Røde Sols plads sådan ser den ud
Fra : P.C.

Dato : 04-07-07 14:12

http://img407.imageshack.us/img407/4011/sta60023hu4.jpg

Det er tid til at rydde op i dine forestillinger, -- se hvordan Røde
Sols Plads ser ud, pladsen Christiania fik lov til at forære til
christianshavnerne som rekreativt område ,og jo pladsen bliver netop
brugt sådan kig bare ;

http://img526.imageshack.us/img526/4750/sta60012qw0.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/9746/sta60015om6.jpg

http://img172.imageshack.us/img172/859/sta60020vs1.jpg

Ser der ud som du troede ?

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-07 14:57

P.C. <per.corell@privat.dk> wrote:

> [...]
> Sols Plads ser ud, pladsen Christiania fik lov til at forære til
> christianshavnerne som rekreativt område ,og jo pladsen bliver netop

Fuldstændig tom ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-07-07 15:02

"P.C." <per.corell@privat.dk> wrote in message
> Ser der ud som du troede ?

Godt det ikke er min have. Det ligner en sump.

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-07 15:19

On Wed, 4 Jul 2007 16:01:34 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"P.C." <per.corell@privat.dk> wrote in message
>
>Godt det ikke er min have. Det ligner en sump.

Det er da lige før at BW's have er pænere (altså før
brandattentatet)...

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-07 17:34

S.A.Thomsen <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:

> [...]

Ja, indbydende ser den ikke ud ...

> Det er da lige før at BW's have er pænere (altså før
> brandattentatet)...

Nå, vi kender den .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : P.C.

Dato : 04-07-07 19:03

On Jul 4, 6:33 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Ja, indbydende ser den ikke ud ...

> Nå, vi kender den .
> --
> Per Erik Rønnehttp://www.RQNNE.dk

Tjo, Røde sols plads er da sandelig værdsat og opfattes konkret af
christianshavnerne som det rekreative i christiania, ånd, sted
christianshavnerne har fortjent, blot historisk , i forbindelse med
christiania som sådan.

Der er da behov for netop rekreative områder for de lokale, især midt
i turist strømmen . --- sjovt nok ligger Røde Sols Plads perfekt
sådan, at de færreste turister overhovedet opdager oasen. Hvis du
kigger på et kort over christianshavn , opdager du nemlig, at
christianshavn f.eks. profiterede yderst begrænset fra åbningen af
Holmen, der er faktisk historisk set det mindste areal for rekreativ
adfærd -- jeg medregner her ikke stadsgartnerens Andedam drømme , der
jo konkret stereliserer det meste af hvad der gives under dække af
rekreative områder ; voldområderne med søerne omkring christianshavn
er så kedelige og ubrugelige bortset fra som overexponeret Andedam,
Andedamme så det batter ,intet der kan kaldes rekreativt og hvor er vi
så tilbage --- Røde Sols Plads.
Christianshavnerens gave fra christiania ,

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-07 19:33

P.C. <per.corell@privat.dk> wrote:

> Tjo, Røde sols plads er da sandelig værdsat

Jeg tænkte nu på BWs have - Røde Sols Plads har jeg aldrig før set.

Røde Sol - har det noget med Mao at gøre?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : P.C.

Dato : 04-07-07 20:01

On Jul 4, 8:32 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Jeg tænkte nu på BWs have - Røde Sols Plads har jeg aldrig før set.
>
> Røde Sol - har det noget med Mao at gøre?
> --
> Per Erik Rønnehttp://www.RQNNE.dk

`Den del af historien kender jeg ikke, blot at det jo var
christianshavnere , dengang arbejdere og fiskere almindelige
københavnere, der havde fået nok af at kigge i årevis, over hegnet ,
ind til et efterladt minitært område ; ret overfor noget af det sidste
virkelige slum . Det var disse der åbnede de første huller i
plankeværket , of det skete faktisk ved Røde Sols Plads ------ Eh
dette er altså annerkendt danmarks historie. Selve navnet må andre nok
forklare om.

Fra : P.C.

Dato : 04-07-07 20:01

http://img49.imageshack.us/img49/6273/sta60018rm1.jpg