Uansvarlighed og forbud
Fra : Peter B. P.

Dato : 18-07-07 10:51

Endnu en af de sørgelige historier fra det virkelige liv:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article319130.ece

Hvis man skulle tro forbudsfolket, ville løsningen være at forbyde
internettet, fordi et fåtal af individer ikke kan forvalte deres liv og
frihed ordentligt uden at skade andre.

Og dog...

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Bo Warming

Dato : 18-07-07 11:58

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev > Hvis man skulle tro
forbudsfolket, ville løsningen være at forbyde
> internettet, fordi et fåtal af individer ikke kan forvalte deres liv og
> frihed ordentligt uden at skade andre.

Et godt mål for debat er at skabe klarhed om begreberne.
Alle har en forskellig mening om "frihed" og nogle mener at demokrati er om
frihed for at andre skaffer sig de bedste boliger eller udsætter andre for
passivrygning.

Vi bør kunne blive enige om at prioritere forbud mod voldelig skade på
medborgeren, mod tyveri og imod tyvsk bedrag.
Det er billigt at forebygge helbredsskader pga voldsforbrydelser, så det bør
stå højt på enhver politikers ønskeseddel.
Frihed mod færdselskvæstelser bør ikke helt i top, for folk kan jo i høj
grad selv beskytte sig og holde sig væk fra farlig trafik.

Der er stor lykke i at være fri for psykiske hæmninger, men det kan staten
ikke tage sig af.

Frihed for boligmangel bør også prioriteres meget lavt, for alle har en
forskellig smag om rette grad af boligluksus, så her gælder at pengene har
det bedst i borgernes lommer.

Frihed for fejlbehandling ved at ikke-læger må udføre akupunktur er er også
en speget sag, og det fri marked er ret ufarligt og bør foretrækkes frem for
forbud og autorisations-krav.

Ansvarlighed er næsten så slemt og upræcist er våseord som "frihed" -
magtbegærlige politikere vil gerne tage ansvar for vælgernes lykke - men dur
ikke til det. Folk kan selv

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-07-07 12:18

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvis man skulle tro forbudsfolket, ville løsningen være at forbyde
> internettet, fordi et fåtal af individer ikke kan forvalte deres liv og

Vi mangler alle parters forklaring i den historie.

Jeg kunne godt forestille mig en helt anden historie om at Michael og Iana
Straw var blevet udsat for et overgreb fra det stadig mere totalitære
politiske korrekte behandlersamfund, som har fundet en kærkommen lejlighed
til at skaffe børn til adoption til deres hjernedøde kolleger.

Mvh
Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-07-07 00:02

Martin Larsen skrev:

> Vi mangler alle parters forklaring i den historie.

De har erklære sig skyldige. Er det ikke nok?

> [...]
> totalitære politiske korrekte behandlersamfund, som har fundet en
> kærkommen lejlighed til at skaffe børn til adoption til deres hjernedøde

"Politiet måtte barbere håret af den blot 11 måneder gamle pige, da det
var fyldt med katteurin. Hun led ligeledes af alvorlige infektioner i
munden, tør hud og alvorlig væskemangel. Hendes bror på 22 måneder måtte
under behandling for underernæring og infektion i kønsdelene. Hans
manglende udvikling af muskler har desuden gjort det svært for ham at gå."

Hvem er det der har været udsat for overgreb?

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-07-07 00:43

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i meddelelsen

> De har erklære sig skyldige. Er det ikke nok?

Skyldige i hvad?

> [...]
> manglende udvikling af muskler har desuden gjort det svært for ham at gå."
>
> Hvem er det der har været udsat for overgreb?

Det avislæsende publikum

Mvh
Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-07-07 00:50

Martin Larsen skrev:

> Skyldige i hvad?

Misrøgt. Læste du ikke artiklen?

> Det avislæsende publikum

Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se det sjove her.

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-07-07 01:06

> Misrøgt. Læste du ikke artiklen?

SVJV er amerikansk jura således at man risikerer højere straf hvis ikke man
erklærer sig skyldig.

> Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se det sjove her.

Du har i det hele taget svært ved at se. Jeg gentager: vi har kun hørt den
ene part.

Mvh
Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-07-07 01:23

Martin Larsen skrev:

> SVJV er amerikansk jura således at man risikerer højere straf hvis ikke
> man erklærer sig skyldig.

Det er ikke amerikansk jura, men retspraksis. Det fungerer faktisk lidt
på samme måde herhjemme. I USA har man visse steder mulighed for at
forhandle sig til alternative straffe, hvilket man ikke bruger så meget
i Danmark.

Ville du antyde at de er blevet presset til at erklære sig skyldige mod
at "kun" få en lav straf og så miste deres børn?
Hvis det er sådan det forholder sig, så er forældrene da ligeglade med
deres børn.

> Du har i det hele taget svært ved at se. Jeg gentager: vi har kun hørt
> den ene part.

Ja, børnene er nok ikke så gode til at tale endnu, så den part får vi
lidt svært ved at høre.

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-07-07 11:09

> [...]
>
> Ville du antyde at de er blevet presset til at erklære sig skyldige mod at
> "kun" få en lav straf og så miste deres børn?

Du digter.

> Hvis det er sådan det forholder sig, så er forældrene da ligeglade med
> deres børn.

Nej, det jeg "antyder" er at vi kun har hørt avissmøreres version af sagen
fra den ene part.

Mvh
Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-07-07 12:06

Martin Larsen skrev:

> Du digter.

Ja, ud fra hvad du skriver. Har du lyst til at fortælle hvor du så ville
hen med din kommentar om lavere straffe hvis man tilstår?

> Nej, det jeg "antyder" er at vi kun har hørt avissmøreres version af
> sagen fra den ene part.

Forældrene har haft rig mulighed for at udtale sig, eventuelt via deres
forsvarsadvokater.
Har du nogen som helst indikation på at artiklen skulle indeholde andet
end sandheden?
Tvivler du på nogen måde på at afhængighed kan føre til at man ikke
passer sine børn?

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-07-07 12:38

> Forældrene har haft rig mulighed for at udtale sig, eventuelt via deres
> forsvarsadvokater.

Det må vi da håbe.

> Har du nogen som helst indikation på at artiklen skulle indeholde andet
> end sandheden?

Ja, at historien virker meget usandsynlig.

Mvh
Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-07-07 12:48

Martin Larsen skrev:

> Det må vi da håbe.

Hvordan mener du de skulle være blevet forhindret i det?
Er det fordi historien foregår i den røde politistat USA, hvor al
information er underlagt statscensur?

> Ja, at historien virker meget usandsynlig.

Hvorfor virker det så usandsynligt at misbrugere misrøgter børn?

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-07-07 13:12

> Hvordan mener du de skulle være blevet forhindret i det?
> Er det fordi historien foregår i den røde politistat USA, hvor al
> information er underlagt statscensur?

Dine fantasterier er gået i selvspin.

EOD

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-07-07 13:54

Martin Larsen skrev:

> Dine fantasterier er gået i selvspin.

Det er sgu ikke mig der fantaserer om at en avis har opfundet en
historie om vanrøgt af børn. Det er ej heller mig der har opfundet en
historie om at "systemets venner" har opfundet en sag om vanrøgt fordi
de skulle bruge et barn til adoption.

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-07-07 14:19

> Det er sgu ikke mig der fantaserer om at en avis har opfundet en historie
> om vanrøgt af børn.

Du er jo sindssyg.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-07-07 14:28

Martin Larsen skrev:

> Du er jo sindssyg.

Dine argumenter bliver da også bedre og bedre.

Fra : JensenDenmark

Dato : 18-07-07 17:55

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis man skulle tro forbudsfolket, ville løsningen være at forbyde
> internettet, fordi et fåtal af individer ikke kan forvalte deres liv og

Ungerne får mad....på Grønland, da den normale flydende føde, som voksne
individer indtager på dette kontinent blev dem forment.

JensenDenmark

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-07-07 00:08

Peter B. P. skrev:
> Endnu en af de sørgelige historier fra det virkelige liv:

Ja, endnu en sørgelig historie om hvad afhængighed kan gøre ved mennesker.