weeee fornuft fra Søvndal
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-07-07 18:10

ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.

Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den mulighed
gives)

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-7568814.html?forside

citat fra artiklen:
Samtidig kan man sige, at vi ikke svigter andre forsvarsopgaver ved at
sætte hjemmeværnet ind," tilføjer Villy Søvndal.
citat slut

Her har hjemmeværnet en enestående mulighed for for første gang i mange år
at foretage sig noget fornuftigt

Peter

Fra : N_B_DK

Dato : 13-07-07 18:20

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
> ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>
> Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den
> mulighed gives)

Rose ham for hvad ??? for at sige sæt hjemmeværnet ind mod snegle ?

Jeg synes nu mere det virker ret tåbeligt.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Peter Bang

Dato : 13-07-07 18:23

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev:
>"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message

>Rose ham for hvad ??? for at sige sæt hjemmeværnet ind mod
snegle ?

>Jeg synes nu mere det virker ret tåbeligt.

Dræbersnegle mod snegle .... virker fornuftigt.

Fra : Michael Weber

Dato : 13-07-07 18:32

"Peter Bang (slet FRXQ8)" <peterbang@FRXQ8privat.dk> skrev i en meddelelse

> den

> snegle ?

> Dræbersnegle mod snegle .... virker fornuftigt.

Out-numbered, out-gunned...out-snailed.....hjemmeværnet har ikke en chance,
:)

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Peter Bang

Dato : 13-07-07 18:58

Michael Weber <michael@removemichaelweber.dk> skrev:

>"Peter Bang (slet FRXQ8)"
> [...]

Jeg tror, du har ret.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-07-07 18:29

> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message

> Rose ham for hvad ??? for at sige sæt hjemmeværnet ind mod snegle ?
>
> Jeg synes nu mere det virker ret tåbeligt.

hvorfor dog det?? det er da en fornuftig samfundsmæssig opgave, og når nu
hjemmeværnet alligevel bare fiser rundt og laver ingenting (bortset fra at
true folk der mener noget andet ved natlige opringninger) så er det da en
god ide at sætte dem ind, og som Søvndal siger så er det jo en opgave hvor
selv den fedeste og dummeste hjemmeværnsmand kan være med og dermed bidrage
til samfundet

Peter

Fra : @

Dato : 13-07-07 18:36

On Fri, 13 Jul 2007 19:28:41 +0200, "Peter K. Nielsen"
<glemdet@no.domain> wrote:

>"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>hvorfor dog det?? det er da en fornuftig samfundsmæssig opgave

hvorfor skulle HJV dog samel andre folks skadedyr,
lad dog grundejerne selv stå for det

ibirisk skovsnegl udgør ikke engang et problem,
den er blot et iritationselement

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-07-07 18:42

In news:gtdf93ttbbnha6s3k6ht9i2uhrv396ec53@4ax.com,
@ <1@invalid.net> typed:

> ibirisk skovsnegl udgør ikke engang et problem,
> den er blot et iritationselement

Ganske som "HJV" er det. Lad det ene irritationsmoment udrydde det andet.
Idéen er *genial*.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 10:40

Jens Bruun wrote:

> Ganske som "HJV" er det. Lad det ene irritationsmoment udrydde det
> andet. Idéen er *genial*.

Hvorfor er du så ubegavet at du anser HJV som et irritationsmoment? I mine
øjne er det nogle mennesker der udfører et frivilligt stykke arbejde.
Hvornår har du sidst selv lettet røven? HJV's rolle er selvfølgelig blevet
mere udefinerbar efter den kolde krigs slutning og truslen om en invasion
fra syd er forsvundet, men indtil da var ideen da genial. I dag er det kun
et spørgsmål om at anvende dem optimalt. I tidernes morgen da min far var
kompagni NK, var der omkring 60.000 mand under våben. Jeg kendte en del af
dem og tro mig, de levede ikke op til din og andres stereotype fordom om
fede og uduelige sinker der blot var skydegale. Mange af dem, inkl. min far,
var tidligere millitærfolk med masser af relevant uddannelse.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-07 12:14

In news:469899d3$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Kim Frederiksen <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> typed:

> [...]
> uduelige sinker der blot var skydegale. Mange af dem, inkl. min far,
> var tidligere millitærfolk med masser af relevant uddannelse.

Jeg er medlem, og har været det siden '81. Må jeg så godt skrive, som jeg
gør?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 12:33

Jens Bruun wrote:

> Jeg er medlem, og har været det siden '81. Må jeg så godt skrive, som
> jeg gør?

Det må du altid, men det giver da ikke meget mening at nedgøre en
organisation som man selv er medlem af og betragte den som et
irritationsmoment.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-07 12:55

In news:4698b487$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> [...]

> Det må du altid, men det giver da ikke meget mening at nedgøre en
> organisation som man selv er medlem af og betragte den som et

Jeg mener i fuldt alvor, at organisationen pt. er et irritationsmoment, der
bare koster samfundet penge, og som ikke yder noget til gengæld. Jeg mener
ligeledes i fuldt alvor, at det er på tide, at hjemmeværnet bliver brugt til
nogle af de samfundsvigtige opgaver - også selvom de kan forekomme
"nedværdigende" for os gæve weekendkrigere.

Og så mener jeg i øvrigt, at hjemmeværnet og idéen bag har overlevet sig
selv.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 12:58

Jens Bruun wrote:

> [...]
> weekendkrigere.
> Og så mener jeg i øvrigt, at hjemmeværnet og idéen bag har overlevet

En logisk næste spørgsmål i rækken må nødvendigvis være "hvorfor melder du
dig ikke ud?"

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-07 13:03

In news:4698ba53$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Kim Frederiksen <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> typed:

> En logisk næste spørgsmål i rækken må nødvendigvis være "hvorfor
> melder du dig ikke ud?"

Ja, det er givet et logisk næste spørgsmål.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Egon Stich

Dato : 14-07-07 16:46

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:wO6dnWDoufwXJAXb4p2dnAA@giganews.com...
> [...]
> "nedværdigende" for os gæve weekendkrigere.
>
> Og så mener jeg i øvrigt, at hjemmeværnet og idéen bag har overlevet sig

Radikal?

Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-07 17:20

In news:4698f5ce$1$13363$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> typed:

> Radikal?

Nej. Det er flere år siden.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Egon Stich

Dato : 15-07-07 09:09

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:eM2dnS2xRO8xagXbnZ2dnUVZ8seinZ2d@giganews.com...
> In news:4698f5ce$1$13363$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> typed:

> Nej. Det er flere år siden.
>
> --
> -Jens B.

Men der er stadig reminicenser--

MVH
Egon

Fra : Kim2000

Dato : 14-07-07 12:19

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er du så ubegavet at du anser HJV som et irritationsmoment? I mine
> øjne er det nogle mennesker der udfører et frivilligt stykke arbejde.

Han kunne vel ikke blive optaget....

mvh
Kim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-07-07 18:57

> Hvorfor er du så ubegavet at du anser HJV som et irritationsmoment? I mine
> øjne er det nogle mennesker der udfører et frivilligt stykke arbejde.

arbejde?? hmmm

> Hvornår har du sidst selv lettet røven?

se det kunne jeg da godt fortælle, men tvivler på det interesserer så mange
herinde, så jeg vil blot lade det blive ved en påstand om atjeg personligt
har gjort en størrer positiv forskel for flere en det samlede hjemmeværn har
gjort de sidste 5 år til sammen

HJV's rolle er selvfølgelig blevet
> mere udefinerbar efter den kolde krigs slutning og truslen om en invasion
> fra syd er forsvundet, men indtil da var ideen da genial.

og derfor kan vi lige så godt nedlægge dem

> [...]
> dem og tro mig, de levede ikke op til din og andres stereotype fordom om
> fede og uduelige sinker der blot var skydegale.

Nej men idag lader man gerne psykisk ustabile mennesker rende rundt med
våben alt imens de offentligt truer med at bruge dem mod folk de er politisk
uenige med.

Så længe En person som Georg borchorst kan være medlem af hjemmeværnet så
føler jeg mig bestemt ikke tryg ved at vi har et hjemmeværn overhovedet

Mange af dem, inkl. min far,
> var tidligere millitærfolk med masser af relevant uddannelse.

Ja men sådan er det desværre ikke længere

Peter

Fra : Michael Weber

Dato : 13-07-07 18:46

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i en meddelelse

> [...]
> god ide at sætte dem ind, og som Søvndal siger så er det jo en opgave hvor
> selv den fedeste og dummeste hjemmeværnsmand kan være med og dermed

Som lidt inspiration vil hjemmeværnsfolkene :

We Were Soldiers

DR 1 - 22:05
txt-tv 334
Da Oberst Hansen og hans 400 hjemmeværnsfolk
lander i Dødems Dal i 2007, bliver de omringet
af 2000 af fjendens snegle.
Det er Sneglekrigens første store slag
og bliver et af de blodigeste.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 10:43

Peter K. Nielsen wrote:

> [...]
> Søvndal siger så er det jo en opgave hvor selv den fedeste og
> dummeste hjemmeværnsmand kan være med og dermed bidrage til samfundet

Her er det jo så du igen udstiller din nærmest afgrundsdybe dumhed, idet du
betragter hjemmeværnsfolk som at være dumme, fede og uduelige. For det
første har hjemmeværnet masser af dygtige folk, for det andet bidrager de
sandsynligvis mere til samfundet (og med sikkerhed mere til den samlede IQ)
end dig, da de rent faktisk letter røven og udfører et stykke frivilligt
arbejde, der gavner andre mennesker, alt imens de finder sig i deres
latterlige hånende blikke og kommentarer.

/Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-07 12:19

In news:46989abf$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> [...]

> Her er det jo så du igen udstiller din nærmest afgrundsdybe dumhed,
> idet du betragter hjemmeværnsfolk som at være dumme, fede og

Rigtigt mange af dem *er* dumme, fede og uduelige. De fleste af de
hjemmeværnsfolk, jeg har stiftet bekendtskab med, er mennesker, der typisk
ville blive kasseret på en session. Både pga. ualmindelig ringe fysik, men
så sandelig også pga. manglende intelligens og problematisk psyke. Jeg siger
ikke, at alle medlemmer er sådan. Kun, at en skræmmende stor del er.

> [...]
> røven og udfører et stykke frivilligt arbejde, der gavner andre
> mennesker, alt imens de finder sig i deres latterlige hånende blikke

Hvilket nyttigt arbejde er det, du mener, Hjemmeværnet udfører i vore dage
(andet end at holde nogle mennesker beskæftiget, der ellers kunne skabe
problemer andre steder)?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 12:44

Jens Bruun wrote:

> Hvilket nyttigt arbejde er det, du mener, Hjemmeværnet udfører i vore
> dage (andet end at holde nogle mennesker beskæftiget, der ellers
> kunne skabe problemer andre steder)?

Hvorfor tror du at HJV's medlemmer ville skabe problemer hvis de ikke var i
HJV? ... hvad angår dit spørgsmål, er HJV en del af beredskabet, deltager i
eftersøgninger, dirrigerer trafik osv. Det er da nyttige ting.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-07 12:58

In news:4698b6ff$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Kim Frederiksen <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> typed:

> Hvorfor tror du at HJV's medlemmer ville skabe problemer hvis de ikke
> var i HJV? ...

Skydegale mennesker, der ikke får afløb for deres drifter, kan skabe
voldsomme problemer. Vil du afvise, at skydegale mennesker er
overrepræsenteret i hjemmeværnet?

> hvad angår dit spørgsmål, er HJV en del af
> beredskabet, deltager i eftersøgninger, dirrigerer trafik osv. Det er
> da nyttige ting.

Ja. Hjemmeværnet burde bare bruges til endnu flere samfundsnyttige ting. Et
bevæbnet hjemmeværn er irrelevant i vore dage. Hvis man afvæbnede
hjemmeværnet, og lod medlemmerne løse civile, samfundsnyttige opgaver, hvor
mange tror du så, ville bibeholde medlemsskabet?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 13:11

Jens Bruun wrote:

> Skydegale mennesker, der ikke får afløb for deres drifter, kan skabe
> voldsomme problemer. Vil du afvise, at skydegale mennesker er
> overrepræsenteret i hjemmeværnet?

SkydeGALE mennesker, ja

> [...]
> afvæbnede hjemmeværnet, og lod medlemmerne løse civile,
> samfundsnyttige opgaver, hvor mange tror du så, ville bibeholde

Jeg skal ikke kunne sige det. Sandsynligvis vil mange melde sig ud, da
opgaverne måske ikke længere interesserer dem. Profesionelle soldater vil
måske heller ikke forlænge deres kontrakter hvis de skulle slå græs i stedet
for at løse opgaver i Irak.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : @

Dato : 14-07-07 13:28

On Sat, 14 Jul 2007 13:58:00 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Ja. Hjemmeværnet burde bare bruges til endnu flere samfundsnyttige ting.

du mener ikke det samlede danske forsvar er samfundsnyttigt?

>Et
>bevæbnet hjemmeværn er irrelevant i vore dage.

hvorfor?

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-07 14:15

In news:09gh9392kis2f4a16b250lddoko490p5hk@4ax.com,
@ <1@invalid.net> typed:

> du mener ikke det samlede danske forsvar er samfundsnyttigt?

Jo. Jeg taler alene om hjemmeværnet. Hvorfra får du, at jeg ikke finder det
samlede, danske forsvar samfundsnyttigt?

> hvorfor?

Hjemmeværnet udspringer som bekendt af "aldrig mere en 9. april". I årene
efter WW2 kunne man som dansker med fuld ret føle sig truet af nabolande og
lande tæt herved. Derfor havde hjemmeværnet en relevans. Situationen er i
dag en helt anden. Vi er ikke længere truet militært af vore tætte naboer,
og der er ingen umiddelbar invasionsfare, hvor en bevæbnet civilbefolkning
ville kunne gøre en forskel.

I hele min tid i hjemmeværnet (som tidligere skrevet siden '81) har
medlemsskaren tydeligt været præget af mennesker, der fik et særligt kick
ved at rende rund og lege røvere og soldater i deres fritid. De kunne før i
tiden så samtidig tjene et formål i forbindelse med eksempelvis overvågning
og bevogtning, skulle de røde komme rendende. Der er ikke længere fare for,
at de røde kommer rendende.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 14-07-07 14:44

On Sat, 14 Jul 2007 15:15:11 +0200, "Jens Bruun"
> [...]

>Jo. Jeg taler alene om hjemmeværnet. Hvorfra får du, at jeg ikke finder det
>samlede, danske forsvar samfundsnyttigt?

tåbelig påstand, som også blev fremført i trdiverne,
man kunne heller ikke den gang få øje på en umiddelbar fjende

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-07 14:56

In news:kkkh93lbo1t1hs0ikhb2nkdrifsbq2fv5f@4ax.com,
@ <1@invalid.net> typed:

> tåbelig påstand, som også blev fremført i trdiverne,
> man kunne heller ikke den gang få øje på en umiddelbar fjende

Det var så sidste gang, jeg gad bruge tid på at svare dig. Du er for dum til
mig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 14-07-07 15:52

On Sat, 14 Jul 2007 15:56:11 +0200, "Jens Bruun"

nå slap "argumenterne" op?

Fra : Egon Stich

Dato : 14-07-07 16:50

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:RfydnY_Ee5OaSwXbRVnyuQA@giganews.com...
> [...]
> @ <1@invalid.net> typed:

> Det var så sidste gang, jeg gad bruge tid på at svare dig. Du er for dum til

I dette tilfælde, er det sandelig dig, der er dum.
Hvad der er gået galt for dig som HJV mand, kan man jo ikke sige.
Men noget er der.

Eller er du blevet radikal?

Egon

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-07-07 18:38

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message

> Rose ham for hvad ??? for at sige sæt hjemmeværnet ind mod snegle ?
>
> Jeg synes nu mere det virker ret tåbeligt.

Det ville da være langt mere naturligt at sætte røde commie rats til at
fjerne røde snegle.

Mvh
Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 13-07-07 18:47

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message

> Her har hjemmeværnet en enestående mulighed for for første gang i
> mange år at foretage sig noget fornuftigt

Det ville være endnu bedre hvis han selv tog affære, og begyndte at samle
sneglene, det ville så være det mest fornuftige den mand har lavet i mange
år.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-07-07 19:04

> [...]
> sneglene, det ville så være det mest fornuftige den mand har lavet i mange

Du ævler som du har forstand til. Du aner jo ikke noget om hvad jeg laver,
men vi kan da godt lave en lille hurtig konkurrence, om hvem der har
foretaget sig mest samfundsnyttigt de sidste par år.

Her har du et link til mit seneste initiativ. Et initiativ der hvert eneste
år fremover vil betyde forskellen på et værdigt liv og et passivt liv på
offentlig forsørgelse for ca 20 unge mennesker

www.ungdomsuddannelsen.dk

Jeg kan oplyse dig at jeg ikke slipper projektet selv om det nu er gået
igang, men fortsætter som bestyrelsesformand for den fond der driver stedet.

Kom så og fortæl hvad du har udrettet her i livet

PEter

Fra : N_B_DK

Dato : 14-07-07 19:25

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du ævler som du har forstand til.

Vidste ikke du var Villy søvndal, hvorfor bruger du så navnet peter k
nielsen ?

> Du aner jo ikke noget om hvad jeg
> laver, men vi kan da godt lave en lille hurtig konkurrence, om hvem
> der har foretaget sig mest samfundsnyttigt de sidste par år.

Hvad har det at gøre med hvad villy søvndal ?

Hvad med du lærer at læse først ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-07-07 21:09

> [...]
> nielsen ?

> Hvad har det at gøre med hvad villy søvndal ?

Altså du har intet udrettet her i livet andet end sidder her på usenet og
beskylde andre for ikke at udrette noget

Peter

Fra : N_B_DK

Dato : 14-07-07 21:20

> Altså du har intet udrettet her i livet andet end sidder her på
> usenet og beskylde andre for ikke at udrette noget

jeg behøver ikke som du sidde og skrive hvad jeg gør eller ikke gør, for at
få opmærksomhed.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-07-07 22:13

> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message

> jeg behøver ikke som du sidde og skrive hvad jeg gør eller ikke gør, for
> at få opmærksomhed.

tsk tsk

Fra : @

Dato : 13-07-07 18:52

On Fri, 13 Jul 2007 19:09:54 +0200, "Peter K. Nielsen"
<glemdet@no.domain> wrote:

>ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>
>Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den mulighed
>gives)

han løser jo ikke noget problem,

han foreslår som socialister altid gør, at nogen andre løser
problemet,
han har jo ikke anvist hvor pengene til at lønne folkene skal komme
fra

Fra : Jakob

Dato : 13-07-07 21:38

<glemdet@no.domain> wrote:

>ja ja, selv blind høne finder af og til et guldkorn.
>
>Så her må vi huske at rose Hr. søvndal (det er jo ikke så tit den mulighed
>gives)

Jeg synes det er en oplagt opgave for de arbejdsløse.
Som aktiveringstilbud. Det er en opgave alle vil kunne varetage i
hvert fald.

Fra : @

Dato : 13-07-07 22:18

On Fri, 13 Jul 2007 21:37:35 +0100, Jakob <ative@available.com> wrote:

>Jeg synes det er en oplagt opgave for de arbejdsløse.
>Som aktiveringstilbud. Det er en opgave alle vil kunne varetage i
>hvert fald.

mærkeligt som alle synes at bekæmpelse af snegle lige netop er en
opgave for alle ANDRE END DEM SELV

Fra : Egon Stich

Dato : 14-07-07 16:53

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse news:ouqf935pfne8f4p3dkkjt17fi3vec517oj@4ax.com...
> On Fri, 13 Jul 2007 21:37:35 +0100, Jakob <ative@available.com> wrote:
>
> mærkeligt som alle synes at bekæmpelse af snegle lige netop er en
> opgave for alle ANDRE END DEM SELV

Hold da op--
Her er vi sandelig enige.

Hvad er problemet med disse snegle forøvrigt?

Det kan jo næppe være sommervarmen, der får politikerne til at skræppe op--
For den er der jo ikke

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 14-07-07 18:06

On Sat, 14 Jul 2007 17:53:08 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Hold da op--
>Her er vi sandelig enige.
>
>Hvad er problemet med disse snegle forøvrigt?

de "plyndrer" folks køkkenhaver, som så mange andre skadedyr

så de nærmeste til at bekæmpe må vel være dem som føler sig generet af
disse snegle

Fra : Egon Stich

Dato : 15-07-07 09:09

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse news:8f0i93tlj4brqrlg00jrohb7labs7kfrpn@4ax.com...

> de "plyndrer" folks køkkenhaver, som så mange andre skadedyr

Ja - og?
Hvorledes kan dette blive en "samfundsopgave"?
Sin ejendom passer man da selv?
Men denne frygtelige snegl er måske kommet til nordsjælland?

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 10:34

Jakob wrote:

> Jeg synes det er en oplagt opgave for de arbejdsløse.
> Som aktiveringstilbud. Det er en opgave alle vil kunne varetage i
> hvert fald.

Den er også en smule nedværdigende ikke... det er vel derfor du synes den
passer godt til arbejdsløse.

/Kim

Fra : Kim2000

Dato : 14-07-07 12:17

> Den er også en smule nedværdigende ikke... det er vel derfor du synes den
> passer godt til arbejdsløse.

Det synes jeg nu ikke, da jeg selv var arbejdsløs sorterede jeg skruer i en
pose ved siden af en maskine der lavede 30-40 poser i minuttet, jeg nåede
vel 2. Det var nedværdigende, for det gav ingen mening overhovedet at jeg
skulle stå der. Det med sneglene ville da i det mindste give mening og det
kan ikke udføres mekanisk, muligvis kemisk, men der er en enkelt eller to af
os, der mener at grundvandet er "rimelig" vigtigt.

mvh
Kim

Fra : Michael Weber

Dato : 14-07-07 12:26

> [...]
af
> os, der mener at grundvandet er "rimelig" vigtigt.

Plus...ikke mindst....det giver motion.
I nogen kommuner sender man jo ligefrem arbejdsløse i motionscenter,
så de penge kunne spares.

Fra : Kim2000

Dato : 14-07-07 01:01

> [...]
> Samtidig kan man sige, at vi ikke svigter andre forsvarsopgaver ved at
> sætte hjemmeværnet ind," tilføjer Villy Søvndal.

Udover det ganske klart må være hver husejers eget ansvar at enten huse dem
eller gøre noget ved det, så er det vel for det første oplagt at der er
aktiveringsprojekt i det, for det andet er det ganske utroligt med de
politikere og det gælder både højre og venstre side af folketingssalen.

Hvornår er det at de får en holdning til tingene?

Det er ikke når der kommer en forspørgelsesdebat eller når en forening
stiller spørgsmål. Det er når pressen skriver om det, så har de pludselig
alle mulige og umulige løsninger på problemet.

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 14-07-07 19:04

> [...]

> citat slut
>
> Her har hjemmeværnet en enestående mulighed for for første gang i mange år

Ja, her må Villy Søvndal vist siges at være faldet for tåbegrænsen. At
tro at man kan bekæmpe dræbersneglene med Hjemmeværnet, som om den
danske 'natur' var ens private have.

Der findes kun én måde at bekæmpe dræbersneglene på, og det er at finde
en fjende til dem. Finde en art der vil æde dem, og dermed holde
antallet nede. At fjerne dem fra den danske natur er halsløs gerning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 14-07-07 19:10

On Sat, 14 Jul 2007 20:04:25 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Der findes kun én måde at bekæmpe dræbersneglene på, og det er at finde
>en fjende til dem. Finde en art der vil æde dem

der er

hængebugsvin pindsvin og moskusænder,

men så må man jo gøre op hvad man anser for at være den største plage

Fra : Per Rønne

Dato : 14-07-07 19:47

@ <1@invalid.net> wrote:

> der er
>
> hængebugsvin pindsvin og moskusænder,
>
> men så må man jo gøre op hvad man anser for at være den største plage

Hængebugsvin som kæledyr:

http://www.123hjemmeside.dk/fam-lorentzen/204948

Pindsvin - hvem har dog noget imod dem?

Og berberiand, Cairina moschata, findes den som vild fugl her i landet ?

Ja, jeg tænker nok mest på situationen uden for haverne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 16-07-07 07:49

> Peter K. Nielsen <glemdet@no.domain> wrote:

Øl, det slår dem ihjel.

Grav et glas ned til randen. Fyld det med øl. Jo, stærkere jo bedre. Dynamit
(Nykøbing Falster) er god. Tag de døde snegle op hver morgen. Så er den i
vinkel.

Jeg ekskalerer i at dyrke jordbær. De almindelig snegle samles op af ungerne
mod betaling, så de kan blive sat ud oppe i støjvolden. Dræbersnegle og
skovsnegle, hvis sidstnævnte forvilder sig ind på grunden, går døden i møde
på grund af udsvævelse.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Per Rønne

Dato : 16-07-07 08:21

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Øl, det slår dem ihjel.
>
> Grav et glas ned til randen. Fyld det med øl. Jo, stærkere jo bedre. Dynamit
> (Nykøbing Falster) er god.

Ah, så brug da hellere porter eller Rød Tuborg - det er da en skam at
bruge det /gode/ øl til noget sådant ...

> [...]
> skovsnegle, hvis sidstnævnte forvilder sig ind på grunden, går døden i møde

Et par biologer fra Odense Universitet har fundet en metode, der virker.
Lav et metalhegn omkring det 'sneglefri' område, et uigennemtrængeligt
hegn som øverst bukker over udad med en vinkel på 45°. Sneglene kan
bevæge sig opad, men når de når vinklen falder de ned ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 16-07-07 18:51

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse news:469b14f4$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>>

> Øl, det slår dem ihjel.

Det er det, jeg altid har sagt.
Det meste af det der sælges under navn af øl her i landet, er det rene gift.
Vi skal have gennemført Reinheitsgeboot

Så må folk klare sneglene på anden vis

MVH
Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-07-07 22:26

In news:469bb1f5$2$25414$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> typed:

> Vi skal have gennemført Reinheitsgeboot

Stort set alt øl i DK, der ikke er discount-øl, brygges i dag efter
tyskernes Reinheitsgeboot. Selv De Forenede har set lyset.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Egon Stich

Dato : 17-07-07 11:14

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse newsqdneUmqo3yfwbbnZ2dnUVZ8seinZ2d@giganews.com...
> [...]
>
> Stort set alt øl i DK, der ikke er discount-øl, brygges i dag efter
> tyskernes Reinheitsgeboot. Selv De Forenede har set lyset.

Man er bekendt med denne glædelige udvikling

Dog kan det fremkalde en anelse mistro, når man ser, eller rettere ikke ser, reelle oplysninger på etiketterne--

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 17-07-07 14:29

On Mon, 16 Jul 2007 23:25:49 +0200, "Jens Bruun"
> [...]

>Stort set alt øl i DK, der ikke er discount-øl, brygges i dag efter
>tyskernes Reinheitsgeboot. Selv De Forenede har set lyset.

hvad er det du forstår ved discountøl?

vand
malt
gær
humle
er hvad en øl skal laves af, ikke andet

hverken råfrugt kemikalier kulsyre eller raffineret sukker skal
brokkes i det gode øl

Fra : Vidal

Dato : 14-07-07 20:03

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> citat slut
>
> Her har hjemmeværnet en enestående mulighed for for første gang i mange år

Han siger også, at dette er en opgave, hvor
også de ældre medlemmer af værnet kan følge
med.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard