Var der ikke noget med de kloaker....
Fra : Kim2000

Dato : 08-07-07 23:29

Det er sådan set ikke fordi jeg synes det er en dårlig ide, selvom det
sikkert vil tage mig omkring et par timer at kæmpe mig over broen med 30
km/t og blikket stift rettet fremad (så ser jeg heller ikke alle andre
bilsters "hilsener"), men var der ikke noget med nogle dårligt vedligeholdte
kloaker, et skinnenet til togene, misvedligeholdte folkeskoler, en manglende
metro i Århus, trafikpanik i Ålborg, der var noget vigtigere?

Hvis jeg skal vælge mellem at stå i mit eget lort eller komme 2 timer
hurtigere til Sjælland, så er burde valget ikke være så svært, men når man
har 1 million i årsgage er den slags nok ikke noget man spekulerer over. Og
deres børn er jo gået ud af folkeskolen og så er det da ligemeget at der er
skimmelsvamp der, og togene, helt ærligt, folketingspolitikere kører ikke i
tog, så intet problem der heller og ingen politikere er mere end få timer i
provinsen, og når de sidder bag chaufføren, så ser der altså fredeligt
ud....

mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 45 er udkommet

Fra : Kim2000

Dato : 08-07-07 23:32

> [...]
> kører ikke i tog, så intet problem der heller og ingen politikere er mere
> end få timer i provinsen, og når de sidder bag chaufføren, så ser der

og lige et link så indlægget giver mening

http://ekstrabladet.dk/ritzau_new/article316823.ece

mvh
Kim

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 09-07-07 02:16

> [...]
> provinsen, og når de sidder bag chaufføren, så ser der altså fredeligt

Problemet er måske at det ikke virker særligt imponerende når en
pensioneret politiker slår ud med armen og stolt siger "Dén kloak er MIT
bidrag til eftertiden!".

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-07 07:55

> Hvis jeg skal vælge mellem at stå i mit eget lort eller komme 2 timer

Nogle jokker i en hundelort - men ingen står i egne fækalier

> [...]
> Og deres børn er jo gået ud af folkeskolen og så er det da ligemeget at
> der er skimmelsvamp der, og togene, helt ærligt,

Kondensvand på kolde vægge, fx ved hushjerne bag reol i mit hus da jeg
flyttede ind i 1977, kan give et sort strøg af skimmelsvamp og det gør ingen
skade.

Fra : preben nielsen

Dato : 09-07-07 18:50

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> kan give et sort strøg af skimmelsvamp og det gør ingen skade.

Skimmelsvamp gør ingen skade, siger Bo. Den lader vi lige stå...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Kim2000

Dato : 09-07-07 19:32

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Skimmelsvamp gør ingen skade, siger Bo. Den lader vi lige stå...

Så var det nok derfor jeg efter 2½ måneder på en skole i Esbjerg var nødt
til at sige mit job op, der var sort i flere klasselokaler, henvendelse til
fagforeningen og arbejdstilsynet blev af lederen betragtet som illoyalt (så
jeg havde såmænd næppe fået forlænget ansættelsen udover de seks måneder
alligevel).

mvh
Kim

Fra : Bo Warming

Dato : 10-07-07 02:50

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Skimmelsvamp gør ingen skade, siger Bo. Den lader vi lige stå...

Hussvamp gør træværk mørt og for mange årtier siden skete store skader hvis
det længe havde været overset og ikke blev understøttet

Skimmelsvamp ignoreredes indtil for 40 år siden og så skabtes mode for
allergi omkring sporer i luften af de oftest ufarlige svampe

Hvor entydig, ikke-psykosomatisk kan sygdom pga denne svamp være? Hvem ved
noget eksakt

At svampen i hundred år har haft dårligt ry og "lugtet af forfald" skyldes
at den optræder ved fugtighed, der også kan give råd altså akutte
bygningsskader - og folk er hysteriske med lugt.

Allergi på en skole gir alibi for pjæk og der er mange årsager til psykisk
smitte af påståede ulemper pga skimmelsvamp

Det lyder af infektion men har slet ikke infektionssygdommenes entydige
årsag-virkning præg.
Har jeg overhørt nogle detaljer? Hvem kender konkrete sygdomssymptomer der
rammer alle pga svampetypen.

Iøvrigt har svamp ikke meget med kloakering/oversvømmelse at gøre.
Tng må godt blive våde, når der siden sker effektiv tørring og sommerregn
afløses af tørt efterår

Alvorligt forfald pga indtrængende fugtighed er stort set altid fra utæthed
i husets klimaskjold eller fra et hyppigt brugt badeværelse uden gummihud og
anden beskyttelse imellem bærende træværk og badevand.

Jeg har netop haft Top Danmark til at se på mit hus og det har affødt
korrespondence der uddyber disse banaliteter

DETTE ER ET LANGT KLAGEBREV - men måske du ved at skimme finder de relevante
og væsentlige utraditionelle betragninger - som alle er videnskabeligt
korrekte.

Til Topdanmark husforsikrings øverste ledelse eller ankeinstans.

Hermed anmodes om VARSLET besigtigelse vedr svampeforsikrings-fortsættelse

Topdanmark foretog i 2005 en indledende og grundig taksator-besigtigelse af
mit hus og besluttede svampeforsikring med forbehold vedr umalede
vinduesrammer på to kviste og ufilset skorsten på tilbygning.

Næste taksatorbesøg førte til en vag "om et års tid" varsling af ny
besigtigelse og denne har ført til brev af 5 juli 2007, som jeg her vil
kommentere med henblik på en normal besigtigelse med normal og præcis
varsling.

Da man denne sommer foretog en uvarslet besigtigelse var alt i
håndværkerrod. Jeg har udlejet den øverste af mine ejerlejligheder til nogle
udenlandske håndværkere, der er i gang med gennemgribende sanering af
ejendommen og meget fremstod derfor misforståeligt, og hvis en dato kan
findes i sensommer eller tidligt efterår, vil jeg sørge for præstentable
forhold og en radionel og fair taksator-vurdering kan i såfald finde sted.
Hvilket jeg inderligt hermed beder om at man ser positivt på.

Jeg tillader mig at illustrere min utilfredshed med udsagn fremkommet vedr
denne sommers uheldige episode i det følgende.

Man lagde til grund for kritik af skiftertags-klimaskjoldet, at det er
dækket af "gummihud"

Faktum er, at i 1977 før jeg kom ind i billedet havde man *begforseglet* det
perfekte tag af ægte norsk skifer fra 1897 og denne perfektionering af et
ukritisabelt tag var på den tid "state of the art" og der forsynedes med
ventilationskanaler over og under og til højre og til venstre for alle
kviste, så det i dag hævdvundne argument imod ydre fugt-forseglinger er helt
uden vægt. Risiko for fugtskade på spær, lægter m.m. er så lille som vedr
ethvert ordentligt tag af denne gamle type - og når fugtskader er sket på
sådant træværk har det altid været pga mekanisk læsion af klimaskjold og
sådan er det let at forvisse sig om ikke er på tale her.

Det er korrekt, at besigtigelse problematiseres af blanke
airflex-isolationsmåtter med blank aluminiumsoverflade, som jeg har lagt fra
tagrende til tagrende overtaget.

Dette har været en nødvendighed fordi 1.sals lejere har klaget over
overophedning i solskin, idet næsten halvdelen af deres rum rammes vinkelret
af solens stråler fra syd.

Den reflekterende isolation har mirakuløst klaret dette kæmpeproblem og
samtidig mindsket energiproblem om vinteren, hvor en villa uden
hulrumsisolering ellers havde et kæmpeproblem.

Intet er efter bogen vedr den atypiske 1800-tals villa, og jeg beder
Topdanmark om at tage de flexible briller på i denne meget specielle sag.

Ønskes inspektion vedr at klimaskjold er ubrudt dvs svamperisiko er nul, så
skal jeg gerne sørge for afdækning efter aftale vedr ny og varslet
taksator-besigtigelse.

Jeg forstår fuldt ud, at Topdanmark er mystificeret ved nogle ydre
stillads-arrangementer af træ, der med kommunens godkendelse handler om
kunstværk og ytringsfrihed, idet tekster og glade farver bæres af de løst,
men sikkert påsatte lette trækonstruktioner.

Jeg er fysik-kemi gymnasielærer og søn af en bygningsingeniør og
kreativiteten er sket fuldt forsvarligt, idet de vandrette krydsfinerplader
hviler på træblokke der fordeler trykket jævnt på underliggende fladt tag.

Vedr kælder angives "fugtighedsskjolder" og lugt a la svamp, hvilket er hhv
forkert og subjektivt (der blev taget mange foto den dag, men ingen viser
fugtighedsskjolder og at kælderen virker lummer skyldes at 1.
stuelejligheden har altid haft sit badeværelse her 2. Københavns Energi har
netop indlagt fjernvarme og endnu ikke isoleret varmerørende mellem have og
kælderens centrale måleinstrumenter, så kælderen er især på denne sommertid
meget, meget varm og det kan ´sammenholdt med badefugtigheden forveksles med
farlig usund fugt. Kælderen havde netop været et stort professionelt
fotoværksted da jeg for 30 år siden købte huset, Alle vægge i kælderen er
derfor beklædt med fliser og gennemtrængning af fundament med vand er
aldrig sket og er utænkelig Arkitekt Torben Rasmussen, Thorsgade 59, 2200 N
har for nylig udført traditionel tilstandsrapport og kun fundet æstetiske
anmærkninger.

Jeg kan godt se, at jeg er til ekstra ulejlighed ved at søge normal
forsikringsdækning vedr et i talrige henseender yderst unormalt hus, som jeg
og mine kunstnervenner har gjort yderligere udvortes aparte, men når
igangværende håndværksarbejde er afsluttet, vil jeg mene, at et fordomsfrit
tjæk - hurtigt eller omstændeligt - vil kunne forvisse Jer om, at der ikke
er faremomenter ved at forsikre på normal vis. Jeg skal bemærke, at
forsikring, der ikke kun omfatter brand, er alt afgørende for at få lån i
huset - og min interesse i bevaring af svampeforsikringsdækning er ikke
skabt af utryghed vedr bygningsskader.

Jeg foreslår

1. at man tilbyder mig forsikring med forbehold vedr diverse
utraditionelle forhold her og med en meget stor selvrisiko.

2. at jeg betaler jeres udgifter til gentagne taksatorbesøg, som jo
ellers gør det urentabelt for Jer at have en kunde som mig.

Kundenummer 3138628034

Med venlig hilsen Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000