Selvmord i Afghanistan
Fra : Knud Larsen

Dato : 17-07-07 20:43

Aktionen i Afghanistan er dømt til at mislykkes, mange fra Nato og Vesten
vil dø for ingenting.

Og vi sikrer selv, at de unge mænd vil have styrke til at gå i krig mod os.

Hvert år indtil 2050 vil en halv million nye krigere stå klar, - unge mænd
som samfundet ikke har brug for, men som selv har brug for i det mindste at
vinde prestige og respekt ved at dræbe nogle vantro.

Som forskeren i "ungdomspukler" skriver på www.opendemocracy.com

In the coming decades, close to 500,000 Afghani males will reach fighting
age each year. Almost all of these young men want to prove themselves in the
traditional warrior spirit of their homeland. Since 1945, every Afghan
father who has retired from the battlefield has left his unfinished fighting
to three or four sons. Almost none of these sons can find a legal job, i.e.
in opium-free agriculture or within the army and police units financed with
western money. But these aid measures continue to provide better food,
education, and medical care than ever.

This is a marvellous humanitarian achievement. Yet, no combination could be
more explosive. Peace activists promise that the victory over hunger will
also bring victory over war, and triumph for democracy. Youth-bulge
research, however, shows again and again that when hunger is not an
overwhelming issue and jobs remain scarce, the killing starts in earnest.
Why? Because humanitarian measures have made millions of sons stronger and
better educated. It is easy to multiply rice bowls and textbooks. It is
impossible to do the same with careers. Moreover, for bread, people will
beg; for positions in society, they will fight. And fighting offers a
tempting choice for some 350,000 angry young men out of the half million
coming of age every year.

It is necessary to compare that potential of nearly 5 million additional
warriors up to 2020 to Nato's 35,000 soldiers operating in the country in
2007. Therefore, the crucial problem of Afghanistan is not an unfamiliar
form of government backed by foreigners. The main problem is, and will be
for decades to come, what to do with millions of able-bodied - yet
economically superfluous - sons. The Taliban, if it had remained in power,
would also have had to deal with this problem. They would have needed to
invent an enemy for their surplus male youth to execute their frustration
against. Otherwise the angry young Taliban would turn to internecine
aggression.

Læs hele artiklen, - forskning viser, at når andelen af unge mænd mellem 15
og 29 år når op over 30%, så går samfund i opløsning i kaos og vold.

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-07-07 21:55

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i meddelelsen
> Aktionen i Afghanistan er dømt til at mislykkes, mange fra Nato og Vesten
> vil dø for ingenting.

Ja, man kan sagtens fremmane dystre visioner for muhammedanien.

Alle er enige om, røde som velmenere, at muhammedanere kun kan styres med
autokratisk terror og grusomhed. Men Gud nåde de vestlige soldater, hvis
ikke de byder tilfangetagne terrorister på kaffe og flødeskumskage en gang
hver halve time.

Man burde give militæret frie hænder til at vælge den bedste løsning, men
det kan man ikke, for vi har for mange 5'te-kolonnefolk iblandt os som
ønsker kaos.

Mvh
Martin

Fra : Henri Gath

Dato : 17-07-07 22:10

> [...]
>
> Man burde give militæret frie hænder til at vælge den bedste løsning, men
> det kan man ikke, for vi har for mange 5'te-kolonnefolk iblandt os som

Det er desværre fortvivlende sandt.....5. kolonnefolk..

Fra : Michael Weber

Dato : 17-07-07 22:27

> [...]
>
> Man burde give militæret frie hænder til at vælge den bedste løsning, men
> det kan man ikke, for vi har for mange 5'te-kolonnefolk iblandt os som

Løsning er et politisk defineret mål det danske forsvar ikke har interesse i
at definere.
I hvilket parallel-univers bedriver dansk forsvar politik ?!

Må jeg byde på en kaffe og flødeskumskage ?

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-07-07 23:20

"Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> at definere.
> I hvilket parallel-univers bedriver dansk forsvar politik ?!
>
> Må jeg byde på en kaffe og flødeskumskage ?

Jeg tvivler på at du har noget der kan sammenlignes med mine arabica-bønner.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 18-07-07 07:19

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Man burde give militæret frie hænder til at vælge den bedste løsning, men
> det kan man ikke, for vi har for mange 5'te-kolonnefolk iblandt os som

Hvis du nu læste den tilsvarende artikel på sappho.dk, ville du se, at
Europas ekspansion primært efter 1492 skyldtes en overflod af 'yngre
sønner', som i stedet sendtes ud at slås på den anden side af Atlanten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-07-07 09:45

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> Europas ekspansion primært efter 1492 skyldtes en overflod af 'yngre
> sønner', som i stedet sendtes ud at slås på den anden side af

Og hvis disse ungdomspukkelforskere har ret, så har vi ikke en chance for
fredelige tilstande i de næste 50 år, hvor de muslimske lande forventes at
mere end fordoble deres, i forvejen enorme og arbejdsløse, befolkningstal.

Per Stig Møller er enig i teorien om ungdomspukler og hvad der sker hvis de
ikke kan finde noget fornuftigt at beskæftige sig med, men er 'nødt til' at
tro på, at hvis bare "vi" betaler for at holde den ekstra milliard mennesker
i ro, så skal det nok gå.

En mærkelig tanke, at det vil være mod Vestens interesser at sørge for mad
og skolegang for de fremtidige jihad-krigere. Men man KAN jo ikke arbejde
for, at folk skal forblive i dyb fattigdom, så vi må fortsætte med at forære
folk de reb, de en dag vil hænge os i. Lenin forventede dog at *købe* de reb
han ville hænge kapitalisterne i, - som han skrev

Fra : Per Rønne

Dato : 18-07-07 10:18

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
>
> En mærkelig tanke, at det vil være mod Vestens interesser at sørge for mad
> og skolegang for de fremtidige jihad-krigere.

Ifølge teorierne /netop/ den politik der skal føres, hvis man vil
/fremme/ opkomsten af ultra-krigeriske unge mænd, i dagens realiteter:
unge jihad-krigere.

> Men man KAN jo ikke arbejde for, at folk skal forblive i dyb fattigdom, så
> vi må fortsætte med at forære folk de reb, de en dag vil hænge os i.

Man kan vælge at give støtte til første barn, og derefter reducere
familiens samlede støtte for hvert ekstra barn, der fødes ... hvorfor
har man ikke ført den politik over for palæstinaaraberne ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-07-07 10:21

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> familiens samlede støtte for hvert ekstra barn, der fødes ... hvorfor
> har man ikke ført den politik over for palæstinaaraberne ?

Ja, dér kunne man formodentlig have gjort det, men det ville have blevet
kaldt racisme. I Pakistan og Afghanistan og Bangladesh, der har man jo ikke
mulighed for at sætte et kæmpebureaukratik i gang for at holde styr på folks
børneflokke.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 19-07-07 13:39

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> de ikke kan finde noget fornuftigt at beskæftige sig med, men er 'nødt
> til' at tro på, at hvis bare "vi" betaler for at holde den ekstra milliard

Viktorianerne forstod mere om de praktiske aspekter af at holde stammefolk
beskæftigede end Per Stig Møller!!

> [...]
> forære folk de reb, de en dag vil hænge os i. Lenin forventede dog at
> *købe* de reb han ville hænge kapitalisterne i, - som han skrev

Forhåbentligt slipper Olien snart op. Så mister Per Stig Møller, USA, Arla,
FN e.t.c. såmænd meget hurtigt interessen og problemet løser sig selv.

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-07-07 10:33

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvis du nu læste den tilsvarende artikel på sappho.dk, ville du se, at
> Europas ekspansion primært efter 1492 skyldtes en overflod af 'yngre
> sønner', som i stedet sendtes ud at slås på den anden side af Atlanten.

Jeg ved ikke hvad du taler om, men du "har ret i" at det er særdeles
almindeligt at forveksle årsag og virkning.
Den expansion der skete i forbindelse med renæssancen har en række ret
indlysende forklaringer af teknologisk og imperial karakter.
Men generelt har du da ret i at malthusianske fænomener har været drivende i
mange omvæltninger, dog ikke her.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 18-07-07 11:48

<http://www.sappho.dk/Nr.%206%20maj%202007/kontinent.html>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-07-07 12:07

> <http://www.sappho.dk/Nr.%206%20maj%202007/kontinent.html>

Løsningen er enkel: stands al muhammedansk immigration og iværksæt
hjemsendelsesstimuli - NU!

Mvh
Martin

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 19-07-07 13:34

> [...]
> som samfundet ikke har brug for, men som selv har brug for i det mindste
> at vinde prestige og respekt ved at dræbe nogle vantro.

I år 2050 vil vi omsider blive trætte af at barbarerne render rundt, skyder
vores flotte bygninger is smadder og ødelægger vores potentielle levealder
på 225 år. Så trækker vi på skulderen og steriliserer deres reder een gang
for alle med 2050'ernes kernevåben!