Burka forbudt i flere italienske landsbyer
Fra : John

Dato : 27-07-07 02:56

Det katolske Italien sætter hælene i:

Flere italienske landsbyer forbyder muslimske kvinder at bære burka. Sidste
skud på stammen er den lille italienske bjergby Camerata Cornello

http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=922768

John

Fra : Pernille

Dato : 27-07-07 09:50

> [...]
>
> Flere italienske landsbyer forbyder muslimske kvinder at bære burka.
> Sidste skud på stammen er den lille italienske bjergby Camerata Cornello

Jeg er lige vendt hjem fra ferie i New York.
Jeg lagde mærke til, at jeg kun så MEGET FÅ kvinder
med tørklæder. INGEN i burka. Det er da interessant.
Der må da være rigtig mange muslimer i New York.
Enten er de bare så velintegrerede, at de har valgt
disse beklædningsgenstande fra, eller det betyder slet
ikke noget for dem, med disse symboler.
Er der nogen der ved noget om det?
Det var skønt at opleve alle mulige "hudfarver" i gade-
billedet, - uden alle disse klædedragter, som i mine
tanker minder om fjendtlige, utroværdige
muslimer.

Fra : Wilstrup

Dato : 27-07-07 11:11

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen
> Det var skønt at opleve alle mulige "hudfarver" i gade-
> billedet, - uden alle disse klædedragter, som i mine
> tanker minder om fjendtlige, utroværdige
> muslimer.

ja, ifølge dig skal man jo helst gå klædt som en konservativ
frille førend det passer med din tøjsmag, ikke sandt? MÅ jeg
bede om at du altid går i kjole eller nederdel, at du altid
bøjer hovedet og slår øjnene ned når du taler med mænd, for de
er jo kvindens hovede, ifølge bibelen. I det hele taget skal
du ikke komme her og tale i forsamlinger- du skal tie, skal
du, kende din plads som kvinde og i det hele taget lade være
med at tale om politik, for det har kvinder jo pr. definition
ikke forstand på.

Næ, bliv du hjemme ved kødgryderne og pas dine børn, og vær så
til rådighed for din herre og mester i døgnets 24 timer, sådan
som en god, trofast hustru skal være over for sin mand.

For fydaføj hvis kvinder tillader sig at klæde sig anderledes
en den almindelige øllebrødsdansker, ikke sandt?

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 11:21

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> For fydaføj hvis kvinder tillader sig at klæde sig anderledes en den
> almindelige øllebrødsdansker, ikke sandt?

Det er netop hele sagens kerne: muslimske kvinder "tillader" sig ikke at gå
klædt på en bestemt måde, de bliver befalet det. Dette faktum gør tørklædet
til et symbol på en totalitær ideologi og er således et politisk manifest -
ikke en selvvalgt beklædningsgenstand.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Wilstrup

Dato : 27-07-07 11:32

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i
meddelelsen
> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Det er netop hele sagens kerne: muslimske kvinder "tillader"
> sig ikke at gå klædt på en bestemt måde, de bliver befalet
> det.

nej, det gør de faktisk ikke - de har et frit valg.

Dette faktum gør tørklædet
> til et symbol på en totalitær ideologi og er således et
> politisk manifest - ikke en selvvalgt beklædningsgenstand.

muslimske kvinder bestemmer selv om de vil gå med tørklæde.

Fra : Pernille

Dato : 27-07-07 11:38

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen

> nej, det gør de faktisk ikke - de har et frit valg.
>
> Dette faktum gør tørklædet
>
> muslimske kvinder bestemmer selv om de vil gå med tørklæde.

Det er nemlig rigtigt! Ligesom danske kvinder også selv bestemmer
deres løn, i forhold til mænds...

Fra : Wilstrup

Dato : 27-07-07 11:59

tørklæde.

> Det er nemlig rigtigt! Ligesom danske kvinder også selv
> bestemmer
> deres løn, i forhold til mænds...

de to ting har intet med hinanden at gøre -hvilke
arbejdspladser giver i øvrigt kvinder løn? det må vist være en
fejltagelse - hvorfor er de ikke blot hjemme ved kødgryderne
og passer deres børn, akkurat som de ultrakonservative kredse
du hylder ønsker det?

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 13:05

hvorfor er de ikke blot hjemme ved kødgryderne
> og passer deres børn, akkurat som de ultrakonservative kredse du hylder
> ønsker det?

Hvad er det for konservative kredse, der ønsker det?...

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 18:00

On Fri, 27 Jul 2007 12:59:08 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

> [...]
>fejltagelse - hvorfor er de ikke blot hjemme ved kødgryderne
>og passer deres børn, akkurat som de ultrakonservative kredse

LOL... Gik du lige i baglås...???

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 11:36

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> muslimske kvinder bestemmer selv om de vil gå med tørklæde.

Hvilken Verden lever du i?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1874471.stm

/Kim

Fra : Wilstrup

Dato : 27-07-07 11:58

> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Hvilken Verden lever du i?

Danmark!

Fra : N_B_DK

Dato : 27-07-07 16:04

> Danmark!

Danmark er for os andre et land, så det forklarer du afviser så mange fakta.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 12:11

On Fri, 27 Jul 2007 12:35:30 +0200, "Kim Frederiksen" <kim at
the-coffeeshop.dk> wrote:

>Hvilken Verden lever du i?
>
>http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1874471.stm

Vi kan konstatere at det ikke kun er mht. kommunismen, at Wilstrup er
totalt faktaresistent....

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 14:16

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en meddelelse news:6jkja3hdchrdoemjtgam335slcq6t4h5gk@4ax.com...

> Vi kan konstatere at det ikke kun er mht. kommunismen, at Wilstrup er
> totalt faktaresistent....

Det er nok ikke et spørgsmål om resistens overfor fakta.
Der er snarere tale om et totalt fravær af kendskab til sådanne.

Derudover er diagnosen jo ganske klar:

Han lider af det kendte "Overlærersyndrom".
Dette giver sig, hos de stakler, der rammes, udslag i en altoverskyggende tro på egen ufejlbarlighed, samt en enorm vilie til ikke at "lade sig belære".

Erfaringen viser, at sygdommen typisk rammer autoritære lærertyper der, for ikke at blive konfrontreret med egen uvidenhed, er tvunget til at indtage denne holdning.

Dette går sikkert fint, overfor elever i de mindste klasser.

Bringer man indstillingen med sig ud i offentligheden, går det imidlertid rivende galt--

MVH
Egon

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 18:00

On Fri, 27 Jul 2007 15:16:24 +0200, "Egon Stich" <egon-stich snabela
mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Bringer man indstillingen med sig ud i offentligheden, går det imidlertid rivende galt--

Du formulerer det på en anden måde, men vi taler om det samme...

Fra : @

Dato : 27-07-07 12:23

On Fri, 27 Jul 2007 12:32:13 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i
>meddelelsen

>nej, det gør de faktisk ikke - de har et frit valg.

nej det har de helt bestemt ikke

koranen siger at kvinden for manden er at betragte som et husdyr på
linie med kameler og geder

>Dette faktum gør tørklædet
>
>muslimske kvinder bestemmer selv om de vil gå med tørklæde.

den påstand beviser at du ikke har den fjerneste viden om
muhamedanismen

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 13:04

> muslimske kvinder bestemmer selv om de vil gå med tørklæde.

Sludder. En konvertit skal f.eks gå med burka - med åbning kun til øjnene -
i den første tid, hvorefter hun får lov til at bære tørklæde istedet.

Fra : @

Dato : 27-07-07 14:02

wrote:

>"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i
>meddelelsen

>nej, det gør de faktisk ikke - de har et frit valg.

det er noget fordrukkent vrøvl Wilstrup

<<<<<
Qur'an 33:59 "Prophet! Tell your wives and daughters and all Muslim
women to draw cloaks and veils all over their bodies (screening
themselves completely except for one or two eyes to see the way). That
will be better."
<<<<<

muhamedanske kvinder betragtes som mandens ejendom og Allah har skabt
kvinder som dumme, og manden har endog ret til at dræbe sin hustru
(sulte hende ihjel)

<<<<<
Qur'an 4:15 "If any of your women are guilty of lewdness, take the
evidence of four witnesses from amongst you against them; if they
testify, confine them to houses until death [by starvation] claims
them."
<<<<

<<<<
Tabari I:280 "Allah said, 'It is My obligation to make Eve bleed once
every month as she made this tree bleed. I must also make Eve stupid,
although I created her intelligent.' Because Allah afflicted Eve, all
of the women of this world menstruate and are stupid."
<<<

og drengebørn skal have dobbelt så meget mad som pigebørn

<<<<<
Qur'an 4:11 "Allah directs you in regard of your Children's
(inheritance): to the male, a portion equal to that of two females….
These are settled portions ordained by Allah."
<<<<<

kvinders vidneudsagn tæller kun halvt så meget som en mands

<<<<<
Bukhari:V3B48N826 "The Prophet said, 'Isn't the witness of a woman
equal to half of that of a man?' The women said, 'Yes.' He said, 'This
is because of the deficiency of a woman's mind.'"
<<<<

>Dette faktum gør tørklædet
>
>muslimske kvinder bestemmer selv om de vil gå med tørklæde.

dine gentagne løgne hjælper ikke

<<<<<
[...]

Qur'an 24:31 "Say to the believing women that they should lower their
gaze and guard their modesty; that they should not display their
beauty except what (must) appear; that they should draw their veils
over their bosoms and not display them except to their husbands..."
<<<<<

<<<<<
Sura 4:34 says, "Men are the managers of the affairs of women . . .
Those women who are rebellious - admonish them, banish them to their
couches, and beat them."
<<<<<

Fra : Pernille

Dato : 27-07-07 14:09

> [...]
> Sura 4:34 says, "Men are the managers of the affairs of women . . .
> Those women who are rebellious - admonish them, banish them to their

Det kan kun være Satan selv, der har fundet på alt dette.
Den Gud som jeg tror på = godhed og kærlighed.

Fra : @

Dato : 27-07-07 14:18

On Fri, 27 Jul 2007 15:08:39 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Det kan kun være Satan selv, der har fundet på alt dette.
>Den Gud som jeg tror på = godhed og kærlighed.

hvilken gud er det?

hvis det er den gud Moses opfandt er denne ikke et hak bedre end den
gud muhammed opfandt

bare læs GT

at kristendommen har udviklet sig anderledes efter at ham som kunne gå
på vandet optrådte er en heelt anden historie

Fra : Pernille

Dato : 27-07-07 16:29

> [...]
>

> at kristendommen har udviklet sig anderledes efter at ham som kunne gå
> på vandet optrådte er en heelt anden historie

Da jeg fødte første gang, (ja og anden gang) følte jeg,
at der var sket noget helt fantastisk stort. Noget, der
var langt større, end vi mennesker magter.
Når jeg ser en smuk solnedgang, fornemmer jeg, at der
er noget større, end os mennesker.
En rose, tulipan, snestorm, bølger, der ruller ind på stranden.
Alt, hvad der går ind og rører mig, og føles godt, betragter jeg
som noget, en eller anden gud har med at gøre.
Samtidig håber jeg, at den samme gud vil hjælpe os
mennesker til at forstå at enes med hinanden.
Jeg er ikke den store religionsdyrker.
Jeg har det som John Lennon, mht. religion.
Hvis nu bare folk holdt deres tro helt for dem selv, så
kunne vi nok finde ud af at leve med hinanden, på denne
jord.

Fra : @

Dato : 27-07-07 17:59

On Fri, 27 Jul 2007 17:29:08 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Da jeg fødte første gang, (ja og anden gang) følte jeg,
>at der var sket noget helt fantastisk stort. Noget, der
>var langt større, end vi mennesker magter.

at formere sig er en nødvendighed for artens beståen

>Når jeg ser en smuk solnedgang, fornemmer jeg, at der
>er noget større, end os mennesker.

gorillaer og hvaler måske

Fra : Pernille

Dato : 27-07-07 18:04

> at formere sig er en nødvendighed for artens beståen

> gorillaer og hvaler måske

Du er da OGSÅ uromantisk!

Fra : @

Dato : 27-07-07 18:11

On Fri, 27 Jul 2007 19:03:55 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Du er da OGSÅ uromantisk!

Zorry

jeg har det bare ikke så godt med guder nisser trolde og den slags

Fra : John

Dato : 27-07-07 18:23

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Du er da OGSÅ uromantisk!

Ja, han er s'gu' streng (og hans mor var violinspiller..)

John :)

Fra : Pernille

Dato : 27-07-07 18:49

> Ja, han er s'gu' streng (og hans mor var violinspiller..)
>
> John :)

Så har hun lagt alle sine følelser dér.

Fra : @

Dato : 27-07-07 11:49

On Fri, 27 Jul 2007 12:20:38 +0200, "Kim Frederiksen" <kim at
the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
>til et symbol på en totalitær ideologi og er således et politisk manifest -

symbolværdien over for omgivelserne i hijab eller burka kan bedst
sammenlignes med sybolværdien i en SS-uniform hvor bæreren ydermere
bruger den nationalsocialistiske form når der skal hilses på andre

Fra : Pernille

Dato : 27-07-07 11:28

> [...]
>
> For fydaføj hvis kvinder tillader sig at klæde sig anderledes en den
> almindelige øllebrødsdansker, ikke sandt?

Lagde du slet ikke mærke til, at jeg faktisk glædede mig over
alle de forskellige folk. Dermed også tøjsmag.
Har du læst, at jeg var imod andet end disse muslimske klæde-
dragter, børnemishandling, mord, passiv rygning, fler-koneri,
sourkraut og det at skulle tisse, uden at have muligheden?
Wilstrup, min egen, dejlige lille ven, hvornår er jeg dog kommet ud af
dit filter. Jeg hyggede mig ellers lige så godt! Nå, men jeg må tage
dine kommentarer med så... Det er helt ok...

Fra : Wilstrup

Dato : 27-07-07 11:54

Nej, det gjorde du ikke- du skrev:

"Det var skønt at opleve alle mulige "hudfarver" i gade-
billedet, - uden alle disse klædedragter, som i mine
tanker minder om fjendtlige, utroværdige
muslimer."

Med andre ord; du glæder di gover alle mulige hudfarver i
gadebilledet uden alle disse klædedragter....

> dit filter. Jeg hyggede mig ellers lige så godt! Nå, men jeg
> må tage
> dine kommentarer med så... Det er helt ok...

Det med filteret kom du ud af da jeg måtte reetablere min
computer.

Fra : Pernille

Dato : 27-07-07 13:32

> [...]
> uden alle disse klædedragter....

> Det med filteret kom du ud af da jeg måtte reetablere min computer.

Det var synd! Du må hellere putte mig i igen!
Når jeg skriver "forskellige hudfarver", tænker jeg også
deres forskelligheder.
Jeg sætter bare burkaer, slør og tørklæder i forbindelse
med terror.
Det kan være, at det er sært, i dine ører... - Men efter
hånden, så har jeg svært ved at stole på muslimer, der
skilter med, at de er muslimer.
En af de aller dejligste oplevelser, jeg nogensinde har haft,
var med en neger/sort amerikaner. Når jeg skriver neger, så
er det ikke negativt ment. Men jeg har lært, at sorte er negere.
Nå, men jeg var engang med bus, i USA. Skulle finde et bestemt
sted, så jeg spurgte denne sorte chauffør om vej.
Han var så sød, at køre en omvej, væk fra ruten, for derfra
at forklare mig, hvor jeg skulle gå hen.
Senere mødte jeg ham, igen. Han standsede bussen, åbnede døren
og spurgte, hvordan det var gået, med at finde det.

Hans hår var langt, sort og meget rodet, og han udstrålede
medmenneskelighed og varme.
Jeg fulgtes med en anden, som inden denne
oplevelse havde lidt fordomme med hensyn til sorte/negere.
Jeg skal love for, at denne anden person fik vendt sit syn på
sorte/negere, efter den oplevelse.
Jeg holder skam meget, af at folk er forskellige. Også, at de ser
forskellige ud...

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 14:15

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message

> Jeg holder skam meget, af at folk er forskellige. Også, at de ser
> forskellige ud...

Nej Pernille, du er racist! Du tillader dig at være skeptisk overfor en
gruppe mennesker som gang på gang har bevist at de ikke vil os noget godt.
Det kan man altså ikke bare sådan tillade sig!

/Kim

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 14:22

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse news:46a9e5bc$0$19348$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg holder skam meget, af at folk er forskellige. Også, at de ser
> forskellige ud...

Det er desværre lige præcis dette, folk som A.W. ikke kan fatte.
Hvis ikke de kan proppe ting ned i forskellige kasser, med etiket, falder deres verdensbillede sammen.
De kan ikke overskue det---

MVH
Egon

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 18:00

Helt enig....

Fra : Notion

Dato : 27-07-07 18:43

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

>Det er desværre lige præcis dette, folk som A.W. ikke kan fatte.
>Hvis ikke de kan proppe ting ned i forskellige kasser, med etiket,

Hvad er der galt med >godt<, >ret'< og >pligt< samt >moral <??

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 14:19

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse news:46a9c89e$0$25462$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> sourkraut >

Hvad ialverden har du dog imod Sauerkraut?
Det er da en gudespise, om man blot ved, at tilberede den.

(De fleste tror, det man køber på dåse, er andet end et halvfabrikata)

MVH
Egon

Fra : PerX ...

Dato : 31-07-07 17:29

In article <46a9c4d4$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
nix@invalid.com says...
> For fydaføj hvis kvinder tillader sig at klæde sig anderledes
> en den almindelige øllebrødsdansker, ikke sandt?

Kun hvis det er under påbud af overnaturlig ubeviselige væsner.

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-07-07 11:40

Pernille wrote:
> [...]
> billedet, - uden alle disse klædedragter, som i mine
> tanker minder om fjendtlige, utroværdige

Der er meget færre muslimer i USA end i Europa, og de fleste lever ikke i
New York.

Der bor fx mange i Dearborn i Michigan, gammelt skandinavisk
indvandringsområde.

Men selvfølgelig er der en del også i New york, men de forsvinder i mængden.

Der bor flere i staten New Jersey, hvor flere byer er helt domineret af
muslimer.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-07 18:56

"Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> Jeg er lige vendt hjem fra ferie i New York.
> Jeg lagde mærke til, at jeg kun så MEGET FÅ kvinder med tørklæder. INGEN i
> burka.

USAs [hyppigt ulovlige] indvandrere kommer fra Latinamerika. Vores fra
Mellemøsten og Pakistan.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk