En fatwa
Fra : Michael Laudahn eOpp~

Dato : 17-07-07 08:31

http://dendanskeforening.dk/side1-cid-1-aid-1722-mid-1-params-2.html

Det Islamiske Trossamfund, har haft nogle hårde dage efter
domsafsigelsen ved Retten i Lyngby i sagen mod Dansk Folkeparti´s
leder Pia Kjærsgaard.

Dommen er klar.

Det er anden gang D.I.T. taber en sag i forbindelse med Muhammed-
sagen.

Første gang var sagen mod Morgenavisen Jyllands-Posten, - som nu kører
som en appel-sag.

Det er tilladt at betegne personer som landsforrædere, hvis man rejser
rundt i Mellemøsten for at skabe uro og modvilje mod Danmark, og
Morgenavisen Jyllands-Posten.

Talsmanden for Det Islamiske Trossamfund Kassem Ahmad, har ikke meget
tilovers for det danske retssystem.

Han overvejer nu at gå til Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol,
hvis trossamfundet ikke får medhold her, vil han foranstalte en
såkaldt fatwa mod Morgenavisen Jyllands-Posten, og Pia Kjærsgaard.

Denne u-danske optræden, har chefredaktør Erik Bjerager fra Kristeligt
Dagblad skrevet en artikel om den 16.juli under overskriften "En
fatwa" , hvor han skriver følgende:

"Det hører med til spillereglerne i et demokrati, at man kan søge
retten på sin side ved at anlægge søgsmål ved landets domstole. Det
har muslimske borgere i landet benyttet sig af for at protestere imod
Muhammed-tegningerne.

Det kan være en fornuftig og civilliseret måde at søge afklaring på.

Det er det, retten gør i et vestligt demokrati, hvor rettens ord er
lov.

Det vil Islamisk Trossamfund bare ikke acceptere.

Indtil nu har to byretters afgørelser gået dem imod.

Uden for retsbygningen, hvor Pia Kjærsgaard blev frifundet i fredags,
reagerede en ophidset talsmand for Islamisk Trossamfund med den slet
skjulte trussel til tv-kameraerne: Jeg skal nok komme med en fatwa som
svar på det, hun har gjort.

Trods rettens klare begrundelse for dommen, der lyder som følger: Der
foreligger ikke det nødvendige grundlag for at indskrænke Pia
Kjærsgaards ytringsfrihed ved at anse nogle af de fremsatte ytringer
for at være en overtrædelse af straffelovens paragraf 267,-så er der
støtte at hente hos imam Abdul Wahid Pedersen.

Han er ikke afvisende over for en fatwa.

Til TV2 News har han udtalt følgende:

"Vi taler om en sag, der af samtlige aktører er blevet kaldt den
største krise siden Anden Verdenskrig. Den skal have en retslig
afgørelse."

Her har vi igen et eksempel på renlivet femte-kolonne virksomhed.
Dansk ret må vige for et parallelt pseudo-retssystem, som finder sin
næring i en over 1000 år gammel bog.

--
No third-world immigration to the western world! Many danes think the
same, see e g

http://www.dendanskeforening.dk/index.asp?id=27 .

Don't surrender, keep on fighting !!!

Fra : Stefan Silfverberg

Dato : 18-07-07 10:36

On 17 Juli, 09:30, Michael Laudahn eOpposition <ch805...@yahoo.com.mx>
wrote:
> [...]
>
> Det Islamiske Trossamfund, har haft nogle hårde dage efter
> domsafsigelsen ved Retten i Lyngby i sagen mod Dansk Folkeparti´s

I helvete heller. Det finns ingen "islams kyrka" och det finns
egenerligen ingen islams auktoritet som kan utfgärda en fatwa. Det har
gjorts försök att få fatwas "giltiga" i Iran, Pakistan, Saudiarabien
och Egypten m fl. Men det fungerar uselt. Som du säkert vet pågår ett
inbördeskrig mellan sunni- och shia-muslimer men priblemet är större
än så. Det finns påtagliga skillnader också ionom sunni och shia.
Egentligen räcker då i nuläget med att starta en muslimsk församling i
Fredrikshav och utfärda fem tusen fatwas om man så önskar, men dessa
fatwor kommer aldrig att omfattas av någon "internationell muslismsk
kyrka", därfrör att det inte finns någon. Du kanske har upptäckt att
det sedan 80-talet är vanligast att muslimer avrättar muslimer.
Snacker om en islamsk är just bara snack.

Stefan Silfverberg

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-07-07 19:47

Stefan Silfverberg skrev:

> I helvete heller. Det finns ingen "islams kyrka"

Nej, dèt tror Fanden da snart sagt også at der nogensinde skulle kunne
gøre, når selve ordet "kirke" netop er et specifikt /kristent/ begreb!

Derimod HAR vi skam desværre vitterligt i Danmark et muslimsk netværk
der kalder sig selv Islamisk Trossamfund, fuldstændig uanset hvad du og
andre ukyndige udenforstående så ellers måtte mene om "umuligheden" af dèt:

http://da.wikipedia.org/wiki/Islamisk_Trossamfund

Anders Peter Johnsen