Sexchikane
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-07-01 18:15

Bygger omkvædsmelodien i Shubiduas "Sexchikane" på en anden
sang / en sampling?

Jeg sad lige ved computeren, og fra noget tysk musik-tv (MTV2
Germany) kom pludselig tonerne af noget trallela-popmusik, hvis
omkvæd var Sexchikane om igen - bortset fra at teksten enten var
vrøvleord eller et eller andet af mig ukendt sprog.

Jeg griflede navnet på sangen af: Pata Pata, sunget af Yamboo.

Med andre ord: Er der mon tale om en kopi af Shubidua-melodien,
en kopi af en melodistump også kendt før Shubidua, eller er
det mon tilfældigt?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 08-07-01 20:27

Det er Sexchikane der er en kopi af PataPata, denne er oprindelig en
sydafrikansk melodi, sunget af Miriam Makeba engang i 60'erne mener jeg, så
den PataPata du har hørt har også været en kopi *s*

Hilsen Michael

Fra : Jørgen Laursen

Dato : 08-07-01 23:52

Nej, det er vistnok Shubidua der har lånt melodien.
Pata Pata blev for mange år siden kendt verden over da Miriam Makeba sang
den. Den gik også under navnet "The click Song", på grund af de særprægede
kliklyde der fremkom på det lidt underlige afrikanske sprog den blev sunget
på.
Hilsen Jørgen..

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-07-01 09:59

"Jørgen Laursen"
> Nej, det er vistnok Shubidua der har lånt melodien.

Ok, tak til jer begge to. Det kunne være, man skulle opstøve
en plade med Miriam Makeba.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Steffen Kampp

Dato : 09-07-01 12:32

"Jørgen Laursen" skrev:

> Pata Pata blev for mange år siden kendt verden over da Miriam Makeba sang
> den. Den gik også under navnet "The click Song",

Det ER nu to forskellige melodier.

_________

Steffen Kampp