Multikulturalisme er bare sejt!
Fra : #2066

Dato : 01-07-07 19:12

Det er Canada's 140-års dag i dag og jeg sidder og nyder transmissionen
fra festlighederne foran parlamentsbygningen i Ottawa:

Folk i alle farver og fra alle kulturer og religioner; unge og gamle; fra
inuitter og indianere til helt nyankomne; krigsveteraner fra 2VK til
Afghanistan, alle samlet for at fejre dagen. Lige før optrådte gruppen
"Delhi 2 Dublin" med irsk folkedans til indiske sitarer og tablaer,
flankeret af stilige canadiske rødfrakker med stetson eller turban på
hovedet; og i øjeblikket det dronning Elizabeth's stedfortræder i Canada,
Michaëlle Jean (i sig selv en canadisk succeshistorie: En sort, kvindelig
indvandrer fra Haiti, der har opnået Canada's højeste embede), der er
på.

Glædelig Canada Day!

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-07-07 20:22

"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Afghanistan, alle samlet for at fejre dagen. Lige før optrådte gruppen
> "Delhi 2 Dublin" med irsk folkedans til indiske sitarer og tablaer,

Hvad interessant er der ved det. Så ville jeg foretrække Master Fatman med
et potpourri af etnisk svenske Abba.

Mvh
Martin

Fra : Peter Bang

Dato : 01-07-07 20:30

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> skrev:

>"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>otmail.com...

>Hvad interessant er der ved det. Så
>ville jeg foretrække Master Fatman med
>et potpourri af etnisk svenske Abba.

Ja, du ville.

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-07-07 20:50

"Peter Bang (slet 9CYH7)" <peterbang@9CYH7privat.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, du ville.

Hold nu kæft spasser

Fra : Peter Bang

Dato : 01-07-07 20:58

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> skrev:

>Hold nu kæft spasser

Du skal ikke være så sart.

I øvrigt siger jeg ikke noget.

Fra : JBH

Dato : 01-07-07 21:14

"Peter Bang (slet C713X)" <peterbang@C713Xprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal ikke være så sart.
>
> I øvrigt siger jeg ikke noget.

Næh, i alt fald ikke noget af betydning.

/JBH

Fra : Peter Bang

Dato : 01-07-07 21:36

JBH <Skodkontoen@hotmail.com> skrev:

>"Peter Bang (slet C713X)"
><peterbang@C713Xprivat.dk> skrev i en meddelelse
>t.news.tele.dk...

>Næh, i alt fald ikke noget af betydning.

Du er på mange måder nem at beregne.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 02-07-07 00:37

On Sun, 1 Jul 2007 21:50:07 +0200, Martin Larsen skrev:

> Hold nu kæft spasser

Det hedder motorisk udfordret.

--
?The price good men pay for indifference to public affairs is
to be ruled by evil men.? - Platon

Fra : BigBother

Dato : 01-07-07 20:30

"#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> Folk i alle farver og fra alle kulturer og religioner

Hvor ville verden dog blive et kedeligt sted, hvis folk i alle farver og fra
alle kulturer og religioner blev blandet sammen overalt. Så ville der jo
ikke være nogen forskel på de forskellige lande, uanset hvor man rejste hen
i verden - det hele ville være den samme multikulti-blanding.

Hurra for diversitet - nej til folkeblanding.

--
http://www.PatriotsQuestion911.com

Fra : @

Dato : 01-07-07 20:47

On Sun, 01 Jul 2007 14:11:31 -0400, #2066 <neslein@hotmail.com> wrote:

>Det er Canada's 140-års dag i dag og jeg sidder og nyder transmissionen
>fra festlighederne foran parlamentsbygningen i Ottawa:

sikkert,

men prøv at åbne ørerne og øjnene lidt bedre

muhamedanerne er godt igang med deres ondskab også i Canada

http://www.dustmybroom.com/?p=4723

http://www.nosharia.com/

http://www.westernresistance.com/blog/archives/002274.html

http://community.channel4.com/eve/forums/a/tpc/f/503603557/m/2890059966

http://toronto.ctv.ca/servlet/an/local/CTVNews/20070322/threats_muslims_070322/20070322?hub=TorontoHome

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-07-07 07:06

#2066 wrote:
> [...]
> succeshistorie: En sort, kvindelig indvandrer fra Haiti, der har
> opnået Canada's højeste embede), der er på.

Vi håber alle at de overrepræsenterede mange oprindelige canadiere i
fængslerne også festede

Da jeg var i Canada i slutningen af tredserne blev mine venner blandt de
oprindelige folk ikke regnet for noget som helst.

Men bortset fra det, så har "I" da klaret problemerne med immigration bedre
end de fleste andre lande, - I ER jo også et typisk indvandringsland, så
hvis "I" ikke skulle kunne klare den, hvem skulle så.

JEG synes også det er fint at se mange nye brune ansigter på fx DR, og
ønsker naturligvis alle velmenende indvandrere velkommen, MEN det betyder jo
ikke at "man" ikke ved eller kan se, at indvandring af for mange
tredjeverdensmennesker vil medføre ødelæggende konsekvenser for vores gode
samfund.

Fra : #2066

Dato : 02-07-07 23:44

On Mon, 02 Jul 2007 08:05:38 +0200, Knud Larsen wrote:

> Vi håber alle at de overrepræsenterede mange oprindelige canadiere i
> fængslerne også festede

Muligvis - "Aboriginal Day of Action" blev fejret 2 dage foer Canada Day
med at en repraesentant for militante indianere truede med at blokere
vigtige jernbanekorridorer og hovedlandeveje, hvilket Canada's nationale
jernbaneselskab "VIA Rail" og roedfrakkerne besvarede med at aflyse alle
afgange paa de beroerte straekninger og selv afspaerre de bemaeldte
landeveje. Paagaeldende indianske repraesentant blev meget fornaermet over
at myndighederne paa den maade "oedelagde" de planlagte protester...

> Da jeg var i Canada i slutningen af tredserne blev mine venner blandt de
> oprindelige folk ikke regnet for noget som helst.

Det sker stadigvaek, men mest blandt Canada's "graa guld", som du selv
antyder. Indvandrere fra de britiske oeer og forhenvaerende kolonier af
den aargang er s'gu nogle af de vaerste racister jeg har moedt (bortset
fra nogle hervaerende debattoerer), hvilket vel er naturligt med UK's
baggrund som klassesamfund og kolonimagt. Jeg gider ikke laengere at laese
om UK's integrationsproblemer, landet ligger som det har redt.

> [...]
> bedre end de fleste andre lande, - I ER jo også et typisk
> indvandringsland, så hvis "I" ikke skulle kunne klare den, hvem skulle

Det er et spoergsmaal om vilje. Pierre Trudeau gjorde det til en national
politik i 1960'erne at definere Canada som et multikulturelt land, og det
ser ud til at det lykkedes.

> [...]
> betyder jo ikke at "man" ikke ved eller kan se, at indvandring af for
> mange tredjeverdensmennesker vil medføre ødelæggende konsekvenser for

Lad vaere med at vaere saa provinsielle, saa gaar det nok.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-07-07 06:37

"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ser ud til at det lykkedes.

> Lad vaere med at vaere saa provinsielle, saa gaar det nok.

Vær provinsiel, hvis det er trivselsskabende at være provinsiel, gammeldags,
traditionel, jordbunden, ikkefremmedgjort, sund....

Min selvironiske far opsatte i sit opfinderværksted i vor kælder en
vittighedstegning med teksten "Dont make it better, make it diffeent"

Han teede sig tosser i det spor jeg efterfølger og havde et rigt og
spændende ,provokerende liv på 77 år.

Fobi imod at være anderledes er dum

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-07-07 07:36

> Det er et spoergsmaal om vilje. Pierre Trudeau gjorde det til en
> national politik i 1960'erne at definere Canada som et multikulturelt
> land, og det ser ud til at det lykkedes.

Det er IKKE et spørgsmål om vilje, også stærke tilhængere af
multikulturalismen er jo no nået til den indsigt at det bare ikke kan virke.

> Lad vaere med at vaere saa provinsielle, saa gaar det nok.

Pjat! Der er fanden til forskel på et land hvor ALLE er indvandrere og et
land som DK, hvor vi har fået et virkeligt godt samfund sammen. Vi lever
IKKE som man gør i arabien, eller som man gør i fx Pakistan, der er
århundreder til forskel, og man kommer ikke til at tænke og føle "dansk"
bare fordi man bliver omplantet her i riget. Vi ER provensielle, og det er
virkelig en god ting, - mener du virkelig at vi burde være en blanding af
København og Karachi?

Fra : #2066

Dato : 04-07-07 03:02

On Tue, 03 Jul 2007 08:36:28 +0200, Knud Larsen wrote:

> Det er IKKE et spørgsmål om vilje, også stærke tilhængere af
> multikulturalismen er jo no nået til den indsigt at det bare ikke kan
> virke.

Hvilke? Efter snart 14 aar i Canada kan jeg ikke tage den slags udsagn
alvorligt.

> [...]
> er århundreder til forskel, og man kommer ikke til at tænke og føle
> "dansk" bare fordi man bliver omplantet her i riget.

Muligvis ikke i foerste generation, men sagtens i anden eller trejde.
Canada har netop hoejtideligholdt 90-aaret for slaget ved Vimy i 1VK, et
slag der ifoelge mange var landets ilddaab som selvstaendig nation. 3600
canadiere faldt paa slagets foerste dag og et af indslagene i
hoejtidlighederne blev leveret af tusindvis af "high school" elever, der
hver isaer havde udvalgt og researchet en af de faldne, skrevet et essay
om den paagaeldende soldat og af egen lomme betalt en tur til England og
Frankrig for at deltage i de officielle mindearrangementer som
repraesentant for "deres" soldat. Det var helt tydeligt at rigtigt mange
af de unge kom fra familier der ikke havde roedder i Europa, men alligevel
opviste de en interesse i og stolthed ved at vaere canadiere, som havde
deres aner selv vaeret med til at grundlaegge landet.

> Vi ER provensielle, og det er
> virkelig en god ting,

Jeg synes nu at det er trist.

> - mener du virkelig at vi burde være en blanding af København og
> Karachi?

Det er "vi" jo allerede, saa hvorfor ikke proeve at faa det bedste ud af
det, i stedet for at fremture med defaitisme og menneskefjendske
panik"loesninger"?

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-07-07 09:38

#2066 wrote:

> Hvilke? Efter snart 14 aar i Canada kan jeg ikke tage den slags udsagn
> alvorligt.

Ikke? Det er jo ellers blevet mainstream hos dem der tænker om disse emner,
der er vist én enkelt som mener at man stadig kan bruge begrebet
"multikulturalisme" til noget fornuftigt - læs evt. diskussionerne på
"open-democracy" det er jo virkelige kapaciteter som diskuterer der.

> [...]
> roedder i Europa, men alligevel opviste de en interesse i og stolthed
> ved at vaere canadiere, som havde deres aner selv vaeret med til at

Og det er jo glimrende, og Canada ER jo et indvandringsland hvor næsten alle
er "nye" indbyggere.
Her i DK stammer de fleste af os jo fra nogle knogleknækkende vikinger, og
dem der ikke gør er nogle som bør have valgt os fordi de kan lide vores
"system".

> Jeg synes nu at det er trist.

Så du mener at alt skal ligne hinanden, der må ikke være forskelligheder i
verden?

> Det er "vi" jo allerede, saa hvorfor ikke proeve at faa det bedste ud
> af det, i stedet for at fremture med defaitisme og menneskefjendske
> panik"loesninger"?

Panikløsninger? - Vi har jo talt om masseindvandringsproblemerne i mange år
efterhånden. - for 13 år siden stod der i Information at vi har "knap
60.000" muslimer i DK, nu 13 år senere skriver man at vi "heldigvis" nu har
mere end 300.000 muslimer i DK.

I Karachi slår man hinanden ihjel pga religion og pga etnisk tilførsfold, OG
man myrder fx mange læger som stammer fra Indien, - man har aldrig
accepteret de muslimske indvandrere fra Indien.

Hvis du ønsker sådanne tilstande, så må du da være en ærke pessimist
og-eller masochist?

Fra : #2066

Dato : 04-07-07 13:35

On Wed, 04 Jul 2007 10:38:15 +0200, Knud Larsen wrote:

> [...]
> "multikulturalisme" til noget fornuftigt - læs evt. diskussionerne på
> "open-democracy" det er jo virkelige kapaciteter som diskuterer der.

Jeg bor altsaa i et land der teoretisk set ikke kan eksistere? Dine
"kapaciteter" lader til at vaere noget virkelighedsfremmede.

> [...]
> accepteret de muslimske indvandrere fra Indien.
>
> Hvis du ønsker sådanne tilstande, så må du da være en ærke pessimist

Pessimismen er helt paa din side. Kom dog ud i lyset og hold op
med at selv at bidrage til problemet

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-07-07 14:18

#2066 wrote:

> Jeg bor altsaa i et land der teoretisk set ikke kan eksistere? Dine
> "kapaciteter" lader til at vaere noget virkelighedsfremmede.

De fleste har droppet ideen om det vidunderlige multi-kulí samfund., - læs
dog de myriader af filosoffer som skriver på Nettet.

> Pessimismen er helt paa din side. Kom dog ud i lyset og hold op
> med at selv at bidrage til problemet

Tag dog en tur til Karachi, og hvis du overlever, så fortæl os om hvor
dejligt der er dér.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-07 14:57

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Tag dog en tur til Karachi

Hellere til Islamabad, hovdstaden, hvor 'interessante' ting er i gang

<http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/07/04/094630.htm?wbc_purpose=updat

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : #2066

Dato : 04-07-07 17:03

On Wed, 04 Jul 2007 15:18:15 +0200, Knud Larsen wrote:

> De fleste har droppet ideen om det vidunderlige multi-kulí samfund., -
> læs dog de myriader af filosoffer som skriver på Nettet.

Saa laenge disse "filosoffer" benaegter eksistensen af det samfund jeg bor
og arbejder i til dagligt, er de aabenlyst ikke vaerd at spilde tid paa.

> Tag dog en tur til Karachi, og hvis du overlever, så fortæl os om hvor
> dejligt der er dér.

Hvorfor skulle jeg dog det naar jeg kan noejes med at tage ind til
Toronto? Dejligt at bo taet paa en by hvor man kan komme verden rundt paa
en dag!

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-07-07 17:48

> Hvorfor skulle jeg dog det naar jeg kan noejes med at tage ind til
> Toronto? Dejligt at bo taet paa en by hvor man kan komme verden rundt paa
> en dag!

En bindegal Phileas Fogg på speed - og måske også lykkepiller?

Mvh
Martin