Lad os så for fanden få
Fra : Peter B. P.

Dato : 20-07-07 08:55

Enkelte debattører har i rygningstråden kaldt det et "ulækkert forslag"
at de skal stå til ansvar for deres egne handlinger ved at skulle betale
for selvforskyldte følgesygdomme af rygning.

Og så læste jeg lige dette:

http://fredensborg.wordpress.com/2007/06/24/indf%c3%b8r-brugerbetalt-sun
dhedsv%c3%a6sen/

citat:

"Beregninger foretaget af Dansk Sundhedsinstitut (DSI) viser, at
rygerrelaterede hospitalsindlæggelser i 1999 udgjorde 214.000 blandt de
35-89-årige. De direkte omkostninger til behandling af aktive rygere
udgjorde i undersøgelsesåret 10,5 milliarder kr.

Ifølge sundhedsministeriet udgjorde de direkte sundhedsomkostninger ved
alkoholrelaterede sygdomsbehandlinger i 1996 3,1 milliarder kr.

Ifølge Statens Institut for Folkesundhed medfører overvægt et årligt
merforbrug i sundhedsvæsenet på 1.5 milliarder kr. netto. Tallene er
formentlig en del højere, idet en del følgesygdomme ikke direkte
relateres til overvægten, men en kombination af forskellige faktorer.

Tre eksempler, som sikkert sagtens kunne suppleres med endnu flre
områder. Ingen af ovenstående tal inkluderer indirekte omkostninger og
produktionstab. "

Jeg er 100% for at sænke afgiften på cigaretter, samtidig med at der
indføres en procentuel brugerbetaling på tobaksforårsagede
livstilssygdomme, fx. at borgeren betaler til at begynde med, 50% af
behandlingsprisen for sådanne.

Modsat syntes jeg det er ækelt at rygere som S.A. Thomsen mener at de
selv skal have lov til at sidde ogpulse på deres narkosticks og når de
så får sygdomme som statisitks kan spores tilbage til deres
tobaksmisbrug, så skal regningen sendes videre til os andre som ikek
ryger. FØJ!

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-07 09:18

On Fri, 20 Jul 2007 09:54:50 +0200, peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B.
P.) wrote:

>Enkelte debattører har i rygningstråden kaldt det et "ulækkert forslag"
>at de skal stå til ansvar for deres egne handlinger ved at skulle betale
>for selvforskyldte følgesygdomme af rygning.

Problemet er bare at du ikke kan påvise at en sygdom er selvforskyldt
p.g.a. rygning...

> [...]
>indføres en procentuel brugerbetaling på tobaksforårsagede
>livstilssygdomme, fx. at borgeren betaler til at begynde med, 50% af

Hvad med dem der får sygdommene og aldrig har rørt tobak...???

>Modsat syntes jeg det er ækelt at rygere som S.A. Thomsen

Jeg ryger IKKE....

> [...]
>så får sygdomme som statisitks kan spores tilbage til deres
>tobaksmisbrug, så skal regningen sendes videre til os andre som ikek

Check lige dine facts, før du dummer dig igen....

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-07-07 09:19

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> så får sygdomme som statisitks kan spores tilbage til deres
> tobaksmisbrug, så skal regningen sendes videre til os andre som ikek

Der er masser af sygdomme som kan relateres til livsstil og adfærd. Dit
betalingsprincip vil være vanskeligt at gennemføre konsekvent.

Mvh
Martin

Fra : Peter B. P.

Dato : 20-07-07 10:05

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i meddelelsen

> Der er masser af sygdomme som kan relateres til livsstil og adfærd. Dit
> betalingsprincip vil være vanskeligt at gennemføre konsekvent.

Nej. Hvis der er en statisk overfrekvens på fx. 100% af sygdom X hos
ryger, bør de fx. betale 50% af regningen over et vidst beløb selv.

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-07 10:36

On Fri, 20 Jul 2007 11:05:08 +0200, peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B.
P.) wrote:

>Nej. Hvis der er en statisk overfrekvens på fx. 100% af sygdom X hos
>ryger, bør de fx. betale 50% af regningen over et vidst beløb selv.

