R og S igen ramt af pladderhumanisme
Fra : Jesper

Dato : 09-07-07 14:48

Socialordfører for De Radikale, Elsebeth Gerner Nielsen, er 'forfærdet'
over at 9 ud af 10 familier der står til at miste den enes kontanthjælp
pga 300 timers reglen har 'anden etnisk baggrund end dansk'. Også
Socialdemokraterne er med på pladderhumanismens vogn. Deres
arbejdsmarkedsordfører, Thomas Adelskov, mener kvinderne (som udgør 7 ud
af 10 der står til at miste kontanthjælpen på 300 t reglen) skal
tilbydes arbejde eller aktivering, inden de fratages kontanthjælpen.

Var det ikke en idé om muhamedanerne der er ramt af 300 t reglen tog
tørklædet/burkaen/niqaben af? Der er ingen der ønsker sig et arbejde i
dag som ikke kan få det. Selv de svage kontanthjælpsmodtagere får
arbejde. Og 150 t arbejde om året kan klares med at gå med aviser eller
reklamer én gang om ugen eller at plukke jordbær og anden frugt én måned
om året. Kan muhamedanerne ikke finde ud af det, så bør de jo nok
overveje om Danmark er det rigtige sted for dem at opholde sig.
--
Jesper

Fra : Kim2000

Dato : 09-07-07 19:44

> [...]
> om året. Kan muhamedanerne ikke finde ud af det, så bør de jo nok
> overveje om Danmark er det rigtige sted for dem at opholde sig.

Jeg kan ikke se de store betænkeligheder ved den regel. Claus Hjort har
præciseret at dem der er i gruppe 4 og 5 _ikke_ er omfattet af reglen. Dvs.
at dem der altså bliver ramt nu er _ikke_ psykisk syge, narkomaner eller
lignende. Dem der bliver ramt nu er præcis dem man ønskede at ramme, nemlig
burkakvinden, nasserøve og loddovne skiderikker. Det er flest indvandrer
overrasker ikke. Indvandrermænd holder deres koner hjemme og nu opdager de
sørme at der ikke er statsløn her i firmaet.

Og hvordan kan personer fra gruppe 1-3 ikke være i aktivering? Da jeg blev
arbejdsløs blev jeg _samme dag_ sat i aktivering. Er straks aktivering ikke
en lov? Ellers må det så sandelig se at blive det.

mvh
Kim