fatwa
Fra : Knud Larsen

Dato : 17-07-07 08:07

Formanden for Muslimsk Trossamfund har naturligvis misforstået demokratiet,
og har ikke forstået at vi har ytringsfrihed her i DK.
Vi må håbe - for ham og for os - at de lærde i MØ han vil søge en fatwa hos,
ikke tager hans opfordring for pålydende. Ellers kan jeg godt på forhånd
fortælle hvordan fatwaen vil se ud: Profeten lod folk som gjorde grin med
ham eller drillede ham, dræbe. Et af de mest huskede eksempler er en
kvindelig poet som havde lavet nogle sjove vers om ham, hun blev naturligvis
dræbt.

Det er rystende at formanden - og andre - virkelig tror på at denne Muhammed
var en fredelig og from person. Det er OK at de forsøger at bilde andre
mennesker det ind, men at de selv er røget på den er jo ikke godt.

Fra Kristeligt Dagblad:

"Nu er Jyllands-Posten jo ikke hele Vesten. Du bor eksempelvis selv i Vesten
sammen med mange andre muslimer. Hvad mener du egentligt, når du kritiserer
Vesten?

– Skal jeg nævne alle sagerne for dig? Skal jeg det?

Ja, det må du gerne.

– Så skal du også lytte til mig. Der var Van Gogh-filmen fra Holland, der er
Ayaan Hirsi Ali, som skrev manuskript til filmen, og du har Salman Rushdie,
som skrev ”De sataniske vers” og nu er blevet hyldet for det af den britiske
dronning. Hvordan tror du, at det skal forstås, når man hylder Salman
Rushdie?

Kan I ikke bare give udtryk for jeres uenighed? Hvad forskel gør en fatwa
fra Mellemøsten?

– Det er et stærkt signal, som vil blive respekteret af alle muslimer. En
fatwa oplyser, hvordan vi som muslimer er forpligtet til at forholde os til
den her slags provokationer. Jeg ved ikke, hvordan fatwaen vil lyde, men jeg
håber, at den vil fortælle os, hvordan vi ignorerer provokationerne ud fra,
hvordan profeten Muhammed forholdt sig i lignende situationer."

Manden fatter heller ikke at Salman Rushdie bliver hædret for alle hans fine
bøger, og at det intet har at gøre med at provokere muslimer, - disse tror
åbenbart altid at hele verden handler om dem og deres tro.

Lige for en ordens skyld, - heldigvis er mange andre muslimske foreninger
uenige med denne "formand", og han tegner ikke mere end omkring 15% af de
danske muslimer. Demokratiske Muslimer har lige så stor opbakning.