Hvad hvis sygdom X kommer hos en der ikke ryger eller påstår ikke at
ryge...???

Fra : duff

Dato : 20-07-07 19:41

Peter B. P. skrev:

> Nej. Hvis der er en statisk overfrekvens på fx. 100% af sygdom X hos
> ryger, bør de fx. betale 50% af regningen over et vidst beløb selv.

Det er også beviseligt at folk på ski brækker dele oftere end folk uden
ski.
Fodboldspillere kommer oftere til skade end skakspillere.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 20-07-07 21:11

duff <nope@dr.dk> wrote:

> Det er også beviseligt at folk på ski brækker dele oftere end folk uden
> ski.
> Fodboldspillere kommer oftere til skade end skakspillere.

Og de har sportsforsikringer tilpasset deres livsstil...

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-07 22:04

On Fri, 20 Jul 2007 22:10:58 +0200, peter@nospamplease.dk (Peder B.
Pels) wrote:

>Og de har sportsforsikringer tilpasset deres livsstil...

Har folk der løber på ski det...???

Fra : Pjensen73

Dato : 20-07-07 10:42

Den Fri, 20 Jul 2007 09:54:50 +0200 skrev Peter B. P.:

> [...]
> så får sygdomme som statisitks kan spores tilbage til deres
> tobaksmisbrug, så skal regningen sendes videre til os andre som ikek

Rygerne HAR allerede betalt for behandling på sygehuset via afgifterne på
cigaretter, sååå

Fra : Wilstrup

Dato : 20-07-07 11:34

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i
meddelelsen news:46a0835e$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

> Rygerne HAR allerede betalt for behandling på sygehuset via
> afgifterne på
> cigaretter, sååå

Nej, det har de ikke - afgifterne på tobak dækker ikke
tilnærmelsesvis de sundhedsskadelige virkninger tobakken har
for både dem der ryger og dem der ikke ryger, men som påvirkes
af dem, der ryger.

Fra : N_B_DK

Dato : 20-07-07 11:41

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Nej, det har de ikke - afgifterne på tobak dækker ikke
> tilnærmelsesvis de sundhedsskadelige virkninger tobakken har
> for både dem der ryger og dem der ikke ryger, men som påvirkes
> af dem, der ryger.

Hvorfor lyver du konsekvent i 99.9% af dine indlæg ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-07-07 12:06

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Hvorfor lyver du konsekvent i 99.9% af dine indlæg ?

Siger du at stalin-bødlen ikke lyver her

Mvh
Martin

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-07-07 10:37

Pjensen73 skrev den 20-07-2007 11:41:

> Rygerne HAR allerede betalt for behandling på sygehuset via afgifterne på
> cigaretter, sååå

Også dem som ryger smugler-smøger?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-07 10:30

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse news:1i1jnaw.28vks8d3n0pbN%peter@DIESPAMMERSCUM.dk...
> Enkelte debattører har i rygningstråden kaldt det et "ulækkert forslag"
> at de skal stå til ansvar for deres egne handlinger ved at skulle betale
> for selvforskyldte følgesygdomme af rygning.

Jamen det er dog en fantastisk ide--
Det samme må vel så skulle gælde enhver selvforskyldt lidelse?
Gå over for rødt, manglende cykelhjælm osv må så medføre egenbehandling for sammenflikningen af kraniebrud, brækkede lemmer osv?

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-07 20:13

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at de skal stå til ansvar for deres egne handlinger ved at skulle betale
> for selvforskyldte følgesygdomme af rygning.

Det kan man selvfølgelig ikke, men man kan godt nok have lyst til det, fx
når man er en nar og forsøge at kravle fra balkon til balkon, udsætter sig
for hiv smitte ved at være skødesløs, køre galt på motorcykel uden hjelm
eller andet selvforskyldt, men det kan man moralsk selvfølgelig ikke gøre.

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-07 09:09

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse news:46a109a0$0$2314$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> eller andet selvforskyldt, men det kan man moralsk selvfølgelig ikke gøre.

