Bøder favoriserer de rige
Fra : dktekno

Dato : 16-07-07 18:54

Hvorfor har vi bøder som ikke er reguleret efter indkomst? Hvorfor skal en
rigmand kun betale 0.5 % af sin indkomst i en bøde, mens en fattig
studerende skal betale måske 50 % af sin indkomst for samme forteelse?

Det giver da ikke lighed for loven, vel?

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-07 19:25

On Mon, 16 Jul 2007 19:54:20 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

> [...]
>studerende skal betale måske 50 % af sin indkomst for samme forteelse?
>
>Det giver da ikke lighed for loven, vel?

Hvilke bøder taler du om....???

Der er da visse bøder der beregnes udfra månedslønnen...

Fra : Egon Stich

Dato : 16-07-07 20:14

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse news:469bb0b9$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> studerende skal betale måske 50 % af sin indkomst for samme forteelse?
>
> Det giver da ikke lighed for loven, vel?

Hvad får dig til at tro, der skulle være det?
Det har jo aldrig været meningen.

Egon

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 17-07-07 09:18

> [...]
> studerende skal betale måske 50 % af sin indkomst for samme forteelse?
>
> Det giver da ikke lighed for loven, vel?

Ja, bøder favoritiserer de rige og på områder som trafik, så er det noget,
som normale mennesker budgetterer efter.

Hvem arbejder ikke et sted, hvor at der i kantinen nærmest prales med hvem
som har fået flest? Har det hjulpet at uddele en styrtregn af bøder i
København til cyklister? Bliver der smidt mindre affald i naturen?

Nej, selvfølgelig har det ikke det. Derfor bør en retsreform rumme at man
afleverer en dag i weekenden til manuelt arbejde istedet for bøder. Fritid
er lige kostbar for rig eller fattig.

Forslag: Lad en dag være lig med 500 kr og hak så af. Stil foran
kommunekontoret kl. 9 enten Lørdag eller Søndag med madpakke og drikkelse.
På med arbejstøj. Bliv kørt et eller andet sted ud langs en landevej eller
grønt område. Saml affald sammen i selskab med de andre lovbrydere. Bliv
kørt tilbage til kommunekontoret og få et stempel og underskrift.

Indfør straffe som passer til forbrydelsen. Lovovertrædelser til fods og på
cykel skal medføre deltagelse i gå- og cyklist-prøver sammen med børnene.
Ned og hold i hånd sammen med børnehaven. Ned på skolen og køre sammen med
5- /6-klasse.

Forslag: http://www.retsreformnu.dk/EjFaengsel.htm

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-07-07 13:43

Carsten Overgaard skrev:
> [...]
> som normale mennesker budgetterer efter.
>
> Hvem arbejder ikke et sted, hvor at der i kantinen nærmest prales med hvem

Det har man ikke gjort nogen af de steder jeg har arbejdet.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-07-07 21:19

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message

> Det har man ikke gjort nogen af de steder jeg har arbejdet.

Det har jeg heller aldrig hørt om!

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 18-07-07 08:15

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Det har man ikke gjort nogen af de steder jeg har arbejdet.

Nu har jeg kun arbejdet i brancher med opsøgende salg i siden 1986 og har i
den periode været i 4 firmaer, så måske er mit erfaringsgrundlag ikke
dækkende for firmaer generelt.

Jeg vil sige at jeg frem til mit nuværende job kørte efter budget. Det var
noget som jeg lærte at gøre da jeg startede i Taastrup. En af de ledende
medarbejdere havde en Toyota MR2 og en tur fra Hotellet ved grænsen i Kruså
til Færgen i Nyborg kunne dengang klares på 1 t og 15 min. incl. tankning.

Arbejdsplads nr. 2 var ejet af nogle brødre, som kørte racer-løb og
importerede stumper til dette. Jeg har aldrig siden kommet rundt på
omfartsvejen i Århus så hurtigt, som de kunne. Da de ansatte kammerater i
butikkerne rundt om i landet, så havde man en kultur i dette firma baseret
på ejernes fritidsinteresse. TDC blev så glad for kæden og deres resultater
at de købte den. Den blev solgt i forbindelse med kapitalfondenes opkøb for
nogle år siden.

Arbejdsplads nr. 3 var kulminationen på min tid i salgsleddet. Jeg stoppede
før kameraerne blev indført da jeg ikke mente at et firma kunne overleve på
sigt med en placering i Store Kongensgade, hvor at man ikke rigtig kunne
komme i fart på vej ud til kunderne. (Jeg var bestyrelsesmedlem i selskabet,
så jeg kendte til betingelserne.) Firmaet blev dog også solgt fra efter at
jeg forlod det og ligger nu tættere på infrastrukturen. Kameraerne bestød
lavere hastighed på lige strækninger, større slid på dækkene når farten
skulle holdes højere i sving og ved kryds for at kompencere for tabt tid.
Sidst og ikke mindst risiko for flere uheld ved dårligt vejr på grund af den
påtvungne nye kørestil.

Mit nuværende arbejde er af intern karakter. Vi har dog sælgere rundt
omkring i landet og i forbindelse med indførelsen af klippekortsystemet
nedjusterede man budgetterne og trimmede organisationen, så der hersker en
ansvarlighed i selskabet. Hvilke dele af landet, vi har valgt fra fordi at
vores flåde simpelthen ikke kan nå derud er en hemmelighed.
Gennemsnitalderen er dog høj og derfor er det selvfølgelig et pres for de
unge at nå samme resultater som de gamle som levede dengang at der var
frihed og fartbøder på 400 kr. var noget, som man samlede på i 2-cifrede
størrelser. Men her må vi sige til de unge at de lever i en ny og mere
presset tid. Der er ikke basis for at sammenligne fortidens resultater med
nutidens. Rejsetiderne er længere.

Jeg har et eksempel: En af mine kunder på min første arbejdsplads var
pensionist og havde kørt som konsulent for et vandsværksfirma siden 50'erne.
Han fortalte at de kørte til Aalborg på landevej med 180 km/t. Dvs. at de
kunne komme derop, holde møde og køre hjem igen samme dag. Det kan man ikke
i dag uden at være smadret til ukendelighed og fly er efterhånden heller
ikke en option, da man snart skal lade en hånd komme indenfor bagi for at få
lov til at boarde et fly.

Så det er nye tider, men det betyder ikke at vi ikke må få en god historie
fra gamle dage.

(Ikke så gamle endda da en af vores biler mistede en vinge og på det
grundlag fløj af vejen syd for Ganløse for en 5-10 år siden. Vi har samlet
mistet 3-5 biler i løbet af 10 år. Men de medarbejderenheder, der er gået
tabt, er mistet på grund af andre ting end trafikuheld.)

Fra : Peter B. P.

Dato : 17-07-07 10:26

> [...]

> studerende skal betale måske 50 % af sin indkomst for samme forteelse?
>
> Det giver da ikke lighed for loven, vel?

Bøder kan nedsættes hvis man har lav indkomst.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-07 10:45

Peter B. P. <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote:

> Bøder kan nedsættes hvis man har lav indkomst.

Ja, som regel halv bøde for studerende ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pjensen73

Dato : 17-07-07 11:27

Den Tue, 17 Jul 2007 10:18:06 +0200 skrev Carsten Overgaard:

> [...]
> grønt område. Saml affald sammen i selskab med de andre lovbrydere. Bliv
> kørt tilbage til kommunekontoret og få et stempel og underskrift.

Enig!