Amnestys svigt
Fra : @

Dato : 02-07-07 15:34

<<<<<<<<<<
http://jp.dk/meninger/leder/article990737.ece
AMNESTY INTERNATIONALS danske afdeling har kort sagt rodet sig ud i
nogle slemme selvmodsigelser:

Organisationens formål er overalt i verden at kæmpe for
menneskerettighederne. For tiden gennemfører organisationen en
kampagne mod tortur, og til det formål har man inviteret en 24-årig
brite, som i to år har været interneret på den amerikanske
Guantanamo-base på Cuba og været udsat for, hvad han selv og
organisationen betegner som tortur.

Det vil han så delagtiggøre den danske offentlighed i, og det er da
som udgangspunkt fint nok at invitere en mand, der kan tale af egen
erfaring.

Problemet er bare, at manden, der skal tale for menneskerettighederne,
selv går ind for krænkelse af den mest grundlæggende af dem alle,
nemlig retten til selve livet.

Manden er muslim, han argumenterer for dødsstraf, og han forsvarer det
hedengangne taleban-regime i Afghanistan, hvis holdning til og
praktisering af menneskerettighederne lå ganske langt fra Amnesty
Internationals værdier. Faktisk blev han pågrebet af amerikanske
styrker i Afghanistan efter at have besøgt en af Talebans
træningslejre for terrorister.

Amnestys danske kampagneleder, Eva Hesse, forsvarer mandens deltagelse
med, at »Amnesty International vil forsvare alle menneskers ret til at
have de holdninger, de nu engang ønsker.«

Her driver kampagnelederen forståelsen en kende ud over det rimelige,
for hun ikke alene forsvarer mandens ret til selv at krænke andre
menneskers rettigheder ved at idømme dem dødsstraf, hun lader ham
ligefrem repræsentere organisationen.

Manden selv demonstrerer sit fleksible forhold til fakta ved at påstå,
at kvinderne i Afghanistan under taleban-styret ikke var tvunget til
at gå indhyllet i burka, men at de selv valgte det.

Ja ja, hvis alternativet er at blive slået ihjel, kan man vel helt
frit vælge selv de mest særprægede klædedragter, men det er dog
besynderligt, at en organisation, der er sat i verden for at forsvare
menneskerettighederne, lader sig repræsentere af en mand, der aktivt
vil bekæmpe dem.
<<<<<<<<
--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 17:03

@ stopper tilsyneladende aldrig med at fremføre bevis
for at @ er ude af stand til at have selvstændige tanker.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 02-07-07 17:16

On Mon, 02 Jul 2007 18:02:59 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

<klip>

endnu en gang personsvineri fra Branderten

Fra : Michael Weber

Dato : 02-07-07 17:27

> On Mon, 02 Jul 2007 18:02:59 +0200, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
> <klip>
>
> endnu en gang personsvineri fra Branderten

Er dine personlige holdninger og meninger vedhæftet som fil eller hvad ?
Jeg kan ikke se dem.

Fra : Michael Weber

Dato : 02-07-07 17:34

> On Mon, 02 Jul 2007 18:02:59 +0200, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
> <klip>
>
> endnu en gang personsvineri fra Branderten

Måske dine egne meninger og holdninger mangler, fordi
der er sket en bit-fejl på internettet.

Fra : Michael Weber

Dato : 02-07-07 17:44

> On Mon, 02 Jul 2007 18:02:59 +0200, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
> <klip>
>
> endnu en gang personsvineri fra Branderten

Mangler dine egne meninger og holdninger,
fordi det er "udenfor sæson" for egne meninger og holdninger ?

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 18:08

@ skrev:
> On Mon, 02 Jul 2007 18:02:59 +0200, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
> <klip>
>
> endnu en gang personsvineri fra Branderten

Tværtimod, det er ren forbrugeroplysning.
Jeg har før nævnt at jeg ikke ser nogen grund til at
køre personhetz på mennesker der er så små, ynkelige og
bange som @

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 02-07-07 18:39

On Mon, 02 Jul 2007 19:08:03 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Tværtimod,

nej lige nøjagtig

du forholder dig til afsender i stedet for til indhold

men du kan vel ikke forpligtes ud over dine evener

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 19:44

@ skrev:

> nej lige nøjagtig
>
> du forholder dig til afsender i stedet for til indhold

Nej, jeg forsøger at fortælle at det er fuldstændigt
blottet for mening at starte den ene tråd efter den
anden med et citat fra et debat indlæg i jp.dk.
Da @ ikke har nogen form for kontakt til virkeligheden
og ikke har nogen mening om noget som helst er det
det eneste han kan.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 02-07-07 20:17

du går efter budbringeren

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-07-07 20:38

> du går efter budbringeren

Gør du ikke også selv det? Hvis budskabet er det vigtigste, hvorfor angriber
du så budbringeren? I dette tilfælde den britiske muslim, der har været
udsat for tortur.

Jan

Fra : @

Dato : 02-07-07 20:49

On Mon, 2 Jul 2007 21:38:26 +0200, "Jan Kronsell"
<kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>du så budbringeren? I dette tilfælde den britiske muslim, der har været

hvor gør jeg det?

det jeg postede var en undren over at AI kan bruge en tilhænger af
dødsstraf som foredragsholder

gad vide hvorfor det lige nøjagtig er en som amerikanerne har haft
fængslet der kan bruges

og ikke en af de mange som er flygtet fra regimerne i
Saudi-ArabienSyrien eller Iran

det ville måske ikke være "politisk korrekt" at lade en som var
torteret af muhamedanere oplyse om dette i AI-sammenhæng?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-07-07 00:10

> hvor gør jeg det?
>
> det jeg postede var en undren over at AI kan bruge en tilhænger af
> dødsstraf som foredragsholder

Hvad skulle der være gslti det? Han skal jo tale om noget helt andet.

> gad vide hvorfor det lige nøjagtig er en som amerikanerne har haft
> fængslet der kan bruges

Fordi en der har siddrt fængslet hos amerikanerne nok er bedst til at tale
om at sidde fængslet hos amerikanerne.

> og ikke en af de mange som er flygtet fra regimerne i
> Saudi-ArabienSyrien eller Iran

Fordi de næppe ville være så troværdige. når de skulle fortælle om, hvordan
det er at være fanget hos amerikanerne.

> det ville måske ikke være "politisk korrekt" at lade en som var
> torteret af muhamedanere oplyse om dette i AI-sammenhæng?

Sikkert. Men ikke så relevant i sammenhængen. AI er jo ikke dumme. De ved
godt, at de har langt større chance for at influere på USA's brug af tortur
end på Saudi-Aribien eller Syriens brug af tortur.

Jan

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 02-07-07 20:54

"Jan Kronsell" skrev i en meddelelse

> Gør du ikke også selv det? Hvis budskabet er det >vigtigste, hvorfor
> angriber du så budbringeren? I dette tilfælde den britiske muslim, >der
> har været udsat for tortur.

Skal vi ikke lige klappe hesten lidt !
Først beskyldes @ for at være uden holdninger ved blot
at vidrebringe en leder fra en avis her i gruppen.
Så beskyldes han for at angribe Muslimen lederen omtaler ??
Det må da være den der har skrevet lederen så, der
angriber den Muslim der har været udsat for totur.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 20:52

Igen et "indlæg" fra @ uden nogen form for mening.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 02-07-07 21:14

"Bertel Brander" skrev i en meddelelse

> [...]
> Da @ ikke har nogen form for kontakt til virkeligheden
> og ikke har nogen mening om noget som helst er det

Og din egen menning ?.
Du mener jo at @ blot starter en tråd fra Jp.dk for at nedgøre en Muslim og
intet andet.
Hvorfor i alverden skriver du så ikke bare det ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 19:17

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Tværtimod, det er ren forbrugeroplysning.
>Jeg har før nævnt at jeg ikke ser nogen grund til at
>køre personhetz på mennesker der er så små, ynkelige og
>bange som @

Er muddergrøften for dyb, siden du ikke kan komme op igen...???

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 19:44

S.A.Thomsen skrev:

> Er muddergrøften for dyb, siden du ikke kan komme op igen...???

Du har stadig ikke noget at bidrage med?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 20:59

Nå, det var den altså....

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-07-07 07:58

Bertel Brander wrote:

> Du har stadig ikke noget at bidrage med?

At en Amnesty-mand går ind for stening af voldtagne kvinder, det kan vi
velmenere ikke rystes af, han ER trods alt en forfulgt minoritet, og derfor
er hans meninger voldsomt gode.

Vi her i huset betaler iøvrigt hvert år til Amnesty, men hvis organisationen
bliver til Allahsty, så skal man nok overveje medlemsskabet.

Fra : Michael Weber

Dato : 02-07-07 17:22

Citat :
"Amnestys danske kampagneleder, Eva Hesse, forsvarer mandens deltagelse
med, at »Amnesty International vil forsvare alle menneskers ret til at
have de holdninger, de nu engang ønsker.« "

Hvori ligger svigtet ?

Fra : @

Dato : 02-07-07 17:40

On Mon, 2 Jul 2007 18:22:23 +0200, "Michael Weber"
<michael@removemichaelweber.dk> wrote:

> [...]
>med, at »Amnesty International vil forsvare alle menneskers ret til at
>have de holdninger, de nu engang ønsker.« "

i at AI svigter sine egne holdninger

AI har altid været mod dødsstraf

lige indtil AI fonder det opportunt at begynde at lefle for
muhamedanerne

Fra : Michael Weber

Dato : 02-07-07 17:47

> i at AI svigter sine egne holdninger
>
> AI har altid været mod dødsstraf

Hvor læser du at AI nu pludselig er for dødsstraf ?

Fra : @

Dato : 02-07-07 18:37

On Mon, 2 Jul 2007 18:47:29 +0200, "Michael Weber"
<michael@removemichaelweber.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Hvor læser du at AI nu pludselig er for dødsstraf ?

det gør AI ved at lade en mand som går ind for dødsstraf tale i
AI-regi

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-07-07 18:48

> i at AI svigter sine egne holdninger
>
> AI har altid været mod dødsstraf
>
> lige indtil AI fonder det opportunt at begynde at lefle for
> muhamedanerne

Et enkelt spørgsmål: Mener du, at det er i orden at udsætte et menneske for
tortur, fordi dette menneske er tilhænger af dødsstraf?

Jan

Fra : @

Dato : 02-07-07 19:02

On Mon, 2 Jul 2007 19:48:12 +0200, "Jan Kronsell"
<kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Et enkelt spørgsmål: Mener du, at det er i orden at udsætte et menneske for
>tortur, fordi dette menneske er tilhænger af dødsstraf?

nej,

men det har intet at gøre med at AI lader en dødsstraftilhænger tale i
AI-regi noget af lortet kan ikke undgå at hænge ved

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-07-07 20:35

> nej,
>
> men det har intet at gøre med at AI lader en dødsstraftilhænger tale i
> AI-regi noget af lortet kan ikke undgå at hænge ved

Som de selv fremfører, skal han tale om tortur, ikke om dødsstraf. Så hvis
man nu koncentrerede sig om, hvad manden sagde, i stedet for hvem han var,
var det ikke nogert, til at hænge fast nogen steder. Med mindre han
selvfølgelig alligevel giver sig til at plædere for dødsstraf i sine
vidnesbyrd. i så fald er jeg ret sikker på at AI stopper ham ret hurtigt.

Jan

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-07-07 14:38

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Et enkelt spørgsmål: Mener du, at det er i orden at udsætte et
> menneske for tortur, fordi dette menneske er tilhænger af dødsstraf?

Sjov vinkel. Lad os vende den lidt om: Synes du, det er værre at udsætte et
menneske for totur, fordi dette menneske er tilhænger af dødsstraf, end at
være tilhænger af dødsstraf?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 02-07-07 20:36

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> [...]
> med, at »Amnesty International vil forsvare alle? >menneskers ret til at
> have de holdninger, de nu engang ønsker.« "

øhh... hvis Eva Hesse er citeret korekt, så skulle Amnesty International
også forsvarer de mennesker
der har den holdning at Totur er helt iorden ?!.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : @

Dato : 02-07-07 20:45

On Mon, 2 Jul 2007 21:36:02 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

>øhh... hvis Eva Hesse er citeret korekt, så skulle Amnesty International
>også forsvarer de mennesker
>der har den holdning at Totur er helt iorden ?!.

det er desværre sikkert korrekt

både dødsstraf og tortur billiges i koranen

og med den omsiggribnede underdanighed overfor koran-nazisterne vil
det slet ikke undre om AI falder til patten og mener det samme som
koran-nazisterne

Fra : Michael Weber

Dato : 02-07-07 21:45

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:468953a8$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> øhh... hvis Eva Hesse er citeret korekt, så skulle Amnesty International
> også forsvarer de mennesker
> der har den holdning at Totur er helt iorden ?!.

Sådan har jeg skam også forstået det.

AI forsvare det enkelte menneskes ret til at have en holdning.
AI forsvare ikke selve holdningen, det enkelte menneske måtte have.

Filosofien er vel at AI ikke vil gøre sig til dommer over menneskers
holdninger samt
sikre at ingen stat/magt af nogen art kan gøre sig til dommer over det
enkelte mennesker
holdninger eller undertrykke holdninger.
Fordi holdninger, uanset hvor "dumme", ændres gennem dialog/debat o.s.v. og
ikke ved undertrykkelse.

Sådan tolker jeg det ihvertfald.

Vi i Danmark undertrykker f.eks. heller ikke nynazister, som man gør i andre
lande.

> --
> Venlig Hilsen
> Michael Meidahl Jensen

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Michael Weber

Dato : 02-07-07 22:29

"Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke ved undertrykkelse.
>
> Sådan tolker jeg det ihvertfald.
>
> Vi i Danmark undertrykker f.eks. heller ikke nynazister, som man gør i

Som en lille sidebemærkning kan man jo tænke lidt over,
hvor massivt en kritik den stakkels mand, der rejser sig op foran en
AI-forsamling
og advokerer for dødsstraf, bliver udsat for.

Good luck matey, siger jeg bare :P