Langballe: Chauføren er et brokhoved
Fra : Kim2000

Dato : 04-07-07 08:29

Hvorfor er han et brokhoved? Han kørte Jesper Langballe hjem i Taxa, da
Langballe ikke kunne betale regningen på stedet blev de enig om at der
skulle sendes en regning. Den har Jesper "jeg vil indføre rygeforbud for
alle andre end mig selv" Langballe 2 måneder efter ikke betalt. "- Altså,
manden er lidt af en kværulant, og han burde have sørget for, at kortlæseren
virkede i taxien. Så havde vi slet ikke haft de problemer"

Det sætter unægtelig mandens udtalelser i perspektiv. Hvis man er kværulant
fordi man ønsker betaling for ens arbejde. Gad vide hvor mange andre gange
Langballe har løjet?

mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-07 09:39

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> fordi man ønsker betaling for ens arbejde. Gad vide hvor mange andre gange

Link?

I øvrigt tyder det snarere på at Langballe er et rode hoved ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 04-07-07 09:48

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article315287.ece

> I øvrigt tyder det snarere på at Langballe er et rode hoved ...

Og det kunne han jo også bare indrømme.
mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-07 10:53

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article315287.ece

> Og det kunne han jo også bare indrømme.

Står artiklen til troende [og man bør jo altid holde fast ved, at selv
om en ting står i EB så kan den jo godt være sand], så viser Langballe
sig som en - nar.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-07-07 11:38

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Og det kunne han jo også bare indrømme.

Burde du så ikke skrive din adresse så han kan sende dig en undskyldning.
Det Langballe siger er:

"- Altså, manden er lidt af en kværulant, og han burde have sørget for, at
kortlæseren virkede i taxien. Så havde vi slet ikke haft de problemer"

Hvilket er rigtigt.
Taxamanden tager iøvrigt grove rykkergebyrer (150 kr for hver 2 uger) -

Det er næsten lige så groft som kommunen der påstod at have sendt mig en
regning på 150 kr for en eller anden fiktiv afgift, og derpå sendte mig en
rykker på 200 dask oveni. Mafiaen må blegne.

Mvh
Martin

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-07-07 12:38

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> "- Altså, manden er lidt af en kværulant, og han burde have sørget for, at
> kortlæseren virkede i taxien. Så havde vi slet ikke haft de problemer"
>
> Hvilket er rigtigt.

Langballe satte sig ind i en Taxa, uden først at sikre sig, at chaufføren
tog imod Diners, som var det eneste kort, Langballe havde på sig.

> Taxamanden tager iøvrigt grove rykkergebyrer (150 kr for hver 2 uger) -

Hvordan når du frem til, at det er "grovt"? Mig bekendt er det lovligt.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-07-07 13:31

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Hvordan når du frem til, at det er "grovt"? Mig bekendt er det
> lovligt.

Rykkergebyret skal afspejle de faktisk omkostninger, og er for private
(såvidt jeg husker) maks 100,- pr gang, det er kun offenlige instanser der
må (lovligt) bruge mafia metoder.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jakob

Dato : 04-07-07 12:10

On Wed, 4 Jul 2007 09:29:19 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>fordi man ønsker betaling for ens arbejde. Gad vide hvor mange andre gange

Det er godt nok blevet agurketid i lille Danmark.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-07-07 11:29

On Wed, 04 Jul 2007 12:10:16 +0100 Jakob <native@able.com> sent the
following smoke signals:

>Det er godt nok blevet agurketid i lille Danmark.

Jeg havde ikke engang bemærket at den var stoppet...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-07-07 21:43

Kim2000 skrev den 04-07-2007 09:29:
> [...]
> manden er lidt af en kværulant, og han burde have sørget for, at kortlæseren
> virkede i taxien. Så havde vi slet ikke haft de problemer"

I bund og grund kan man kun betale på 2 måder her i Danmark: Kontanter
og checks!
(det er vist nok også veksler, men det er vist mange år siden, at det
var gængs...men det er vist lovlig betalingsmåde endnu)

At taxa'er og butikker har dankort er en ren service....og ja, den
virker nogen gange ikke.
Vi taler trods alt teknologi og mekanik....og det kan sgu gå i stykker.

Og så skal man naturligvis betale på opfordring!

Derudover: for at få repareret en dims, så kræver det ligesom at man
har penge at gøre med....og pengene kommer fra kunderne! I dette
tilfælde Langballe.

Den eneste kværulant er endnu engang: Langballe
(som så ofte før!)

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Peter Bang

Dato : 06-07-07 22:48

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev:

>Den eneste kværulant er endnu engang: Langballe
>(som så ofte før!)

Han fandt det måske også himmelråbende, at han ikke måtte ryge i
vognen, når han nu betalte for turen .... nå nej ....

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-07 06:03

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> I bund og grund kan man kun betale på 2 måder her i Danmark: Kontanter
> og checks!

Jeg tror nu at jeg betaler med mit visa-dankort 90% af gangene ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk