Diva opsætningshjælp.
Fra : Henning Andersen

Dato : 08-07-01 19:57

En gang imellem vil jeg gerne køre med 128000bps i stedet for
64000, det der irreterer mig er at jeg skal lukke forbindelsen ned,
ind i opsætningen og stille om på flere ting, kan man (på en let
forklarlig måde) ikke lave et eller andet så man er fri for at
skulle ind i opsætningen?

--
Henning Andersen
Nr. Munksgaard

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-07-01 21:03

Henning Andersen skrev:

> [...]
>ind i opsætningen og stille om på flere ting, kan man (på en let
>forklarlig måde) ikke lave et eller andet så man er fri for at

Jeg ved ikke hvordan, men jeg mener at huske, at man har snakket om at
lave det som 2 profiler i Divaen, og så lave en genvej på skrivebordet
til hver profil og ringe op med den, der passer til humøret.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Henning Andersen

Dato : 08-07-01 21:45

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
skrivebordet
> til hver profil og ringe op med den, der passer til humøret.

Daw Kaj, gad så vide hvodden man laver de der to profiler, måske et
dumt spørgsmål, men jeg aner ikke en brik om det.

--
Henning Andersen
Nr. Munksgaard

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-07-01 22:39

Henning Andersen skrev:

>Daw Kaj, gad så vide hvodden man laver de der to profiler, måske et
>dumt spørgsmål, men jeg aner ikke en brik om det.

Det gør jeg heller ikke. Jeg kører altid med en enkelt kanal, men mon
ikke Erik ved noget mere?

Fra : Erik G Christensen

Dato : 08-07-01 22:03

Henning Andersen wrote:

> En gang imellem vil jeg gerne køre med 128000bps i stedet for
> 64000, det der irreterer mig er at jeg skal lukke forbindelsen ned,
> ind i opsætningen og stille om på flere ting,

Du opretter to profiler i Diva's opsætning, ex. 0 til ppp og 1 til
mlp (hedder det det, nå med 128K).
I modemopsætning installerer du to (ens) drivere til Divaen = får #2.
Du laver to forskellige netværk via modem inst. ex ppp og mlp med
hver sin modem driver.
I initstreng -avanceret sættes ATZ0 til ppp og ATZ1 til mlp.

Du skal regne med ca 1 -2 "genstarter" når du kalder op, da Divaen
skal resettes for at skifte profil, men det virker.
Ultrakort beskrivelse, men spørg evt. igen.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Henning Andersen

Dato : 08-07-01 22:45

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hver sin modem driver.
> I initstreng -avanceret sættes ATZ0 til ppp og ATZ1 til mlp.

Tak for svaret, det lyder nemt når du fortæller det, men jeg skal
nok rende hovedet i en mur når jeg kommer ind i opsætningen, det
plejer jeg at gøre;o(

Vedr, driveren, skal jeg der have installations CDén frem af
skuffen og ligge den ind igen?
Jeg har forresten banke på så jeg stadig kan telefonere selv om
begge linier kører net, har det en betydning?

Henning (den håbeløse pc bruger)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-07-01 23:41

"Henning Andersen" <rammemc@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ind i opsætningen og stille om på flere ting, kan man (på en let
> forklarlig måde) ikke lave et eller andet så man er fri for at

http://home.worldonline.dk/~prk/diva/index.htm

mvh
Henning

Fra : Knud Berggreen

Dato : 09-07-01 21:25

In <9iaac1$268$1@sunsite.dk>, on 07/08/2001
at 08:57 PM, "Henning Andersen" <rammemc@city.dk> said:

> [...]
>opsætningen og stille om på flere ting, kan man (på en let forklarlig
>måde) ikke lave et eller andet så man er fri for at skulle ind i

Jeg har sete at du har fået nogle udemærkede svar, men jeg kom lige til at
tænke på, at man kan sætte Divaen op så den selv åbner for den anden port
når der har været en konstant trafik i et eller andet tidsrum på f.eks. 60
sekunder og så selv lukker ned igen efter en vis passiv tid.

Hvis det er den slags du efterlyser, skal jeg gerne prøvet at grave lidt i
min hukommelse.....

/Knud

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 09-07-01 22:16

> Hvis det er den slags du efterlyser, skal jeg gerne prøvet at grave lidt i
> min hukommelse.....

For at komme Knud i forkøbet, taler han her om BACP/BOD

Dvs. du skal vælge Multilink PPP med BACP i dataprotokol, og i det fane blad
der hedder BACP kan du indstille BOD (Bandwidth On Demand)

Men husk hvis du ikke bruger nogen "fastpris" abonnement (som Nettid),
koster det normalt opkaldstakst for hver gang en kanal åbnes.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Henning Andersen

Dato : 09-07-01 23:07

Tak til de mange der ville hjælpe, jeg brugte
http://home.worldonline.dk/~prk/diva/htm/com/htm og det var en
løsning jeg selv synes er egnet til mit behov, to genveje på
skrivebordet, et til 64000 og et til 128000, det kan selv jeg finde
ud af (og det siger dælme meget)...

--
Henning Andersen
Nr. Munksgaard

Fra : Henning Andersen

Dato : 09-07-01 23:09

http://home.worldonline.dk/~prk/diva/htm/com./htm
skulle linket være
--
Henning Andersen
Nr. Munksgaard

Fra : Henning Andersen

Dato : 09-07-01 23:12

Fra : Sørensen

Dato : 10-07-01 02:30

Jeg har købt et ekstra Eicon-Diva modem DET ER NEMT så er det ene sat op til
64 og det andet til 128.
De gives næsten bort nu da mange går over til ADSL
Så kan du bare sætte et på hver comport og lave to opkaldsprofiler.

mvh. Sørensen

Fra : Henning Andersen

Dato : 10-07-01 07:20

"Sørensen" <jeg.har.ingen@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt et ekstra Eicon-Diva modem DET ER NEMT så er det ene
sat op til
> 64 og det andet til 128.

Howdy Sørensen, min kone siger at jeg ikke kan bruge to Divaér da
jeg mener at de fylder for meget
Den opsætning linket jeg endelig fik lavet rigtigt henviser til, er
skisme også fin.

Henning