husk at se dr2 i morgen om global opvarmni~
Fra : JK

Dato : 11-07-07 21:21

Endelig lidt pluralisme for pengene

19:55 Den store løgn om global opvarmning

Engelsk videnskabsprogram fra 2007.
Den dramatiske historie om, hvordan en klimateori blev til en religion
og en politisk ideologi. Var det i virkeligheden Margaret Thatchers
kamp mod den britiske fagbevægelse, der grundlagde forbindelsen mellem
den menneskeskabte kuldioxid-udledning og temperaturstigninger? Flere
af klodens fremmeste klimaforskere er uenige. Mange af dem mener, at
klodens vejr er afhængig af noget helt andet, nemlig
solpletaktiviteten. Tilhængerne af solpletteorien fornægter ikke, at
menneskelig aktivitet indvirker på klodens klima, men de mener, at det
er af mindre betydning end de store naturkræfter, der styrer klodens
vejr. Hvis man over en 300-årig periode sammenligner klodens
temperaturstigninger med kuldioxid i atmosfæren, ser der ikke ud til
at være noget sammenfald. Hvis man laver den samme øvelse over
solpletaktivitet og kuldioxid, er der et klart sammenfald. Det store
spørgsmål er, om der i den ene eller anden teori også er en
sammenhæng!

Fra : Kert Rats

Dato : 12-07-07 10:11

"JK" <sa@gmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> solpletaktivitet og kuldioxid, er der et klart sammenfald. Det store
> spørgsmål er, om der i den ene eller anden teori også er en

Jeg optager den på VHS. Glæder mig meget til at se udsendelsen.

Venligst

Kert Rats

Fra : Bo Warming

Dato : 12-07-07 17:11

> [...]
> solpletaktivitet og kuldioxid, er der et klart sammenfald. Det store
> spørgsmål er, om der i den ene eller anden teori også er en

Hvad skal der mon til for at statsstøtte til vindmøller afblæses?

Fra : Poul E Hansen

Dato : 12-07-07 19:43

On 12 Jul., 18:10, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:

> Hvad skal der mon til for at statsstøtte til vindmøller afblæses?

Meget kraftig blæst!

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-07 20:17

On Wed, 11 Jul 2007 22:20:45 +0200, JK <sa@gmail.dk> wrote:

>Endelig lidt pluralisme for pengene
>
>19:55 Den store løgn om global opvarmning

Et virkeligt interessant program....