Hvem er afsenderen? (2000)
Fra : Donati

Dato : 08-07-01 20:38

Hej, jeg har en bekendt der får sms'er hvor der står:
"sendt fra: 2000" som afsender, er der nogen her i gruppen der ved
hvem/hvad det er?
(det er spam sms'er, i stil med "du er grim" og i den dur)
Jeg gætter på at de er afsendt fra en eller anden internet side, som
tilbyder gratis sms, så måske kan man være så heldig at nogen her lige
kender nummeret (2000).
Jeg har ringet til Sonofon, men de kunne ikke sige hvor det kom fra,
ej heller hvordan jeg kunne finde ud af det, og de kunne ikke blokere
for indkomne sms fra netop det nummer, det var enten at blokere for
alle indkomne, eller ingen, fik jeg at vide.

--
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-07-01 23:51

"Donati" <donati@scooter-racing.dk> wrote in message
> Hej, jeg har en bekendt der får sms'er hvor der står:
> "sendt fra: 2000" som afsender, er der nogen her i gruppen der ved
> hvem/hvad det er?

Og der står INTET i beskeden ud over selve teksten? Der plejer gerne at stå
lidt email-værk først, eller noget "sendt fra..." sidst.

> (det er spam sms'er, i stil med "du er grim" og i den dur)

Ved du hvad spam er? "Du er grim" er ikke spam, det er nærmere chikane.

> [...]
> for indkomne sms fra netop det nummer, det var enten at blokere for
> alle indkomne, eller ingen, fik jeg at vide.

Hvilket er ekstremt dårlig service, IMHO. Jeg tror ikke der er nogen danske
udbydere der kan yde bedre service på det punkt, ret mig hvis jeg tager
fejl!

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Donati

Dato : 09-07-01 08:31

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev:

> Og der står INTET i beskeden ud over selve teksten? Der plejer gerne at
stå
> lidt email-værk først, eller noget "sendt fra..." sidst.

Intet..

> Ved du hvad spam er? "Du er grim" er ikke spam, det er nærmere chikane.

Spam = chikane i mine øjne

--
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-07-01 20:11

> Spam = chikane i mine øjne

Spam er træls, chikane er træls, spam er chikane er det samme?
Jeg synes brocolli er træls, skal vi også kalde det spam? :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 09-07-01 01:31

"Donati" <donati@scooter-racing.dk> wrote:

> Hej, jeg har en bekendt der får sms'er hvor der står:
> "sendt fra: 2000" som afsender, er der nogen her i gruppen der ved
> hvem/hvad det er?

Det er www.coolsms.dk

Dem jeg kender til er:
www.besked.dk   9906
www.coolsms.dk   2000
www.telebesked.dk   21012
og
www.12send.dk som jeg ikke lige har kodet ind, men det er vist noget med
121212, men man kan sætte et vilkårligt afsendernummer når man sender
fra siden!

Fra : Donati

Dato : 09-07-01 08:29

"Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> skrev:

> [...]
> www.12send.dk som jeg ikke lige har kodet ind, men det er vist noget med
> 121212, men man kan sætte et vilkårligt afsendernummer når man sender

Takker.

--
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk