Utroligt hvad der skal lovgives om
Fra : Kim2000

Dato : 19-07-07 10:33

Når man sender folk på en rejse sammen med en guide skulle man vel mene at
denne guide er guide af en grund, man betaler jo rent faktisk for guiden.
Guiden burde som minimum kunne ganske basal førstehjælp, åbenbart er det
nødvendigt at gøre det til et lovkrav, for ligeså åbenbart så er det
billigere og nemmere at ride stormen af i pressen og så ellers køre videre.

MyTravel skal være glad for de holder til i Danmark, for havde det været USA
så havde der ligget et trecifrede millionbeløb i erstatning i vente. Den vej
kunne man såmænd også gå, altså at det ganske enkelt ikke kan betale sig at
lade være med at uddanne sine guider.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article319796.ece

mvh
Kim

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 19-07-07 12:52

> [...]
vej
> kunne man såmænd også gå, altså at det ganske enkelt ikke kan betale sig

Folk burde selv være ansvarlige for hvor at de rejser hen. Det kan ikke være
meningen at folk skal forlade sig blindt på lovgivningen.

Skal der f.eks. lovgives mod at vandre i de norske fjelde, hvor flere
danskere har mistet livet? Eller klatre på klippevæggen over i Skåne, hvor
at andre har fået flækket kraniet?

Folk, som rejser til Bulgarien, gør det for at drikke og hore. Landet er
slidt ned efter 40 års kommunitisk styre og 10 år på frie uregulerede
markedsvilkår med hvad det indbefatter af mafia og korruption. Det er ikke
noget at se i dette land i ændru tilstand.

Personligt vil jeg lige "lige et øjeblik" til min unge, hvis denne så på det
rejsemål, imens at det er mindreårig. Ungen kan istedet drikke alt det
lyster fra det er konfirmeret herhjemme, hvor at jeg kan se hvad der sker og
sætte foden i døren, hvis jeg føler at jeg måtte udtrykke min bekymring over
den livsførelse, der udvises.

Iøvrigt er grænsen for alkohol 18 år i landet og ingen forældre med deres
hjerne i behold vil formentlig sende deres barn afsted til et land, hvor at
vedkommende er mindreårig i forhold til landets alkohollovning. Dvs. at
Bulgarien er off-limit før at ungen er 18. USA før at ungen er 21 og visse
mellemøstlige landet - hele livet.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : @

Dato : 19-07-07 16:53

On Thu, 19 Jul 2007 11:33:06 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Når man sender folk på en rejse sammen med en guide skulle man vel mene at
>denne guide er guide af en grund, man betaler jo rent faktisk for guiden.
>Guiden burde som minimum kunne ganske basal førstehjælp,

hvorfor skulle en turguide dog kunne mere førstehjælp end alle os
andre?

og hvad skulle det gavne?

selv ikke nok så mange kurser kan ændre på at nogen folk stivner og
ikke er til megen nytte i en akut situation hvor førstehjælp er
påkrævet

omvendt findes der heldigvis folk som uden kurser af nogen art
alligevel formår at gøre det rette

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve