Muslimer og islamister
Fra : @

Dato : 01-07-07 22:32

<<<<<
http://jp.dk/meninger/breve/article990769.ece
Af Cherif El-Ayouty

Offentliggjort 02.07.07 kl. 03:00

JEG ER virkelig glad for Søren Espersens kronik i JP 26/6. Han har
realistisk beskrevet islams virkning på de lande, den breder sig i.
Jeg er selv en meget moderat muslim, har forsket dybt i islams følge
virkning på lande og folk og kan derfor støtte Søren Espersen
fuldstændigt i hans argumentation.

Han spytter bestemt ikke i moderate muslimers ansigt, han udtrykker
sin egen følelse om forbindelsen mellem islam og islamister, så enhver
fornuftig person selv kan konkludere. Moderate muslimer hører til den
intelligente del af muslimerne og kan således godt forstå Søren
Espersens mening.

Det er ærgerligt, at kritikere kaster sig over Søren Espersens
udtalelse om ikke at skelne mellem islam og islamister uden at rose
ham for artiklens kerne: Islam har virket ødelæggende på de lande,
hvor den har bredt sig.

Jeg kan nævne 30 lande, som står på listen af Fejlslagne Stater
(Foreign Policy Magazine and the Fund for Peace: Failed States Index
2007)) og har fundet ud af, at de alle sammen er islamiske stater. Er
det så ikke helt i orden at forbinde disse landes fallit med islam?

Islamisme findes ikke blandt jøder og kristne. Den er udtrykkeligt et
fænomen, som breder sig blandt muslimer, der ikke kan forene deres
kultur med Vestens.
<<<<<<<<

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-07-07 22:56

Hvad er "muslimer"? Jeg troede ikke, du kendte til ordet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 02-07-07 14:27

On Sun, 1 Jul 2007 23:55:44 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>
>Hvad er "muslimer"? Jeg troede ikke, du kendte til ordet.

jo da

Fra : Peter Bang

Dato : 02-07-07 10:05

@ <1@invalid.net> skrev:

>Islamisme findes ikke blandt jøder
>og kristne.

Der tror jeg sgu alligevel, at skribenten har set lyset.

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 12:05

@ skrev:
> [...]
>
> Islamisme findes ikke blandt jøder og kristne. Den er udtrykkeligt et
> fænomen, som breder sig blandt muslimer, der ikke kan forene deres

Igen citerer @ et tilfældigt læserbrev fra jp.dk, igen et
tegn på at @ forlængst er holdt op med at have nogen form
for mening om noget og længe har været uden kontakt med
virkeligheden.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 02-07-07 14:08

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Igen citerer @ et tilfældigt læserbrev fra jp.dk, igen et
> tegn på at @ forlængst er holdt op med at have nogen form
> for mening om noget og længe har været uden kontakt med
> virkeligheden.

Han har lige læst dagens avis, det er vel også en slags kontakt med
virkeligheden, eller hur?

Hilsen Sten

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 16:57

Sten Schou skrev:

> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Han har lige læst dagens avis, det er vel også en slags kontakt med
> virkeligheden, eller hur?

jp.dk og specielt deres læserbreve har meget lidt med
virkelighed at gøre.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-07 17:06

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> jp.dk og specielt deres læserbreve har meget lidt med
> virkelighed at gøre.

Det vil alle læserbreve du ikke bryder dig om jo have.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 18:03

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Det vil alle læserbreve du ikke bryder dig om jo have.

Igen formåede N_B_DK at fremstille et indlæg i dk.politik
fuldstændigt blottet for mening.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 19:14

On Mon, 02 Jul 2007 19:02:37 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Igen formåede N_B_DK at fremstille et indlæg i dk.politik
>fuldstændigt blottet for mening.

Du skal da ikke råbe for højt, for det eneste du kan finde ud af, er
at skyde efter budbringeren...

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 19:38

S.A.Thomsen skrev:

> Du skal da ikke råbe for højt, for det eneste du kan finde ud af, er
> at skyde efter budbringeren...

Du havde heller ikke noget at meddele dk.politik?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 20:00

On Mon, 02 Jul 2007 20:37:59 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Du havde heller ikke noget at meddele dk.politik?

Jo da.... At du "diskuterer" budbringere i stedet for politik...

Fra : Sten Schou

Dato : 02-07-07 19:14

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> jp.dk og specielt deres læserbreve har meget lidt med
> virkelighed at gøre.

Ser man det. Og hvorfor har de så det?

Hilsen Sten

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 19:39

Sten Schou skrev:

> Ser man det. Og hvorfor har de så det?

Hvis du havde læst blot nogle få læserbreve i jp.dk
ville du vide det.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 20:03

On Mon, 02 Jul 2007 20:39:07 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Hvis du havde læst blot nogle få læserbreve i jp.dk
>ville du vide det.

Du (tror at du) er så klog at du kunne undvære hovedet...

Fra : @

Dato : 02-07-07 20:33

On Mon, 02 Jul 2007 21:02:49 +0200, S.A.Thomsen
<s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:

>Du (tror at du) er så klog at du kunne undvære hovedet...

at Brander ikke bryder sig om det der står i JP tyder kraftigt på at
det der står i JP er rigtigt

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 20:47

@ skrev:

> at Brander ikke bryder sig om det der står i JP tyder kraftigt på at
> det der står i JP er rigtigt

Som sædvanligt giver @ sig til at ævle bævle.

Sagen drejer sig ikke om hvad der måtte stå i debat indlæg
i jp.dk.
Sagen er det meningsløse i at starte stribevis af tråde
i dk.politik med indlæg der ikke er andet end et citat
af et tilfældigt debatindlæg fra jp.dk.

Men @ evner ikke andet.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 21:02

On Mon, 02 Jul 2007 21:46:39 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>Sagen er det meningsløse i at starte stribevis af tråde
>i dk.politik med indlæg der ikke er andet end et citat

Det er da endnu mere meningsløst med alle dine intetsigende
personangreb, i stedet for at ignorere de indlæg som du er ligeglad
med....

>Men @ evner ikke andet.

Du gør da slet ikke...

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 21:35

S.A.Thomsen skrev:

> Det er da endnu mere meningsløst med alle dine intetsigende
> personangreb, i stedet for at ignorere de indlæg som du er ligeglad
> med....

Du mener ikke at det er meningsløst at støtte @
når han starter utallige tråde i dk.politik der
ikke er andet end citater fra debat indlæg fra
jp.dk?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 22:26

Jeg støtter sgu ikke @, men kritiserer DIG for dine intetsigende
personangreb....

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 22:51

S.A.Thomsen skrev:

> Jeg støtter sgu ikke @, men kritiserer DIG for dine intetsigende
> personangreb....

Men du følte ikke trang til at nævne at @s mange
trådstarter med citater fra debat indlæg fra jp.dk
var tåbelige.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 22:58

On Mon, 02 Jul 2007 23:51:15 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Men du følte ikke trang til at nævne at @s mange
>trådstarter med citater fra debat indlæg fra jp.dk
>var tåbelige.

Der var da i det mindste en lille smule politik i (dog ikke så meget
at jeg gad kommentere dem)......

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-07 22:26

> Du mener ikke at det er meningsløst at støtte @
> når han starter utallige tråde i dk.politik der
> ikke er andet end citater fra debat indlæg fra
> jp.dk?

Dine mindst ligeså meningsløse indlæg er bestemt ikke bedre.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 22:55

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Dine mindst ligeså meningsløse indlæg er bestemt ikke bedre.

Du følte heller ikke trang til at kritisere
@s mange trådstarter, der ikke var andet end
citater fra debat indlæg i jp.dk.
Jeg har svært ved at tolke det som andet end
at du er enig med @ og derfor ikke har lyst til
at kritisere ham.
Men hvis der er nogen der føler trang til at
gøre indvendinger imod @s mange tåbelige indlæg
farer du straks frem og forsvarer din meningsfælle.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 02-07-07 22:53

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis du havde læst blot nogle få læserbreve i jp.dk
> ville du vide det.

Jamen jeg har læst mange, bl.a. af Svend Auken og Marianne Jelved.

Hilsen Sten

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-07 14:13

> [...]

> tegn på at @ forlængst er holdt op med at have nogen form
> for mening om noget og længe har været uden kontakt med

Ja læse og forstå det citerede læserbrev det kunne du jo så ikke.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Mendoza

Dato : 02-07-07 15:28

Bertel Brander wrote:

> Igen citerer @ et tilfældigt læserbrev fra jp.dk, igen et
> tegn på at @ forlængst er holdt op med at have nogen form
> for mening om noget og længe har været uden kontakt med
> virkeligheden.

Nu er du jo dum igen.......

Fra : @

Dato : 02-07-07 15:48

On Mon, 2 Jul 2007 16:28:03 +0200, "Mendoza" <mendoza@nospam.dk>
wrote:

>Nu er du jo dum igen.......

det er en dårlig vane han har

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-07 16:04

"Mendoza" <mendoza@nospam.dk> wrote in message
> Nu er du jo dum igen.......

Det er det eneste han kan, men til gengæld, gør han det godt.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 17:01

N_B_DK skrev:
> "Mendoza" <mendoza@nospam.dk> wrote in message
>
> Det er det eneste han kan, men til gengæld, gør han det godt.

N_B_DK har heller ingen kontakt til virkeligheden, derfor
er den eneste aktivitet N_B_DK udfører i dk.politik at
give højreekstremister ret, ligegyldigt i hvad.
At have selvstændige tanker har N_B_DK forlængst glemt
hvad var.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-07 17:07

> At have selvstændige tanker har N_B_DK forlængst glemt
> hvad var.

Jeg kan så helt af mig selv konkludere der ingen tanker er hos dig.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : @

Dato : 02-07-07 17:16

On Mon, 02 Jul 2007 18:01:10 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>N_B_DK har heller ingen kontakt til virkeligheden,

det eneste du præsterer er at gå efter mand i stedet for bold

er virkeligheden og sandheden altid så ilde hørt hos dig at du ikke
tåler den og defor hver gang "skyder" på budbringeren?

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 18:05

@ skrev:

> det eneste du præsterer er at gå efter mand i stedet for bold

Det er kun forbrugeroplysning, ikke personhetz.
Jeg kunne ikke drømme om at hetze folk der er så
ynkelige som @

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 02-07-07 18:38

On Mon, 02 Jul 2007 19:04:39 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det er kun

endnu en gang personsvineri fra Branderten

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 16:58

Mendoza skrev:

> Nu er du jo dum igen.......

Og du havde så heller ingen mening om noget.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-07 17:07

> Og du havde så heller ingen mening om noget.

Det kniber igen med at læse eller forstå, han udtrykker jo netop sin mening
om dig.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 18:06

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Det kniber igen med at læse eller forstå, han udtrykker jo netop sin
> mening om dig.

Blot til oplysning: I dk.politik diskuterer vi politik,
eller det er vi nogle få der forsøger at komme til.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 02-07-07 18:39

On Mon, 02 Jul 2007 19:06:16 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Blot til oplysning: I dk.politik diskuterer vi politik,
>eller det er vi nogle få der forsøger at komme til.

bortset fra Brander som hver gang fakta ikke lige passer ham går over
til persontilsvining

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 19:40

@ skrev:

> bortset fra Brander som hver gang fakta ikke lige passer ham går over
> til persontilsvining

Jeg har ikke set noget der blot ligner fakta fra @ meget længe.
Kun citater fra jp.dk

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 20:04

On Mon, 02 Jul 2007 20:40:13 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg har ikke set noget der blot ligner fakta fra @ meget længe.
>Kun citater fra jp.dk

Kan citater fra jp.dk da ikke være fakta...???

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 20:43

S.A.Thomsen skrev:

> Kan citater fra jp.dk da ikke være fakta...???

Jo, det kan de godt.
Men at starte stribevis af tråde i dk.politik der ikke
er andet end et citat af et debatindlæg i jp.dk (eller
en anden avis) er meningsløst.
Men der er tilsyneladende alt @ evner.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 21:04

On Mon, 02 Jul 2007 21:43:10 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jo, det kan de godt.

Hvorfor skriver du så det modsatte...???

>Men at starte stribevis af tråde i dk.politik der ikke
>er andet end et citat af et debatindlæg i jp.dk (eller
>en anden avis) er meningsløst.

Det kan da være oplæg til debat, hvorimod dine personangreb er komplet
meningsløse...

>Men der er tilsyneladende alt @ evner.

Du kender godt den der med sten og glashus, ikke...???

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-07 19:35

> Blot til oplysning: I dk.politik diskuterer vi politik,

Vi ? du gør da ikke.

> eller det er vi nogle få der forsøger at komme til.

Igen, du ævler løs om ingenting.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Mendoza

Dato : 02-07-07 19:58

Bertel Brander wrote:

> Og du havde så heller ingen mening om noget.

Det havde jeg da... @ citerer et læserbrev fra en landsdækkende avis,
hvilket indikerer at han læser aviser og formodentlig også følger med i
andre nyhedskilder. Du mener så at @ ikke har kontakt med virkeligheden, og
dermed må jeg konstatere at du er dum, *igen*........

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 20:51

Mendoza skrev:

> [...]
> andre nyhedskilder. Du mener så at @ ikke har kontakt med virkeligheden, og
> dermed må jeg konstatere at du er dum, *igen*........

Hvis @ havde nogen form for kontakt til virkeligheden,
og havde en selvstændig mening, og var i stand til at
formidle denne, kunne @ jo starte med at give udtryk
for denne mening.

Men det evner @ ikke, det eneste han kan er at citere
debat indlæg fra jp.dk. Hvis folk vil diskutere debat
indlæg fra jp.dk kan de jo fint gøre det på jp.dk.

Men @s meningsfæller støtter gerne op om @s
meningsløsheder.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Mendoza

Dato : 02-07-07 21:03

Bertel Brander wrote:

> [...]
> debat indlæg fra jp.dk. Hvis folk vil diskutere debat
> indlæg fra jp.dk kan de jo fint gøre det på jp.dk.

Jeg mener ikke det er meningsløsheder, men ellers har du ret.

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 21:06

On Mon, 02 Jul 2007 21:50:37 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>debat indlæg fra jp.dk. Hvis folk vil diskutere debat
>indlæg fra jp.dk kan de jo fint gøre det på jp.dk.

Nå, nu er det ikke nok kun at angribe budbringeren...

Det er da komplet latterligt at skrive et utal af indlæg, hvor du
siger du ikke bryder dig om @.... DET VED VI GODT...

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-07 21:33

S.A.Thomsen skrev:

> Nå, nu er det ikke nok kun at angribe budbringeren...
>
> Det er da komplet latterligt at skrive et utal af indlæg, hvor du
> siger du ikke bryder dig om @.... DET VED VI GODT...

Der er ikke tale om at jeg "ikke bryder mig om @", jeg kender
ham ikke.
Jeg pointerer blot at det er meningsløst at starte utallige
tråde i dk.politik der ikke er andet end citater af debat
indlæg fra jp.dk.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 22:28

On Mon, 02 Jul 2007 22:33:17 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>Jeg pointerer blot at det er meningsløst at starte utallige
>tråde i dk.politik der ikke er andet end citater af debat

Det nytter da ikke at komme med et utal af endnu mere meningsløse
persontilsvininger....

Fra : Peter Bang

Dato : 02-07-07 17:03

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> skrev:

>Igen citerer @ et tilfældigt
>læserbrev fra jp.dk, igen et
>tegn på at @ forlængst er holdt op
>med at have nogen form
>for mening om noget og længe har
>været uden kontakt med
>virkeligheden.

Ak ja ... læserbreve i JP. Man forstår at Ole Bornedal og Peter
Schrøders satire i 90'erne fik succes.