Tusinde tak til efterlønnerne!
Fra : Peter B. P.

Dato : 12-07-07 21:10

.... var det ikke for dem kunen vi afskaffe både mellem og topskat!

http://www.skattetryk.dk/2007/07/09/efterl%c3%b8nnerne-%c3%a6der-din-ska
t/

Gik var 1/3 af efterlønnerne på fuldtidsjob i dag, kunne disse to
skatter afskaffes komplet.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Aage Andersen

Dato : 13-07-07 07:34

"Peter B. P."
> ... var det ikke for dem kunen vi afskaffe både mellem og topskat!

Jeg ser hellere bundskatten af skaffet.

Aage

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-07-07 10:12

Aage Andersen <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

> "Peter B. P."
>
> Jeg ser hellere bundskatten af skaffet.
>
> Aage

Bundkskatten er kun på 5,5% - at afskaffe den vil ikke gøre det store
for de lavtlønnede, når vder er kommuneskat på 22%, Sundheds"bidrag" på
8% og arbejdsmarkedsbidrag også på 8%. Og så moms på 25%...

Fra : Cindy

Dato : 13-07-07 09:47

"Peter B. P." skrev i en meddelelse

> [...]
> t/
>
> Gik var 1/3 af efterlønnerne på fuldtidsjob i dag, kunne disse to

Så er det mærkeligt at det nu må være i mindst 35 år, at danskerne har haft
VERDENS HØJESTE skatteprocent. Tænk lige over det.

Cindy

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-07-07 10:12

Cindy <Engkabbeleje@Wiese.dk> wrote:

> [...]
>

> Så er det mærkeligt at det nu må være i mindst 35 år, at danskerne har haft
> VERDENS HØJESTE skatteprocent. Tænk lige over det.

Hvilket vi heller ikke her.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-07-07 13:01

Peter B. P. <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote:

> ... var det ikke for dem kunen vi afskaffe både mellem og topskat!

Var det ikke for efterlønnen havde vi stadig "sidst ind først ud" og
mange unge, når de skulle ha' deres første job, havde været arbejdsløs i
en periode.

Det (at der var et ungdomsarbejdsløshedsproblem i 70erne) var faktisk en
af grundene til at man indførte efterlønnen, så man kunne sparke de
gamle røvhuller ud. Det gik under navnet "arbejdsmarkedspolitik".

Så vil du afskaffe efterlønnen, kommer du til at acceptere en anden form
for økonomisk sikkerhed for folk over 50 år, som f.eks i Norge. Hvis du
stadig har Dyne-Larsens husomdelte bog liggende, kan du der læse om
hvordan Larsens (eller Brunsborg som han osse hedder) norske direktør
ikke kunne komme a' med en medarbejder fordi man ikke bare sådan må fyre
folk over 50 der. De har ikke efterløn i Norge.

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-07-07 13:23

> [...]
> ikke kunne komme a' med en medarbejder fordi man ikke bare sådan må fyre
> folk over 50 der. De har ikke efterløn i Norge.

I så fald kan vi jo ligesågodt nedsætte pensionsalderen til 60 år...

Men jeg har en bedre ide - afskaf indkomstskatten for folk over de 50.
Så skal du se folk komme i arbejde, ikek mindst fordi de bliver
billigere for arbejdsgiverne at have den gående.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-07-07 14:17

Peter B. P. <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote:

<snip>

> Men jeg har en bedre ide - afskaf indkomstskatten for folk over de 50.
> Så skal du se folk komme i arbejde, ikek mindst fordi de bliver
> billigere for arbejdsgiverne at have den gående.

Du kan prøve at læse i Politiken idag (1. sektion, side 12) om et
ligende forslag: Kvinder bør betale mindre i skat - mænd bør betale
mere, om kønsbaseret skat og hvad det indebærer. Forslaget er stillet ud
fra samme tankegang som dit, men det har osse andre konsekvenser.

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-07-07 20:34

> [...]
> mere, om kønsbaseret skat og hvad det indebærer. Forslaget er stillet ud
> fra samme tankegang som dit, men det har osse andre konsekvenser.

Ja - sikkert at forældre vælger at aborterer drengebørn når kønnet er
bestemt.