De kan bare ikke det her med vestens norme~
Fra : /Peter

Dato : 27-07-07 08:10

Regeringen må sætte en stopper for bigamiskandalen

Dansk Folkepartis udenrigsordfører, Søren Espersen er forbavset over,
at - som det i dag fremgår af Berlingske Tidende - en af de irakiske
tolke, der er kommet til Danmark for at søge asyl, har medbragt to
koner, som han for begges vedkommende ønsker at blive ført sammen med i
Danmark. Det er en skandale, at de overhovedet har fået lov til at
indrejse i landet - og det er en skandale, som det er regeringens pligt
snarest at løse, påpeger Søren Espersen.
- Den aftale, Dansk Folkeparti og regeringen indgik omkring tolkene,
indebærer som en selvfølge, at ulovlige forhold ikke er en mulighed. Det
er derfor nu op til regeringen og regeringens ansvar at standse det
forhold, at tolken er gift med to koner, og dermed begår det kriminelle
forhold, bigami. Dansk Folkeparti afventer derfor et udspil fra
regeringen, men vil umiddelbart foreslå, at tolken får valget enten at
måtte skilles fra den ene hustru, og at denne - samt hendes børn -
anbringes et andet sted i landet - eller at han forlader landet med
begge hustruer og børn. Det kunne være til det nordlige Irak, hvor der
hersker en sikker og fredelig situation, siger Søren Espersen. Under
alle omstændigheder bør såvel tolken som hans hustruer allerede nu gøres
klart, at de ikke, såfremt de agter at fortsætte deres kriminelle
forhold, kan opnå hverken opholdstilladelse eller asyl i Danmark.
- Det afgørende er, at vi i en retsstat ikke kan tillade, at bigami
praktiseres. Denne kvindeundertrykkende skik hører ikke til i
civiliserede lande.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-07-07 08:20

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
> [...]
> - Den aftale, Dansk Folkeparti og regeringen indgik omkring tolkene,
> indebærer som en selvfølge, at ulovlige forhold ikke er en mulighed.

Det skal vi vel læse sådan, at det ikke fremgår eksplicit af aftalen.

> Det er derfor nu op til regeringen og regeringens ansvar at standse det
> forhold, at tolken er gift med to koner, og dermed begår det kriminelle
> forhold, bigami.

Jeg tror, Søren Espersen skulle sætte sig lidt bedre ind i tingene.

Det er ikke kriminelt at VÆRE gift med to koner i Danmark. Men det er helt
sikkert forbudt at BLIVE gift med kone nr. 2 eller 27.

Straffelovens § 208:

"Den, der indgår ægteskab eller lader sit partnerskab registrere, og som i
forvejen er gift eller er part i et registreret partnerskab, straffes med
fængsel indtil 3 år eller, hvis den anden person har været uvidende om det
bestående ægteskab eller registrerede partnerskab, med fængsel indtil 6 år."

Derfor er det ganske enkelt ikke korrekt, at der er tale om et kriminelt
forhold efter danske regler.

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-07 10:40

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> partnerskab, med fængsel indtil 6 år."
> Derfor er det ganske enkelt ikke korrekt, at der er tale om et

Enig.

Og det er heller ikke noget at hidse sig op over, at en enkelt tolk har to
koner, - hvis de alle kom anstigende med fire styks, plus et par konkubiner
og sytten børn SÅ var der noget at spekulere over.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-07-07 18:33

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> [...]
> koner, - hvis de alle kom anstigende med fire styks, plus et par
> konkubiner og sytten børn SÅ var der noget at spekulere over.

For slet ikke at tale om, hvad der ville være sket, hvis han var blevet
slået ihjel i Irak, fordi Dansk Folkeparti ikke ville lade ham rejse ind i
DK på grund af kone nr. 2.

Fra : John

Dato : 27-07-07 08:42

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> ene hustru, og at denne - samt hendes børn - anbringes et andet sted i
> landet - eller at han forlader landet med begge hustruer og børn. Det

".. Hvis det lykkes hele familien at opnå asyl i Danmark, vil der
efterfølgende blive taget stilling til spørgsmålet om den ulovlige bigami.
En løsning kunne være, at kun mandens først indgåede ægteskab kan anerkendes
af myndighederne, mens det andet må nøjes med at eksistere efter muslimske
regler. Hvordan familieskabet så leves hjemme, blander myndighederne sig
ikke i .."

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=922808

John

Fra : Pernille

Dato : 27-07-07 10:09

> [...]
> anerkendes af myndighederne, mens det andet må nøjes med at eksistere
> efter muslimske regler. Hvordan familieskabet så leves hjemme, blander

Kære venner! - Hvorfor bekymre sig, om det at have 2 koner?
Det må vi bare lære at acceptere, - ligesom slør, tørklæder og
burkaer.
Og så det der med æresdrab... Herre gud da, hva' betyder det.
Vi KAN da ikke forlange, at muslimer indordner sig, efter danske
normer!
Tag jer nu sammen, - indvendig fra. OK! Vis lidt forståelse og med-
menneskelighed!

Fra : /Peter

Dato : 27-07-07 10:24

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> normer!
> Tag jer nu sammen, - indvendig fra. OK! Vis lidt forståelse og med-

De er værre end hvis det var stenalderfolk der var faldet ned fra
himlen.

Fra : N_B_DK

Dato : 27-07-07 10:37

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message

> [...]
> normer!
> Tag jer nu sammen, - indvendig fra. OK! Vis lidt forståelse og med-

Helt enig, hvorfor er det dem der skal ændre sig ? det er os der inviterer
dem, så må det også være os der står på krumspring for at gøre tilværelsen
så nem og behagelig som muligt!

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : /Peter

Dato : 27-07-07 10:44

> [...]
> inviterer dem, så må det også være os der står på krumspring for at
> gøre tilværelsen så nem og behagelig som muligt!

Ja sådan må det være

Fra : N_B_DK

Dato : 27-07-07 10:50

> Ja sådan må det være

Faktisk burde alle danskere flytte til sahara, og så bare sende pengene hjem
til folk på bistandskontorerne så de kære indvandrere kan få deres
velfortjente penge, alt andet er faktisk urimeligt!

Tror jeg vil oprette et nyt parti.

mærkesager:

Ud med Danskere! (de brokker sig jo konstant)
Ingen restriktioner for de nye Danskere.
Fuld løn (uden at lave noget selvfølgelig).
20 unge jomfru piger til hver familie (vi skal jo have standset denne mani
med at ville begå selvmord for at få de mange jomfruer)
0% skat til den nye indvandrere.
95% skat på de gamle Danskeres indkomst (de skal ikke have for mange penge,
de snolder dem bare op, og jo flere til dem, jo færre til dem der virkelig
har fortjent det!)

Hvad siger i ? er det et partiprogram der slår til ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Pernille

Dato : 27-07-07 11:17

> [...]
> virkelig har fortjent det!)
>
> Hvad siger i ? er det et partiprogram der slår til ?

Kære venner! Ja! Det er sådan det skal lyde.

Ud med alle dansker-svin!
Dem med burka ka' vi li'!
Burka, slør, flerkoneri,
Hører til i vort parti!

Jeg er med på, at samle underskrifter ind!
Held og lykke!

Fra : N_B_DK

Dato : 27-07-07 11:39

> Kære venner! Ja! Det er sådan det skal lyde.
>
> Ud med alle dansker-svin!
> Dem med burka ka' vi li'!
> Burka, slør, flerkoneri,
> Hører til i vort parti!
>
> Jeg er med på, at samle underskrifter ind!
> Held og lykke!

Jeps det er en sand vinder!

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Notion

Dato : 27-07-07 14:51

> [...]
>>
> Kære venner! - Hvorfor bekymre sig, om det at have 2 koner?
> Det må vi bare lære at acceptere, - ligesom slør, tørklæder og

Og du siger hermed ???

> Og så det der med æresdrab... Herre gud da, hva' betyder det.
> Vi KAN da ikke forlange, at muslimer indordner sig, efter danske
> normer!
Er der nogen i DK som støtter op omkring æresdrab?? Hvorfor gøre du sjov
med dem som er dræbt?? Tænk også på de danskere som er blevet offerer for
såkaldt æresdrab. Her sætter jeg jalousi drab = med æresdrab, (hvis jeg ikke
har dig, skal ingen andre have dig). Tab af ære

> Tag jer nu sammen, - indvendig fra. OK! Vis lidt forståelse og med-
> menneskelighed!

Hvem er jer ???

Fra : @

Dato : 27-07-07 14:59

On Fri, 27 Jul 2007 15:51:01 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>Er der nogen i DK som støtter op omkring æresdrab??

Abdul Whahid(Pedersen) og sikkert også flere andre imamer

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-07 15:16

> Abdul Whahid(Pedersen) og sikkert også flere andre imamer

Det var da noget af en fin påstand du kommer med der.
Som du vel kan dokumentere.

Fra : @

Dato : 27-07-07 15:30

On Fri, 27 Jul 2007 16:16:16 +0200, "Michael Weber"
<michael@removemichaelweber.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det var da noget af en fin påstand du kommer med der.
>Som du vel kan dokumentere.

en muhamedansk imam kan ikke andet

hvorfor besvære sig med at dokumentere almenviden

men da din uvidenhed er stor så foreskriver koranen faktisk at en mand
kan/bør dræbe sin kvinde hvis hun foretager sig noget der er krænkede
for manden

så du må nok i gang med noget koranlæsning

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-07 15:56

> en muhamedansk imam kan ikke andet
>

> hvorfor besvære sig med at dokumentere almenviden

Altså...du kan ikke dokumentere din _påstand_.
Du kan altså ikke redegøre for sandhedsværdien af din _påstand_.

Det er altså blot din _mening_ du giver udtryk for.

Fra : @

Dato : 27-07-07 15:57

On Fri, 27 Jul 2007 16:55:45 +0200, "Michael Weber"
<michael@removemichaelweber.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Altså...du kan ikke dokumentere din _påstand_.

gevaldigt som du klipper

jag har anvist dig hvor du selv nemt kan finde dokumetation i rigelige
mængder

nemlig i koranen

OG

i en anden tråd er den relevante passage i koranen postet

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-07 16:06

> [...]
>
> nemlig i koranen
>

> OG
>
> i en anden tråd er den relevante passage i koranen postet

Altså...du kan stadig ikke dokumentere din _påstand_.
Du kan stadig ikke redegøre for sandhedsværdien af din _påstand_.

Det er stadig blot din _mening_ du giver udtryk for.

Fra : @

Dato : 27-07-07 17:54

On Fri, 27 Jul 2007 17:06:15 +0200, "Michael Weber"

læs koranen

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-07 10:48

@ wrote:
> [...]

Naturligvis ikke.

> [...]
> for manden
>
> så du må nok i gang med noget koranlæsning

DU må selv have Koranen frem. En mand har ret til at "slå" konen, hvis hun
ikke makker ret, efter først at have nægtet at besøge hende i soveværelset.
Det har intet som helst med æresdrab at gøre.

"Sin kvinde" går vel også på en kvinde som manden ER blevet gift med. Heller
ikke her må han dræbe for noget som helst, - men "staten" kan straffe med
100 piskeslag for utroskab iflg Koranen. I shariaen har man dog fået det til
at utro kvinder skal straffes med døden, - ofte ved stening.
Verset om stening findes ikke i Koranen, det er ifølge de lærde blevet ædt
af en ged, før det kunne kopieres til alle koranerne.

Fra : Pernille

Dato : 28-07-07 11:24

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Verset om stening findes ikke i Koranen, det er ifølge de lærde blevet ædt
> af en ged, før det kunne kopieres til alle koranerne.

Hvor er koranen dog morsom! Underholdende læsning.
Trist, at nogle mennesker så tror, at de skal leve efter den.
Latterligt, hvis det altså ikke lige var tragisk!

Fra : @

Dato : 28-07-07 11:48

On Sat, 28 Jul 2007 11:47:49 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

>Naturligvis ikke.

>DU må selv have Koranen frem.

OK

Qur'an 4:15 "If any of your women are guilty of lewdness, take the
evidence of four witnesses from amongst you against them; if they
testify, confine them to houses until death [by starvation] claims
them."

Fra : Pernille

Dato : 28-07-07 15:07

> [...]
> evidence of four witnesses from amongst you against them; if they
> testify, confine them to houses until death [by starvation] claims

Ondskabsfuldt, så det vil noget.
Hvordan fan... kan nogle overhovedet finde på at læse den bog, seriøst!
Den burde brændes og det burde forbydes at lave den mere.
Og så er jeg lige glad med ytringsfrihed. I den bog, bliver der lagt op
til den værste ondskab! Hvis der er en Satan, så må det være den, der
har skrevet Koranen!

Fra : @

Dato : 28-07-07 16:43

On Sat, 28 Jul 2007 16:07:06 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> [...]
>Og så er jeg lige glad med ytringsfrihed. I den bog, bliver der lagt op
>til den værste ondskab! Hvis der er en Satan, så må det være den, der

netop

og der blev da også advaret før svindeleren fra Mekka kom på banen,
men folk vil jo ikke høre og lære,

det vil de heller ikke i dag på trods af over 1450 års dårlige
erfaringer med at lade muhamedanere gå frit omkring blandt ordentlige
folk

Fra : Notion

Dato : 27-07-07 17:23

> Abdul Whahid(Pedersen) og sikkert også flere andre imamer

Har du hørt ham sige det, eller har du noget på skrift fra ham, eller fra
andre imamer ??

Fra : @

Dato : 27-07-07 18:02

On Fri, 27 Jul 2007 18:23:01 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Har du hørt ham sige det, eller har du noget på skrift fra ham, eller fra
>andre imamer ??

ikke nødvendigt

en muhamedansk imam modsiger ikke koranen

Fra : Notion

Dato : 27-07-07 18:34

> ikke nødvendigt
>
> en muhamedansk imam modsiger ikke koranen

Det er kun dig som tror på det.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 23:24

On Fri, 27 Jul 2007 19:34:15 +0200, "Notion"

>Det er kun dig som tror på det.

Øhhhh... Er det ikke dagens dummeste udsagn...???

Fra : @

Dato : 28-07-07 00:14

On Sat, 28 Jul 2007 00:24:01 +0200, S.A.Thomsen
<s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:

>Øhhhh... Er det ikke dagens dummeste udsagn...???

jo indtil videre

men nonothing overgår de vildeste fantasier

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 09:30

> jo indtil videre
>
> men nonothing overgår de vildeste fantasier

Kom ud i den rigtige verden og oplev hvad der er der foregår omkring dit
kognitive formåen.

Kom ud i den rigtige verden og oplev hvad der er der foregår omkring dit
kognitive formåen.

Du har nu copy/paste gud ved hvor mange indlæg og tror stadig at sagen
drejer sig om muslimer, men du overser din egen nyangst, for noget som er
betydeligt mere vigtigt i denne verden, nemlig det at tage ansvaret for sig
selv og leve med det i hverdagen. At du bliver ved med at tro på at
muslimerne vil dig noget ondt, er din sag, men at vil påfører din holdning
til andre gør dig kun forvirret og du skaber dig derved kun ubehag
(nyangst). Så hvorfor ikke bare indgå i en debat med saglighed, så vil du
blive tager mere seriøst end du indtil nu er blevet.

Fra : @

Dato : 29-07-07 10:54

On Sun, 29 Jul 2007 10:29:51 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Kom ud i den rigtige verden

hvor DU så lige finder en imam der undsiger noget i koranen

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 13:05

> hvor DU så lige finder en imam der undsiger noget i koranen

Som helt sikket fortolker den anderledes end du gør. Mon ikke det er din
fortolkning som skal revurderes af dig selv.

Fra : @

Dato : 29-07-07 13:17

On Sun, 29 Jul 2007 14:04:30 +0200, "Notion"

nå har du ikke fundet en endnu

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 16:02

> nå har du ikke fundet en endnu

lol tror du virkelig jeg går ud og finder dig en imam ?? hvorfor indklder du
ikke til "stormøde" og holder din egen lille seance

Fra : @

Dato : 29-07-07 17:56

On Sun, 29 Jul 2007 17:02:26 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>lol tror du virkelig jeg går ud og finder dig en imam ??

hvis du vil bakke dit eget VÅS op så gør du

eller er du lige så utoværdig som altid?

