : 27-07-07 22:58

> [...]

>Det cirkul?re best?r i at bruge samme tekster som bevis p? personernes

Det er ikke et cirkulært bevis på personens eksistens, men et
DIREKTE.

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-07-07 21:16

Michael Weber skrev i 46aa4c6b$0$12132$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

[... ]

> Bibelen er en noget cirkulær form for dokumentation må man nok sige.
> Jesus eksisterede fordi det står i Bibelen og fordi Jesus er nævnt i
> Bibelen eksisterede Jesus.
>
> Ehh...

Ja Ehh... det var jo ikke hvad manden skrev, vel?

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-07 21:48

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> Michael Weber skrev i 46aa4c6b$0$12132$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
> [... ]

> Ja Ehh... det var jo ikke hvad manden skrev, vel?

Ehhmm...hvordan kan man ellers forstå "Jesus eksisterede fordi det står i
Bibelen..." ?

Fra : Peder B. Pels

Dato : 27-07-07 21:06

Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

> Jesu liv er dokumenteret i Bibelen samt af romerske skrifter.

Hvem anser bibelen som sandhedsvidne for nogetsomhelst, andet end den
ghårde kerne af kristne troende?

Fra : Martin Johansen

Dato : 27-07-07 21:10

dk.politik Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk>:

>Hvem anser bibelen som sandhedsvidne for nogetsomhelst, andet end den
>ghårde kerne af kristne troende?

Det gør et særdeles betydeligt antal historikere. Du tror måske
heller ikke på Gorm den Gamle, for nu at tage flere eksempler?

Fra : Peder B. Pels

Dato : 27-07-07 21:18

Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

> Det gør et særdeles betydeligt antal historikere. Du tror måske
> heller ikke på Gorm den Gamle, for nu at tage flere eksempler?

Jeg tror ikke på GdG på samme måde som kristne tror på Jesus.

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-07-07 21:24

Peder B. Pels skrev i 1i1xkjz.j39aoj1p2id41N%peter@nospamplease.dk:

[ ... ]

> Jeg tror ikke på GdG på samme måde som kristne tror på Jesus.

Så derfor tror du heller ikke at Gorm den Gamle har eksisteret!

Fra : Martin Johansen

Dato : 27-07-07 21:46

dk.politik Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk>:

>Jeg tror ikke på GdG på samme måde som kristne tror på Jesus.

Nu ændrer du din argumentering.

Vi talte om Jesu eksistens, hvilket ikke burde være mere usikker
end de andre eksempler.

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-07 22:12

> Nu ændrer du din argumentering.
>
> Vi talte om Jesu eksistens, hvilket ikke burde være mere usikker
> end de andre eksempler.

På hvilken måde mener du sikkerheden omkring hvorvidt Jesus har eksisteret,
er
sammenlignelig med sikkerheden omkring hvorvidt Gorm den Gamle har
eksisteret ?

Fra : Martin Johansen

Dato : 27-07-07 23:10

> [...]

>er
>sammenlignelig med sikkerheden omkring hvorvidt Gorm den Gamle har

Sikkerheden er lidt svær at sammenligne. Men sammenfaldet er
naturligvis, at der er bevaret skriftlige vidnesbyrd for
eftertiden.

Fra : Michael Weber

Dato : 28-07-07 00:13

> Sikkerheden er lidt svær at sammenligne. Men sammenfaldet er
> naturligvis, at der er bevaret skriftlige vidnesbyrd for
> eftertiden.

Og nu er du, på cirkulær vis, tilbage ved din cirkulære logik som
dokumentation.

Fra : Martin Johansen

Dato : 28-07-07 08:12

> [...]

>den

>eksisteret,

>Og nu er du, p? cirkul?r vis, tilbage ved din cirkul?re logik som

Hvori består det cirkulære?

Fra : Michael Weber

Dato : 28-07-07 04:18

"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkerheden er lidt svær at sammenligne. Men sammenfaldet er
> naturligvis, at der er bevaret skriftlige vidnesbyrd for
> eftertiden.

Nu kender du formentlig, som kristen, mere til Bibelen og Kristendommen end
jeg gør men...
som jeg har forstået Kristendommen er fundamentet _tro_.

Din Gud er, så vidt jeg har forstået det, kun interesseret i dig hvis du
tilvælger Ham gennem din _tro_.
Din tro på Bibelen og dens indhold er sekundær og irrelevant, hvis du ikke
først og fremmest _tror_ på Gud.
Det handler altså om et tilvalg, du med din frie vilje kan vælge at gøre
eller ikke at gøre.

Hvis Gud vil overbevise mennesker om hans eksistens, kunne han jo bare lave
et eller andet "mirakel" , der vil
overbevise menneskene om hans eksistens. Han skulle jo eftersigende være
Almægtig, så at overbevise os mennesker
med beviser for hans eksistens vil nok være det nemmeste i verden for ham.
Men så er der ikke tale om et frivilligt valg, men ren faktuel overbevisning
og troen, det frie valg, er pillet ud af "ligningen".

Så når du forsøger at bevise dette og hint i Bibelen, piller du, som jeg har
forstået det, kernen ud af din religion, nemlig troen.
Og hvis du tror på Gud og mener Gud kun er interesseret i mennesker der
tilvælger deres tro, giver det vel god mening at sige f.eks. :

"Man vil aldrig finde konkret, utvetydigt dokumentation for Jesus´ gøren og
laden, fordi det vil Gud ikke have da han ikke er
interesseret i at dokumentation skal _overbevise_ folk om hans eksistens."

Så mit bud er at alle dine forsøg på dokumentationer, beviser o.lign. altid
vil forekomme mærkværdig cirkulære.
Cirkulære, hvor omdrejningspunktet er....tro.

Fra : Martin Johansen

Dato : 28-07-07 08:17

dk.politik Michael Weber <michael@removemichaelweber.dk>:

>"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i en meddelelse

>opfordring,

>den

>eksisteret,

>S? n?r du fors?ger at bevise dette og hint i Bibelen, piller du, som jeg har
>forst?et det, kernen ud af din religion, nemlig troen.

Du er da ikke til at tale med! Jeg har jo netop ikke forsøgt
noget så tåbeligt

>S? mit bud er at alle dine fors?g p? dokumentationer, beviser o.lign. altid
>vil forekomme m?rkv?rdig cirkul?re.
>Cirkul?re, hvor omdrejningspunktet er....tro.

Man kan vel godt sige, at man tror på historiske personer, som er
dokumenteret via sådanne vidnesbyrd, men det skal jo ikke
forveksles med religiøs tro.

Jeg tror feks på Hitler, som jeg har set i fjernsynet - kunne man
sige

Men det er ikke hvad man benævner som et cirkulært bevis.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 27-07-07 22:11

Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

> Nu ændrer du din argumentering.

Nej. Jeg svarer på om du tror at jeg "tror" på Gorm den Gamle, som er en
historisk person der beviseligt har eksisteret, men som ikke har nogen
religiøse konnotationer.

> Vi talte om Jesu eksistens, hvilket ikke burde være mere usikker
> end de andre eksempler.

Jo, vi kan. Alle kilder udenfor bibelen (som i sig selv ikke er specielt
præcis omkring Jesus, hvilket fx. Paulusevangeliet bærer præg af) kan
der sættes spørgsmålstegn ved, fx. historikeren Josephus, som er en
central kilde i bevisføringen for en historisk Jesus-figur.

Fra : Martin Johansen

Dato : 27-07-07 23:08

> [...]

>Nej. Jeg svarer på om du tror at jeg "tror" på Gorm den Gamle, som er en
>historisk person der beviseligt har eksisteret, men som ikke har nogen

Hvem taler om religiøsitet? Nu forsøger du jo blot at undfly, for
vi har hele tiden talt om Jesus som historiske person.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 27-07-07 23:40

Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

> Hvem taler om religiøsitet? Nu forsøger du jo blot at undfly, for
> vi har hele tiden talt om Jesus som historiske person.

Og hovsa! Der røg sørenme den interessante del ud af mit indlæg!

Fra : Martin Johansen

Dato : 28-07-07 08:10

dk.politik Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk>:

>Og hovsa! Der røg sørenme den interessante del ud af mit indlæg!

