|
| flere bøsser i fremtiden Fra : Kim Frederiksen |
Dato : 03-07-07 07:09 |
|
http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070703/INDLAND/70703004/1012
"Piger skal ikke automatisk sættes til at lege med perler, mens drengene
slås i puderummet. Social og ligestillingsminister Eva Kjer Hansen (V) vil
sikre, at børn ikke bliver låst fast i kønsroller allerede inden de forlader
børnehaven."
Ja, det er fandeme lige hvad vi har brug for. Flere feminine træk i
opdragelsen af drengebørn. Det står rigeligt slemt til i forvejen.
--
mvh.
Kim Frederiksen
Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med tobak!
Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)
| |
Per Rønne (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 03-07-07 08:04 |
| | |
Bekan (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Bekan |
Dato : 03-07-07 08:25 |
|
"Per Rønne" wrote:
> Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:
>
>> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070703/INDLAND/70703004/1012
>>
>> "Piger skal ikke automatisk sættes til at lege med perler, mens
>> drengene slås i puderummet. Social og ligestillingsminister Eva Kjer
>> Hansen (V) vil sikre, at børn ikke bliver låst fast i kønsroller
>> allerede inden de forlader børnehaven."
>>
>> Ja, det er fandeme lige hvad vi har brug for. Flere feminine træk i
>> opdragelsen af drengebørn. Det står rigeligt slemt til i forvejen.
>
> Du kunne med fordel studere følgende, korte artikel fra Nature:
>
> < http://www.stanford.edu/~lehmann/NVSavoLehmann.pdf>
>
>
Det er jo et 'intelligent designed' scenarie - både med affirmative action
fra barnsben af (og måske genetisk manupulering bl.a. vha DNA stumper i alm
børne vaccine).
| |
Per Rønne (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 03-07-07 08:56 |
|
Bekan <wishwelly2002@yahoo.dk> wrote:
> "Per Rønne" wrote:
> > Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:
> >
> >> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070703/INDLAND/70703004/1012
> >>
> >> "Piger skal ikke automatisk sættes til at lege med perler, mens
> >> drengene slås i puderummet. Social og ligestillingsminister Eva Kjer
> >> Hansen (V) vil sikre, at børn ikke bliver låst fast i kønsroller
> >> allerede inden de forlader børnehaven."
> >>
> >> Ja, det er fandeme lige hvad vi har brug for. Flere feminine træk i
> >> opdragelsen af drengebørn. Det står rigeligt slemt til i forvejen.
> >
> > Du kunne med fordel studere følgende, korte artikel fra Nature:
> >
> > < http://www.stanford.edu/~lehmann/NVSavoLehmann.pdf>
> >
> Det er jo et 'intelligent designed' scenarie - både med affirmative action
> fra barnsben af (og måske genetisk manupulering bl.a. vha DNA stumper i alm
> børne vaccine).
Hvor læser du det henne? Modellen taler om alleler af gener, opstået på
ganske naturlig måde, og formodentligt før vore forfædre var blevet til
Homo sapiens.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Bekan (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Bekan |
Dato : 03-07-07 09:56 |
|
"Per Rønne" wrote:
> Bekan <wishwelly2002@yahoo.dk> wrote:
>
>> "Per Rønne" wrote:
>>> Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:
>>>
>>>> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070703/INDLAND/70703004/1012
>>>>
>>>> "Piger skal ikke automatisk sættes til at lege med perler, mens
>>>> drengene slås i puderummet. Social og ligestillingsminister Eva
>>>> Kjer Hansen (V) vil sikre, at børn ikke bliver låst fast i
>>>> kønsroller allerede inden de forlader børnehaven."
>>>>
>>>> Ja, det er fandeme lige hvad vi har brug for. Flere feminine træk i
>>>> opdragelsen af drengebørn. Det står rigeligt slemt til i forvejen.
>>>
>>> Du kunne med fordel studere følgende, korte artikel fra Nature:
>>>
>>> < http://www.stanford.edu/~lehmann/NVSavoLehmann.pdf>
>>>
>> Det er jo et 'intelligent designed' scenarie - både med affirmative
>> action fra barnsben af (og måske genetisk manupulering bl.a. vha DNA
>> stumper i alm børne vaccine).
>
> Hvor læser du det henne? Modellen taler om alleler af gener, opstået
> på ganske naturlig måde, og formodentligt før vore forfædre var
> blevet til Homo sapiens.
>
>
Det står ikke direkte at læse i den artikel.
| |
Per Rønne (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 03-07-07 10:18 |
|
Bekan <wishwelly2002@yahoo.dk> wrote:
> "Per Rønne" wrote:
> > Bekan <wishwelly2002@yahoo.dk> wrote:
> >
> >> "Per Rønne" wrote:
> >>> Du kunne med fordel studere følgende, korte artikel fra Nature:
> >>>
> >>> < http://www.stanford.edu/~lehmann/NVSavoLehmann.pdf>
> >>>
> >> Det er jo et 'intelligent designed' scenarie - både med affirmative
> >> action fra barnsben af (og måske genetisk manupulering bl.a. vha DNA
> >> stumper i alm børne vaccine).
> >
> > Hvor læser du det henne? Modellen taler om alleler af gener, opstået
> > på ganske naturlig måde, og formodentligt før vore forfædre var
> > blevet til Homo sapiens.
> >
> Det står ikke direkte at læse i den artikel.
Næh, men det er det det drejer sig om. Hvorfor skulle der lige inden for
kort tid siden have fundet en mutation sted, så mindst et gen fik en
allel der kodede for [også] homoseksuel adfærd, og især når samme adfærd
kan iagttages hos vores to nærmeste, nulevende slægninge: chimpanse og
bonobo ?
Statistisk-genetiske undersøgelser synes at pege på at der er 'noget' på
mindst to kromosomer, hvoraf det ene er x-kromosomet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Peter B. P. (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter B. P. |
Dato : 03-07-07 10:58 |
| | |
Per Rønne (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 03-07-07 11:16 |
|
Peter B. P. <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote:
> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > Du kunne med fordel studere følgende, korte artikel fra Nature:
> >
> > < http://www.stanford.edu/~lehmann/NVSavoLehmann.pdf>
>
> Resume udbedes.
Vil du påstå at du ikke kan læse engelsk? Du har trods alt en matematisk
studentereksamen, og burde således godt kunne læse en enkelt 3-spaltet
side fra Nature, som du kan downloade fra en af forfatternes hjemmeside.
Men meget kort fortalt drejer det sig om en model, som viser at opstår
der gennem mutation en allel af et gen, og koder denne allel for [også]
homoseksuel adfærd, så vil der ske to ting:
1. Allellen vil hurtigt brede sig til hele arten.
2. Arten vil som sådan blive biseksuel.
Ovennævnte betyder naturligvis ikke at egenskaberne er jævnt fordelt hos
alle individer i arten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Peter B. P. (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter B. P. |
Dato : 03-07-07 11:29 |
|
Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> Peter B. P. <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > > Du kunne med fordel studere følgende, korte artikel fra Nature:
> > >
> > > < http://www.stanford.edu/~lehmann/NVSavoLehmann.pdf>
> >
> > Resume udbedes.
>
> Vil du påstå at du ikke kan læse engelsk?
Nej, jeg vil påstå at jeg ikke gider dørne ud på nettet for at læse
igennem en tilfældig tekst før jeg har fået at vide hvad den handler om.
> Du har trods alt en matematisk
> studentereksamen, og burde således godt kunne læse en enkelt 3-spaltet
> side fra Nature, som du kan downloade fra en af forfatternes hjemmeside.
>
> Men meget kort fortalt drejer det sig om en model, som viser at opstår
> der gennem mutation en allel af et gen, og koder denne allel for [også]
> homoseksuel adfærd, så vil der ske to ting:
>
> 1. Allellen vil hurtigt brede sig til hele arten.
> 2. Arten vil som sådan blive biseksuel.
>
> Ovennævnte betyder naturligvis ikke at egenskaberne er jævnt fordelt hos
> alle individer i arten.
Tak. Lever venligst sådan et resume når du poster links for fremtiden.
--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"We don't dial 911 - we dial .357".
| |
Jens Bruun (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 03-07-07 08:34 |
|
"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:4689e81a$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
> Ja, det er fandeme lige hvad vi har brug for. Flere feminine træk i
> opdragelsen af drengebørn. Det står rigeligt slemt til i forvejen.
Jepper. Snart vil alle typer pædagoger, lærere, læger, offentlige
sagsbehandlere, psykologer, præster og mange andre faggrupper være ene
kvinder. Vi kan forudsé, at de kommende generationer vil blive forsøgt kvalt
i omsorg. Mit gæt er, at ungerne reagerer modsat, så vi får nogle
generationer med ekstra utilpassede unger, inden det (forhåbentligt) igen
normaliserer sig.
Umiddelbart er det svært at dokumentere, at feminiseret opdragelse af
drengebørn skulle medføre øget risiko for, at drengebørnene vokser op som
bøsser. Når det så er sagt, så kan man jo undre sig lidt over den voldsomme
overrepræsentation af bøsser i baletverdenen, hvor børnene jo starter
uddannelsen mange år før puberterten.
Bøsserne er selv vildt uenige i, om de helst vil være bøsser af genetiske
eller af andre grunde.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Kim Frederiksen (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Kim Frederiksen |
Dato : 03-07-07 08:53 |
|
Jens Bruun wrote:
>
> Umiddelbart er det svært at dokumentere, at feminiseret opdragelse af
> drengebørn skulle medføre øget risiko for, at drengebørnene vokser op
> som bøsser.
Du har ret. Det var måske også lidt "groft" formuleret, men jeg er ganske
frustreret over at det er lykkedes at få mange menensker, inkl. folk i
regeringen, til at mene at mænd ikke længere må være mænd. Se bare på de
frygtelige metrosexuelle "mænd" med deres hudcremer og makeup. Det er sgu da
fesent.
--
mvh.
Kim Frederiksen
Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)
| |
Jens Bruun (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 03-07-07 09:18 |
|
"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:468a0047$0$90269$14726298@news.sunsite.dk
> Du har ret. Det var måske også lidt "groft" formuleret, men jeg er
> ganske frustreret over at det er lykkedes at få mange menensker,
> inkl. folk i regeringen, til at mene at mænd ikke længere må være
> mænd. Se bare på de frygtelige metrosexuelle "mænd" med deres
> hudcremer og makeup. Det er sgu da fesent.
Se på det positive: Desto flere svanse og metroseksuelle mænd, desto flere
kvinder til os andre. Kvinder ved jo inderst inde godt, hvad rigtig kvalitet
er, så vi andre nyder godt af tidens tendens.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Kurt H. Nedergaard (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Kurt H. Nedergaard |
Dato : 03-07-07 09:57 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:QKqdnXUHC8rJmxfbRVnyhgA@giganews.com...
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> news:468a0047$0$90269$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Du har ret. Det var måske også lidt "groft" formuleret, men jeg er
>> ganske frustreret over at det er lykkedes at få mange menensker,
>> inkl. folk i regeringen, til at mene at mænd ikke længere må være
>> mænd. Se bare på de frygtelige metrosexuelle "mænd" med deres
>> hudcremer og makeup. Det er sgu da fesent.
>
> Se på det positive: Desto flere svanse og metroseksuelle mænd, desto flere
> kvinder til os andre. Kvinder ved jo inderst inde godt, hvad rigtig
> kvalitet er, så vi andre nyder godt af tidens tendens.
>
> --
Det er ærgerligt jeg ikke er 30 mere....
Kurt
| |
Jens Bruun (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 03-07-07 10:21 |
|
"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:468a0f70$0$47018$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> Det er ærgerligt jeg ikke er 30 mere....
Hvorfor? Stopper livet da ved de 30 eller tror du, kvinderne ikke er
interesseret i mænd, der er ældre end 30?
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Per Rønne (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 03-07-07 11:16 |
|
Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> "Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:468a0f70$0$47018$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>
> > Det er ærgerligt jeg ikke er 30 mere....
>
> Hvorfor? Stopper livet da ved de 30 eller tror du, kvinderne ikke er
> interesseret i mænd, der er ældre end 30?
Jeg er da sikker på at 80-årige kvinder 'tænder' på den 80-årige
eks-kardinal Joseph Ratzinger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Martin Larsen (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 03-07-07 11:13 |
|
"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
news:468a0047$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Jens Bruun wrote:
>>
>> Umiddelbart er det svært at dokumentere, at feminiseret opdragelse af
>> drengebørn skulle medføre øget risiko for, at drengebørnene vokser op
>> som bøsser.
>
> Du har ret. Det var måske også lidt "groft" formuleret, men jeg er ganske
> frustreret over at det er lykkedes at få mange menensker, inkl. folk i
> regeringen, til at mene at mænd ikke længere må være mænd. Se bare på de
> frygtelige metrosexuelle "mænd" med deres hudcremer og makeup. Det er sgu
> da fesent.
Om de bliver bøsser eller feminiserede er næsten det samme. Og du kan aldrig
være grov nok når denne perverse udløber af "kvindefrigørelsen" skal
påpeges.
Der er igen tale om en naturstridig "iscenesættelse" af samfundet foretaget
af nogle kuvøseopdragede venstreintellektuelle med diffus kønskarakter, som
har fået al for megen magt og privilegier.
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 03-07-07 09:59 |
|
Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> Umiddelbart er det svært at dokumentere, at feminiseret opdragelse af
> drengebørn skulle medføre øget risiko for, at drengebørnene vokser op som
> bøsser.
Det er der ikke den fjerneste 'risiko' for. Derimod er der en voldsom
risiko for at den stadig mere feminiserede opdragelse i stigende grad
udgrænser drengene, så de ikke får en ordentlig uddannelse.
I dag udvikler gymnasieskolerne sig i stigende grad til højere
pigeskoler [datalogi er dog stadig et fag, hvor op mod 100% af eleverne
er drenge], og også på universiteterne ses at pigerne dominerer totalt -
blot [endnu ikke] på lærersiden.
De eneste universitetsfag hvor drengene stadig er i flertal er inden for
den matematisk-fysiske faggruppe. Men også her gør feministerne front:
fornylig kunne en kvindelig sociolog om datalogistudiet med 98% drenge
blandt studenterne, berette om et koldt fag uden sammenhæng; ikke et
eneste kram blandt studenterne kunne hun jo observere. Så for hende
måtte faget naturligvis 'menneskeliggøres', dets stærke matematiske
orientering ændres så det kunne tiltrække flere piger.
> Når det så er sagt, så kan man jo undre sig lidt over den voldsomme
> overrepræsentation af bøsser i baletverdenen, hvor børnene jo starter
> uddannelsen mange år før puberterten.
Du kunne slet ikke forestille dig, at det er fordi de pågældende drenge
er /født/ som bøsser, og at mange bøssers psykologi er af en sådan art,
at de fra starten er rettet mod en karrière inden for balletten - så de
som 7-årige selv ønsker at blive balletbørn?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Peter Ole Kvint (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter Ole Kvint |
Dato : 04-07-07 15:40 |
|
Jens Bruun skrev:
> Umiddelbart er det svært at dokumentere, at feminiseret opdragelse af
> drengebørn skulle medføre øget risiko for, at drengebørnene vokser op som
> bøsser. Når det så er sagt, så kan man jo undre sig lidt over den voldsomme
> overrepræsentation af bøsser i baletverdenen, hvor børnene jo starter
> uddannelsen mange år før puberterten.