Næ - det kan man ikke.
Det ville jo være umoralsk.
Men det er jo nok netop fraværet af moral og hensyntagen til næsten, der er skyld i alle tidens forsøg på at påtvinge sagesløse eens egen uforgribelige mening.
Ikke forde "kontrollørerne" ønsker at optræde anstændigt, men fordi de åbenlyst prøver at tilfredsstille egne ønsker bekvemmeligheder.
Altså: Umoral og manglende hensyn til næsten.

Og sjovt nok er det tilsyneladende erklærede ateister, der løber i front.
Fordi de mangler den "gammeldags" kristne moralopfattelse?
Åndelige invalider?

MVH
Egon

Fra : Pjensen73

Dato : 20-07-07 12:07

Den Fri, 20 Jul 2007 12:40:44 +0200 skrev N_B_DK:

> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Hvorfor lyver du konsekvent i 99.9% af dine indlæg ?

Fordi han er kommunist.

Fra : Pjensen73

Dato : 20-07-07 12:08

Den Fri, 20 Jul 2007 12:34:02 +0200 skrev Wilstrup:

> [...]
> tilnærmelsesvis de sundhedsskadelige virkninger tobakken har
> for både dem der ryger og dem der ikke ryger, men som påvirkes

Hvad er nu det for noget vrøvl. Med de kæmpe afgifter rygerne betaler, er
der både råd til behandling af rygere og ikke rygere.
Forresten troede jeg at jeg var i dit filter.

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-07 18:51

On 20 Jul 2007 11:08:20 GMT, Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com>
wrote:

>Hvad er nu det for noget vrøvl. Med de kæmpe afgifter rygerne betaler, er
>der både råd til behandling af rygere og ikke rygere.
>Forresten troede jeg at jeg var i dit filter.

Wilstrup glemmer også at rygere i gennemsnit sparer samfundet for 10
års folkepension...

Fra : Wilstrup

Dato : 20-07-07 20:06

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i
meddelelsen news:46a097a4$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad er nu det for noget vrøvl. Med de kæmpe afgifter
> rygerne betaler, er
> der både råd til behandling af rygere og ikke rygere.
> Forresten troede jeg at jeg var i dit filter.

Dine antagelser er forkerte - og ja, du burde være i mit
filter, men da jeg skriver fra en anden computer end den
sædvanlige, er du ikke opdateret i denne. Desuden burde du
vænne dig af med at skrive med quoted printable eller hvad det
nu er for en mærkværdig skrifttype du anvender - den er
vanskelig at læse.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 20-07-07 21:11

> [...]

> meddelelsen news:46a097a4$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

> Dine antagelser er forkerte - og ja, du burde være i mit

Du har sku en pointe.

PLONK.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 20-07-07 19:43

"Peter B. P." skrev i en meddelelse

> Enkelte debattører har i rygningstråden kaldt det et >"ulækkert forslag"
> at de skal stå til ansvar for deres egne handlinger ved at >skulle betale
> for selvforskyldte følgesygdomme af rygning.

Hmmm .. Jeg har ingen bil ?, hvorfor skal jeg betale til alle dem der ender
selvforskyldt på sygehuset/genoptræning
efter at have kørt som nogle gale !.
Hvorfor skal jeg betale til dem der æder sig ihjel i flødeskumskager og
brunsovs

og sådan er der så meget .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Wilstrup

Dato : 20-07-07 20:08

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev
i meddelelsen

> [...]
> efter at have kørt som nogle gale !.
> Hvorfor skal jeg betale til dem der æder sig ihjel i

Det er der - men når man som ryger argumenterer for at man
selv betaler til sine selvforskyldte sygdomme via
tobaksafgifterne, så bliver man nødt til at kommentere det.
Det ville svare til at man hævdede at bilisterne selv - via
bilafgifterne - betaler til eget sygehudsophold.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 20-07-07 21:11

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> [...]
> efter at have kørt som nogle gale !.
> Hvorfor skal jeg betale til dem der æder sig ihjel i flødeskumskager og

Nej - du har ret. Du bør naturligvis ikek betale for andre menneskers
enten ansvarsløshed eller uheld.

Men mht. bilen er der den lille finte at statskassen netto tjener et
2-cifret milliardbeløb hvert pår efter at vedligehold af vejnettet er
trukket fra. Hvor mange mia. tror du behandling af trafikofre og
ambulancekørsel, politiudgifter m.v. koster?

Ikke mange er mit gæt.

Iøvrigt betaler du som ikke-bil-ejer heller ikke bilafgifter eller skat
på benzin.

Fra : Pjensen73

Dato : 20-07-07 20:47

Den Fri, 20 Jul 2007 21:05:45 +0200 skrev Wilstrup:

> [...]
> vænne dig af med at skrive med quoted printable eller hvad det
> nu er for en mærkværdig skrifttype du anvender - den er

Jeg ved ikke, om det er fordi jeg er gået over til linux (Ubuntu) og
bruger Pan som newsreader, at der er en anden skrifttype, men jeg prøver
at kigge på det, så det kan blive rettet.

Fra : Pjensen73

Dato : 20-07-07 21:15

Den Fri, 20 Jul 2007 22:10:58 +0200 skrev Peder B. Pels:

> [...]
>
> Ikke mange er mit gæt.
>
> Iøvrigt betaler du som ikke-bil-ejer heller ikke bilafgifter eller skat

Og du betaler heller ikke tobaksafgifter, når du ikke ryger.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 20-07-07 21:27

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Og du betaler heller ikke tobaksafgifter, når du ikke ryger.

Åbenlyst korrekt. Forskellen er blot at tobaksafgifterne ikke slår til
hvad angår behandlingsudgifter og førtidspensioner der tilkendes til
rygere.

Fra : Pjensen73

Dato : 20-07-07 22:03

Den Fri, 20 Jul 2007 22:26:31 +0200 skrev Peder B. Pels:

> Åbenlyst korrekt. Forskellen er blot at tobaksafgifterne ikke slår til
> hvad angår behandlingsudgifter og førtidspensioner der tilkendes til
> [...]

Det var satans som dig og Wilstrup kunne blive enige. Det havde jeg nu
aldrig troet.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 20-07-07 22:34

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Det var satans som dig og Wilstrup kunne blive enige. Det havde jeg nu
> aldrig troet.

Hvem?

Fra : Pjensen73

Dato : 20-07-07 22:32

Den Fri, 20 Jul 2007 23:26:31 +0200 skrev N_B_DK:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
>
> Du benytter UTF-8, vælger du iso-8859-1 vil det hjælpe dem der har en
> elendig newsreader.

Så skulle det være iorden. Så skulle Wilstrup også kunne læse mine indlæg,
når jeg altså ikke er i hans filter.

Fra : Pjensen73

Dato : 20-07-07 23:12

Den Fri, 20 Jul 2007 23:33:45 +0200 skrev Peder B. Pels:

> Hvem?

Arne Wilstrup. Du ved ham overlæreren som påstår at DDR var demokratisk.

Fra : Pjensen73

Dato : 21-07-07 10:48

Den Sat, 21 Jul 2007 11:36:38 +0200 skrev Carsten Riis:

> Også dem som ryger smugler-smøger?

Og dem bliver der mange flere af, hvis man hæver afgiften.

Fra : Pjensen73

Dato : 21-07-07 10:51

Den Sat, 21 Jul 2007 10:02:25 +0200 skrev Egon Stich:

> Jep
> Og de "bedste" ting derfra er vi ved at indføre i DK.
> Formynderi,
> Forbud,
> Kontrol,
> Overvågning.
> Ja selv en form for interneringslejre har vi---

Ja, man skulle tro at regeringen var kommunister

> De "dårlige",
> garanteret arbejde for alle,
> Gratis børnepasning,
> Billige boliger,
> Uddannelse til alle, der vil
> Ingen skat på kultur,
> Billige bøger--
> Billige fødevarer

Ellers havde de jo ikke råd til at leve der, så derfor var det billigt....
Set med vores øjne. For dem var boliger og fødevare dyre.