Formand for folketingets trafikudvalg: Byg~
Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-07 12:19

Så er der kommet endnu et indslag i debatten om de store
trafikinvesteringer.

<http://ing.dk/artikel/79764>

Formanden for folketingets trafikudvalg, Venstremanden Flemming Damgaard
Larsen, forslår at man bygger en tunnel mellem Køge og Amager, med såvel
dobbeltsporet jernbane som en motorvej. Prisen vil vel ligge på en
80-100 milliarder.

Fordelen ved projektet skulle være at man kunne undgå udvidelsen af Køge
Bugt-motovejen til 8 spor, samt en ny dobbeltsporet jernbane langs Køge
Bugt-motorvejen, som skulle give voldsomme miljøproblemer ...

Forslaget vil skulle konkurrere mod nordsjællændernes ønske om en fast
forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, og ikke mindst jydernes
ønske om en fast forbindelse over Samsø.

Flemming Damgaard Larsen er selv valgt på Sjælland ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 04-07-07 17:52

Per Rønne skrev:

> Flemming Damgaard Larsen er selv valgt på Sjælland ...

Vi kræver den faste forbindelse til Færøerne nu.

Med de rette fradrag/skattemæssige afskrivningsmuligheder
samt lidt støtte fra EU, burde vi nok kunne få den hjem.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-07 19:12

-=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote:

> Vi kræver den faste forbindelse til Færøerne nu.
>
> Med de rette fradrag/skattemæssige afskrivningsmuligheder
> samt lidt støtte fra EU, burde vi nok kunne få den hjem.

Jeg er ikke sikker på om der ikke stadig er en eller anden lillebitte ø
deroppe, der ikke er forbundet til motorvejsnettet - gennem tunnel ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 05-07-07 22:01

Per Rønne skrev:
> -=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote:

> Jeg er ikke sikker på om der ikke stadig er en eller anden lillebitte ø
> deroppe, der ikke er forbundet til motorvejsnettet - gennem tunnel ...

Allerede nu, tales der om, at budgettet er skredet med de første
7 mia for Fehmern bælt forbindelsen....

Fra : Per Rønne

Dato : 06-07-07 05:40

-=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote:

> Allerede nu, tales der om, at budgettet er skredet med de første
> 7 mia for Fehmern bælt forbindelsen....

Måske - under alle omstændigheder bliver Fehmernbæltforbindelsen
økonomisk set en del af Sund & Bælt, så skatteyderne kommer ikke ind
over, men kun [og yderst rimeligt] dem der benytter Storebælts- og
Øresundsforbindelserne.

Og glæd dig så over at en beslutning om de 2-3 broer til Samsø under
alle omstændigheder først kan finde sted til efter færdiggørelsen af
Fehmernbæltforbindelsen, men at den efter trafikministerens vurdering
[han er i øvrigt selv jyde] kan være dobbelt så dyr som den sjællandske
forbindelse til Tyskland.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-07-07 09:49

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> økonomisk set en del af Sund & Bælt, så skatteyderne kommer ikke ind
> over, men kun [og yderst rimeligt] dem der benytter Storebælts- og

Yderst rimeligt? - er du syg i hovedet?

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 06-07-07 10:40

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Yderst rimeligt? - er du syg i hovedet?

Mener du da at Flemming Hansen og folketingets flertal bestående af V, K
og S er syge i hovedet?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-07-07 14:44

> Mener du da at Flemming Hansen og folketingets flertal bestående af V, K
> og S er syge i hovedet?

Det sagde du og ikke jeg

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 06-07-07 15:28

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det sagde du og ikke jeg

Jeg er personligt tilhænger af bygningen af Fehmernbæltforbindelsen,
lige som jeg er tilhænger af en havnetunnel i København, fra Nordre
Toldbod til Sjællandsbroen, og en kraftig udbygning af den københavnske
metro.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 06-07-07 17:48

Per Rønne skrev:

> [...]
> Fehmernbæltforbindelsen, men at den efter trafikministerens vurdering
> [han er i øvrigt selv jyde] kan være dobbelt så dyr som den sjællandske

Nu må du endelig ikke tro, at jeg er imod bedre infrastruktur.

Vores fine nordjyske motorveje, med plads til begejstring,
er en genial ting.

Men! Jeg kan altså ikke se nogen grund til at bruge penge på
flere broer, FØR at 99.9% af Danmarks husstande har fået
fibernet.

Hvis det havde været de 'unge' der havde bestemt, havde vi
måske ikke haft en storebæltsbro, men kunne for mange år
siden have haft fiber hos (næsten) alle husstande.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-07-07 19:11

> [...]

> måske ikke haft en storebæltsbro, men kunne for mange år
> siden have haft fiber hos (næsten) alle husstande.

Broen bliver jo betalt af brugerne, og jo flere skåninge og svenskere
der kører over den, jo bedre går økonomien.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk