Kattegatforbindelsen
Fra : Per Rønne

Dato : 01-07-07 18:39

Netop set i fjernsynet. Flemming Hansen interviwet om den af jyderne
krævede Kattegatforbindelse.

Han sagde at forbindelsen aldrig var blevet gennemanalyseret som
Fehmernbæltforbindelsen, og at en sådan analyse ville tage årevis. Han
skød i øvrigt på en pris på 60-80 milliarder kroner.

Så åbenbart skal man nu koncentrere sig om de infrastukturinvesteringer,
der bliver en følge af Fehmernbæltforbindelse.

Som en ny jernbanelinie langs Køge Bugt-motorvejen, som efter Køge såvel
fortsættes mod syd til Lolland Falster som mod vest til Ringsted. Vel at
mærke en jernbanelinie af en kvalitet som vil kunne klare
højhastighedstog.

Samt i bygningen af en egentlig motorvej fra Farøbroerne til Rødby, og
altså også to nye tunneller under Guldborgsund. De to eksisterende
tunneller er for smalle til at kunne indeholde to spor + vigespor; det
kunne ganske vist godt klares med to personbiler ved siden af hinanden,
men ikke hvis der også er lastbiler ...

Og så er der de motorveje i HT-området som må udvides til fire spor i
hver retning ... og det svenske ønske om et ekstra forbindelse mellem
Sjælland og Skåne, sandsynligvis mellem Helsingør og Helsingborg. Alene
i det sidste år er trafikken vokset med 20%, og siden indvielsen er den
fordoblet. Kastrup-motorvejen skal allereve være helt fyldt op af
pendlere der bor i Malmø og arbejder i København.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-07-07 20:16

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> fordoblet. Kastrup-motorvejen skal allereve være helt fyldt op af
> pendlere der bor i Malmø og arbejder i København.

Så meget kan man ikke sætte jyderne i skammekrogen.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 01-07-07 21:05

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Så meget kan man ikke sætte jyderne i skammekrogen.

Du mener at jyderne har brug for endnu flere statsbetalte motorveje, med
problmer med at græsset vokser op gennem asfalten ?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-07-07 21:24

> Du mener at jyderne har brug for endnu flere statsbetalte motorveje, med
> problmer med at græsset vokser op gennem asfalten ?

Jeg tænker bl.a på hvad du skrev øverst, - det havde du nok glemt.

Jeg tror at Flemming Hansen skulle være blevet i skotøjsbranchen, ligesom
Rønne'rne

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 05:59

> Jeg tænker bl.a på hvad du skrev øverst, - det havde du nok glemt.

Næh, men pludselig kom der jo krav om endnu flere motorveje til Jylland.

> Jeg tror at Flemming Hansen skulle være blevet i skotøjsbranchen, ligesom
> Rønne'rne

Flemming Hansen er skam selv jyde, men som minister må han vel i dag bo
i København - hvor han så selv kan mærke manglen på en bro til Tyskland.

Min far lukkede fabrikken, da overskuddet blev så lille, at mine
forældres timeløn blev mindre end de ansatte arbejderes ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 01-07-07 21:21

> Du mener at jyderne har brug for endnu flere statsbetalte motorveje, med
> problmer med at græsset vokser op gennem asfalten ?

Der er nogle alvorlige flaskehalse, og her hjælper det ikke at der er tomme
motorveje i det nordligste Jylland.
Vejlefjordbroen bør man så vidt muligt undgå - selvom det er svært at finde
andre brugbare alternativer.
Fyn er snart en stor kø og efter min mening det værste stykke motorvej i DK.
Folk kører simpelthen som idioter.
Man skulle have sørget for forbindelse mellem de danske landsdele inden man
lavede den møgbro til vores gamle halvasiatiske koloni.
Hvis vores hovedstad havde ligget ved vestkysten var der aldrig bygget en
bro til Sverige.
--
hilzen
hanzen

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 05:59

hanzen <hanzen@mailmigej.dk> wrote:

> Man skulle have sørget for forbindelse mellem de danske landsdele inden man
> lavede den møgbro til vores gamle halvasiatiske koloni.

Koloni? Skåne var sandsynligvis en del af det danske rige før Jylland,
og i øvrigt i katolsk tid sæde for den danske ærkebiskop, samt sæde for
landets første universitet [i Lund; man kunne dog ikke skaffe nok
studenter til at det kunne fungere].

I øvrigt byggede man rent faktisk en bro over Storebælt før man byggede
broen over Øresund. Og 2-3 broer til Samsø ligger ikke på tegnebrættet,
og inden man kan nå at få beslutningsmaterialet på plads står
Fehmernbæltbroen sandsynligvis allerede færdig.

Trafikministeren skyder på at prisen for bare to af de tre broer vil
ligge på 60-80 milliarder kroner, og fynboerne vil naturligvis insistere
på at også de får en bro til Samsø.

> Hvis vores hovedstad havde ligget ved vestkysten var der aldrig bygget en
> bro til Sverige.

Øresundsbroen lider tilsyneladende af alvorlige kapacitetsproblemer,
især i myldretiden. Motorvejen har forstoppelse, og det bliver
sandsynligvis nødvendigt at fordoble antallet af tog, så der bliver
10-minuttersdrift mellem Malmø og København, men her skal skinnerne
først skiftes ud.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-07-07 12:12

> [...]
>
> Trafikministeren skyder på at prisen for bare to af de tre broer vil
> ligge på 60-80 milliarder kroner, og fynboerne vil naturligvis insistere

Gu' vil de da ej. Det er da ikke for at komme til Samsø man bygger en bro
mellem Røsnæs og Århus.
Der er kun en stor bro mellem Røsnæs rev og Samsø. Resten er småting i
lavvandet område (Tunø og Tunø knob).

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 12:59

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Gu' vil de da ej. Det er da ikke for at komme til Samsø man bygger en bro
> mellem Røsnæs og Århus.

Der er brug for to broer der; fra Kalundborg til Samsø, og videre fra
Samsø til Jylland. Vil man også sikre fynboerne en hurtigere vej mod
Århus, så skal der yderligere en bro mellem Fyn og Samsø.

Naturligvis bygger man ikke sådanne forbindelser af hensyn til Samsø,
men tror du virkelig ikke at man bygger en afkørsel på Samsø?

> Der er kun en stor bro mellem Røsnæs rev og Samsø. Resten er småting i
> lavvandet område (Tunø og Tunø knob).

Projektet er aldrig undersøgt ordentligt, og trafikministeren mener at
det tager år at få foretaget de nødvendige undersøgelser. De 60-80
milliarder var hans skud.

Så op mod 2018 skulle der være en mulighed for at man ville have
beslutningsgrundlaget i orden til de to-tre broer til Samsø. Så må man
se på hvor højt bro-partierne [V, K og S] vil prioritere dem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-07-07 13:24

> Der er brug for to broer der; fra Kalundborg til Samsø, og videre fra
> Samsø til Jylland.

Læs hvad jeg skrev en linie længere nede

> Vil man også sikre fynboerne en hurtigere vej mod
> Århus, så skal der yderligere en bro mellem Fyn og Samsø.

Jamen det vil man ikke, for det er nonsens. Prøv at studere et kort.

> Naturligvis bygger man ikke sådanne forbindelser af hensyn til Samsø,
> men tror du virkelig ikke at man bygger en afkørsel på Samsø?

Naturligvis??

> Så må man
> se på hvor højt bro-partierne [V, K og S] vil prioritere dem.

De vil blive presset af noget så banalt som rationel fornuft. Det sker jo
dog ved sjældne lejligheder at politikere føler sig udfordret af dette
mystiske fænomen.

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 02-07-07 14:32

On Mon, 2 Jul 2007 06:58:44 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>og i øvrigt i katolsk tid sæde for den danske ærkebiskop, samt sæde for
>landets første universitet [i Lund; man kunne dog ikke skaffe nok

det kan jo ikke undre når man tager beliggenheden i betragtning )

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 15:23

@ <1@invalid.net> wrote:

> det kan jo ikke undre når man tager beliggenheden i betragtning )

Lundenserne tog derefter têten med at få oprettet Københavns
Universitet; det skete i 1479, da den pavelige tilladelse forelå ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 01-07-07 22:17

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Du mener at jyderne har brug for endnu flere statsbetalte motorveje, med
> problmer med at græsset vokser op gennem asfalten ?

Jeg har sagt det før Per, og gentager det gerne. Prøv en dag at tage til
Jylland.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 05:59

Sten Schou <dot@dotdot.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg har sagt det før Per, og gentager det gerne. Prøv en dag at tage til
> Jylland.

Jeg har skam været der, senest tre uger sidste år i Århus. Men når jeg
skulle hjem igen i week-enden var det nu toget jeg tog.

Jeg er klar over at græs-problemerne er begrænset til motorvejene nord
for Ålborg. Det er også her man bruger dele af motorvejen to
rulleskøjtebane. Det hjælper skam også med til at holde græsset nede
.

Men en motorvej til Herning, er det ikke lidt for vildt?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-07 08:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> .
>
> Men en motorvej til Herning, er det ikke lidt for vildt?

Æh, vi har en motorvej mellem Herning og Aarhus ... der mangler bare et
stykke på midten, nemlig det igennem silkeborg, og det er der er mest
brug for det ..

(thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 08:34

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Æh, vi har en motorvej mellem Herning og Aarhus ... der mangler bare et
> stykke på midten, nemlig det igennem silkeborg, og det er der er mest
> brug for det ..

Der tales om nødvendigheden af en motorvej mellem Vejle og Herning -
betalt af staten, og naturligvis på sigt fortsat til Struer.

Jeg er sikker på at foreningen 'Jyder mod unødvendige motorveje' er
interesseret i denne motorvej.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-07 08:47

> [...]

> betalt af staten, og naturligvis på sigt fortsat til Struer.
>
> Jeg er sikker på at foreningen 'Jyder mod unødvendige motorveje' er

Tja, en forudsætning for at der kan laves forretning er vel at folk og
varer kan komme frem og tilbage ... Om det så er en motorvej eller blot
en god motortrafikvej er vel et et andet spm.

Jeg glæder mig da til herning - vejle er dækket af direkte forbindelser
... som det er nu er det et helvede at komme sydpå ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 08:56

> [...]

> Jeg glæder mig da til herning - vejle er dækket af direkte forbindelser
> .. som det er nu er det et helvede at komme sydpå ..

Jeg går ud fra at du kender til forholdene på det københavnske
motorvejsnet i myldretiden [det sker jo at du kommer herover, ved jeg].
Da jeg selv holder mig til cykel og tog/bus må jeg holde mig til hvad
jeg får at vide; tempoet er ofte nede på gangniveau.

Det er derfor mange fra Nordsjælland nægter at møde i det centrale
København før 10:00. Og at man nu vil udvide Køge Bugt-motorvejen til 8
spor.

Samtidig mangler S-toget voldsom kapacitet; det er ganske simpelt ikke
muligt at presse flere tog gennem røret mellem Hovedbanen og Svanemøllen
end i dag - et ekstra dobbelspor må være løsningen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-07 09:01

> [...]

> Da jeg selv holder mig til cykel og tog/bus må jeg holde mig til hvad
> jeg får at vide; tempoet er ofte nede på gangniveau.

Ja, sidst tog det mig 1 1/2 time at komme fra Rosenvængets Allé til
Ishøj ...

> [...]
> muligt at presse flere tog gennem røret mellem Hovedbanen og Svanemøllen
> end i dag - et ekstra dobbelspor må være løsningen.

klart .. men det ene bør jo i en ideel verden ikke udelukke hinanden ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 10:24

> Ja, sidst tog det mig 1 1/2 time at komme fra Rosenvængets Allé til
> Ishøj ...

Nu har jeg boet i Ishøj og gået i skole ved Rosenvængets Allé
[Københavns Universitet, Universitetsparken]. For at trøste dig kan jeg
nævne, at er man i form tager det på cykel en 45 minutter ... Jagtvej og
Gammel Køge Landevej.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-07 11:40

> [...]

> [Københavns Universitet, Universitetsparken]. For at trøste dig kan jeg
> nævne, at er man i form tager det på cykel en 45 minutter ... Jagtvej og

Se det er jo sørgeligt ...

/thomas

Fra : Jesper

Dato : 02-07-07 14:45

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Se det er jo sørgeligt ...

Nej, Thomas. Det er godt. Sundt incitament til at hoppe op på cyklen.
--
Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-07 15:26

> Nej, Thomas. Det er godt.
> Sundt incitament til at hoppe op på cyklen.

jeg cykler ikke fra Herning til Kbh med 3 servere på bagagebæreren ....

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 15:59

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> jeg cykler ikke fra Herning til Kbh med 3 servere på bagagebæreren ....

Jesper: »Så køb dig en cykel-anhænger, min dreng!«

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 02-07-07 14:45

> [...]

> muligt at presse flere tog gennem røret mellem Hovedbanen og Svanemøllen
> end i dag - et ekstra dobbelspor må være løsningen.

Omdan Helsingørbanen til en S-togsbane, så kan man inddrage
fjerntogssporerne mellem Hovedbanen og Svanemøllen som S-togsspor og
derigennem løse flaskehalsproblemet.
--
Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 15:23

> Omdan Helsingørbanen til en S-togsbane, så kan man inddrage
> fjerntogssporerne mellem Hovedbanen og Svanemøllen som S-togsspor og
> derigennem løse flaskehalsproblemet.

Banen indgår allerede i den skånelandske regionaltrafik, samt i øvrigt
også i den sjællandske, og kører under normale omstændigheder i
myldretiden med 5-minuttersdrift. Fra Helsingør med fjerne destinationer
som Holbæk, Nykøbing Falster, Göteborg, Kalmar, Christiansstad - og
Københavns Lufthavn. Svenskerne klager allerede over at kapaciteten er
for lille i togene, og ønsker 10-minuttersdrift over Øresund.

Jeg har en bror der bor ved Kokkedal Station; det er uhyre praktisk at
togene kører non-stop Hellerup-Kokkedal hvert 20. minut. Andre tog kører
non-stop Østerport-Helsingør.

Også vejforbindelsen over sundet er ved at bryde sammen i
kapacitetsproblemer, og i hvert fald står Amagermotorvejen til lufthavn
og Malmø over for at blive udvidet fra 4 til 6 eller 8 spor. Det bliver
dyrt, især med den tunnel Karen Jespersen fik lavet af hensyn til tre
sociale boligblokke [pris: 1,5 million per lejlighed].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 02-07-07 18:28

> [...]

> dyrt, især med den tunnel Karen Jespersen fik lavet af hensyn til tre
> sociale boligblokke [pris: 1,5 million per lejlighed].

På Nørreport går der tog hvert 2. minut, så der er plads til en
kapacitetsfordobling på Helsingørbanen. Der er også nonstop tog på
Køgebanen: Linie E standser mellem KBH og Ishøj kun på Friheden og Ny
Ellebjerg. Såvidt jeg er orienteret, så kan et S-tog komme op på 120
km/h, rigeligt til Helsingørbanen.
--
Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 18:36

> [...]
> Køgebanen: Linie E standser mellem KBH og Ishøj kun på Friheden og Ny
> Ellebjerg. Såvidt jeg er orienteret, så kan et S-tog komme op på 120

Hvad med Vesterport ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 02-07-07 19:41

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvad med Vesterport ?

Der skal bygges en ny perron, således at der bliver én perron per
retning, og så bør man ved samme lejligehed overdække banegraven.
Når man sælger byggegrundene ovenpå den overdækkede banegrav bliver det
en ren overskudsforretning.
--
Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-07 05:26

> [...]
> retning, og så bør man ved samme lejligehed overdække banegraven.
> Når man sælger byggegrundene ovenpå den overdækkede banegrav bliver det

Der er i øvrigt også andre stationer der mangler en ekstra perron,
derudover skal du lige huske på at Helsingørbanen ikke bare kan
reserveres til S-tog, da den indgår i den skånelandske og sjællandske
regionaltrafik

Et ekstra dobbeltspor vil være den mere varige løsning. Vest for det
nuværende S-togs dobbeltspor.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 03-07-07 15:38

> [...]

> regionaltrafik
>
> Et ekstra dobbeltspor vil være den mere varige løsning. Vest for det

Udover Vesterport, så mangler der en ekstraperron på Nordhavn og
Svanemøllen. For Charlottenlund og Ordrups vedkommende, så kan
fjerntogssporerne reserveres gennemkørerne tog.
Helsingørbanen indgår ikke i den skånelandske og sjællandske
regionaltrafik på anden måde end at toget fra Malmø fortsætter til
Helsingør efter det er kommet til Hovedbanegården. Jeg er ikke nogen
problemer i at toget har endestation på Hovedbanegården og de passagerer
der skal videre mod Helsingør så henvises til S-banen. Det skal de jo i
forvejen hvis de skal mod Høje Tåstrup, Køge, Frederikssund, Hillerød og
Farum.
--
Jesper

Fra : Sten Schou

Dato : 02-07-07 19:09

> [...]
> muligt at presse flere tog gennem røret mellem Hovedbanen og Svanemøllen
> end i dag - et ekstra dobbelspor må være løsningen.

Man kunne flytte nogle af de statslige institutioner til provinsen. Det
ville lette noget af presset på trafikken, når nu det ikke var nødvendigt at
køre til København på job.
Og der er nok at tage af.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 19:37

> [...]

> ville lette noget af presset på trafikken, når nu det ikke var nødvendigt at

De ansatte ville jo ikke flytte med ... det ville være DRs børneafdeling
om igen; den lukker jo med flytningen til Århus, da ingen af de ansatte
flytter med ...

Når folk vil bo i landets eneste storby, København, så er det jo pga
hvad man kan foretage sig i fritiden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 02-07-07 20:26

> De ansatte ville jo ikke flytte med ... det ville være DRs børneafdeling
> om igen; den lukker jo med flytningen til Århus, da ingen af de ansatte
> flytter med ...

Det undrer mig blot, at man i alle andre lande kan finde ud af at udflytte
statslige institutioner, men i Danmark kan man ikke.
Dog udflyttede man i sin tid flådestation Holmen, og det gik udmærket.

> Når folk vil bo i landets eneste storby, København, så er det jo pga
> hvad man kan foretage sig i fritiden.

Hvis folk vil klumpe sig sammen på et så lille sted, må de naturligvis også
age følgerne, herunder de trafikale problemer.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-07 05:26

> [...]

> statslige institutioner, men i Danmark kan man ikke.
> Dog udflyttede man i sin tid flådestation Holmen, og det gik udmærket.

Gjorde det?

I øvrigt fastholder officererne stædigt, at deres børn skal konfirmeres
i Holmens Kirke, selv om de er blevet deporteret til Frederikshavn.
Officersskolen ligger også fortsat på Holmen, hvor marinegasterne også
fortsat møder første dag, for at blive indregistreret og få udleveret
deres matrosuniform. Også dem der bor i Frederikshavn. Medmindre det har
ændret sig siden der for få år siden var en fjernsynsudsendelse om det.

> Hvis folk vil klumpe sig sammen på et så lille sted, må de naturligvis også
> age følgerne, herunder de trafikale problemer.

Nu betaler den trediedel af befolkningen, der bor i HT-området, faktisk
også statsskat. Mig bekendt halvdelen, og 2/3 når vi ser på Sjælland
som sådan.

Nogle mennesker kan som dig godt lide at bo på landet, hvor der i
fritiden er gode muligheder for jagt og fiskeri i fritiden, og hvor
ungdommens alternative fritidsaktiviteter ellers synes begrænset til
dækafbrænding.

I storbyen sker der hele tiden en masse, fordi der er
befolkningsunderlag til det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-07 08:11

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Du mener at jyderne har brug for endnu flere statsbetalte motorveje, med
> problmer med at græsset vokser op gennem asfalten ?

Jeg er helt enig at motorvejene nord for aaborg er til grin. jeg er en
gang imellem i enten frederikshavn eller hjørring og møder måske 3-4
biler på en strækrning på 20 km.

Men f.eks. i Østjylland, trekantsområdet og især silkeborg mangler der
godt godt nok også kapacitet. I myldretiden tager turen igemmen
silkeborg ca. 30 minutter, noget der skulle tage højst 10!

/thomas

Fra : Sten Schou

Dato : 02-07-07 19:13

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er helt enig at motorvejene nord for aaborg er til grin. jeg er en
> gang imellem i enten frederikshavn eller hjørring og møder måske 3-4
> biler på en strækrning på 20 km.

Hvis man definerer en motorvej som en vej, hvor bilerne holder kofanger ved
kofanger, og snegler sig afsted med 40 km/t, så er det rigtigt hvad
motorvejene i Nordjylland angår.
Hvad det andet angår, at du møder 3-4 biler på en strækning af 20km, er
simpelthen løgn, medmindre du kører midt på den svarte nat, naturligvis, men
det kan du komme ud for overalt i landet.

> Men f.eks. i Østjylland, trekantsområdet og især silkeborg mangler der
> godt godt nok også kapacitet. I myldretiden tager turen igemmen
> silkeborg ca. 30 minutter, noget der skulle tage højst 10!

At der mangler kapacitet i både Østjylland og trekantsområdet er vi derimod
enige om.

Hilsen Sten

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-07 19:41

> [...]

> simpelthen løgn, medmindre du kører midt på den svarte nat, naturligvis, men
> det kan du komme ud for overalt i landet.

Det er nok overdrevet, men det er ikke helt galt. Det er nok nærmere 20
biler på samme strækning. Men det føles som om man er Palle alene i
verden .. og det er mellem kl 10-12 som regel.

Vejlef jord broen anyone ?

/thomas

Fra : tgpedersen@hotmail.c~

Dato : 09-08-07 20:18

On 3 Jul., 16:38, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> [...]
> der skal videre mod Helsingør så henvises til S-banen. Det skal de jo i
> forvejen hvis de skal mod Høje Tåstrup, Køge, Frederikssund, Hillerød og

Dårlig idé at konvertere Kystbanen til S-bane, det vil umuliggøre en
tunnel Helsingør-Helsingborg. Der er langt større perspektiver i at
konvertere hele S-banen til fjernbanestandard (ETCS, 25 kV), det vil
muliggøre gennemgående tog til/fra Helsingborg til/fra Helsingør og
København og dermed skabe passagergrundlag for kystbanen, så toggangen
kan intensiveres.

Torsten

Fra : Per Rønne

Dato : 13-08-07 10:38

<tgpedersen@hotmail.com> wrote:

> Dårlig idé at konvertere Kystbanen til S-bane, det vil umuliggøre en
> tunnel Helsingør-Helsingborg.

Nu er der jo så kommet en alternativ idé, som skulle ligne DSBs tanker
meget.

En ny S-togsbane fra hovedbanegården til Ydre Østerbro, med forbindelse
til Hellerup Station og Ryparken. Hvert andet S-tog tænkes at bruge
denne linie, på alle linier bortset fra Ringlinien, og kapaciteten
bliver fordoblet. Kapaciteten gennem røret er allerede i dag udnyttet
100%.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk