Optimering af kode
Fra : Tommy Westerdahl Chr~

Dato : 08-07-01 19:29

Hejsa

Jeg har lavet et billedvisningsprogram til JPG billeder hvor der skal
fremkomme tumbnails
af alle billeder som findes i en valgt mappe. Jeg har også fået det til at
virke ved at oprette
P.T. 210 Image(x) objekter. Derefter indlæses via filelistbox billede efter
billed ind som
picture objekt og derefter til et tumbnail image. Dette er dog en forbandet
tung arbejdsgang
og det må kunne gøres hurtigere.

Spørgsmål:

Kan det ikke gøres hurtigere og mere simpelt??

Er det muligt via Twain drivere at indlæse billeder direkte fra digital
kamera til mit program,
hvis ja hvordan gøres dette ??

MVH

Tommy Christensen

Her er min kode nu:

For l = 0 To File2.ListCount - 1
File2.ListIndex = l
Image5(l).Visible = True
If l <= 209 Then
Label3 = Dir1.Path + "\" + File2
Set Picture1.Picture = LoadPicture(Label3)
nyhøjde = Picture1.Height / 1095
nybredde = Picture1.Width / 1095
Image5(l).Picture = Picture1
Image5(l).top = top
Image5(l).Left = venstre
venstre = venstre + 1200
If venstre = 8400 Then venstre = 0: top = top + 1200

If nyhøjde >= nybredde Then
Image5(l).Width = Picture1.Width / nyhøjde
Image5(l).Height = Picture1.Height / nyhøjde
End If

If nyhøjde < nybredde Then
Image5(l).Width = Picture1.Width / nybredde
Image5(l).Height = Picture1.Height / nybredde
End If

End If

Next l

Fra : Rayman

Dato : 10-07-01 19:11

If den DLL' som JPEG gruppen har udgivet er der mulighed for at indlæse
billedet i en thumbnail størrelse direkte fra stream'en, hvilket du så kan
gøre til et Image objekt.... Filen hedder ijl11.dll