Der stod at der "kunne" stilles spørgsmåls ved kilderne, så stil
dog de spørgsmål istedet, hvis du vil have svar

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-07-07 23:18

On 27 Jul 2007 19:41:40 GMT, Martin Johansen wrote:

> Jesu liv er dokumenteret i Bibelen samt af romerske skrifter.

Anders and er også beskrevet i div. jumbobøger.

--
mvh.

Fra : Martin Johansen

Dato : 28-07-07 08:18

dk.politik Ludvig Nielsen <" lunielsen "@yahoo dot dk>:

>Anders and er også beskrevet i div. jumbobøger.

Caesar er også beskrevet i forskellige bøger og skrifter

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-07-07 08:34

On 28 Jul 2007 07:18:25 GMT, Martin Johansen wrote:

> Caesar er også beskrevet i forskellige bøger og skrifter

Ja, men det ændre ikke ved at Anders and og Jesus har noget tilfælles,
begge er opfundet for at underholde.

--
mvh.

Fra : ThomasB

Dato : 28-07-07 14:18

Ludvig Nielsen" <" lunielsen skrev:

> Ja, men det ændre ikke ved at Anders and og Jesus har noget tilfælles,
> begge er opfundet for at underholde.

Og det kan du naturligvis dokukentere ik?

Hvad er ideen i at betvivle at Jesus var en virkelig person?

Fra : Michael Weber

Dato : 28-07-07 14:29

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse

> Og det kan du naturligvis dokukentere ik?
>
> Hvad er ideen i at betvivle at Jesus var en virkelig person?

At bevare troen.

Fra : ThomasB

Dato : 28-07-07 23:57

> At bevare troen.

Den tror jeg lige du må forklare.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-07-07 08:04

Michael Weber skrev i 46ab4405$0$17770$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[... ]

> At bevare troen.

hi hi - det var ugens griner LOL

Fra : @

Dato : 28-07-07 14:37

On Sat, 28 Jul 2007 15:18:13 +0200, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern
2ma2 prik dk> wrote:

>Hvad er ideen i at betvivle at Jesus var en virkelig person?

hvad er ideen i at ofinde religioner(med dertil hørende
fantasifostre)?

hvad er der galt i at stille sig tvivlende når nogen personer hævder
at deres fantasier er virkelighed?

eksistensen af trolde nisser havfruer guder hellige ånder og lignende
er aldrig nogen sinde blevet bevist

Fra : ThomasB

Dato : 28-07-07 16:06

> hvad er ideen i at ofinde religioner(med dertil hørende
> fantasifostre)?

Ved du det ikke?

> hvad er der galt i at stille sig tvivlende når nogen personer hævder
> at deres fantasier er virkelighed?

Ikke noget. Det er bare meningsløst, da det er umuligt at opklare. Men jeg
tror de fleste historikere og religionsforskere er enige om at Jesus var en
virkelig person.

> eksistensen af trolde nisser havfruer guder hellige ånder og lignende
> er aldrig nogen sinde blevet bevist

Og? Er du ikke klar over at det hedder troende, netop fordi det er et
spørgsmål om tro?

Fra : @

Dato : 28-07-07 16:57

On Sat, 28 Jul 2007 17:05:33 +0200, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern
2ma2 prik dk> wrote:

> [...]
>tror de fleste historikere og religionsforskere er enige om at Jesus var en

ja og engang var der bred enighed om at jordkloden var flad

>Og? Er du ikke klar over at det hedder troende, netop fordi det er et
>spørgsmål om tro?

jo,

men så bør disse troende afholde sig fra at gå rundt og påstå at deres
fantasivæsner er virkelige

Fra : ThomasB

Dato : 28-07-07 17:16

> ja og engang var der bred enighed om at jordkloden var flad

Hvad har det med sagen at gøre?

> jo,
>
> men så bør disse troende afholde sig fra at gå rundt og påstå at deres
> fantasivæsner er virkelige

Hvis det er det de tror på, så er der vel ikke noget galt i det, ligesom der
vel heller ikke er noget galt i at du går og nedgør muslimer fordi det er
hvad du tror på.

Fra : @

Dato : 28-07-07 19:53

On Sat, 28 Jul 2007 18:16:03 +0200, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern
2ma2 prik dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Hvad har det med sagen at gøre?

læs ovenover

det er ikke garanti for noget som helst at tidens forskere er enige om
noget - tværtimod

>Hvis det er det de tror på, så er der vel ikke noget galt i det, ligesom der
>vel heller ikke er noget galt i at du går og nedgør muslimer fordi det er
>hvad du tror på.

tror på!!!!

1450 års dårlige erfaringer med muhamedanere har intet med tro at gøre

Fra : ThomasB

Dato : 28-07-07 23:58

> læs ovenover
>
> det er ikke garanti for noget som helst at tidens forskere er enige om
> noget - tværtimod

Ah ok så er jeg med. Du vil fortælle at man ikke kan stole på noget som
helst i denne verden?

> tror på!!!!
>
> 1450 års dårlige erfaringer med muhamedanere har intet med tro at gøre

Og Jesustroende har et helt livs erfaring med Jesus.

Fra : @

Dato : 29-07-07 00:36

On Sun, 29 Jul 2007 00:58:18 +0200, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern
2ma2 prik dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Ah ok så er jeg med. Du vil fortælle at man ikke kan stole på noget som
>helst i denne verden?

udenomsVÅS

prøv at læse een hgang til:
det er ikke garanti for noget som helst at tidens forskere er enige
om noget - tværtimod

>Og Jesustroende har et helt livs erfaring med Jesus.

udenomsVÅS

over tusind års dårlige erfaringer med muhamedanere har intet med tro
at gøre

Fra : Peder B. Pels

Dato : 29-07-07 00:48

@ <1@invalid.net> wrote:

> udenomsVÅS
>
> over tusind års dårlige erfaringer med muhamedanere har intet med tro
> at gøre

Dertil må det siges at alkoholikere har et helt livs erfaring med
elefanter, af begge typer.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-07-07 17:24

@ skrev:

> hvad er ideen i at ofinde religioner(med dertil hørende
> fantasifostre)?

Det er altså almindeligt anerkendt af fagprofessionelle historieforskere
(dvs. uafhængigt af deres egen eventuelle tro) at der i begyndelsen
af det første århundrede af vor tidsregning har levet en jødisk
prædikant kendt som Jesus (oprindeligt Joshva) af Nazareth og at han
blev henrettet af den romerske besættelsesmagt som oprører imod Rom,
dvs. Kejseren.

At nogle troende tilhængere så DERTIL betragter denne mand som den
profeterede jødiske Messias og derfor bruger det græske ord for denne
hæderstitel, Christos (heraf Kristus), om ham, samt tillægger ham
diverse mirakuløse evner er imidlertid noget helt, helt andet.

Men så meget desto mere absurd er det dog altså totalt at afvise Jesu
blotte historiske eksistens, bare fordi man måske ikke tiltror ham at
være Kristus: Det ville jo i sin tåbelige absurditet svare til at jeg
stædigt skulle benægte Muhammeds faktuelle historiske eksistens, bare
fordi jeg altså ikke tiltror ham at være "guddommelig profet".

Hvis man således ikke skal ryge ud i den lige så groteske modpol til
fundamentalistisk kristentro med sådanne meningsløse benægtelser af Jesu
blotte historiske eksistens, bliver man altså nødt til at skelne skarpt
mellem den historiske Jesus (der således betragtes som et mere eller
mindre "almindeligt" menneske) og dèn "guddommelige", religiøse
Kristus-figur han så evt. måtte tiltros af specifikt /kristne/ at være.

> hvad er der galt i at stille sig tvivlende når nogen personer hævder
> at deres fantasier er virkelighed?
>
> eksistensen af trolde nisser havfruer guder hellige ånder og lignende
> er aldrig nogen sinde blevet bevist

Har du overvejet din signatur, nu når du så klart og skråsikkert
postulerer at dén mand, du lige netop citerer, aldrig nogensinde har
levet, men tværtimod skulle være "et fantasifoster på linje med nisser
og trolde"? Det virker jo altså svært selvmodsigende?

Anders Peter Johnsen

Fra : Peder B. Pels

Dato : 28-07-07 18:33

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
> stædigt skulle benægte Muhammeds faktuelle historiske eksistens, bare
> fordi jeg altså ikke tiltror ham at være "guddommelig profet".

Godt, Anders, las os høre hvilke sikre eller overvejende sikre
historiske vidnesbyrd vi har på Jesus' eksistens, og med dette mener jeg
ikke Bibelen, som må siges at være inhabil i denne sag.

Tacitus er nævnt. Det er Josephus også. Er det andre?

Fra : @

Dato : 28-07-07 19:55

On Sat, 28 Jul 2007 18:23:38 +0200, Anders Peter Johnsen
> [...]

> (dvs. uafhængigt af deres egen eventuelle tro) at der i begyndelsen
>af det første århundrede af vor tidsregning har levet en jødisk

ja ja og for få år siden var det altså almindelig anerkendt blandt
datidens forskere at jorden var flad

Fra : Peder B. Pels

Dato : 28-07-07 20:26

@ <1@invalid.net> wrote:

> ja ja og for få år siden var det altså almindelig anerkendt blandt
> datidens forskere at jorden var flad

Det er en klassiker, men den er nu ikke sand. De fleste lærde i
middelalderen vidste godt fra de gamle grækere at jorden var rund - at
jorden var flad var noget der gik blandt lægfolk.

Fra : @

Dato : 28-07-07 23:02

On Sat, 28 Jul 2007 21:26:26 +0200, peter@nospamplease.dk (Peder B.
Pels) wrote:

>Det er en klassiker, men den er nu ikke sand. De fleste lærde i
>middelalderen vidste godt fra de gamle grækere at jorden var rund - at
>jorden var flad var noget der gik blandt lægfolk.

sæ'føli

men lige så klassisk er det at dem der siger den herskende mening imod
bliver "dunket på maven"

så selv om der er "bred enighed" blandt religionsforskere betyder
dette ikke andet end at hvis "rasmus Modsatterne" som helt sikkert
findes hæver røsten så tørrer bevillingsstrømmene pludeslig ind

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-07-07 08:19

@ skrev i 73fna31vgk179gur0cp73otcl7jl9vqbmf@4ax.com:

[... ]
> så selv om der er "bred enighed" blandt religionsforskere

Der er ikke blot bred enighed blandt religionsforskere. Der er generelt
meget bred enighed i den historievidenskabelige forskerverden.

Fra : Konrad

Dato : 29-07-07 06:44

Peder B. Pels wrote:

> Det er en klassiker, men den er nu ikke sand. De fleste lærde i
> middelalderen vidste godt fra de gamle grækere at jorden var rund

Og det ved vi...Fordi "de lærde" naturligvis skrev det hele ned og
opbevarede det for eftertiden i kirkerne? Ahem. Fnis.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-07-07 23:29

On Sat, 28 Jul 2007 15:18:13 +0200, ThomasB wrote:

> Og det kan du naturligvis dokukentere ik?

Kan du modbevise det.

> Hvad er ideen i at betvivle at Jesus var en virkelig person?

Hvad er ideen i at tro på han var.

--
mvh.

Fra : ThomasB

Dato : 29-07-07 00:01

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Kan du modbevise det.

Kan du modbevise guds eksistens?

Mig bekendt at det umuligt at bevise nogets ikke-eksistens.

> Hvad er ideen i at tro på han var.

Det må du nok spørge de troende om - jeg tror der er lige så mange svar, som
der er troende.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-07-07 00:08

On Sun, 29 Jul 2007 01:01:29 +0200, ThomasB wrote:

> Mig bekendt at det umuligt at bevise nogets ikke-eksistens.

Du har sgu nok ret.

> Det må du nok spørge de troende om - jeg tror der er lige så mange svar, som
> der er troende.

Ja og det er noget de vil gå i krig for.

--
mvh.

Fra : ThomasB

Dato : 29-07-07 00:13

> Ja og det er noget de vil gå i krig for.

Så du Monty Pythons "Meaning of Life" i går?

Der sagde de at forskelligt livssyn er årsagen til krige - mere simpelt kan
det vel ikke siges

Fra : Bekan

Dato : 31-07-07 10:56

ThomasB wrote:

> Så du Monty Pythons "Meaning of Life" i går?
>
> Der sagde de at forskelligt livssyn er årsagen til krige - mere
> simpelt kan det vel ikke siges

Forskellig livssyn i sig selv er ikke årsag til nogen krig.

Krig er den uundgåelige konsekvens af realpolitik - som kan 'maskeradere'
under forskellige dæknavn, deriblandt livssyn, religion, ideologi m.m.
afhængig af hvad som skal stå som syndebuk til lejligheden.

Fra : ThomasB

Dato : 31-07-07 23:31

"Bekan" <wishwelly2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> under forskellige dæknavn, deriblandt livssyn, religion, ideologi m.m.
> afhængig af hvad som skal stå som syndebuk til lejligheden.

Hvem vælger (real)politikerne der stemmer for krigene?

Fra : Bekan

Dato : 01-08-07 08:52

ThomasB wrote:
> "Bekan" <wishwelly2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem vælger (real)politikerne der stemmer for krigene?

Ja hvem?

Og hvad vil du sige med det spørgsmål?

Fra : ThomasB

Dato : 01-08-07 10:33

Bekan skrev:

> Ja hvem?

Bl.a Dig

> Og hvad vil du sige med det spørgsmål?

Du kan spørge dig selv om f.eks om der havde været Irakkrig hvis der havde
været anden præsident i USA eller en anden regering i UK og DK.

Fra : Bekan

Dato : 01-08-07 11:21

ThomasB wrote:

> Bl.a Dig

nej.

> Du kan spørge dig selv om f.eks om der havde været Irakkrig hvis der
> havde været anden præsident i USA eller en anden regering i UK og DK.

Selv, har der været Irakkrig hvis....?

Ja, højst sandsynlig.

Fra : ThomasB

Dato : 01-08-07 11:52

Bekan skrev:

> nej.

Men vi er vel enige om at det er folket der stemmer de politikere ind, som
de mener deler deres livssyn mest muligt ik?

> Selv, har der været Irakkrig hvis....?
>
> Ja, højst sandsynlig.

Netop. Fordi vores livssyn er anderledes end deres.

Fra : Bekan

Dato : 01-08-07 12:07

ThomasB wrote:

> Men vi er vel enige om at det er folket der stemmer de politikere
> ind, som de mener deler deres livssyn mest muligt ik?

Det kan tilsyneladende virke sådan ja.

> Netop. Fordi vores livssyn er anderledes end deres.

Nej, fordi politik stort set intet har at gøre med den gængse opfattelse af
fenomnet.

Fra : Kåre

Dato : 29-07-07 00:39

On Sun, 29 Jul 2007 00:28:38 +0200, Ludvig Nielsen <" lunielsen
"@yahoo DOT dk> wrote:

>Hvad er ideen i at tro på han var.

Problemstillingen er egentlig lite interessant. Hvis noen forteller
meg at det for hundre år siden levde en mann i København ved navn Hans
Hansen, ser jeg liten grunn til å debattere dette, selv om kildene for
å hevde Hansens eksistens måske kan være litt uklare. En mann med et
slikt vanlig navn kan godt ha eksistert. Sannsynligheten for at han
IKKE har eksistert, er egentlig liten.

Hvis noen i tillegg forteller meg at denne Hans Hansen spiste sin
morgenmad hver dag, kan jeg godt akseptere en slik opplysning også som
rimelig og sannsynlig. Mer interessant blir det derimot dersom noen i
tillegg hevder at denne Hans Hansen kunne gå på vannet, fly i luften
og at han døde, men ble levende igjen. Da ville nok de fleste be om
håndfast dokumentasjon, siden slike hendelser er svært usannsynlige,
for å si det mildt.

På samme måte er det med Jesus. Dette navnet, eller Yeshua (e.l.) som
det ble uttalt den gangen, var nokså vanlig i den delen av verden. Det
var sannsynligvis mange som gikk rundt og het Yeshua, og en av dem kan
godt ha gjort seg litt bemerket på en eller annen måte.
Sannsynligheten for dette er rimelig god, og det er liten grunn til å
hevde at en slik person aldri har levd.

Noe helt annet blir det imidlertid med de påståtte ordene og
gjerningene som er blitt tillagt en slik Yeshua. Grundige teologiske
studier av bibeltekstene har vist at det egentlig er svært lite som
kan sies med sikkerhet om denne personen som kalles Yeshua. En bok som
f.eks. Burton L. Mack: "Det tapte evangelium. Skriftet Q og
kristendommens opprinnelse" forteller litt om denne bibelforskningen.
Av boken fremgår det at vi vet praktisk talt intet om hvordan han ble
født, levde og døde. Det er bare bevart noen ord fra ham, og selv
disse "Jesus-ordene" viser seg ved nærmere studier å måtte stamme fra
forskjellige mennesker til forskjellige tider. Det blir svært lite
igjen av pålitelig informasjon om den omtalte Yeshua.

Så kan man jo spørre seg: Hvis vi egentlig ikke vet noe om hva denne
Jesus egentlig sa og gjorde, hvor kommer da evangelienes historier om
ham fra? Dette spørsmålet blir interessant belyst i Randell Helms:
"Gospel Fictions", som påviser at en lang rekke "hendelser" i
evangeliene er lett bearbeidede kopier av fortellinger i Det gamle
testamente.

Men dette er en lang og innviklet historie, som interesserte får finne
ut av selv. De to bøkene jeg nevnte, er en god start, men den som
virkelig vil dypere inn i problemene, må nok regne med å lese
atskillig mer ... og, ikke å glemme, tenke selv ved siden av lesingen.

Kåre A. Lie
http://www.lienet.no/

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-07-07 08:21

Ludvig Nielsen" <" lunielsen skrev i
46abc30a$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:

[... ]

> Hvad er ideen i at tro på han var.

Hvad er ideen i at betvivle stort set hele den historievidenskabelige
ekspertises udsagn om dette?

Fra : @

Dato : 29-07-07 10:34

On Sun, 29 Jul 2007 09:20:37 +0200, "Andreas Falck"
> [...]

>[... ]

>Hvad er ideen i at betvivle stort set hele den historievidenskabelige

jorden var flad og var verdens centrum

pest kom fra "dårlig luft"

Titanic kunne ikke synke

der er al mulig grund til altid at tvivle på den såkaldte ekspertise

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-07-07 11:19

@ wrote:
> jorden var flad og var verdens centrum

Martin Johansen mener nu at jorden er flad fordi det står i biblen at
den har 4 hjørner.
Han har stadig ikke svaret mig på hvorfor den så ikke kan være et tetraeder.

Fra : Martin Johansen

Dato : 29-07-07 11:39

dk.politik Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no>:

>Martin Johansen mener nu at jorden er flad fordi det står i biblen at
>den har 4 hjørner.
>Han har stadig ikke svaret mig på hvorfor den så ikke kan være et tetraeder.

Så er den vel også flad på oversiden ligegyldigt hvad. Men den
kan vel sagtens være som sådan en trekantet pyramide.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-07-07 12:29

Martin Johansen wrote:

> Så er den vel også flad på oversiden ligegyldigt hvad. Men den
> kan vel sagtens være som sådan en trekantet pyramide.

Men den bliver kun i sig selv "flad", hvis man lever i en indskrænket
2-dimensionel verden. ... og det gør du jo ikke, vel Martin?

Fra : Martin Johansen

Dato : 29-07-07 13:58

dk.politik Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no>:

>Men den bliver kun i sig selv "flad", hvis man lever i en indskrænket
>2-dimensionel verden. ... og det gør du jo ikke, vel Martin?

Nej, det har du da fuldstændigt ret i!

Er du forresten enig i, at den ville være flad på oversiden?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-07-07 14:37

Martin Johansen wrote:

> Nej, det har du da fuldstændigt ret i!
>
> Er du forresten enig i, at den ville være flad på oversiden?

Hvilken af et tetraeders sider er "oversiden" ?

Fra : Martin Johansen

Dato : 29-07-07 18:18

dk.politik Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no>:

>Hvilken af et tetraeders sider er "oversiden" ?

Den som vender opad - den vi står på - selvfølgelig

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-07-07 18:39

Martin Johansen wrote:

> Den som vender opad - den vi står på - selvfølgelig

Ahh...
Hvordan finder du ud af hvilken side, der "vender opad"?
Hvordan ville det f.eks. være anderledes hvis vi ikke stod på den side,
der vente "opad", men på en af de andre?

Fra : Martin Johansen

Dato : 29-07-07 18:58

> [...]

>Hvordan ville det f.eks. være anderledes hvis vi ikke stod på den side,
>der vente "opad", men på en af de andre?

Tyngdekraften, hvis du ikke har opdaget det, indikerer det. "Op"
er jo en retningsfornemmelse, og giver ikke samme mening i et
rum, hvor afstande og retninger er relative

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-07-07 19:45

Martin Johansen wrote:

> Tyngdekraften, hvis du ikke har opdaget det, indikerer det. "Op"
> er jo en retningsfornemmelse, og giver ikke samme mening i et
> rum, hvor afstande og retninger er relative

Aha...
Så du mener altså at hvis man har et legeme formet som et tetraeder, så
er der kun en af siderne, hvor dets tyngdekræft peger vinkelret imod fladen?

Fra : Martin Johansen

Dato : 30-07-07 11:54

> [...]
>er der kun en af siderne, hvor dets tyngdekræft peger vinkelret imod fladen?

Jeg har ikke været på nogen andre af siderne af dit tetraeder, så
det ved jeg ikke. Men tyngdekraften i de andre lande er jo ikke
"skæv", så man må vel formode, at tiltrækningen forårsages af
noget andet end af fysisk masse - såfremt din teori holder stik

Fra : Peter Mogensen

Dato : 30-07-07 17:00

Martin Johansen wrote:

> [...]
> "skæv", så man må vel formode, at tiltrækningen forårsages af
> noget andet end af fysisk masse - såfremt din teori holder stik

Det er skam ikke "min teori", eller "mit tetraeder". Jeg forsøger blot
at analysere konsekvenserne af din logik. Du siger at jorden er flad
fordi det står i biblen.
Helt konkret skrev du:
=====
I Biblen benævnes "De Fire Verdenshjørner", således kan man konkludere,
at jorden må være en flad kvadrat/rektangle.
=====
http://debat.religion.dk/showthreaded.php?Cat=&Board=viden&Number=89927

Jeg spørger så blot: "Kan den så ikke også være et tetraeder?"

Og du svarer at det kan den da "vel sagtens".

Konsekvensen af dette lader til at være at du mener at tyngdekraften
forårsages af noget andet end fysisk masse og du vil ikke udtale dig om
hvordan det ser ud på "de andre sider", da du ikke har været der.

Fair nok...

Så du har to muligheder. Enten er jorden et fladt kvadrat/rektankel,
eller også er den et tetraeder. Kan du foreslå en metode hvormed man
kunne finde ud af hvilken af disse to muligheder, der var den rigtige??

Peter

Fra : Martin Johansen

Dato : 30-07-07 18:49

> [...]

>forårsages af noget andet end fysisk masse og du vil ikke udtale dig om
>hvordan det ser ud på "de andre sider", da du ikke har været der.

Jeg kan vel tage fejl i min bibelfortolkning, men disse former
lader da til at være plausible

>Så du har to muligheder. Enten er jorden et fladt kvadrat/rektankel,
>eller også er den et tetraeder. Kan du foreslå en metode hvormed man
>kunne finde ud af hvilken af disse to muligheder, der var den rigtige??

Hvis man skal lære det udfra biblen, så ved jeg det ikke (endnu.)

Fra : Peter Mogensen

Dato : 30-07-07 19:00

Martin Johansen wrote:
> Jeg kan vel tage fejl i min bibelfortolkning,

arh.. hold op. Du er alt for beskeden.

> Hvis man skal lære det udfra biblen, så ved jeg det ikke (endnu.)

Skal man så det?

Fra : Martin Johansen

Dato : 30-07-07 19:11

dk.politik Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no>:

>arh.. hold op. Du er alt for beskeden.

>Skal man så det?

Ja, hvis man vil, og hvis man tror på GUD

Fra : @

Dato : 30-07-07 19:19

On 30 Jul 2007 18:10:33 GMT, Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

>Ja, hvis man vil, og hvis man tror på GUD

hvilken en af den

der er ca. 1100 at vælge mellem

Fra : Peter Mogensen

Dato : 30-07-07 20:45

Martin Johansen wrote:

> Ja, hvis man vil, og hvis man tror på GUD

Ahh...
Det er jo kernen i en hver sund videnskab :)

Fra : Martin Johansen

Dato : 30-07-07 22:25

dk.politik Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no>:

>Ahh...
>Det er jo kernen i en hver sund videnskab :)

Nej,som du selv ved, så er tro og videnskab FORSKELLIGE TING, med
hver deres fremgangsmåder

Fra : Peter Mogensen

Dato : 30-07-07 22:34

Martin Johansen wrote:

> Nej,som du selv ved, så er tro og videnskab FORSKELLIGE TING, med
> hver deres fremgangsmåder

Så sandt som det er sagt.
Men du vil nok få svært ved at overbevise Andreas() om det.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-07-07 12:03

@ skrev i 0lnoa3t2t0b5m3di29ic060qpd48av2q5h@4ax.com:

[... ]
> der er al mulig grund til altid at tvivle på den såkaldte ekspertise

Og det har du kvalifikationer til at kunne afgøre?

Du ved langt mere end den samlede videnskabelige ekspertise?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-07-07 12:33

Andreas Falck wrote:
> @ skrev i 0lnoa3t2t0b5m3di29ic060qpd48av2q5h@4ax.com:
>
> [... ]
>
> Og det har du kvalifikationer til at kunne afgøre?
>
> Du ved langt mere end den samlede videnskabelige ekspertise?

Det er jo før set at folk påstår de ved det... ikke også Andreas() ?

Fra : @

Dato : 29-07-07 13:00

On Sun, 29 Jul 2007 13:03:05 +0200, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.invalid> wrote:

>@ skrev i 0lnoa3t2t0b5m3di29ic060qpd48av2q5h@4ax.com:
>
>[... ]
>
>Og det har du kvalifikationer til at kunne afgøre?

ja

viden om at ekspertisen har det med at tage alvorligt fejl

>Du ved langt mere end den samlede videnskabelige ekspertise?

jeg ved at der findes en lang række af beviser for at enskpertisens
udmeldinger var helt forkerte

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-07-07 13:15

@ skrev i b60pa3dsega1raca996mnk7oqs9jl1cgl3@4ax.com:

[... ]

> ja

OK, så ved vi da at du mener at du ved langt bedre end den samlede mængde af
eksperter inden for videnskaben LOL

Det er ikke små tanker du har om din egen viden

Fra : @

Dato : 29-07-07 13:32

On Sun, 29 Jul 2007 14:14:42 +0200, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.invalid> wrote:

>@ skrev i b60pa3dsega1raca996mnk7oqs9jl1cgl3@4ax.com:
>
>[... ]

>OK

fint så er vi enige om det

og en anden gang kunne det være rart om du lige klippede korrekt

selvfølgelig tager ekspertisen fejl(ikke hver gang men alt for ofte)

så blot blindt at stole på ekspertudtalelser vidner om total
tåbelighed

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-07-07 15:48

@ skrev i 522pa3h80kopds58cmsepoippdivtdb58d@4ax.com:

[ ... ]
> så blot blindt at stole på ekspertudtalelser vidner om total
> tåbelighed

Hvis du nu kunne undlade at fordreje, så finder du bestemt heller ikke ét
eneste sted hvor jeg gør mig til talsmand for "blot blindt at stole på
ekspertudtalelser vidner om total tåbelighed" - nærmere tvært imod. En god
portion sund skepsis er i de fleste tilfælde af det gode.

Fra : @

Dato : 29-07-07 16:43

On Sun, 29 Jul 2007 16:47:40 +0200, "Andreas Falck"
> [...]

>ekspertudtalelser vidner om total tåbelighed" - nærmere tvært imod. En god
>portion sund skepsis er i de fleste tilfælde af det gode.

fint så find skepsis'en frem - når det gælder troen på "beviser" for
guder(eller anden ikke registrerbar styrende kraft)

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-07-07 16:59

@ skrev i 38dpa3thbjlfr66ne7ae038e03tqv30rmm@4ax.com:

[ ... ]
> fint så find skepsis'en frem - når det gælder troen på "beviser" for
> guder(eller anden ikke registrerbar styrende kraft)

Den er tilstede. Og du kan næppe finde bare et enkelt indlæg hvor jeg siger
at der findes videnskabelige beviser for Guds eksistens!

Så der er altså ingen grund til at du forsøger at forvrænge tingene på den
måde.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-07-07 18:38

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Den er tilstede. Og du kan næppe finde bare et enkelt indlæg hvor jeg
> siger at der findes videnskabelige beviser for Guds eksistens!

Du mener altså at vi skal se bort fra de hundredevis af indlæg, hvor du
postulere din "grundtypeteori" og "skabelsesteori" og siger at alle
videnskabelige data peger i retning af at de er sande?

Hvis ikke du mener Gud eksisterer i din "skabelsesteori", hvem har så
skabt det hele?

Peter

Fra : Peder B. Pels

Dato : 29-07-07 14:46

@ <1@invalid.net> wrote:

> ja
>
> viden om at ekspertisen har det med at tage alvorligt fejl

> jeg ved at der findes en lang række af beviser for at enskpertisens
> udmeldinger var helt forkerte

Jeg finder det iøvrigt morsomt at Andreas Falck sætter sin lid til "den
samlede videnskabelige ekspertise" hvad angår Jesus' historiske
eksistens, men afviser totalt "den samlede videnskabelige ekspertise"
hvad angår evolutionsteori, genetik, biologi, zoologi, astronomi og
fysik.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-07-07 14:53

Peder B. Pels wrote:
> [...]
> eksistens, men afviser totalt "den samlede videnskabelige ekspertise"
> hvad angår evolutionsteori, genetik, biologi, zoologi, astronomi og

Du glemte geologi.
Andreas() vil jo selvfølgelig til enhver tid påstå at videnskaben ikke
er "samlet" ang. evolutionsteoriens korrekthed... men at fremvise
peer-reviewed forskning, der modsiger den kan han åbanbart ikke.

Peter

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-07-07 15:53

Peder B. Pels skrev i 1i20rqd.1fz7ni41wwardmN%peter@nospamplease.dk:

[ ... ]
> [...]
> eksistens, men afviser totalt "den samlede videnskabelige ekspertise"
> hvad angår evolutionsteori, genetik, biologi, zoologi, astronomi og

Endnu engang vil du blamere dig med dine fordrejninger og forskruede
forvanskninger.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-07-07 18:36

Andreas Falck wrote:
> Peder B. Pels skrev i 1i20rqd.1fz7ni41wwardmN%peter@nospamplease.dk:
>
> [ ... ]
>
> Endnu engang vil du blamere dig med dine fordrejninger og forskruede
> forvanskninger.

Forventeligt Andreas() svar.
Fuldstændig i tråd med den tidligere postede kildetekst til Andreas()
routinen.

Fra : @

Dato : 29-07-07 16:23

On Sun, 29 Jul 2007 15:45:48 +0200, peter@nospamplease.dk (Peder B.
Pels) wrote:

> [...]
>eksistens, men afviser totalt "den samlede videnskabelige ekspertise"
>hvad angår evolutionsteori, genetik, biologi, zoologi, astronomi og

og ydermere er det sørgeligt at AF ikke ved eller vil vide at
ekspertisen gang efter gang har taget fejl

men indtil AF kan komme anstigende med Odin Freja Moses' fra Egypten
importerede solgud Muhammeds månegud eller en anden gud vil jeg
tillade mig den luksus at betragte guder som fri fantasi

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-07-07 16:37

@ skrev i v0cpa3hu22vh91m4llb820uo0gp85ehhp2@4ax.com:

[ ... ]
> og ydermere er det sørgeligt at AF ikke ved eller vil vide at
> ekspertisen gang efter gang har taget fejl

Hvorfor lyver du bevidst?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-07-07 11:12

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> [... ]

> Hvad er ideen i at betvivle stort set hele den historievidenskabelige

Hvad er i det hele taget ideen i at gøre et stort nummer ud af om der
har eksisteret en guru ved navn "Jesus" for ca. 2000 år siden?
Selvom der gjorde, så har det absolut ingen værdi som evidens for at
kristendom er andet end overtro.
Folk ser guru'er hver dag, selv i vores moderne tider.
Her er et eksempel:

http://hjem.get2net.dk/sai-baba/

....6 million faithheads cannot be wrong?

Pudsigt nok hævder flere af hans tilhængere også at han er født af en
jomfru.

Har vi mere grund til at tro på en historie om en sekt, der opstod i en
endnu mindre oplyst tid end nutidens indien, end vi har til at tro på at
Sai Baba er gud?

Peter

Fra : Martin Johansen

Dato : 29-07-07 11:45

> [...]

>Har vi mere grund til at tro på en historie om en sekt, der opstod i en
>endnu mindre oplyst tid end nutidens indien, end vi har til at tro på at

Sai Baba er flere gange observeret flere steder på een gang,
hvilket er et bevis for bimaterialisation, samt det at han kan
materialisere det helbredende vibuthi pulver ud af den blotte
luft, er bevis for, at han besidder visse guddommelige egenskaber

Måske finder darwinisterne det også ligegyldigt, at Jesus med
sine undere skabte sig en enorm tilhængerskare på så kort tid?

Fra : J. Nielsen

Dato : 29-07-07 17:57

On 29 Jul 2007 10:44:33 GMT, Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

> [...]
>materialisere det helbredende vibuthi pulver ud af den blotte
>luft, er bevis for, at han besidder visse guddommelige egenskaber

Hvis det at drysse cigaraske omkring sig er tegn på guddommelighed, så
er min tidligere boss, gud:

http://www.youtube.com/watch?v=dYFx830eq6w

>Måske finder darwinisterne det også ligegyldigt, at Jesus med
>sine undere skabte sig en enorm tilhængerskare på så kort tid?

Jeg vil vædde på Diego Maradona havde flere tilhængere i sin
storhedstid, end Jesus i sin. Men han fik selvfølgelig også hjælp af
"Guds hånd"
--

-JN-

Fra : Peder B. Pels

Dato : 30-07-07 16:28

Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

> [...]
> materialisere det helbredende vibuthi pulver ud af den blotte
> luft, er bevis for, at han besidder visse guddommelige egenskaber

fnis... :))))

> Måske finder darwinisterne det også ligegyldigt, at Jesus med
> sine undere skabte sig en enorm tilhængerskare på så kort tid?

Hvilket han heller ikek gjorde, den store tilhængerskare blev først
opbygget århundrede efter hans påståede død.

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-07-07 16:37

Peder B. Pels skrev i 1i22r5f.1ukpgpd12i99dsN%peter@nospamplease.dk:

[ ... ]

> Hvilket han heller ikek gjorde, den store tilhængerskare blev først
> opbygget århundrede efter hans påståede død.

Du burde nok få din viden på området opdateret, da den tydeligvis lider af
store mangler.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-07-07 12:07

Peter Mogensen wrote:

> [...]
>
> Har vi mere grund til at tro på en historie om en sekt, der opstod i
> en endnu mindre oplyst tid end nutidens indien, end vi har til at tro

Den med jomfrufødsel var kendt i flere kongesagn før Jesus' tid.

Selvfølgelig er Baba gud, - og nu er der også opstået en gud i USA, som man
kunne se i går på CNN. Han siger han er den genfødte Jesus, og at han kan
gøre langt større undere end den originale Jesus.
Han har naturligvis tusinder af troende medlemmer, og er blevet hamrende
rig. Han var på CNN fordi hans kone har ladet sig skille fra ham, 'hun'
hævder han ikke er Gud, men menigheden er nu af en anden mening.

Mary Eddy Baker startede "Christian Science", hvor hun "fastslog", at
mennesker IKKE kan blive syge og ikke kan dø, det ville Gud aldrig tillade.
Hun fik millioner af tilhængere, og kunne bygget en kæmpekatedral i USA.
Hun hævdede også, at man ikke blev gammel, det var kun indbildning, og på de
sidste billeder vi har af hende står hun op ad et gardin, men en person bag
gardinet til at støtte hende.

Mennesker vil tro på hvadsomhelst som passer ind i hvad de gerne ville have
var sandt.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-07-07 12:32

Knud Larsen wrote:
> Selvfølgelig er Baba gud, - og nu er der også opstået en gud i USA, som man
> kunne se i går på CNN. Han siger han er den genfødte Jesus, og at han kan
> gøre langt større undere end den originale Jesus.

Og lad mig gætte... Alle betydningsfulde hændelser i den henseende er
selvfølgelig foregået i "guds eget land".
Så er det jo blot en til samlingen.
From the country which brought you the mormon church.
http://www.youtube.com/watch?v=zy0d1HbItOo

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-07-07 18:16

Peter Mogensen wrote:

> Og lad mig gætte... Alle betydningsfulde hændelser i den henseende er
> selvfølgelig foregået i "guds eget land".

Ja, og han viste glad sine Rolex-ure og biler frem. Han er jo dog intet
sammenlignet med Rolls-Royse guruen i Oregon, som fik 100 styks af sine
jublende tilhængere. Mange mennesker ville give arme og ben for at der
eksisterede en overnaturlig "fader" et eller andet sted.

> Så er det jo blot en til samlingen.
> From the country which brought you the mormon church.
> http://www.youtube.com/watch?v=zy0d1HbItOo

Ja, de er også gode, - jeg kan desværre ikke for tiden få youtube til at
køre, den bliver stående med en roterende ring. Disse programmer bekæmper jo
hinanden Flash, quicktime og andre formater, mon de er guder eller bare
idoler?

Fra : @

Dato : 28-07-07 00:09

On 27 Jul 2007 19:41:40 GMT, Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

>Jesu liv er dokumenteret i Bibelen

bibelen dokumenterer ikke, det er ren fiktion

>samt af romerske skrifter.

hvilke?

Fra : Malte Runz

Dato : 28-07-07 08:54

"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i en meddelelse
> dk.politik @ <1@invalid.net>:

(snip)

> Jesu liv er dokumenteret i Bibelen samt af romerske skrifter.

Hvilke romerske skrifter?

--
Malte Runz

Fra : Martin Johansen

Dato : 28-07-07 09:08

dk.politik Malte Runz <malte_runz@stofanet.dk>:

>"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i en meddelelse

>(snip)

>Hvilke romerske skrifter?

Feks har Tacitus nævnt Kristus

Fra : Wilstrup

Dato : 28-07-07 10:19

"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i meddelelsen

> Feks har Tacitus nævnt Kristus

Det eneste korrekte her er at det er dokumenteret at Jesus har
levet. Men der er ingen troværdige kilder om hans liv i
øvrigt. Der findes spredte beretninger om en mand der gik
rundt og gjorde "underlige" ting, men de fleste skrifter er
skrevet mere end 100 år efter hans død og de har alle tjent
til menighedernes opbyggelse - der er intet der tyder på at
det er sandheden, der står. OG bibelen er ikke et troværdigt
dokument - og bestemt ikke et troværdigt historisk dokument.
Det handler om tro, óg det må folk selv om -men at tage
bibelen som en troværdig kilde er at skyde langt over målet.

Fra : Martin Johansen

Dato : 28-07-07 10:22

dk.politik Wilstrup <nix@invalid.com>:

>"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i meddelelsen

>Det eneste korrekte her er at det er dokumenteret at Jesus har
>levet.

Godt, så vi er enige

> Men der er ingen trov?rdige kilder om hans liv i
>?vrigt. Der findes spredte beretninger om en mand der gik
>rundt og gjorde "underlige" ting, men de fleste skrifter er
>skrevet mere end 100 ?r efter hans d?d og de har alle tjent
>til menighedernes opbyggelse - der er intet der tyder p? at
>det er sandheden, der st?r. OG bibelen er ikke et trov?rdigt
>dokument - og bestemt ikke et trov?rdigt historisk dokument.
>Det handler om tro, ?g det m? folk selv om -men at tage
>bibelen som en trov?rdig kilde er at skyde langt over m?let.

Der er sandelig tale om tro, hvilket jo netop er hvad, der gør os
kristne

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-07-07 10:44

On 28 Jul 2007 09:21:51 GMT, Martin Johansen wrote:

> Der er sandelig tale om tro, hvilket jo netop er hvad, der gør os
> kristne

Tal for dig selv.

--
mvh.

Fra : Martin Johansen

Dato : 28-07-07 11:08

dk.politik Ludvig Nielsen <" lunielsen "@yahoo dot dk>:

>Tal for dig selv.

Går du virkelig ud fra, at med "os" menes der alle ateister og
buddhister osv?

Eller er du "kristen" på et andet grundlag

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-07-07 23:31

On 28 Jul 2007 10:07:47 GMT, Martin Johansen wrote:

> Går du virkelig ud fra, at med "os" menes der alle ateister og
> buddhister osv?

med "os" rammer du ret bredt, det ville nok være bedre at bruge "mig
kristen"

> Eller er du "kristen" på et andet grundlag

Jeg er darwinist.

--
mvh.

Fra : Martin Johansen

Dato : 29-07-07 09:20

dk.politik Ludvig Nielsen <" lunielsen "@yahoo dot dk>:

>med "os" rammer du ret bredt, det ville nok være bedre at bruge "mig
>kristen"

Nu er vi ude i spidsfindigheder om enkeltord, men så lad "os" da
sige "mig" (med "os" menes der du og jeg)

Fra : @

Dato : 28-07-07 10:44

On 28 Jul 2007 08:08:12 GMT, Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

>Feks har Tacitus nævnt Kristus

og?

http://www.infidels.org/library/modern/scott_oser/hojfaq.html
Tacitus may just be repeating what he was told by Christians about
Jesus

Fra : Wilstrup

Dato : 28-07-07 11:02

"@" <1@invalid.net> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> http://www.infidels.org/library/modern/scott_oser/hojfaq.html
> Tacitus may just be repeating what he was told by Christians

hmmm! et af de sjældne gode indlæg fra din side - den vinkel
havde jeg faktisk ikke tænkt over. Jeg tvivler ikke på at han
er en historisk person og at han hed Jesus, men du har ret i
at det kunne betyde at det blot var noget som Tacitus havde
fået at vide af nogle andre.

Cool!

Fra : Martin Johansen

Dato : 28-07-07 11:09

dk.politik @ <1@invalid.net>:

>og?

Godt, så er det bevist og godtaget

Fra : @

Dato : 28-07-07 11:53

On 28 Jul 2007 10:08:33 GMT, Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

>Godt, så er det bevist og godtaget

nej slet ikke

http://www.infidels.org/library/modern/scott_oser/hojfaq.html
Tacitus may just be repeating what he was told by Christians
about Jesus

at en person som ikke lige er tilknyttet Disney-koncernen omtaler
Anders And kan ikke bruges som bevis for at Anders And er en virkelig
and

Fra : Martin Johansen

Dato : 28-07-07 12:17

dk.politik @ <1@invalid.net>:

>nej slet ikke

>http://www.infidels.org/library/modern/scott_oser/hojfaq.html
>Tacitus may just be repeating what he was told by Christians
>about Jesus

Ja, du bestemmer da selv, hvad du synes er overbevisende. Og jeg
mener nu det virker søgt, at benægte dette og hint, som jo er så
veldokumenteret

>at en person som ikke lige er tilknyttet Disney-koncernen omtaler
>Anders And kan ikke bruges som bevis for at Anders And er en virkelig
>and

Javel, og så er Ramses den II måske en tegneseriefigur efter dit
ræsonnement

Fra : @

Dato : 28-07-07 12:37

On 28 Jul 2007 11:17:16 GMT, Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

> [...]
>veldokumenteret

>Javel, og så er Ramses den II måske en tegneseriefigur efter dit

nej slet ikke jahwol

de eneste kilder til omtale af Jesus er troende, altså nogen som
ønsker at tro

det har intet med dokumentation at gøre

trolde nisser guder og den slags er og bliver fri fantasi

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-07 17:27

Martin Johansen wrote:

> Ja, du bestemmer da selv, hvad du synes er overbevisende. Og jeg
> mener nu det virker søgt, at benægte dette og hint, som jo er så
> veldokumenteret

Det vigtigste bevis er efter min mening at Muhammed, på sit besøg i de syv
himle, fra første til syvende, talte med både Moses, Abraham og med Jesus.
Og han var helt sikker i sin sag, - og blandt andet fandt han at Abraham var
en usædvanlig flot mand, OG at den der mest lignede ham på jorden, sjovt
nok, var selveste Profeten himself, det gjorde ham jætteglad siger
skrifterne, og han nynnede en munter forårsvise, da han igen tøjrede sin
bevingede hest ved sin hoveddør.

Denne rejse med flyvehesten, bliver brugt i dag, som *bevis* på at
Tempelhøjen i Jerusalem tilhører muslimerne, det skriver veluddannede
muslimske kommentatorer i aviserne, - og så MÅ det jo være rigtigt.

Troen kan flytte heste, og troen kan flytte politiske meninger.

Fra : Martin Johansen

Dato : 28-07-07 19:13

dk.politik Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid>:

> [...]
>en us?dvanlig flot mand, OG at den der mest lignede ham p? jorden, sjovt
>nok, var selveste Profeten himself, det gjorde ham j?tteglad siger
>skrifterne, og han nynnede en munter for?rsvise, da han igen t?jrede sin
>bevingede hest ved sin hovedd?r.

>Denne rejse med flyvehesten, bliver brugt i dag, som *bevis* p? at
>Tempelh?jen i Jerusalem tilh?rer muslimerne, det skriver veluddannede
>muslimske kommentatorer i aviserne, - og s? M? det jo v?re rigtigt.

>Troen kan flytte heste, og troen kan flytte politiske meninger.

Det er så din konklusion udfra din tro på Muhammed, men det kan
ikke-muslimer ikke bruge til noget, derfor holder vi os til andre
mere sandsynlige beretninger.

Fra : Michael Weber

Dato : 28-07-07 19:26

Jesus.

> Det er så din konklusion udfra din tro på Muhammed, men det kan
> ikke-muslimer ikke bruge til noget, derfor holder vi os til andre
> mere sandsynlige beretninger.

Sandsynlige beretninger ?!

Er _tro_ ikke nok da ?

Fra : Martin Johansen

Dato : 28-07-07 19:43

dk.politik Michael Weber <michael@removemichaelweber.dk>:

> [...]

Jo, for den enkelte kan religiøs tro være nok til at bære den
slags overbevisninger.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 28-07-07 12:12

Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

> Godt, så er det bevist og godtaget

Og igen laver Martin quotefuck og fjerner det han ikke vil forholde sig
til.

Det er efterhånden en vane med de kristne... :/

Fra : Martin Johansen

Dato : 28-07-07 12:23

dk.livssyn Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk>:

>Og igen laver Martin quotefuck og fjerner det han ikke vil forholde sig
>til.

Der blev snippet, og diskussionen drejede sig mod "er Jesus
dokumenteret af romerske skrifter", og at her er tale om
indirekte vidnesbyrd er for så vidt ligegyldigt

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-07-07 14:26

Peder B. Pels skrev:

> Og igen laver Martin quotefuck og fjerner det han ikke vil forholde sig
> til.
>
> Det er efterhånden en vane med de kristne... :/

Jeg tror ikke en døjt på at manden virkelig er kristen: Tværtimod har
han så vidt jeg erindrer andetsteds i høje toner rost Søren Mosegaards
oplagt "antikristne" hærgen af d.l.k, der netop foregik gennem en
opdigtet strigle af en forkrampet fanatikerkristen kælling kaldet
"Kirsten Johansen".

Du kan jo selv prøve at se mandens hjemmeside her:

http://www.geocities.com/martinhonorejohansen/

og især det nyyyyydelige foto:

http://www.geocities.com/martinhonorejohansen/martinjohansen.html

Med andre ord er der efter al sandsynlighed tale om det decideret
modsatte, nemlig en eller anden samspilsramt stakkel, som grundet sine
egne nævenyttige navlepillerneuroser beslutter sig for at ville "frelse"
folk fra Kristendommen ved at føre sig frem som skingrende psykotisk
voldsliderlig kristenfundamentalist via trolleri på Usenet...

(At disse mennesker sjovt nok smatidig synes enormt "politisk-korrekt"
/forstående/ over for bla. militant Islamisme er så meget desto mere
åbenlyst skizoidt...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Martin Johansen

Dato : 28-07-07 15:32

dk.politik Anders Peter Johnsen <anderspj@remove_thiswebspeed.dk>:

> [...]
>oplagt "antikristne" hærgen af d.l.k, der netop foregik gennem en
>opdigtet strigle af en forkrampet fanatikerkristen kælling kaldet

Det har jeg ikke hørt om, hvornår skrev jeg det?

>Du kan jo selv prøve at se mandens hjemmeside her:

>http://www.geocities.com/martinhonorejohansen/

>og især det nyyyyydelige foto:

>http://www.geocities.com/martinhonorejohansen/martinjohansen.html

Tak, både jeg og kunstneren Søren Mosegaard er da nogle flotte
fyre, men min hu står desværre ikke til det, du måske ønsker.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-07-07 20:07

Martin Johansen skrev:
> [...]
> før himlens hærskarre og de sande kristne drager ud og nedslagter og
> drager ud og tilfangetager alle de, som ikke troede på Jesus og Hans

Sig mig, har du været i kløerne på "Jehova'erne", eller hvad sker der
lige for dig?

Der findes EET - så vidt jeg ellers mener at kende min Bibel korrekt -
og kun EET ENESTE diskuterbart "latent militant-kristent" skriftsted,
nemlig Lukasevangeliets kapitel 19 (vers 26-27), hvor Jesus angiveligt i
direkte forlængelse af en af Sine Lignelser siger:

"Jeg siger jer: Enhver, som har, til ham skal der gives, men den, der
ikke har, fra ham skal selv det tages, som han har. Men mine fjender
dér, som ikke vil have mig til konge, før dem herhen og hug dem ned for
mine øjne."

Dette udsagn står dog i dèn grad i kontrast med den i Getsemaneh Have
forrådte, selvovergivende Jesus, som helt konkret opstiller følgende
utroligt ultra-pacifistiske doktrin over for den på mange måder nok
ultraloyale, men så meget desto mere dog desværre også ret konsekvent
misforstående og derigennem endda til tider direkte "satanisk"
overentusiastiske "Førstediscipel" Simon Peter:

"Stik dit sværd i skeden! For alle, der griber til sværd, skal falde for
sværd."

(På engelsk deraf mundheldet: "Live by the sword: Die by the sword")

> [...]
> deres byer, og de skal råbe " Guds vrede er stor, og min synd bliver min
> bane ", og Guds vrede skal udslette dem fra jorden.

"That just ain't Jesus-style!"

Lige nøjagtigt HVOR i Johannes-åbenbaringen læser du en slags
perverteret "call to arms" henne?

Jeg læser nemlig tværtimod en masse om martyrier og i denne henseende
folk som - og dèt måske endda faretruende samtidigt! - bliver
"halshuggede for deres vidnesbyrds skyld"...

(Jeg havde vitterligt aldrig troet at dèn slags skulle kunne opleves MIT
unge liv, for så vidt at Al-Qaeda og andre modbydelige Muhammed-disciple
lige netop praktiserer halsoverskæring på såkaldt "vantro" ofre!)

I øvrigt, for så vidt der endelig måtte tales om "sværd" i selvsamme
kristne Åbenbaring, så bør det IMHO læses som ÅNDENS (strengt
abstraherede!) SVÆRD, hvorom Paulus så smukt skriver i Hebræerbrevet
kap. 4, vers 12-13:

"For Guds ord er levende og virksomt og skarpere end noget tveægget
sværd; det trænger igennem, så det skiller sjæl fra ånd og marv fra ben
og er dommer over hjertets tanker og meninger. Ingen skabning kan være
usynlig for ham, alt ligger blottet og åbent for hans øjne, og ham står
vi til regnskab for."

Tolket Trinitært, så ER "Jesu Sværd" i pågældende åbenbaring intet
ringere end selve Den Helligånd!

> [...]
> rygge blottes for vor spyd " dem skal du give del i krigsbyttet, for de
> tjener Herren din Gud, og de skal have Paradisets løn.

Ud fra HVILKEN "Koranistisk" NT-fortolkning, som ikke anerkender Jesu
ÅNDELIGE suverænitet, men derimod nærmest provokatorisk plat tilstræber
et DENNESIDIGT manifesteret, militans-sanktioneret "Gudsrige" (eller
snarere en decideret antikristelig MAGTMANIFESTATION

> [...]
> du blev budt hans nåde, men med din dårskab tabte du din frihed ", og
> derpå skal du sende hende til de lejre, hvor vantro tjener aflad for

Jesus har udmærket præcedens i hin GT-kaldede profet Hoseas angående
"Babylon"-problematikken, som skam også spøger hos adskillige andre
profeter: Nok har Jerusalem syndet, men der er trods alt et rørende,
nærmest /menneskeligt/ følelsesengagement fra Vorherres side:

Han ELSKER hende jo, trods alt!

Og Gud ske vitterligt tak og lov for dèt, trods den eventuelle
"profaniske antropomorfisme" i denne erkendelse, afstedkommet af
"dobbeltreciprociteten" i og med at vi NETOP som mennesker er "skabt i
Guds Billede"!

> [...]
> kan enddog holdes kørende, hvis de får morfinpiller, men det må være en
> skønssag, om det er rentabelt, eller om sæbefabrikken skal vente disse

Arh, styr nu hellere lige din kvalmeplatsøgte Holocaust-neurose?

Anders Peter Johnsen

Fra : Martin Johansen

Dato : 27-07-07 21:03

> [...]

>sværd."

>(På engelsk deraf mundheldet: "Live by the sword: Die by the sword")

Når Jesu ord er selvmodstridende, betyder det vel, at de er i en
gudommelig sammenhæng, som vi ikke fatter endnu. Jesus forkyndte
Himlens lov, siger man, mens Gud i det Gamle T. forkynder
Jordens love, og deri er der flere eksempler på, hvordan vantro
skal behandles.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-07-07 13:59

Martin Johansen skrev:

> [...]
> Himlens lov, siger man, mens Gud i det Gamle T. forkynder
> Jordens love, og deri er der flere eksempler på, hvordan vantro

Der KUNNE jo altså også så udmærket være tale om at det pågældende
"militante" udsagn ikke er markeret i citationstegn (der mig bekendt
slet ikke fandtes dengang på græsk), for så vidt det som sådan ikke er
Jesu "eget" (direkte) udsagn, men derimod eet Han analogisk indirekte
tillægger en anden person i forlængelse af pågældende lignelse?

Desuden har jeg lidt svært ved at forstå din dumsmarte dagsorden med at
illudere rablende sindssyg GT-fanatisk "fundamentalistkristen" på trods
af ingen herinde mig bekendt tiltror dig nogen som helst oprigtighed i
dèn henseende: Hvad med at du ærligt begyndte at redegøre for /dine
egne/ holdninger - for så vidt du da altså overhovedet har nogen i
positiv forstand - i stedet for desperat at fastholde denne søgte,
sørgeligt feje stråmandstaktik?

Anders Peter Johnsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-07-07 20:43

"Martin Johansen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> pest, og det er blot før himlens hærskarre og de sande kristne drager
> ud og nedslagter og drager ud og tilfangetager alle de, som ikke

Av, det er sørme noget drabeligt noget du tror på. Normalt skulle man da
mene at det måtte indebære noget positivt at have en tro men du er jo blot
kristen på grund af frygt for det modsatte.

Hmmm.....

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart

Fra : Martin Johansen

Dato : 27-07-07 20:56

Kim Larsen <kl2607@gmail.com>:
>"Martin Johansen" greb fat i sit tastatur og skrev f?lgende indl?g

>Av, det er s?rme noget drabeligt noget du tror p?.

Det kan man måske mene, men det er jo kun de ONDE, som skal
dræbes (som feks stalinister, som SELV er
massemordtilhængere(60M dræbt))

>Normalt skulle man da
>mene at det m?tte indeb?re noget positivt at have en tro men du er jo blot
>kristen p? grund af frygt for det modsatte.

Frygt for antikrist? Nej.