Afgiftsøgelsen på
Fra : Peter B. P.

Dato : 20-07-07 14:14

http://www.180grader.dk/nyheder/Forh_jede_bilafgifter_mindsker_bilsalg.p
hp

"Den økonomiske lovmæssighed om faldende efterspørgsel ved stigende
priser, har vist sin effekt på købet af gul-pladebiler siden
afgiftsændringerne i april. Danmarks Statistik har netop offentliggjort
seneste tal for nyregistrerede varebiler i familier, og de viser et
kraftigt fald fra april måned.

Det samlede fald af gul-pladebiler til privat brug er faldet med godt
58% i forhold til juni måned året før.

Men det også indregistreringen af personbiler er faldet. Hvor danskerene
i juni 2006 indregistrerede godt 17.000 personbiler, var tallet i samme
måned i år faldet til 14.000 eller godt 17%."

***

Flot, i skide politikere, nu har i sat kniven på halsen af en del
bilforhandlere, og givet folk et højere incitament til at køre rundt i
umoderne forurenenede øser.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-07-07 14:42

Peter B. P. skrev:

> [...]
>
> Flot, i skide politikere, nu har i sat kniven på halsen af en del
> bilforhandlere, og givet folk et højere incitament til at køre rundt i

Afgiften blev da sat ned for biler der ikke forurener så meget.

Mon ikke renteuroen for tiden også gør lidt ved folks lyst til at
gældsætte sig?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 20-07-07 20:01

"Frank E. N. Stein" skrev i en meddelelse

> Afgiften blev da sat ned for biler der ikke forurener så >meget.
>
> Mon ikke renteuroen for tiden også gør lidt ved folks lyst >til at
> gældsætte sig?

Se det er sådan noget den kloge Peter komme i tanke om bagefter .
Ydermere vil jeg væde en flad Euro på at Peter _ ikke _
svare på kritiken af hans indlæg, hvad der jo så også er
det nemmeste.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peder B. Pels

Dato : 21-07-07 00:36

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> Se det er sådan noget den kloge Peter komme i tanke om bagefter .
> Ydermere vil jeg væde en flad Euro på at Peter _ ikke _
> svare på kritiken af hans indlæg, hvad der jo så også er
> det nemmeste.

Og Michael tænker sig ikke om før han poster...

Michael, prøv lige et øjeblik at reflektere over om varebiler, som
normalt kører på gule plader, er blandt de biler med benzinøkonomier der
er så høje, at de ligger i det område der modtager afgiftsnedsættelser.

Ja? har du tænkt? Hvis ikke, så er svaret her:

Nej Michael - varevogne på gule plader modtager IKKE
afgiftsnedsættelser, men det går den modsatte vej, da de er med store
motorer og høje vognvægte, som trækker benzinøkonomien NED.

Slutteligt: Siden du så flot gik efter min person og ikke indholdet af
mit indlæg, må jeg så spørge dig: Føler du dig dum nu?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-07-07 01:28

Peder B. Pels skrev:

> [...]
> afgiftsnedsættelser, men det går den modsatte vej, da de er med store
> motorer og høje vognvægte, som trækker benzinøkonomien NED.

Netop. Og da man samtidigt har givet folk et højere incitament ved at
nedsætte afgiften for biler der har et lavt forbrug, har man altså
sørget for at der ikke kører så mange forurenende biler rundt.

I øvrigt: http://www.dst.dk/OmDS/BagTal/Arkiv/22-08-2001-Bilmarkedet.aspx

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-07-07 15:33

"Peder B. Pels" skrev i en meddelelse

Snip:

Her er hvad du skrev
"Flot, i skide politikere, nu har i sat kniven på halsen af en del
bilforhandlere, og givet folk et højere incitament til at køre rundt i
umoderne forurenenede øser."

Det er jo netop det modsatte man har gjort, du kan ikke gå ud og købe en
stor 4x4 bil med et kilometer pr liter tal på 4-5, uden stor afgift !?
Men du kan købe en bil med bedre benzin økonomi
med en lavere afgift end før.
Sagt med andre ord , man har givet folk et højere incitament til at køre
rundt i moderne _lavt forbrugende_ biler , frem for moderne meget højt
forbrugende biler.

Der er vil også andre faktore der spiller ind på de tal
du fremlægger , selv om du ihærdigt prøver at få det til
at se ud som om at afgiften har hele skylden.
Bla som Frankenstein skriver renteuroen.

Jeg går ikke efter din person , tværtom jeg nyder at læse dine indlæg .
Men det skinner igennem at når du møder kritik , springer du hurtig til
næste indlæg.
Og det er heller ikke svært at se, når du støder på ordet
"afgift" er du næsten blind for alle argumenter.

Og nej jeg føler mig ikke dum , og jeg ved udemærket godt at du ved mere om
skatter og afgifter end mig.
Derfor kan jeg vil godt kommenterer på, at du er lidt for hurtig på
aftrækkern a og til.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peder B. Pels

Dato : 21-07-07 15:57

> [...]

> skatter og afgifter end mig.
> Derfor kan jeg vil godt kommenterer på, at du er lidt for hurtig på

Nuvel så. Godt ord igen, og beklager mit hårde udfald imod dig.

God weekend.

Fra : Per Hagemann

Dato : 24-07-07 14:37

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Flot, i skide politikere, nu har i sat kniven på halsen af en del
> bilforhandlere, og givet folk et højere incitament til at køre rundt i

Der er nogle gode forklaringer på det lave juni-salg af personbiler.
Afgiftslettelsen trådte først i kraft midt i juni og senere i juni var der
stadig usikkerhed om de nye priser. De små biler med store afgiftslettelser
er der lang tids ventetid på efter den pludseligt kraftigt forøgede
efterspørgsel. Se også http://www.daf.dk/DesktopDefault.aspx?itemid=12595