Det går RIGTIG godt for Fogh regeringen
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-07-07 22:48

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/07/16/233458.htm?nyheder

Men hvem skal samle stumperne op efter ham?

Peter

Fra : sten.schou@gmail.com

Dato : 16-07-07 22:56

On 16 Jul., 23:48, "Peter K. Nielsen" <glem...@no.domain> wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/07/16/233458.htm?nyheder
>
> Men hvem skal samle stumperne op efter ham?
>
> Peter

Tænk, jeg troede skolerne sorterede under kommunerne......

Hilsen Sten

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-07-07 22:59

<sten.schou@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvem skal samle stumperne op efter ham?
>
> Peter

Tænk, jeg troede skolerne sorterede under kommunerne......

og tænk jeg troede elllers at komunerne mangler penge på grund af
skattestop, udligningsreform, og strukturreform

Peter

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-07-07 23:35

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i meddelelsen

> <sten.schou@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tænk, jeg troede skolerne sorterede under kommunerne......
>
> og tænk jeg troede elllers at komunerne mangler penge på grund af
> skattestop, udligningsreform, og strukturreform

Det siger selv at skatterne ikke kan stige.
Forøger man skatterne flygter dem der kan noget, og det samlede provenu
bliver mindre. Jf de "røde" parkeringsafgifter i Kbh.

Mvh
Martin

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-07-07 07:13

> [...]
> Forøger man skatterne flygter dem der kan noget, og det samlede provenu
> bliver mindre. Jf de "røde" parkeringsafgifter i Kbh.

Det er helt legalt at du går ind for skattestoppet - Det er der mange andre
end dig der gør.

JEg synes bare at man så også skal være opmærksom på konsekvenserne; nemlig
at velfærdssamfundet afvikles.

Nu er det så begyndt at gå ud over vores allervigtigste "grundstof" nemlig
uddannelsen af vores børn.

Derudover går det udover de handicappede, de gamle og andre svage
samfundsgrupper.

Og det er så her vi er uenige. JEg mener at et rigt land som Danmark burde
have råd til at behandle de allersvageste anstændigt, og at der ikke må
spares på uddannelsen af vores brøn, men sådan er vi jo så forskellige

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-07 08:57

Peter K. Nielsen <glemdet@no.domain> wrote:

> [...]
> end dig der gør.
>
> JEg synes bare at man så også skal være opmærksom på konsekvenserne; nemlig

Gør det? Faktisk udbygges velfærdssamfundet konstant, den offentlige
nettogæld er ved at forsvinde - og vi har en 100 milliarder i overskud
på statsbudgettet. Som dog af makroøkonomiske grunde ikke kan pumpes ud
til forbrug, hvad enten vi taler om lavere skatter, højere lønninger til
de offentligt ansatte, eller flere offentligt ansatte.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-07-07 10:33

> [...]
> til forbrug, hvad enten vi taler om lavere skatter, højere lønninger til
> de offentligt ansatte, eller flere offentligt ansatte.

og alligevel er der ikke råd til at behandle de grupper jeg nævnte
anstændigt

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-07 10:45

Peter K. Nielsen <glemdet@no.domain> wrote:

> og alligevel er der ikke råd til at behandle de grupper jeg nævnte
> anstændigt

Nu er et ord som 'anstændighed' jo et ord af samme valør som at sælge
elastik i metermål ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-07-07 16:32

> Nu er et ord som 'anstændighed' jo et ord af samme valør som at sælge
> elastik i metermål ...

Så du mener ikke der er tale om nedskæringer over for folkeskolerne, de
ældre, og de handicappede???

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-07 17:58

> Så du mener ikke der er tale om nedskæringer over for folkeskolerne, de
> ældre, og de handicappede???

Så skal vi til at se på statistikkerne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-07-07 18:38

> Så skal vi til at se på statistikkerne ...

hvad skulle det hjælpe??? De kan da højest bruges til at manipulere med.
Fakta ER at de allersvageste er blevet dårligere stillet, og at forskellen
mellem de stærkeste og de svagest er blevet størrer under denne regering

PEter

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-07 19:31

> [...]

> mellem de stærkeste og de svagest er blevet størrer under denne regering

Man kan ikke etablere 'fakta' ud fra private fornemmelser ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-07-07 19:33

> Man kan ikke etablere 'fakta' ud fra private fornemmelser ...

jeg mener nu nok jeg har lidt mere end blot "private fornemmelser"

men jeg forstår på det at du mener de omtalte grupper ikke har fået
forringet deres vilkår

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-07 21:01

Peter K. Nielsen <glemdet@no.domain> wrote:

> jeg mener nu nok jeg har lidt mere end blot "private fornemmelser"
>
> men jeg forstår på det at du mener de omtalte grupper ikke har fået
> forringet deres vilkår

Jeg vil se /statistik/ før jeg udtaler mig om sådanne forhold.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 18-07-07 09:38

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1i1f14n.16tjibv1unptxaN%per@RQNNE.invalid...
> Peter K. Nielsen <glemdet@no.domain> wrote:
>

> Jeg vil se /statistik/ før jeg udtaler mig om sådanne forhold.
>
> --
> Per Erik Rønne

Hvids du tror, du kan skaffe dig viden om reelle forhold på denne måde, er du i sandhed naiv.
For ikke at sige noget værre--
Du kan ganske givet ikke finde talmæssige belæg for de forringelser, exempelvis de gamle har været udsat for.
Derimod kan du prøve at se lidt på lov og regelværket.
Der får du en ganske god retningsviser.

Exempelvis kan du tygge på, hvad det mon betyder, at pensioner opdeles i "grundbeløb" og "særlige sociale tillæg".
Kunne det tænkes, at formålet var besparelser og forringelser?
Som ikke kommer til udtryk i din godnatlæsning, statistikkerne?

Derudover kan du fundere over, hvad det kan betyde, at kommunale sagsbehandlere administrativt, og efter lokal politisk ordre, afgør sager?
Vel vidende, at bryder de loven, sker der ikke andet og mere, end at en minister udtaler:
"Naturligvis skal de følge loven".....

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 18-07-07 10:48

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> Hvids du tror, du kan skaffe dig viden om reelle forhold på denne måde, er
> du i sandhed naiv.

Hvis du tror at du kan skaffe dig reel viden om makroøkonomiske forhold
udelukkende gennem personlige erfaringer, så er du i sandhed naiv. Du
vil jo altid kun se et bestemt udsnit af virkeligheden ...

> Exempelvis kan du tygge på, hvad det mon betyder, at pensioner opdeles i
> "grundbeløb" og "særlige sociale tillæg".

Det grunder sig på at man ikke mener at folk med fede private pensioner
skal have den fulde folkepension. Så når du læser at pensionist Niels
Nielsen 'kun' får folkepensionens grundbeløb, så skal du ikke ynke ham.
Så har han nemlig en fed privatpension ved siden af ...

Men det er måske lidt for svært at gennemskue for en discipel af Preben
Møller Hansen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-07 08:57

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1i1g1xo.fpn97s1h1joqdN%per@RQNNE.invalid...

> Hvis du tror at du kan skaffe dig reel viden om makroøkonomiske forhold
> udelukkende gennem personlige erfaringer, så er du i sandhed naiv. Du
> vil jo altid kun se et bestemt udsnit af virkeligheden ...

Har jeg påstået det?
Nej - vel?
Derimod nok, at du ikke formår at se lidt på virkeligheden, som den kan ses i lov og regelværk, men alene vil forholde dig til tabeller, som er sammenstillede så de viser alt andet end den virkelige intention med lovene.

> [...]
> Nielsen 'kun' får folkepensionens grundbeløb, så skal du ikke ynke ham.
> Så har han nemlig en fed privatpension ved siden af ...

Naiv - naiv - naiv---
Eller regelret dumt?
Atter sidder du der, og fremhæver de alibier, der er anvendt for at få lovene igennem.
Virkeligheden derimod--
Den fatter du ikke, fordi du ikke ser tabeller over virkningerne.
Udfærdiget af uafhængige mennesker.
men det kan da betros dig, at sådanne statistikker og tabeller, samt al anden fornøden dokumentation findes.
Og kan fremdrages gennem de forskellige interesseorganisationer, der hjælper de, der kommer i klemme.
Der findes sandelig også afgørelser fra klagenævnene, der til fulde dokumentere den tilstræbte virkning, nemlig kassetænkning.

Du er simpelthen så milieuskadet og autoritetstro, at det er et under.
Virkeligheden, som den kendes af mange mennesker på deres krop, tilsidesætter du til fordel for nogle tvivlsomme stykker papirværk.

Din nævnte Niels Nielsen findes skam til overflod.
Blot UDEN privatformue..!!

Ganske ligesom der findes absolut ikke arbejdsdygtige personer i hobetal, der af kassetænkningsgrunde IKKE har fået deres berettigede invalidepension, men bliver tæsket rundt i manegen mellem forskellige kasser.

> Men det er måske lidt for svært at gennemskue for en discipel af Preben
> Møller Hansen.

Absolut ikke.
Men givetvis for en skoledreng, der ellers bryster sig over at have gennemgået en "samfundsvidenskabelig og økonomisk uddannelse".
Om dine vejledere så, hvad du har fået ud af den fine uddannelse, ville de græde snot

Egon

Fra : Michael Weber

Dato : 17-07-07 19:50

> Så skal vi til at se på statistikkerne ...

Husk at sammenligne omkostninger i forhold til antal børn,ældre,
handikappede o.s.v.
Hvad hjælper det at der bruges samme beløb på f.eks. ældre-området i 2007
som i 1997, hvis der i 2007
er dobbelt så mange ældre som i 1997 ?!
Man ville da, med rette, kunne sige at der ikke er sket nedskæringer, men
der vil da alligevel bruges ½ så mange penge pr. ældre.
Statistik er elastisk fakta.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-07-07 20:46

Michael Weber wrote:
> [...]
> Man ville da, med rette, kunne sige at der ikke er sket nedskæringer,
> men der vil da alligevel bruges ½ så mange penge pr. ældre.

Ingen er jo så fjogede, at det ikke indregnes. Fordi nogle former for
statistik kan bruges til at vildlede, betyder det ikke at al statistik kan
bruges sådan, fx kan man ikke få Danmarks indbyggertal til at være 3 mio
eller 8 mio, og heller ikke manipulere antallet af mennesker over 65 år,
hvis man skulle få den idé.

Fra : Egon Stich

Dato : 18-07-07 09:42

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse news:469d1c7c$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> bruges sådan, fx kan man ikke få Danmarks indbyggertal til at være 3 mio
> eller 8 mio, og heller ikke manipulere antallet af mennesker over 65 år,

Og dog er netop hvad vi gang på gang oplever politikere gøre..!!
Hvem husker ikke forskellige ministres direkte løgnagtige "tolkninger" at tallene i forbindelse med kommunesammenlægningen?
For det bør opfattes som løgnagtighed, når man konsekvent taler om "gennemsnitlig" og "i forhold til", som specielt L.Rasmussen exellerede i.
Det kan da kun være den absolut dummeste del af befolkningen, der ikke indser dette?

Dine henvisninger til indlysende forhold, som ovenstående, har ingen sammenhæng med sagen.

Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-07-07 10:26

Egon Stich wrote:
> [...]
> exellerede i.
> Det kan da kun være den absolut dummeste del af befolkningen, der

Den dummeste del af befolkningen forstår ikke, at man ikke lovgiver på
grundlag af én procent af en gruppe, eller én enkelt kommune, man må
nødvendigvis se på gennemsnittet, når man regner på om udgifter går op eller
ned totalt.

> Dine henvisninger til indlysende forhold, som ovenstående, har ingen
> sammenhæng med sagen.

Se hvad de var svar på, det har du jo fjernet.

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-07 08:44

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse news:469ddccd$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> grundlag af én procent af en gruppe, eller én enkelt kommune, man må
> nødvendigvis se på gennemsnittet, når man regner på om udgifter går op eller

Den dummeste del af befolkningen opfatter ikke, at netop denne planøkonomiske måde at anskue sagerne på, ikke kan hænge sammen med idealet om kommunalt selvstyre.
Ligeledes fatter den dummeste del af befolkningen ikke, at denne form for planøkonomi kan være ødelæggende for den enkelte kommunes muligheder for at drive en fornuftig "forretning".
Forresten: Den dummeste del af befolkningen må jo nødvendigvis være borgerlige vælgere og deres hyrede regnedrenge.
Dem, der tror på ministerens manipulerede fremstilling, samt førerens påstande om, at det er "røde ballademagere", der helt rimeligt protesterer mod overgrebene.

> Se hvad de var svar på, det har du jo fjernet.

Har inbtet med det aktuelle at gøre.
Nemlig manipulationerne og fordrejningerne.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-07 21:01

Michael Weber <michael@removemichaelweber.dk> wrote:

> [...]
> Man ville da, med rette, kunne sige at der ikke er sket nedskæringer, men
> der vil da alligevel bruges ∏ så mange penge pr. ældre.

Statistiske data skal naturligvis behandles ordentligt.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 17-07-07 21:13

> Statistiske data skal naturligvis behandles ordentligt.

Tillad mig at reformulere noget, en klog mand engang skrev :

"Nu er et ord som 'ordentlig' jo et ord af samme valør som at sælge
elastik i metermål ..."

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Per Rønne

Dato : 18-07-07 06:49

> Tillad mig at reformulere noget, en klog mand engang skrev :
>
> "Nu er et ord som 'ordentlig' jo et ord af samme valør som at sælge
> elastik i metermål ..."

Nu er behandlingen af statistiske data, så de fremstår 'ordentligt',
noget man kan eksamnineres i, mens politisk moral ikke er objektivt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 17-07-07 11:12

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1i1e373.tmp9qc2z0vl2N%per@RQNNE.invalid...

> [...]
> til forbrug, hvad enten vi taler om lavere skatter, højere lønninger til
> de offentligt ansatte, eller flere offentligt ansatte.

Er det, hvad du har fået ud af en lang uddannelse?
Man forstår jo godt, du har henslæbt livet i tilfældige vikarjobs og lignende.
Du minder en anelse om den bekendte Kejser--

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 17-07-07 11:09

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse news:469bf29b$0$2504$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> Forøger man skatterne flygter dem der kan noget, og det samlede provenu
> bliver mindre. Jf de "røde" parkeringsafgifter i Kbh.

Parkometersagen kan ikke sammenlignes med den påståede "hjerneflugt".

"Hjerneflugten" er ganske enkelt noget vrøvl, helt på linie med "dynamiske effekter".
Skulle der være nogen få, der forlader landet, har vi såmænd altid erstatning parat.
Ingen bemærker klaphattens flugt, ligesom ingen kan se et aftryk sat i et fuldt vandfad.

At postulere, at nogen skulle være "uundværlig", er helt enkelt noget ævl.
Som alene er en brik i det fundamentløse hus, der kaldes skattelettelser for de rigeste.

I virkeligheden er det enkelt:
Naturen tillader ikke tomrum.
Disse bliver altid fyldt op.

Egon

Fra : Krumme

Dato : 17-07-07 05:56

> [...]
>
> og tænk jeg troede elllers at komunerne mangler penge på grund af
> skattestop, udligningsreform, og strukturreform

De kan jo som alle andre i dette land sætte tæring efter næring!

Mvh
Krumme

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-07-07 07:09

"Krumme" <kkolsen@email.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i meddelelsen

> De kan jo som alle andre i dette land sætte tæring efter næring!

Ja og det er så det de gør

Peter

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-07-07 10:14

"Peter K. Nielsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Krumme" <kkolsen@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og det er så det de gør

Med store besparelser til følge som går slemt ud over kommunens service over
for borgerne.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart

Fra : Krumme

Dato : 17-07-07 16:12

">
> [...]
> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
> Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart

Tja, hvor er dokumentationen på den postulation??

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-07-07 16:34

> ">

> Tja, hvor er dokumentationen på den postulation??

læser du noget somhelst udover denne nyhedsgruppe????

har du været uden for din egen gadedør fornylig???

Peter

Fra : Krumme

Dato : 17-07-07 18:36

">> Tja, hvor er dokumentationen på den postulation??

> læser du noget somhelst udover denne nyhedsgruppe????
>
> har du været uden for din egen gadedør fornylig???
>
> Peter

Nå, du kunne heller ikke dokumentere noget!

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-07-07 18:51

"Krumme" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> ">> Tja, hvor er dokumentationen på den postulation??

> Nå, du kunne heller ikke dokumentere noget!

Bed om sparekataloget fra Århus Kommune så skal du se ting og sager og noget
/må/ du da selv kunne klare.

Fra : Krumme

Dato : 17-07-07 19:57

> [...]
> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
> Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart

Giv mig deres budget for 1998 og så den for 2008 og rens tallende for
inflation så kan vi se om de har sparet eller fråset!

Og deres sparekatalog giver jeg ikke meget for, man kan over 5 år forøge sit
forbrug med 100% og så året efter sænke den med 5% er der så sket en
forøgelse eller er der sket en besparelse?????
Mit postulat er at der aldrig har været brugt så mange penge på det
offentlige som nu!, men jeg er da helt klar over at de røde ikke holder
deres kæft førend man har nået de 90 % i skat, og det offentlige beskæftiger
90 % af befolkningen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-07-07 22:09

> [...]
> holder deres kæft førend man har nået de 90 % i skat, og det
> offentlige beskæftiger 90 % af befolkningen.

Det handler ikke om fråds eller ej men om at regeringen låser kommunerne.
Århus er nød til at lave massive nedskæringer for at opnå et sparemål på 114
millioner kroner (beløbet SVJH) og det kunne have været undgået hvis
regeringen ikke havde sat kommunerne under administration på
skatteopkrævningsdelen.

Der er andre af de 98 kommuner som er i en tilsvarende situation. En del af
dette skyldes en mangelfuld finansieret strukturreform
(kommunesammenlægningerne).

Fra : Krumme

Dato : 18-07-07 05:41

> [...]
>
> Der er andre af de 98 kommuner som er i en tilsvarende situation. En del
> af dette skyldes en mangelfuld finansieret strukturreform

Ja, Kim. Men jeg mangler stadig tal at kunne forholde mig til. Hvad har de
enkelt kommuner haft på budgettet de sidste skal vi sige 10 år renset for
inflation. Hvis ikke kommunerne har fået lås på deres skatteopkrævning, har
de jo en vis tendens til at sætte skatterne op, men ikke ned.
Man skal huske på at det jo ikke er en fast kronebeløb de får i
skatteindtægt men i procentdel, når folks indtægt stiger, stiger kommunernes
skatteindtægt også UDEN at de behøver at sætte procenten op.
At de skriger efter flere penge, ja det gør jeg da også, men jeg må jo sætte
tæring efter næring.

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-07-07 08:45

> Ja, Kim. Men jeg mangler stadig tal at kunne forholde mig til.

Led det selv op, jeg er ikke din barnepige, det er helt officielle tal,
intet er hemmeligt. Det fremgår næsten dagligt i pressen, så jeg forstår
ikke dine indvendinger. Det er, som Peter K. Nielsen skriver, som om du
intet læser og ikke kommer uden for en dør og det er ikke mit ansvar hvis
det forholder sig sådan.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Nyt Ungdomshus nu !

Fra : Egon Stich

Dato : 18-07-07 09:51

"Krumme" <kkolsen@email.dk> skrev i en meddelelse news:469d99cc$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> skatteindtægt også UDEN at de behøver at sætte procenten op.
> At de skriger efter flere penge, ja det gør jeg da også, men jeg må jo sætte

Du laver en kapitalbrøler her.
Noget der desvære så tit ses blandt påståede "økonomisk vidende".

Du betragter kommunen som en virksomhed eller en privatperson.

Det er der jo ikke tale om, men derimod om et fællesskab af borgere i et afgrænset område.
Som har nogle ønsker og behov, som de vælger politikere til at sørge for.
Ikke sandt?

Vi vil gerne have skoler, veje, cyjkelstier, sportsanlæg, sygehuse osv.

Vi ved, vi må betale herfor gennem kommunalskatten.

Er du med så langt?

Hvad kan det da hjælpe, at landspolitikerne forhindrer dette?
For det gør de jo.
De beskærer demokratiet i den enkelte kommune, og umyndiggør borgerne.

Vrøvlet om "sidste 10 års udgifter2, skattegrundlag osv, er; ja netop vrøvl, som intet har med sagen at gøre..!!

Hvis borgere i en kommune ønsker at betale 10% i skat, vel så.
Ønsker de, da de vil have ordentlige forhold at betale mere, godt så.

Men dette kan de djøftyper, der vælges som landspolitikere, samt deres halehæng, åbenbart ikke kapere.

Sandheden er den enkle:
Borgerne kan godt forstå sammenhængene, som de reelt ser ud.
Men regeringen har frataget dem deres demokratiske mulighed for at være herrer i egen kommune.

Så enkelt er det jo, når man fjerner al DJØFargumentationen., som jo i virkeligheden har ganske andre formål, end demokrati.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 17-07-07 14:30

On Mon, 16 Jul 2007 14:55:57 -0700, sten.schou@gmail.com wrote:

>Tænk, jeg troede skolerne sorterede under kommunerne......

de kommuner som inden sammenlægningen hver især skyndte sig at tømme
kasserne, og nu hyler op om at der hverken er penge til det ene eller
andet

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-07-07 16:38

> de kommuner som inden sammenlægningen hver især skyndte sig at tømme
> kasserne, og nu hyler op om at der hverken er penge til det ene eller
> andet

Hvis du absolut vil blande dig så søt dig da for pokker ind i sagerne.
Bellært af erfaringerne fra den sidste kommunal reform så forhindrede
regeringen NETOP at man kunne tømme kasserne. (i øvrigt det eneste
fornuftige man kan sige regeringen har gjort i det ideologiske feltog de
kalder kommunalrefromen

PEter

Fra : Michael Weber

Dato : 17-07-07 11:05

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i en meddelelse

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/07/16/233458.htm?nyheder
>
> Men hvem skal samle stumperne op efter ham?
>
> Peter

Minimalstat version 2007 ?

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-07-07 12:35

Michael Weber wrote:
> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i en meddelelse

> Minimalstat version 2007 ?

Det kan man sige, en minimalstat hvor staten står for 60% af BNP, og hvor
over halvdelen af vælgerne er på en eller anden form for
overførselsindkomster.

Hvordan mon en maksimalstat ville se ud - 90% skatter, og 90% af borgerne på
overførselsindkomster?

Fra : Jakob

Dato : 17-07-07 15:27

On Mon, 16 Jul 2007 23:48:04 +0200, "Peter K. Nielsen"
<glemdet@no.domain> wrote:

>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/07/16/233458.htm?nyheder
>
>Men hvem skal samle stumperne op efter ham?

I alle de år jeg kan huske tilbage har det offentlige brokket sig over
besparelser. Også i Nyrup tiden.

Det vil ALDRIG blive godt nok. Heller ikke selvom sektoren vokser og
vokser, hvert eneste år.
Man kan punge nok så mange penge ud i en offentlig sektor, men
effektivitet får man bare aldrig ud af det.

Fra : sten.schou@gmail.com

Dato : 17-07-07 16:18

On 16 Jul., 23:58, "Peter K. Nielsen" <glem...@no.domain> wrote:
> [...]
>
> og tænk jeg troede elllers at komunerne mangler penge på grund af
> skattestop, udligningsreform, og strukturreform

Det tror jeg nu ikke de gør. Ihvertfald er de blevet tilført flere
penge, så hvorfor de prioriterer som de gør, må du så spørge
kommunalpolitikerne om.
Nu er det så meget pudsigt, at lige netop Odense Kommunes
lærerforening udtaler sig. Netop Odense kommune er en af de kommuner
der ligger under for socialdemokraternes eksperiment op gennem 90'erne
(hint:Vollsmose)

Hilsen Sten

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-07-07 16:36

> [...]

Det tror jeg nu ikke de gør. Ihvertfald er de blevet tilført flere
penge, så hvorfor de prioriterer som de gør, må du så spørge

Sjovt nok så er alle de 4 kommuner hvor jeg følger udvikliingen tæt blvet
kraftigt beskåret. Lad mig nævne de to tal jeg kan i hovedet.

Viborg Kommune 90 -100 millioner alt efter hvordan man regner det ud

Thisted Kommune 80 Millioner

Joeh jeg tror nok kommunerne er blevet kraftigt beskåret

PEter