Bøsser er glade for opmærksomhed fordi de ofte ikke har faste partnere.
De er altså stadigt søgene.
| |
Henrik Svendsen (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Svendsen |
Dato : 03-07-07 12:20 |
|
On Tue, 3 Jul 2007 08:09:26 +0200, Kim Frederiksen skrev:
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070703/INDLAND/70703004/1012
>
> "Piger skal ikke automatisk sættes til at lege med perler, mens drengene
> slås i puderummet. Social og ligestillingsminister Eva Kjer Hansen (V) vil
> sikre, at børn ikke bliver låst fast i kønsroller allerede inden de forlader
> børnehaven."
Hun er syg. Hvis man bliver låst fast i en pigekønsrolle af at
lege med perler, hvorfor så i alverden sætte drenge til at
lege med perler?
> Ja, det er fandeme lige hvad vi har brug for. Flere feminine træk i
> opdragelsen af drengebørn. Det står rigeligt slemt til i forvejen.
Det værste er dog statens idelige indblanding i ting, staten
bare skal blande sig udenom. Borgerlige vælgere er til grin.
De kunne lige så godt have stemt på et socialistisk parti.
--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush
| |
Wilstrup (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Wilstrup |
Dato : 03-07-07 15:17 |
|
"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen
news:jjfqgakq7q0b$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...
Borgerlige vælgere er til grin.
Det er der jo intet nyt i!
> De kunne lige så godt have stemt på et socialistisk parti.
De klogeste af dem gør det også!
| |
N_B_DK (03-07-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 03-07-07 15:24 |
|
"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
news:468a5a82$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> De klogeste af dem gør det også!
LOL
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Ukendt (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-07-07 15:45 |
|
On Tue, 3 Jul 2007 16:17:28 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:
> Borgerlige vælgere er til grin.
>
>Det er der jo intet nyt i!
>
>> De kunne lige så godt have stemt på et socialistisk parti.
>
>De klogeste af dem gør det også!
LOL din klovn....
Så ville de jo ikke være "borgerlige vælgere"...
| |
Arne H. Wilstrup (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Arne H. Wilstrup |
Dato : 03-07-07 15:53 |
|
"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i meddelelsen
news:e5ok83psjnivnorh13vdeni6sabg43sjh6@4ax.com...
> On Tue, 3 Jul 2007 16:17:28 +0200, "Wilstrup"
> <nix@invalid.com> wrote:
>
>> Borgerlige vælgere er til grin.
>>
>>Det er der jo intet nyt i!
>>
>>> De kunne lige så godt have stemt på et socialistisk parti.
>>
>>De klogeste af dem gør det også!
>
> LOL din klovn....
>
> Så ville de jo ikke være "borgerlige vælgere"...
Jo, det er borgerlige vælgere, der imidlertid har fået øjnene op
for at socialismen er den eneste vej frem - derfor stemmer de
klogeste af dem også socialistisk - at de så dermed ikke er
borgerlige vælgere længere, er en helt anden sag - men det er de
borgerlige vælgere der netop stemmer på socialisterne, nogle som
en protest mod deres eget baglands måde at behandle dem på,
akkurat som nogle socialistisk sindede mennesker en gang imellem
forfalder til at stemme på Venstre eller de konservastive.
| |
Bekan (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Bekan |
Dato : 03-07-07 16:07 |
|
Arne H. Wilstrup wrote:
> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i meddelelsen
> news:e5ok83psjnivnorh13vdeni6sabg43sjh6@4ax.com...
>> On Tue, 3 Jul 2007 16:17:28 +0200, "Wilstrup"
>> <nix@invalid.com> wrote:
>>
>>> Borgerlige vælgere er til grin.
>>>
>>> Det er der jo intet nyt i!
>>>
>>>> De kunne lige så godt have stemt på et socialistisk parti.
>>>
>>> De klogeste af dem gør det også!
>>
>> LOL din klovn....
>>
>> Så ville de jo ikke være "borgerlige vælgere"...
>
>
> Jo, det er borgerlige vælgere, der imidlertid har fået øjnene op
> for at socialismen er den eneste vej frem - [...]
....frem hvorhen?
| |
N_B_DK (03-07-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 03-07-07 16:22 |
|
"Bekan" <wishwelly2002@yahoo.dk> wrote in message
news:468a661c$1$90275$14726298@news.sunsite.dk
> ...frem hvorhen?
Mod afgrunden.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Wilstrup (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Wilstrup |
Dato : 03-07-07 17:58 |
|
"Bekan" <wishwelly2002@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
news:468a661c$1$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Jo, det er borgerlige vælgere, der imidlertid har fået
> >> øjnene op
>> for at socialismen er den eneste vej frem - [...]
>
> ...frem hvorhen?
naturligvis frem mod et bedre samfund, tumbe.
| |
Ukendt (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-07-07 18:03 |
|
On Tue, 3 Jul 2007 18:58:00 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:
>> >> Jo, det er borgerlige vælgere, der imidlertid har fået
>> >> øjnene op
>>> for at socialismen er den eneste vej frem - [...]
>>
>> ...frem hvorhen?
>
>naturligvis frem mod et bedre samfund, tumbe.
Socialisme er alle steder endt i katastrofe....
| |
Wilstrup (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Wilstrup |
Dato : 03-07-07 18:17 |
|
"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i
meddelelsen news:c70l83pbgtjb46kealvcsiif1q40krnff8@4ax.com...
> On Tue, 3 Jul 2007 18:58:00 +0200, "Wilstrup"
> <nix@invalid.com> wrote:
>
>>> >> Jo, det er borgerlige vælgere, der imidlertid har fået
>>> >> øjnene op
>>>> for at socialismen er den eneste vej frem - [...]
>>>
>>> ...frem hvorhen?
>>
>>naturligvis frem mod et bedre samfund, tumbe.
>
> Socialisme er alle steder endt i katastrofe....
næ, det har været en succes, men det er klart med den massive
propaganda og intervention mod socialistiske lande, har det
knebet gevaldigt både at gøre samfundene bedre og så samtidig
måttet kæmpe mod de kapitalistiske forbrydersamfund.
Og synes du virkelig at de kapitalistiske lande har været en
succes? Det skal man vist have en lup for at se.
Mord, voldtægt, krig, fattigdom, fornedrelse m.v. for den
svageste del af befolkningen til fordel for de rige -jovist -
det eneste man kan sige faktuelt om de kapitaltiske samfund er
at de har sejret ad H. til - og at de stadig eksisterer som
ondskabens imperier.
| |
Martin Larsen (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 03-07-07 19:25 |
|
"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen
news:468a8497$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i meddelelsen
> news:c70l83pbgtjb46kealvcsiif1q40krnff8@4ax.com...
>>
>> Socialisme er alle steder endt i katastrofe....
>
> næ, det har været en succes, men det er klart med den massive propaganda
> og intervention mod socialistiske lande, har det knebet gevaldigt både at
> gøre samfundene bedre og så samtidig måttet kæmpe mod de kapitalistiske
> forbrydersamfund.
> Og synes du virkelig at de kapitalistiske lande har været en succes?
Hvis vi ser bort fra alle muhammedanere og røde djævle, går det da meget
godt.
Mvh
Martin
| |
Ukendt (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-07-07 19:48 |
|
On Tue, 3 Jul 2007 19:17:01 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:
>>>naturligvis frem mod et bedre samfund, tumbe.