Fra : Notion

Dato : 30-07-07 19:51

> hvis du vil bakke dit eget VÅS op så gør du
>
> eller er du lige så utoværdig som altid?

Hmm hvorfor finder du ikke en Imam som kan vejlede dig i hvordan man
fortolker Det at være muslim, er det fordi du er bange for "sandheden" om,
at de ikke er en ulven. Skal vi sige det sådan, at du har chancen for at
"aflive" din nyangst og derved komme ud af dine "låste" tanker. Prøv nu at
se det som din chance i livet og ikke tror at jeg lokker dig ud i noget
snavs.

Fra : @

Dato : 30-07-07 21:28

On Mon, 30 Jul 2007 20:50:41 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Hmm hvorfor finder du
<klip>

vi prøver lige igen, og stop alt dit udenomsvås

@skrev: en muhamedansk imam modsiger ikke koranen

Notion postulerede:Det er kun dig som tror på det.

når du postulerer at det kun er mig der tror at imamer ikke modsiger
koranen

så må du jo for at bakke din egen påstand op finde en (bare en vil
være nok) imam som du kan få til at undsige koranen

hvad bliver det til?

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 21:05

> [...]
>
> så må du jo for at bakke din egen påstand op finde en (bare en vil
> være nok) imam som du kan få til at undsige koranen

Se det er noget andet .... nu begynder du at bruge ordet modsige ...som var
dit oprindelige oplæg ... og ikke undsige.
Altså har jeg ret når jeg siger, man fortolker koranen. Det ord du skal
bruge er tafsir. Nu er du godt hjulpet ... find mere gennem google.

Fra : @

Dato : 01-08-07 21:10

On Wed, 1 Aug 2007 22:05:13 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Se det er noget andet

så find sådan en imam

det har intet med fortolkning at gøre

bare find en imam som du kan få til at sige i vidners nærvær at noget
der står i koranen er forkert

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 09:23

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en meddelelse

> Øhhhh... Er det ikke dagens dummeste udsagn...???

Ha ha tror du også på det da LOL .... ja ja Alu balu ..

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 09:29

On Sun, 29 Jul 2007 10:23:24 +0200, "Notion"

Hop du bare tilbage til sandkassen....

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 10:56

> Hop du bare tilbage til sandkassen....

ohh lille dreng, har du oplevelser med, at blive frataget bil og skovl
af muslimer ...

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 14:56

On Sun, 29 Jul 2007 11:56:10 +0200, "Notion"

> ohh lille dreng, har du oplevelser med, at blive frataget bil og skovl
>af muslimer ...

Hvor får du dog den tåbelige ide fra, at jeg skulle have noget imod
muslimer...???

Mine børns bedste legekammerat er muslim...

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 16:04

> Hvor får du dog den tåbelige ide fra, at jeg skulle have noget imod
> muslimer...???
>
> Mine børns bedste legekammerat er muslim...

Fordi du åbenbart blev smidt ud af sandkassen, af en eller anden.
er det da nærliggende at tænke sådan :D

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 22:56

On Sun, 29 Jul 2007 17:03:40 +0200, "Notion"

>Fordi du åbenbart blev smidt ud af sandkassen, af en eller anden.
>er det da nærliggende at tænke sådan :D

LOL.... Faldt dine fordomme til jorden...

Fra : Notion

Dato : 30-07-07 19:53

> LOL.... Faldt dine fordomme til jorden...

Næ det er dine fordomme jeg referer til. Er det mig som påstår du har
problemer med muslimer eller er det din egen påstand du omskriver lidt ??

Jeg spørger dig om du er smidt ud af sandkassen af et par muslimer ??

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 20:44

On Mon, 30 Jul 2007 20:52:39 +0200, "Notion"

Ja i: news:46ac6435$0$93961$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

>eller er det din egen påstand du omskriver lidt ??
>Jeg spørger dig om du er smidt ud af sandkassen af et par muslimer ??

Jeg leger ikke i sandkasser... Hverken med eller uden muslimer....

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 16:58

> Ja i: news:46ac6435$0$93961$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

Og det er at have problemer med muslimer?? Hvad med at snakke med dem så

Fra : @

Dato : 29-07-07 16:24

On Sun, 29 Jul 2007 15:55:31 +0200, S.A.Thomsen

hvad er en muslim?

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 22:55

On Sun, 29 Jul 2007 17:24:22 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

>hvad er en muslim?

LOL....

Fra : Wilstrup

Dato : 30-07-07 09:16

"@" <1@invalid.net> skrev i meddelelsen
> On Sun, 29 Jul 2007 15:55:31 +0200, S.A.Thomsen
> <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:
>
> hvad er en muslim?

Du ved ikke hvad Umma er, og dog benytter du dig af ordet i
tide og utide. Du ved heller ikke hvad en muslim er og dog
udtaler du dig om Koranens tilhængere i tide og utide - jo,
man ser klart at begavelse ikke just er dit særkende.

Fra : @

Dato : 30-07-07 13:04

On Mon, 30 Jul 2007 10:15:38 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i meddelelsen

>Du ved ikke hvad Umma er

jo

i modsætning til dig

>og dog benytter du dig af ordet i
>tide og utide. Du ved heller ikke hvad en muslim er

det skulle vel aldrig være den arabiske betegnelse for en muhamedaner

Fra : Notion

Dato : 30-07-07 20:03

> hvad er en muslim?

Ja du ved jo ikke hvad du er bange for, da du kun kan copy / paste rundt i
historien, Så på en eller anden måde har du fået koblet stygge ulv sammen
med muslim(er).

Fra : @

Dato : 29-07-07 10:53

On Sun, 29 Jul 2007 10:23:24 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en meddelelse

>Ha ha tror du også på det da LOL .... ja ja Alu balu ..

hvis du virkelig tror du kan finde en imam der vil undsige koranen så
find ham da

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 13:08

> hvis du virkelig tror du kan finde en imam der vil undsige koranen så
> find ham da

Der er da ikke grund til at undsige koranen vel. Hvorfor skulle det
pludselig blive en "fjende" for en Imam

Du nok indøve lidt struktur i din fortolkning af koranen. Og prøv nu at
holde dig til en godkendt oversættelse og ikke dine tegneserie link ....

Fra : @

Dato : 29-07-07 13:19

On Sun, 29 Jul 2007 14:08:10 +0200, "Notion"
> [...]

>Du nok indøve lidt struktur i din fortolkning af koranen. Og prøv nu at
>holde dig til en godkendt oversættelse og ikke dine tegneserie link ....

det var dit eget tåbelige udsagn at det kun var noget jeg troede

hvad bliver det så til

finder du så en imam som vil undsige koranen

eller indrømme at du er kommet med noget vås
(endnu engang)

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 16:11

> [...]
>
> hvad bliver det så til
>
> finder du så en imam som vil undsige koranen
>

> eller indrømme at du er kommet med noget vås

JA det er sku kun dig som tror det. Se dig om og led efter den ulv du så
gerne vil have frem. Jeg kan da oplyse dig, som den venlige og vellidte
person jeg er, at der findes ikke nogen stykke ulve her i DK. Glem nu den
Koran og alle de indstik som er blevet påført den. Kom ud og træk vejret, se
at verden slet ikke er så farligt, men pas på bilerne de er damm bad out
there.

Fra : @

Dato : 29-07-07 17:59

On Sun, 29 Jul 2007 17:10:42 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>JA det er sku kun dig

svær interesse om min person, er det et forsøg på at aflede
opmærksomheden fat dit EGET VÅS

finder du snart en imam som vil undsige koranen

eller blot dele af den

Fra : Notion

Dato : 30-07-07 20:06

> svær interesse om min person, er det et forsøg på at aflede
> opmærksomheden fat dit EGET VÅS
>
> finder du snart en imam som vil undsige koranen
>
> eller blot dele af den

Ved du hvad ordet undsige betyder ???

Ved du hvad ordet fortolkning betyder ??

Måske skal du først sætte dig ind i betydningen af disse 2 ord, førend du
begynder at udlede nogen betydning af dine egne indlæg.

Fra : @

Dato : 30-07-07 21:48

On Mon, 30 Jul 2007 21:05:39 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Ved du
<klip>

finder du snart en imam som vil undsige koranen

eller indrømmer du at du har fremturet med noget af dit sædvanlige
nonsens - igen

??

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 17:00

> <klip>
>
> finder du snart en imam som vil undsige koranen

AT fortolke koranen forskelligt, kan da aldrig bringe en Imam til at
undsige koranen, måske skal du lige undersøge hvad ordene betyder før du
bruge dem, Bare lige en note okay.

> eller indrømmer du at du har fremturet med noget af dit sædvanlige
> nonsens - igen

Igen kan du fine en Imam som ikke fortolker koranen ??

Fra : @

Dato : 01-08-07 18:50

On Wed, 1 Aug 2007 17:59:56 +0200, "Notion"

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 20:51

> finder du snart en imam som vil undsige koranen

Og hvor har du sagt undsige .. var det ikke modsiger ... du henledte din
tanke på .. altså har jeg ret .. nemlig i at man fortolker koranen . hvad
med at du holder dig til dine egne ord ....

Men når man hele livet kun tager den del af historien man kan bruge, så
opleves virkeligheden jo helt forkert og forvirrer dig så meget -... Prøv
igen .. du sagde modsige . men ændrede det til undsige, et ord som du slet
ikke forstå betydningen af. Jeg havde ret ikke sandt .. man fortolker
Koranen.

Fra : @

Dato : 27-07-07 23:56

On Fri, 27 Jul 2007 19:34:15 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det er kun dig som tror på det.

kun religionstosser giver sig af med tro

prøv du så at finde en imam som du kan få til offentligt at undsige så
meget som et eneste ord i koranen

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 09:32

> kun religionstosser giver sig af med tro
>
> prøv du så at finde en imam som du kan få til offentligt at undsige så
> meget som et eneste ord i koranen

Ja da, jeg ser hver dag, muslimer som modarbejde koranen, så hvad er dit
problem med det ??
Har du sat dig for at tro på dig selv, så hver så god med det, men du får
ikke meningslighed i den forbindelse.

Fra : @

Dato : 29-07-07 10:55

On Sun, 29 Jul 2007 10:32:29 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Ja da, jeg ser hver dag,

så find en imam som undsiger noget i koranen

det må da ikke være så svært

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 13:14

> så find en imam som undsiger noget i koranen
>
> det må da ikke være så svært

Igen vil du gøre Imam til sin egen fjende, det er et mærkelig syn du har på
virkeligheden. Tror mere du mener, at fortolke Koranen anderledes end du
vil. Koranen fortolkes også af dem som lever efter den, derfor er den ikke
farlig og derfor kan muslimer tilpasse sig i "fremmede" samfund.

Fra : @

Dato : 29-07-07 13:30

On Sun, 29 Jul 2007 14:13:36 +0200, "Notion"

>Igen vil du gøre Imam til sin egen fjende, det er et mærkelig syn du har på
>virkeligheden.

skal vi lige begynde forfra

@ skriver:"en muhamedansk imam modsiger ikke koranen".

hvorefter Notion postulerer:"Det er kun dig som tror på det".

hvornår henviser du så til bare en eneste imam som vil undsige
koranen?

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 14:58

On Sun, 29 Jul 2007 14:29:50 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

> [...]
>
>hvorefter Notion postulerer:"Det er kun dig som tror på det".
>
>hvornår henviser du så til bare en eneste imam som vil undsige

LOL... Det er sjovt at se Norotation sprælle i nettet som en anden
torsk...

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 16:23

> LOL... Det er sjovt at se Norotation sprælle i nettet som en anden
> torsk...

LOL og du blev sku kappet bagfra .. læs og forstå det vil hjælpe dig meget
på en sådan måde, at du ikke bliver smidt ned i en kjole konstant.

Men da du jo også tror på det, kan du lige finde en imam som kan fortælle at
alle Imamer fortolker ens fra Koranen.

Lige lidt citat.
[Der er kun mig bekendt fire bestemmelser i Koranen. Alt andet er "vise
belærende ord på det abstrakte og konkrete plan". Der er mange meninger om,
hvordan "ordet" skal tolkes, fortolkes, oversættes, formuleres, osv.
Der er altså ikke een fortolkning af koranen. Der er ikke een udlægning af
dets budskab. Der er mange. Hvilken af disse skal man så følge. For mig at
se er der tale om at forstå meningen, sammenhængen og budskabet og ikke at
være bogstavslave.]

Fra : @

Dato : 29-07-07 18:00

On Sun, 29 Jul 2007 17:22:41 +0200, "Notion"

hvor bliver den imam af Notion

eller er du bare en utroværdig person

Fra : Notion

Dato : 30-07-07 20:09

> hvor bliver den imam af Notion
>
> eller er du bare en utroværdig person

Kan du give mig betydningen af ordet undsige

Når du begynder, at forstå dien egne brugerord, så kan du måske indgå i en
seriøs debat.

Men igen det er kun dig som tror på det og det har ingen betydning hvad en
Imam ligger i det ord, da han ene og alene fortolker fra koranen. Hvis du
havde evner ville du opleve den glæde det er at vide hvad ordet fortolke
betyder. Prøv at slå det op.

Fra : @

Dato : 30-07-07 21:49

On Mon, 30 Jul 2007 21:08:43 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Kan du
<klip>

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 17:02

> <klip>
>
> hvor bliver den imam af Notion
>
> eller er du bare en utroværdig person?

Jeg tror du har mange problemer i dit liv, hvad med at læse og forstå at der
er forskel på at fortolke og at undsige sig noget, men du ved ikke hvad
ordet undsige betyder ... Gå en tur på VUC, det vil hjælpe dig rigtig meget
i din hverdag.

Utroværdig er den som bruger ord uden at vide hvad de betyder, så måske skal
du sætte dig ned og installerer en betydningsordbog.

Fra : @

Dato : 01-08-07 18:51

On Wed, 1 Aug 2007 18:02:13 +0200, "Notion"

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 20:51

Fra : @

Dato : 01-08-07 20:59

On Wed, 1 Aug 2007 21:50:32 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Og hvor har du sagt undsige .. var det ikke modsiger

og hvad er forskellen

så find en imam der enten vil modsige eller undsige koranen

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 21:11

> og hvad er forskellen
>
> så find en imam der enten vil modsige eller undsige koranen

hvordan kan du indeholde så lidt viden ... hvorfor bruger du ordet undsige
???

Det ord du skal bruge for atopnå lidt viden er tafsir

Fra : @

Dato : 01-08-07 21:45

On Wed, 1 Aug 2007 22:10:58 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>hvordan kan

så find en imam der enten vil modsige eller undsige koranen

ellers må du jo i al fremtid fremstå som en påståelig løgnagtig idiot

Fra : Notion

Dato : 02-08-07 20:30

> så find en imam der enten vil modsige eller undsige koranen
>

> ellers må du jo i al fremtid fremstå som en påståelig løgnagtig idiot

Kan vi blive enig om at http://leksikon.religion.dk/tafsir Er en okay kilde
på området.

Tafsir
[Betegnelse for koran-kommentarer hvori islamiske lærde kommenterer Koranen
og udlægger dens indhold. Der findes en række tafsir-værker, som anses for
at være klassikere. Nogle tafsir-værker giver kun én forklaring på hvert
Koran-udsagn, mens andre giver flere mulige >>fortolkninger<< af et givet
udsagn NS]

Fra : @

Dato : 02-08-07 21:53

On Thu, 2 Aug 2007 21:29:50 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Kan vi blive enig om

nej

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 23:01

<snip kjole-ole... øhhhh.. -notion>

>Men da du jo også tror på det, kan du lige finde en imam som kan fortælle at
>alle Imamer fortolker ens fra Koranen.

Det er i sagens natur umuligt at finde noget som ikke eksisterer...

Fra : Notion

Dato : 30-07-07 20:10

> <snip kjole-ole... øhhhh.. -notion>

> Det er i sagens natur umuligt at finde noget som ikke eksisterer...

Og hvis du brugte noget af din IQ på 140, tror du så du kan?

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 20:45

On Mon, 30 Jul 2007 21:09:39 +0200, "Notion"

>Og hvis du brugte noget af din IQ på 140, tror du så du kan?

Nix....

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 17:03

> Nix....

Okay hvordan kan det være at jeg med en enkelt søgning på google kunne

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 17:11

On Wed, 1 Aug 2007 18:02:51 +0200, "Notion"

>Okay hvordan kan det være at jeg med en enkelt søgning på google kunne

ROTFL.... Du kan ikke engang finde din egen næsetip....

Google kan HELLER IKKE finde noget der ikke eksisterer... ))

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 18:55

> ROTFL.... Du kan ikke engang finde din egen næsetip....
>
> Google kan HELLER IKKE finde noget der ikke eksisterer... ))

Og hvordan kunne jeg så finde et citat ??? )))))

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 19:13

On Wed, 1 Aug 2007 19:55:18 +0200, "Notion"

??????

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 20:48

> ??????

Ja jeg copy / paste et indlæg ind her .... så du ikke det ??

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 21:50

On Wed, 1 Aug 2007 21:47:35 +0200, "Notion"

>Ja jeg copy / paste et indlæg ind her .... så du ikke det ??

Du påstår altså at du har fundet noget der ikke eksisterer.. ))))

Fra : Notion

Dato : 02-08-07 20:31

> Du påstår altså at du har fundet noget der ikke eksisterer.. ))))

Hmm ved ikke om du læste det indlæg, det må du lige oplyse mig om ??

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-07 21:01

On Thu, 2 Aug 2007 21:30:30 +0200, "Notion"

>Hmm ved ikke om du læste det indlæg, det må du lige oplyse mig om ??

Hvad er det i min påstand "Det er i sagens natur umuligt at finde
noget som ikke eksisterer...", som du ikke kan forstå...???

Fra : Notion

Dato : 02-08-07 21:51

> Hvad er det i min påstand "Det er i sagens natur umuligt at finde
> noget som ikke eksisterer...", som du ikke kan forstå...???

jeg spørger dig, fordi det er ikke alle af mine indlæg jeg kan læse (se i en
tråd ??) , så jeg ser dem kun hvis "en" svare. derfor spørger jeg dig ..

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-07 22:32

On Thu, 2 Aug 2007 22:51:07 +0200, "Notion"

>jeg spørger dig, fordi det er ikke alle af mine indlæg jeg kan læse (se i en
>tråd ??) , så jeg ser dem kun hvis "en" svare. derfor spørger jeg dig ..

Hvad kommer det sagen ved...???

Jeg gentager lige: Hvad er det i min påstand "Det er i sagens natur

Fra : Notion

Dato : 06-08-07 17:38

> Hvad kommer det sagen ved...???
>
> Jeg gentager lige: Hvad er det i min påstand "Det er i sagens natur
> umuligt at finde noget som ikke eksisterer...", som du ikke kan
> forstå...???

hvis vi skal have den sådan, så eksisterer alt jo gennem ord. At du ikke kan
bruge google skal du da ikke bebrejde andre vel.

Fra : @

Dato : 29-07-07 16:26

On Sun, 29 Jul 2007 15:57:34 +0200, S.A.Thomsen
<s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:

>LOL... Det er sjovt at se Norotation sprælle i nettet som en anden
>torsk...

det gør han jo heller ikke,

maskestørrelserne bevirker at undermålerne svømmer lige igennem

Fra : Notion

Dato : 30-07-07 20:12

> det gør han jo heller ikke,
>
> maskestørrelserne bevirker at undermålerne svømmer lige igennem

LOL du ved ikke engang hvad de ord du får tilsendt betyder, så hvordan kan
du indgå som seriøs som debatør ?? LOL prøv nu at finde en Imam som vedgiver
sig at han fortolker koranen, det er sku ikke så svært, hvis du kan bruge
Google.

Skal vi sige du er så meget en undermåler at du slet ikke registreres af
andre.

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 16:14

> [...]
>

> hvorefter Notion postulerer:"Det er kun dig som tror på det".
>

> hvornår henviser du så til bare en eneste imam som vil undsige

Ja det er da kun dig som tror på det, kan du bevise at de ikke gør ??

Hvorfor skulle jeg dog finde dig en Imam, når det kun er dig som mener at
kende til, at ingen imam nogen sinde vil fortolke anderledes fra en koran.
Altså sagt med andre ord, du tror helt og aldeles på at alle Imamer
fortolker koranen og indstik i koranen på samme måde. Så skal du altså søge
hjælp det er bare et råd.

Så jeg vender den lige om, kan du finde en Imam som kan fortælle at alle
Imamer fortolker ens??

Fra : @

Dato : 29-07-07 17:59

On Sun, 29 Jul 2007 17:14:16 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Ja det er da kun dig som tror på det

så må du jo nemt kunne finde en imam som vil undsige koranen

Fra : Notion

Dato : 30-07-07 20:14

> så må du jo nemt kunne finde en imam som vil undsige koranen

JA når du ved hvad ordet undsige betyder LOL ... måske kan du se at du slet
ikke vederfares en tekstforståelse for dig selv. da du åbenlyst ikke ved
hvad ordet betyder

Fra : @

Dato : 30-07-07 21:50

On Mon, 30 Jul 2007 21:13:55 +0200, "Notion"

OK vældig fint

hvad hedder han så?

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 17:05

> OK vældig fint
>
> hvad hedder han så?

Prøv at fortælle mig hvad ligheden mellem ordet undsige og fortolkning er ??

Undsige koranen = erklære fjendskab imod den ??? er det det samme som
fortolkning ??

Fra : @

Dato : 01-08-07 18:53

On Wed, 1 Aug 2007 18:04:47 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Prøv at fortælle mig

nej

du må da kunne finde en imam som vil undsige koranen

husk på at DIN påstand var at jeg var den eneste der troede på at
imamer ikke vil undsige koranen

hvad med at bakke DIN EGEN påstand op

eller indrømme at det var noget vås du skrev

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 20:47

> nej
>
> du må da kunne finde en imam som vil undsige koranen
>
> husk på at DIN påstand var at jeg var den eneste der troede på at
> imamer ikke vil undsige koranen

LØGN .. DU sagde modsiger ikke undsige .. dammm du er så langsom ..

> hvad med at bakke DIN EGEN påstand op
>
> eller indrømme at det var noget vås du skrev

Så igen spørger jeg dig .. ved du noget om hvad ordet undsige betyder ...

Fra : Pernille

Dato : 27-07-07 16:06

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> såkaldt æresdrab. Her sætter jeg jalousi drab = med æresdrab, (hvis jeg
> ikke har dig, skal ingen andre have dig). Tab af ære

Hvad jeg skrev, var ironisk ment. Jeg er træt af al
den hensyn der bliver taget til muslimer.
De bør rette sig efter vore love og normer.
Dette er Danmark. Vil de leve som i deres hjemland,
så bør de BLIVE dér!

Fra : Notion

Dato : 27-07-07 17:26

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad jeg skrev, var ironisk ment. Jeg er træt af al
> den hensyn der bliver taget til muslimer.
> De bør rette sig efter vore love og normer.

All skal rette sig efter gældende lov i DK

Men hvis norm er det de skal efterleve... kun din ??

> Dette er Danmark. Vil de leve som i deres hjemland,
Det vil de jo ikke
> så bør de BLIVE dér!

Hvad vil du nu gøre det ved.

Fra : Notion

Dato : 27-07-07 14:39

> [...]
> er kommet til Danmark for at søge asyl, har medbragt to koner, som han for
> begges vedkommende ønsker at blive ført sammen med i Danmark.

Ja det er igen en skidt sag for regeringen og det viser igen at denne
regering ikke magter sine opgaver.

Det må vel forstås sådan, at denne "tolk" har arbejde sammen med de danske
styrker i Irak, altså burde en eller flere vel have undersøgt privatlivet
omkring ham, førend der blev givet fripas. I den forbindelse ville det komme
frem, at han har 2 koner.

Hvorefter han havde fået mulighed for at tage stilling til, hvad der skulle
ske med "konerne".

Fra : N_B_DK

Dato : 27-07-07 16:00

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
> Ja det er igen en skidt sag for regeringen og det viser igen at denne
> regering ikke magter sine opgaver.

Jøsses, nu har folk pevet og tudet over at de tolke ikke kom til DK, det
gjorde de så endelig, og ikke om folk så med det samme piver over det også.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Michael Weber

Dato : 27-07-07 16:11

> [...]
>
> Jøsses, nu har folk pevet og tudet over at de tolke ikke kom til DK, det
> gjorde de så endelig, og ikke om folk så med det samme piver over det

Ja, Søren Espersen fra DF hyler værre end en stukken gris.
Hykleri på højt plan.

Fra : Notion

Dato : 27-07-07 17:21

> [...]
>
> Jøsses, nu har folk pevet og tudet over at de tolke ikke kom til DK, det
> gjorde de så endelig, og ikke om folk så med det samme piver over det

Ja han fik besked på at pakke sine vigtigste ejendele og tage sin familie
med til DK så hvad har han gjort forkert?. Det kan DF jo ikke finde ud af at
tolke som korrekt adfærd. Derfor piver de hver gang de ikke forstår deres
egne sedler på opslagstavlen.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-07-07 09:33

> [...]
> styrker i Irak, altså burde en eller flere vel have undersøgt privatlivet
> omkring ham, førend der blev givet fripas. I den forbindelse ville det

Jeg kan ikke helt se proportionaliteten i den holdning. Jeg tror lidt bedre,
Danmark kan leve med, at han er gift to gange (det er fuldt lovligt), end
han kan "leve" med at blive i Irak, hvor han sandsynloigvis vil blive slået
ihjel.

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 10:52

> [...]
> bedre, Danmark kan leve med, at han er gift to gange (det er fuldt
> lovligt), end han kan "leve" med at blive i Irak, hvor han sandsynloigvis

Ja det er forståeligt, at du ikke kan se en "fremadgående" holdning . Det
var ikke nogen holdning, men en undren over sagen.

Når man tænker på, at der er iværksat terrorpakke, ændrede procedure for
tilknyttet udlandspersonale til dansk indsat i krigshandlinger osv. og
alligevel kommer denne sag som en overraskelse ?? det må da undre flere end
mig

Det er da ikke forkert at "tænke", måske er der en eller flere som har mere
end en kone, hvad gør vi så ???

Eller hvem er den "private" del af tolken, det skal vel også undersøges,
førend der bliver givet grøn lys for arbejde i den danske lejr. osv.