Fehmernbæltaftale frigør
Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-07 17:33

På:

<http://ing.dk/artikel/79858>

kan man se at Fehmernbæltaftalen frigør 4,2 milliarder til ekstra
trafikinvesteringer, idet de danske landanlæg nu kan køres ind i lånene
til Fehmernbælt.

Venstres trafikordfører Kristian Pihl Lorentzen, der er valgt i Viborg,
har allerede sine favoritter:

»Der er brug for en tredje Limfjordsforbindelse og en motorvej mellem
Holstebro og Herning. Det er måske ikke der, der er de højeste
trafiktal, men en motorvej er vigtig for at kunne skabe udvikling i
Vestjylland,« som han udtrykker det ...

Ja, men der er nu mere brug for pengene på Sjælland ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 07-07-07 18:55

> [...]
> Vestjylland,« som han udtrykker det ...
>
> Ja, men der er nu mere brug for pengene på Sjælland ...

Nu kan denne Kristian umuligt være alt for klog, det er naturligvis logisk
nok at han mener det er i Jylland der skal ske noget, men tager man en tur
på vejene ved Vejle så er man ikke i tvivl om det i hvert er langt
vigtigere.

At få færdiggjort den mildeste talt livsfarlige overgang mellem Falster og
Lolland motorvejen. Enhver der har kørt der vil medgive mig at det er et
mirakel ikke flere bliver slået ihjel.

Også er der altså den der Limfjordstunnel i Ålborg.

Men udfra Kristians tanke så må det måske være passende at lave en motorvej
mellem Attrup og Bonderup, der kører adskillige biler der hver eneste dag og
man kan godt forstille sig at biltallet vil blive fordobbelt, så vi måske
kommer op på trecifrede tal - per dag.

mvh
Kim