>>
>> Socialisme er alle steder endt i katastrofe....
>
>næ, det har været en succes, men det er klart med den massive
>propaganda og intervention mod socialistiske lande, har det
>knebet gevaldigt både at gøre samfundene bedre og så samtidig
>måttet kæmpe mod de kapitalistiske forbrydersamfund.
LOL... Kan du huske hvad fandens oldemor døde af...???
>Og synes du virkelig at de kapitalistiske lande har været en
>succes? Det skal man vist have en lup for at se.
Hvis de to bliver stillet over for hinanden, så vinder kapitalismen
HVER gang....
>Mord, voldtægt, krig, fattigdom, fornedrelse m.v. for den
>svageste del af befolkningen til fordel for de rige -jovist -
Det er der da ikke mindre af i et socialistisk samfund, snarere
tværtimod (da alle skal have det lige DÅRLIGT)....
>det eneste man kan sige faktuelt om de kapitaltiske samfund er
>at de har sejret ad H. til -
De er rigtigt nok langtfra perfekte, men de er det mindste at to
onder...
>og at de stadig eksisterer som
>ondskabens imperier.
Whatever....
| |
Peter B. P. (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter B. P. |
Dato : 04-07-07 10:28 |
|
Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i
> meddelelsen news:c70l83pbgtjb46kealvcsiif1q40krnff8@4ax.com...
> > On Tue, 3 Jul 2007 18:58:00 +0200, "Wilstrup"
> > <nix@invalid.com> wrote:
> >
> >>> >> Jo, det er borgerlige vælgere, der imidlertid har fået
> >>> >> øjnene op
> >>>> for at socialismen er den eneste vej frem - [...]
> >>>
> >>> ...frem hvorhen?
> >>
> >>naturligvis frem mod et bedre samfund, tumbe.
> >
> > Socialisme er alle steder endt i katastrofe....
>
> næ, det har været en succes, men det er klart med den massive
> propaganda og intervention mod socialistiske lande, har det
> knebet gevaldigt både at gøre samfundene bedre og så samtidig
> måttet kæmpe mod de kapitalistiske forbrydersamfund.
> Og synes du virkelig at de kapitalistiske lande har været en
> succes? Det skal man vist have en lup for at se.
>
> Mord, voldtægt, krig, fattigdom, fornedrelse m.v. for den
> svageste del af befolkningen til fordel for de rige -jovist -
> det eneste man kan sige faktuelt om de kapitaltiske samfund er
> at de har sejret ad H. til - og at de stadig eksisterer som
> ondskabens imperier.
Man får indtrykket at den gode Wilstrup lever på en anden planet end
Jorden.
--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"We don't dial 911 - we dial .357".
| |
Per Rønne (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 03-07-07 18:35 |
|
S.A.Thomsen <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:
> On Tue, 3 Jul 2007 18:58:00 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:
>
> >> >> Jo, det er borgerlige vælgere, der imidlertid har fået
> >> >> øjnene op
> >>> for at socialismen er den eneste vej frem - [...]
> >>
> >> ...frem hvorhen?
> >
> >naturligvis frem mod et bedre samfund, tumbe.
>
> Socialisme er alle steder endt i katastrofe....
Morten Lange lagde nu aldrig skjult på, at han mente at Danmark var
verdens mest socialistiske land - hvilket han var yderst tilfreds med.
Til orientering: Svampeprofessor. Formand for SFs folketingsgruppe, og i
mange år manden der stod for SFs politik om a-kraft. Rektor for
Københavns Universitet, hvor han dog til alles overraskelse ikke blev
genvalgt; studenter og yngre lærere brød sig ikke om noget så
højreekstremt som en SFer, og valgte i stedet DKPeren Peter Skinhøj
[medicinsk professor der i øvrigt udmærkede sig ved aldrig at have
siddet i et styrende organ før].
Han blev derefter formand for Energirådet, hvor han fortsatte sit
arbejde for at få indført den rene kernekraft i Danmark.
Født 1919, død 2003, far til Jakob Lange der er kendt for at stå for den
koordinerede tilmelding. Et opslag i SDE afslører at han også var søn af
Jakob Lange .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Martin Larsen (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 03-07-07 19:29 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1i0ovyh.1xjh0lm1yuocudN%per@RQNNE.invalid...
> S.A.Thomsen <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:
>
>> On Tue, 3 Jul 2007 18:58:00 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:
>>
>> >> >> Jo, det er borgerlige vælgere, der imidlertid har fået
>> >> >> øjnene op
>> >>> for at socialismen er den eneste vej frem - [...]
>> >>
>> >> ...frem hvorhen?
>> >
>> >naturligvis frem mod et bedre samfund, tumbe.
>>
>> Socialisme er alle steder endt i katastrofe....
>
> Morten Lange lagde nu aldrig skjult på, at han mente at Danmark var
> verdens mest socialistiske land - hvilket han var yderst tilfreds med.
Svampeprofessoren var mere egotripper end socialist. Lidt af en prototype
for de moderne venstresnoede spidsborger-akademikere.
Mvh
Martin
| |
Ukendt (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-07-07 19:49 |
|
On Tue, 3 Jul 2007 19:34:34 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:
>> >> >> Jo, det er borgerlige vælgere, der imidlertid har fået
>> >> >> øjnene op
>> >>> for at socialismen er den eneste vej frem - [...]
>> >>
>> >> ...frem hvorhen?
>> >
>> >naturligvis frem mod et bedre samfund, tumbe.
>>
>> Socialisme er alle steder endt i katastrofe....
>
>Morten Lange lagde nu aldrig skjult på, at han mente at Danmark var
>verdens mest socialistiske land
Det tvivler jeg på at Wilstrup er enig i....
| |
Per Rønne (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-07-07 07:19 |
|
S.A.Thomsen <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:
> On Tue, 3 Jul 2007 19:34:34 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
>
> >> >> >> Jo, det er borgerlige vælgere, der imidlertid har fået
> >> >> >> øjnene op
> >> >>> for at socialismen er den eneste vej frem - [...]
> >> >>
> >> >> ...frem hvorhen?
> >> >
> >> >naturligvis frem mod et bedre samfund, tumbe.
> >>
> >> Socialisme er alle steder endt i katastrofe....
> >
> >Morten Lange lagde nu aldrig skjult på, at han mente at Danmark var
> >verdens mest socialistiske land
>
> Det tvivler jeg på at Wilstrup er enig i....
Det er han vel nok enig i, altså at Morten Lange gav udtryk for den
opfattelse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Arne H. Wilstrup (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Arne H. Wilstrup |
Dato : 04-07-07 07:46 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1i0pvaj.1l39oxv1jzl253N%per@RQNNE.invalid...
> S.A.Thomsen <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:
>
>> On Tue, 3 Jul 2007 19:34:34 +0200, per@RQNNE.invalid (Per
>> Rønne)
>> wrote:
>>
>> >> >> >> Jo, det er borgerlige vælgere, der imidlertid har
>> >> >> >> fået
>> >> >> >> øjnene op
>> >> >>> for at socialismen er den eneste vej frem - [...]
>> >> >>
>> >> >> ...frem hvorhen?
>> >> >
>> >> >naturligvis frem mod et bedre samfund, tumbe.
>> >>
>> >> Socialisme er alle steder endt i katastrofe....
>> >
>> >Morten Lange lagde nu aldrig skjult på, at han mente at
>> >Danmark var
>> >verdens mest socialistiske land
>>
>> Det tvivler jeg på at Wilstrup er enig i....
>
> Det er han vel nok enig i, altså at Morten Lange gav udtryk
> for den
> opfattelse ...
Jeg er enig i at der er nogen, der har den opfattelse - jeg har
aldrig selv set eller hørt ML ymte noget i den retning, men det
kan da godt være at han har, så hvorfor bestride noget, jeg ikke
ved noget om? At jeg så ikke er enig i indholdet af ovenstående
er klart - i hvert fald ikke i forhold til min definition af
socialisme - her vil nemlig kapitalisme ikke kunne forekomme,
nemlig at: "enhver er sin egen lykkes smed", "lad falde hvad
ikke kan stå", "den kloge narrer den mindre kloge" eller det
forhold at det er i orden at udbytte og udnytte andres
arbejdskraft og andre kapitalistiske slagord.
Du har ret i at jeg naturligvis ikke kan benægte at han har sagt
sådan, hvis det er tilfældet. Men jeg ser da gerne en
kildehenvisning.
| |
Per Rønne (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-07-07 08:14 |
|
Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
> Jeg er enig i at der er nogen, der har den opfattelse - jeg har
> aldrig selv set eller hørt ML ymte noget i den retning, men det
> kan da godt være at han har, så hvorfor bestride noget, jeg ikke
> ved noget om? ...
> Du har ret i at jeg naturligvis ikke kan benægte at han har sagt
> sådan, hvis det er tilfældet. Men jeg ser da gerne en
> kildehenvisning.
Da han fremkomte med udtalelsen, som var gengivet i pressen, så jeg ham
jævnligt. Men det må altså ligge tilbage i 70erne, hvor jeg var medlem
af først Socialistisk Folkeparti, senere Debatselskabet Socialisterne
[hvor larsenisterne overlevede på vej mod Socialdemokratiet].
Man kan muligvis finde en henvisning til det på Infomedia, hvis man har
abonnement på det. Og hvis avisernes gamle arkiver er lagt derind.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Arne H. Wilstrup (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Arne H. Wilstrup |
Dato : 04-07-07 08:21 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1i0pys8.1lx5vr613e4nmpN%per@RQNNE.invalid...
> Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
>
>> Jeg er enig i at der er nogen, der har den opfattelse - jeg
>> har
>> aldrig selv set eller hørt ML ymte noget i den retning, men
>> det
>> kan da godt være at han har, så hvorfor bestride noget, jeg
>> ikke
>> ved noget om? ...
>
>> Du har ret i at jeg naturligvis ikke kan benægte at han har
>> sagt
>> sådan, hvis det er tilfældet. Men jeg ser da gerne en
>> kildehenvisning.
>
> Da han fremkomte med udtalelsen, som var gengivet i pressen,
> så jeg ham
> jævnligt. Men det må altså ligge tilbage i 70erne, hvor jeg
> var medlem
> af først Socialistisk Folkeparti, senere Debatselskabet
> Socialisterne
> [hvor larsenisterne overlevede på vej mod Socialdemokratiet].
>
> Man kan muligvis finde en henvisning til det på Infomedia,
> hvis man har
> abonnement på det. Og hvis avisernes gamle arkiver er lagt
> derind.
Misforstå mig ikke - jeg betvivler ikke at han kan have sagt
det -jeg har blot ikke set et eneste sted at han har sagt som
hævdet.
I modsætning til Ritt Bjerregaard, der ofte tillægges denne
sætning "hvad ikke alle kan lære, skal ingen lære" - som hun
offentligt har benægtet at have udtalt og som ingen til dato
har kunnet finde frem, så kan vi jo ikke så godt spørge "geniet"
selv -så derfor ser jeg da gerne et citat´fra pressen. Og jeg
har ikke abonnement hos Infomedia, desværre.
| |
Per Rønne (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-07-07 09:39 |
|
Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
> Misforstå mig ikke - jeg betvivler ikke at han kan have sagt
> det -jeg har blot ikke set et eneste sted at han har sagt som
> hævdet.
Og når det ligger så langt tilbage, er det naturligvis vanskeligt at
finde det frem - jeg ser dog intet odiøst i sætningen, og han ville
heller ikke i dag kunne se noget odiøst i det.
> I modsætning til Ritt Bjerregaard, der ofte tillægges denne
> sætning "hvad ikke alle kan lære, skal ingen lære" - som hun
> offentligt har benægtet at have udtalt og som ingen til dato
> har kunnet finde frem,
Hvilket hverken beviser eller modbeviser det. Hun kan have sagt det i
tv-avisen, i en udgave som ikke blev arkiveret. Og så er det svært at
spore [men vi husker naturligvis alle scenen fra Matador hvor
overlæreren står på altanen, og fryser ihjel ].
Personligt kan jeg huske et lignende tilfælde i forbindelse med den
store PROSA-strejke under Schlüter, hvor Bertel Haarder for åben
fjernsynsskærm, i tv-avisen, sagde at han nok skulle sørge for at få
uddannet tilstrækkeligt mange edb-assistenter til, at man fik lønnen
bragt tilstrækkeligt langt ned.
Tilsyneladende en af de tv-aviser der blev slettet igen, for at spare
bånd. I dag benægter han nemlig at han har sagt det ...
> så kan vi jo ikke så godt spørge "geniet" selv -så derfor ser jeg da gerne
> et citat´fra pressen. Og jeg har ikke abonnement hos Infomedia, desværre.
Og vi ved ikke om Infomedia går tilbage til 70erne eller senest tiden
omkring 1980. Tingene kan dog naturligvis altid findes frem ved at sætte
sig i avisbiblioteket på Det kongelige Bibliotek, og bruge nogle måneder
på at se microfisches igennem ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Martin Larsen (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 04-07-07 12:29 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1i0pys8.1lx5vr613e4nmpN%per@RQNNE.invalid...
> Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
>
>> Jeg er enig i at der er nogen, der har den opfattelse - jeg har
>> aldrig selv set eller hørt ML ymte noget i den retning, men det
>> kan da godt være at han har, så hvorfor bestride noget, jeg ikke
>> ved noget om? ...
>
>> Du har ret i at jeg naturligvis ikke kan benægte at han har sagt
>> sådan, hvis det er tilfældet. Men jeg ser da gerne en
>> kildehenvisning.
>
> Da han fremkomte med udtalelsen, som var gengivet i pressen, så jeg ham
> jævnligt. Men det må altså ligge tilbage i 70erne, hvor jeg var medlem
> af først Socialistisk Folkeparti, senere Debatselskabet Socialisterne
> [hvor larsenisterne overlevede på vej mod Socialdemokratiet].
>
> Man kan muligvis finde en henvisning til det på Infomedia, hvis man har
> abonnement på det. Og hvis avisernes gamle arkiver er lagt derind.
Det er sgu da lige meget om storebæltsfærgebetvingeren har sagt lige præcis
det eller noget lignende.
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-07-07 12:54 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1i0pys8.1lx5vr613e4nmpN%per@RQNNE.invalid...
> > Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
> >
> >> Jeg er enig i at der er nogen, der har den opfattelse - jeg har
> >> aldrig selv set eller hørt ML ymte noget i den retning, men det
> >> kan da godt være at han har, så hvorfor bestride noget, jeg ikke
> >> ved noget om? ...
> >
> >> Du har ret i at jeg naturligvis ikke kan benægte at han har sagt
> >> sådan, hvis det er tilfældet. Men jeg ser da gerne en
> >> kildehenvisning.
> >
> > Da han fremkomte med udtalelsen, som var gengivet i pressen, så jeg ham
> > jævnligt. Men det må altså ligge tilbage i 70erne, hvor jeg var medlem
> > af først Socialistisk Folkeparti, senere Debatselskabet Socialisterne
> > [hvor larsenisterne overlevede på vej mod Socialdemokratiet].
> >
> > Man kan muligvis finde en henvisning til det på Infomedia, hvis man har
> > abonnement på det. Og hvis avisernes gamle arkiver er lagt derind.
>
> Det er sgu da lige meget om storebæltsfærgebetvingeren har sagt lige præcis
> det eller noget lignende.
Mon ikke du tager fejl af en gammel skolefrøken og en gammel
svampeprofessor ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Martin Larsen (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 04-07-07 17:54 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1i0qbja.wss9jxr0ajbnN%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1i0pys8.1lx5vr613e4nmpN%per@RQNNE.invalid...
>> > Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
>> >
>> >> Jeg er enig i at der er nogen, der har den opfattelse - jeg har
>> >> aldrig selv set eller hørt ML ymte noget i den retning, men det
>> >> kan da godt være at han har, så hvorfor bestride noget, jeg ikke
>> >> ved noget om? ...
>> >
>> >> Du har ret i at jeg naturligvis ikke kan benægte at han har sagt
>> >> sådan, hvis det er tilfældet. Men jeg ser da gerne en
>> >> kildehenvisning.
>> >
>> > Da han fremkomte med udtalelsen, som var gengivet i pressen, så jeg ham
>> > jævnligt. Men det må altså ligge tilbage i 70erne, hvor jeg var medlem
>> > af først Socialistisk Folkeparti, senere Debatselskabet Socialisterne
>> > [hvor larsenisterne overlevede på vej mod Socialdemokratiet].
>> >
>> > Man kan muligvis finde en henvisning til det på Infomedia, hvis man har
>> > abonnement på det. Og hvis avisernes gamle arkiver er lagt derind.
>>
>> Det er sgu da lige meget om storebæltsfærgebetvingeren har sagt lige
>> præcis
>> det eller noget lignende.
>
> Mon ikke du tager fejl af en gammel skolefrøken og en gammel
> svampeprofessor ?
Det er jo ikke altid nemt at ramme dine digressioner præcist, når du stort
set skriver det samme
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-07-07 19:12 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1i0qbja.wss9jxr0ajbnN%per@RQNNE.invalid...
> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >
> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> >> news:1i0pys8.1lx5vr613e4nmpN%per@RQNNE.invalid...
> >> > Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
> >> >
> >> >> Jeg er enig i at der er nogen, der har den opfattelse - jeg har
> >> >> aldrig selv set eller hørt ML ymte noget i den retning, men det
> >> >> kan da godt være at han har, så hvorfor bestride noget, jeg ikke
> >> >> ved noget om? ...
> >> >
> >> >> Du har ret i at jeg naturligvis ikke kan benægte at han har sagt
> >> >> sådan, hvis det er tilfældet. Men jeg ser da gerne en
> >> >> kildehenvisning.
> >> >
> >> > Da han fremkomte med udtalelsen, som var gengivet i pressen, så jeg ham
> >> > jævnligt. Men det må altså ligge tilbage i 70erne, hvor jeg var medlem
> >> > af først Socialistisk Folkeparti, senere Debatselskabet Socialisterne
> >> > [hvor larsenisterne overlevede på vej mod Socialdemokratiet].
> >> >
> >> > Man kan muligvis finde en henvisning til det på Infomedia, hvis man har
> >> > abonnement på det. Og hvis avisernes gamle arkiver er lagt derind.
> >>
> >> Det er sgu da lige meget om storebæltsfærgebetvingeren har sagt lige
> >> præcis
> >> det eller noget lignende.
> >
> > Mon ikke du tager fejl af en gammel skolefrøken og en gammel
> > svampeprofessor ?
>
> Det er jo ikke altid nemt at ramme dine digressioner præcist, når du stort
> set skriver det samme
I ovenstående tales kun om Morten Lange.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Ukendt (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-07-07 09:48 |
|
On Wed, 4 Jul 2007 08:19:20 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:
>> >Morten Lange lagde nu aldrig skjult på, at han mente at Danmark var
>> >verdens mest socialistiske land
>>
>> Det tvivler jeg på at Wilstrup er enig i....
>
>Det er han vel nok enig i, altså at Morten Lange gav udtryk for den
>opfattelse ...
Det var altså Lange's konklusion jeg mente...
| |
Per Rønne (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-07-07 10:53 |
|
S.A.Thomsen <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:
> On Wed, 4 Jul 2007 08:19:20 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
>
> >> >Morten Lange lagde nu aldrig skjult på, at han mente at Danmark var
> >> >verdens mest socialistiske land
> >>
> >> Det tvivler jeg på at Wilstrup er enig i....
> >
> >Det er han vel nok enig i, altså at Morten Lange gav udtryk for den
> >opfattelse ...
>
> Det var altså Lange's konklusion jeg mente...
Jeg ved godt at Arne Wilstrup nok her ville pege på et andet land, en
stat som ikke længere eksisterer, og som med eget alfabet kaldte sig:
CCCP.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Anders Peter Johnsen (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Anders Peter Johnsen |
Dato : 05-07-07 16:10 |
|
Wilstrup skrev:
>
> "Bekan" <wishwelly2002@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> news:468a661c$1$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> >> Jo, det er borgerlige vælgere, der imidlertid har fået >> øjnene op
>>> for at socialismen er den eneste vej frem - [...]
>>
>> ...frem hvorhen?
>
> naturligvis frem mod et bedre samfund, tumbe.
Det staves vist "tumpe", Hr. Overlærer?
--
Mvh
Anders Peter Johnsen
| |
Ukendt (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-07-07 18:00 |
|
On Tue, 3 Jul 2007 16:52:38 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:
>>> Borgerlige vælgere er til grin.
>>>
>>>Det er der jo intet nyt i!
>>>
>>>> De kunne lige så godt have stemt på et socialistisk parti.
>>>
>>>De klogeste af dem gør det også!
>>
>> LOL din klovn....
>>
>> Så ville de jo ikke være "borgerlige vælgere"...
>
>
>Jo, det er borgerlige vælgere, der imidlertid har fået øjnene op
>for at socialismen er den eneste vej frem - derfor stemmer de
>klogeste af dem også socialistisk - at de så dermed ikke er
>borgerlige vælgere længere, er en helt anden sag -
Altså sort er hvidt og hvidt er sort... ))
>men det er de
>borgerlige vælgere der netop stemmer på socialisterne, nogle som
>en protest mod deres eget baglands måde at behandle dem på,
>akkurat som nogle socialistisk sindede mennesker en gang imellem
>forfalder til at stemme på Venstre eller de konservastive.
Det må være de kloge af dem...
| |
Wilstrup (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Wilstrup |
Dato : 03-07-07 18:14 |
|
"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i
meddelelsen news:820l83douigno3f2b4nq083ijnd1negcq8@4ax.com...
> On Tue, 3 Jul 2007 16:52:38 +0200, "Arne H. Wilstrup"
> <nix@invalid.com> wrote:
>
>>>> Borgerlige vælgere er til grin.
>>>>
>>>>Det er der jo intet nyt i!
>>>>
>>>>> De kunne lige så godt have stemt på et socialistisk
>>>>> parti.
>>>>
>>>>De klogeste af dem gør det også!
>>>
>>> LOL din klovn....
>>>
>>> Så ville de jo ikke være "borgerlige vælgere"...
>>
>>
>>Jo, det er borgerlige vælgere, der imidlertid har fået
>>øjnene op
>>for at socialismen er den eneste vej frem - derfor stemmer
>>de
>>klogeste af dem også socialistisk - at de så dermed ikke er
>>borgerlige vælgere længere, er en helt anden sag -
>
> Altså sort er hvidt og hvidt er sort... ))
>
>>men det er de
>>borgerlige vælgere der netop stemmer på socialisterne, nogle
>>som
>>en protest mod deres eget baglands måde at behandle dem på,
>>akkurat som nogle socialistisk sindede mennesker en gang
>>imellem
>>forfalder til at stemme på Venstre eller de konservastive.
>
> Det må være de kloge af dem...
javist - for så er glæden så meget desto større når de trækker
tæppet væk under Fjoghet til næste valg.
| |
Ukendt (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-07-07 19:51 |
|
On Tue, 3 Jul 2007 19:14:18 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:
>>>akkurat som nogle socialistisk sindede mennesker en gang imellem
>>>forfalder til at stemme på Venstre eller de konservastive.
>>
>> Det må være de kloge af dem...
>
>javist - for så er glæden så meget desto større når de trækker
>tæppet væk under Fjoghet til næste valg.
Fortsæt du bare med dine våde drømme....
| |
Kim2000 (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Kim2000 |
Dato : 03-07-07 16:11 |
|
"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:4689e81a$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070703/INDLAND/70703004/1012
>
> "Piger skal ikke automatisk sættes til at lege med perler, mens drengene
> slås i puderummet. Social og ligestillingsminister Eva Kjer Hansen (V) vil
> sikre, at børn ikke bliver låst fast i kønsroller allerede inden de
> forlader børnehaven."
>
> Ja, det er fandeme lige hvad vi har brug for. Flere feminine træk i
> opdragelsen af drengebørn. Det står rigeligt slemt til i forvejen.
>
Det er tydeligvis skrevet af en person der ikke har arbejdet eller sat sine
ben i området i meget lang tid. Jeg har endnu aldrig set nogle børn der ikke
selv valgte deres legetøj og hvem de vil lege sammen med. Vi har tøsede
drenge og drengede tøser. Det er da mange år siden at pigerne _skulle_ lege
med dukker og drenge med brandbiler. Ungerne leger med det de vil, og
pigerne ender altså med at vælge dukker sammen med 1-2 drenge og drengene
slås i puderummet sammen med 1-2 piger.
At vi så havde en kvindelige (selvfølgelig) underviser på seminariet, der
ikke mente vi var vores undervisningsopgave voksen fordi vi lavede et typisk
drengeemne om race og biler i en praktikperiode havde vi kun et skuldertræk
tilovers for.
mvh
Kim
| |
Per Rønne (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 03-07-07 16:34 |
|
Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:
> Det er tydeligvis skrevet af en person der ikke har arbejdet eller sat sine
> ben i området i meget lang tid. Jeg har endnu aldrig set nogle børn der ikke
> selv valgte deres legetøj og hvem de vil lege sammen med. Vi har tøsede
> drenge og drengede tøser. Det er da mange år siden at pigerne _skulle_ lege
> med dukker og drenge med brandbiler. Ungerne leger med det de vil, og
> pigerne ender altså med at vælge dukker sammen med 1-2 drenge og drengene
> slås i puderummet sammen med 1-2 piger.
>
> At vi så havde en kvindelige (selvfølgelig) underviser på seminariet, der
> ikke mente vi var vores undervisningsopgave voksen fordi vi lavede et typisk
> drengeemne om race og biler i en praktikperiode havde vi kun et skuldertræk
> tilovers for.
For nogle år siden gik en skolepsykolog offentligt ud med hvad han havde
oplevet i sin egen familie.
Til en familiekomsammen havde han stolt fortalt hvordan han nedbrød
kønsrollerne hos sine to børn: drengen fik dukker og pigen biler.
Hvorefter pigen brød sammen af grin, og fortalte at de to børn
umiddelbart bagefter byttede gaverne .
Og her kommer man til at tænke på børnehaverne i 70erne og 80erne, hvor
man ikke ville have krigslegetøj, og hvor drengene derfor hurtigt fandt
ud af at bruge en lille gren som 'pistol' - mon ikke at det er en følge
heraf man ser, når drenge i unvervistetsalderen leger røvere og
indianere i skovene, med pump-guns og andet legetøj? Nogle drengelege
der skal leves ud, nu hvor de kvindelige pædagoger ikke længere kan
stoppe dem ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Anders Peter Johnsen (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Anders Peter Johnsen |
Dato : 04-07-07 00:22 |
|
Per Rønne skrev:
> mon ikke at det er en følge
> heraf man ser, når drenge i unvervistetsalderen leger røvere og
> indianere i skovene, med pump-guns og andet legetøj?
Det hedder vist retteligt enten "røvere og soldater" eller "cowboys og
indianere", medmindre vi da ligefrem er nået ud i een eller anden
givetvis meget interessant, moderne hybrid-variant af disse klassiske
krigslege?
--
Mvh
Anders Peter Johnsen
| |
Per Rønne (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-07-07 07:19 |
|
Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:
> Per Rønne skrev:
> > mon ikke at det er en følge
> > heraf man ser, når drenge i unvervistetsalderen leger røvere og
> > indianere i skovene, med pump-guns og andet legetøj?
>
> Det hedder vist retteligt enten "røvere og soldater" eller "cowboys og
> indianere", medmindre vi da ligefrem er nået ud i een eller anden
> givetvis meget interessant, moderne hybrid-variant af disse klassiske
> krigslege?
Jeg bruger udtrykket 'røvere og indianer' som en samlebetegnelse for
gamle drengelege som 'røvere og soldater' og 'cowboys og indianere' samt
de nye krigslege som jeg i slutningen af min studietid aldersmæssigt var
nået helt op på 1. dels universitetsniveau. Dungeons and Dragons, som
spil en aften om ugen i instituttets kantine, og som leg i skovene, med
udklædte universitetsdrenge som riddere med plasticsværd, der udkæmper
drabelige kampe ... vi andre havde overstået sådan adfærd inden
konfirmationsalderen, men vi fik jo heller ikke som små forbud mod
drenge-krigslege, eller påbud om at lege pigelege ...
Jeg så en gang i avisen at en sådan leg hos en gruppe studenter på et
amerikansk universitet havde udartet totalt. Drengene havde fået fat i
skarptslebne sværd, og pludselig kunne de ikke skelne leg fra
virkelighed. Mindst en døde af sårene ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Anders Peter Johnsen (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Anders Peter Johnsen |
Dato : 03-07-07 23:44 |
|
Kim Frederiksen skrev:
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070703/INDLAND/70703004/1012
>
> "Piger skal ikke automatisk sættes til at lege med perler, mens drengene
> slås i puderummet. Social og ligestillingsminister Eva Kjer Hansen (V) vil
> sikre, at børn ikke bliver låst fast i kønsroller allerede inden de forlader
> børnehaven."
>
> Ja, det er fandeme lige hvad vi har brug for. Flere feminine træk i
> opdragelsen af drengebørn. Det står rigeligt slemt til i forvejen.
Hvad dén slags angår, blev jeg temmelig chokeret over at se følgende "60
minutes"-indslag, hvori nogle amerikanske forældre ud fra, hvad jeg
personligt er tilbøjelig at opfatte som skingrende vanvittigt
overdreven, misforstået "politisk korrekthed" ligefrem godvilligt
opdrager (eller måske snarere problematiserende set /indoktrinerer/?)
deres ene tvillingebarn helt ultrakarrikeret fimse-feminint-bøsset i
påstået "anerkendelse af dets 'medfødte' seksualitet":
Første del:
http://youtube.com/watch?v=z6zPh97qYd4&mode=related&search=
Anden del:
http://youtube.com/watch?v=0_bfVvo3dd8
Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor den ene lille dreng - om så end han
da skulle udvise tegn på MULIGVIS at kunne blive homoseksuel som voksen,
engang når at han altså når puberteten - åbenbart ligefrem aktivt
opdrages som /en pige/??? Det virker da totalt skævt og ligger jo bizart
nok egentlig bare i direkte forlængelse af overdrevent /reaktionære/,
konservative kønsrollemønstre gående på en muligvis egentlig totalt
fejlagtig "automat-kobling" mellem mandlig homoseksualitet og en
temmelig søgt-indbildt "kvinderolle"?
Umiddelbart virker det jo næsten som om forældrene netop i eet eller
andet latent fødselspsykosetrip faktisk tror at de har fået en lille
pige, og det er da således nærmest lige til at blive panisk
kastraktionsangst på den stakkels lille "bøsseknejts" vegne, at han
tilsyneladende ikke "bare" kan være en latent homoseksuel /dreng/ og
anerkendes som sådan, men at han allerede i dèn alder lulles ind i en
ret faretruende fornægtelse af sit blotte kødelige køn på grund af at
man så hurtigt og voldsomt foregriber en IMO temmelig /sekundær/ latent
seksuel orientering, han måtte kunne få eller udvikle senere i livet?
Skal han virkelig systematisk berøves al maskulinitet, bare fordi
forældrene TROR at han MULIGVIS er homoseksuelt anlagt og derfor
uhyggeligvis selvforstærkende fastholder ham i dèn opfattelse gennem
deres "pigeopdragelse" af ham?
Jeg har desuden virkelig svært ved at følge hvordan forældrene kan
udsætte et tvillingepar(!) for så ekstremt polariseret opdragelse: Hvis
jeg for eksemplets skyld selv fik en søn, som muligvis skulle kunne være
homoseksuel, så ville det da NETOP være vigtigt at lære ham at forholde
sig konkret og konstruktivt til dèt basale faktum, at han jo trods alt
er født med en tissemand mellem benene og således i det mindste fik en
bare nogenlunde AFBALANCERET opdragelse, således at han HVERKEN
nødvendigvis med vold og magt skulle forsøges tævet, endsige tvungen til
seksuel selvfornægtelse ELLER på den anden side ud fra en for mig at se
mindst lige så uhyggeligt forskruet "velmenthed" ligefrem skulle
opdrages i troen på at han "i virkeligheden burde have været en pige",
hvilket jeg klart må erklære at opfatte som det sørgeligste,
selvforstillede "genderqueer"-nonsens, jeg nogensinde har lagt øre til
fra et barn...
(Heri ligger selvfølgelig den for mig at se absolut største og mest
åbenlyse absurditet i hele debatten om homoseksualitet i relation til
kønsoller, nemlig at det vel eet eller andet sted - som modreaktion på
al den tunge, tragedie-patos, emnet ellers populærkulturelt behandles
med - rent ud sagt er til at skrige af grin over, når visse
homoseksuelle mænd, som vel altså ret beset logisk BURDE tænde på netop
/maskulinitet/ om noget, tværtimod har travlt med at dyrke og opelske
/feminine/ egenskaber hos sig selv og hinanden, og lesbiske kvinder, som
ligeledes udelukkende burde tænde på det /feminine/ hos andre kvinder, i
visse tilfælde omvendt render rundt og spiller overdrevent
"butch"-maskuline: I disse tilfælde må man vel have lov at spørge til,
hvorfor disse ellers nok så /erklærede homoseksuelle/ egentlig har så
alarmerende travlt med at illudere netop denne ellers strengt
logisk-definitorisk anskuet fuldstændigt "uinteressante og intetsigende
heteroseksuelle modkønsrolle" over for hinanden?
De burde da tværtimod NETOP gå endog MEGET højt op i "den lille
forskel"? Eller i hvert fald kæmpe for IKKE indirekte at skulle ligge
under for de selvsamme klassisk-konservative par-kønsrolleopfattelser,
som de tværtimod synes at underkaste sig aldeles misforstået og endda
dertil at spille bevidst på?
Er de mon med andre ord i virkeligheden "skabsheteroer" på eet eller
andet plan, eller hvad foregår der? )
--
Mvh
Anders Peter Johnsen
| |
Per Rønne (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-07-07 08:08 |
|
Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:
> Hvad dén slags angår, blev jeg temmelig chokeret over at se følgende "60
> minutes"-indslag, hvori nogle amerikanske forældre ud fra, hvad jeg
> personligt er tilbøjelig at opfatte som skingrende vanvittigt
> overdreven, misforstået "politisk korrekthed" ligefrem godvilligt
> opdrager (eller måske snarere problematiserende set /indoktrinerer/?)
> deres ene tvillingebarn helt ultrakarrikeret fimse-feminint-bøsset i
> påstået "anerkendelse af dets 'medfødte' seksualitet":
>
> Første del:
> http://youtube.com/watch?v=z6zPh97qYd4&mode=related&search=
>
> Anden del:
> http://youtube.com/watch?v=0_bfVvo3dd8
>
> Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor den ene lille dreng - om så end han
> da skulle udvise tegn på MULIGVIS at kunne blive homoseksuel som voksen,
> engang når at han altså når puberteten - åbenbart ligefrem aktivt
> opdrages som /en pige/???
Absurd.
> Det virker da totalt skævt og ligger jo bizart nok egentlig bare i direkte
> forlængelse af overdrevent /reaktionære/, konservative kønsrollemønstre
> gående på en muligvis egentlig totalt fejlagtig "automat-kobling" mellem
> mandlig homoseksualitet og en temmelig søgt-indbildt "kvinderolle"?
Fuldstændigt korrekt.
> Umiddelbart virker det jo næsten som om forældrene netop i eet eller
> andet latent fødselspsykosetrip faktisk tror at de har fået en lille
> pige, og det er da således nærmest lige til at blive panisk
> kastraktionsangst på den stakkels lille "bøsseknejts" vegne, at han
> tilsyneladende ikke "bare" kan være en latent homoseksuel /dreng/ og
> anerkendes som sådan, men at han allerede i dèn alder lulles ind i en
> ret faretruende fornægtelse af sit blotte kødelige kø
Det ville ingen bøsse gøre, altså 'fornægte' sit kødelige køn. Tværtimod
er det dem 'meget kær'.
> (Heri ligger selvfølgelig den for mig at se absolut største og mest
> åbenlyse absurditet i hele debatten om homoseksualitet i relation til
> kønsoller, nemlig at det vel eet eller andet sted - som modreaktion på
> al den tunge, tragedie-patos, emnet ellers populærkulturelt behandles
> med - rent ud sagt er til at skrige af grin over, når visse
> homoseksuelle mænd, som vel altså ret beset logisk BURDE tænde på netop
> /maskulinitet/ om noget, tværtimod har travlt med at dyrke og opelske
> /feminine/ egenskaber hos sig selv og hinanden, og lesbiske kvinder, som
> ligeledes udelukkende burde tænde på det /feminine/ hos andre kvinder, i
> visse tilfælde omvendt render rundt og spiller overdrevent
> "butch"-maskuline
Man regner normalt med en kvart million homoseksuelle herhjemme,
sammenlign det med hvor mange der medvirker i Gay Pride Parades, og især
med hvor mange der er udklædt som ham her:
< http://multimedia.jp.dk/archive/00026/Gay_Pride_26850c.jpg>
I øvrigt Hollands forsvarsminister, kristdemokraten Cees van der Knaap,
flankeret af to generaler [ikke med på billedet].
< http://jp.dk/udland/europa/article996199.ece>
Sandheden er at mere end 90% af landets bøsser ville rødme bare ved
tanken om at kæde sig sådan ud, og pure nægte at deltage i sådan en
parade ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
|
|