Matematik prøve på Vollsmose skole...
Fra : N_B_DK

Dato : 30-06-07 22:09

NY MATEMATIKPRØVE PA VOLLSMOSE FOLKESKOLE

For at forbedre elevernes regnemuligheder i den danske folkeskole, har
man forsøgt at gøre opgaverne mere virkelighedsnær for eleverne..

Hermed den seneste matematikprøve, der er udleveret til elever i Vollsmose.

Prøven tager udgangspunkt i dagligdagens hændelser for at øge
forståelsen blandt eleverne.

Matematikprøve 1. november 2000
Vollsmose skole
Navn:_____________________
Bande:____________________

OPGAVE 1)
Jamael har en AK-47 med et 30 skuds magasin. Hvis han misser 6 ud af 10
skud og skyder 13 skud på hvert strissersvin han ser, hvor mange
strissersvin kan han skyde før han skal genlade?

OPGAVE 2)
Sahjeed har 50 gram kokain og han sælger 30 gram til Muhammed for 25000 kr.
Han sælger 12 gram til Abdullah for 15.000 kr. Hvad er restværdien
af hans kokain, hvis han ikke fortynder den?

OPGAVE 3)
Ayatollah er alfons for 3 ludere. Hvis prisen er 400,- kr for hvert
knald, hvor mange knald må hver luder lave hver dag, for at Ayatollah skal
kunne købe heroin for 4400,- kr pr. dag?

OPGAVE 4)
Ahmed vil fortynde 2 kg heroin for at tjene 20 % mere. Hvor mange gram
bagepulver skal han bruge for at kunne det?

OPGAVE 5)
Izzet aftjener en straf på 8 år for overlagt drab. Han fik 220.000 kr.
for drabet. Hvis hans kone bruger 7000,- kr. om måneden, hvor mange penge
har han så tilbage, nar han kommer ud af fængslet?

OPGAVE 6)
Mustafa røver en bank. Hvis der er 1,8 millioner i bankens kasser, da
han røver den, og han får 72 % med der fra, hvor mange penge har han så i
sin sportstaske + Hvis han så om eftermiddagen slår en gammel dame ned og
tager hendes pung med 3477,25 kr. Hvor mange penge har han så tjent den dag?

OPGAVE 7)
Ali stjæler normalt 6-8 biler om dagen. Hvis han først bliver fængslet
efter 200 biltyverier, hvor mange biler skal han så stjæle hver dag,
for at blive fængslet om 30 dage?

OPGAVE 8)
Milan er voldsmand. Hvis han sparker en mand i hovedet 6 gange før han
er dræbt, hvor mange gange har han så sparket, når han har dræbt 12
danskere?

MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Michael Weber

Dato : 30-06-07 22:24

> NY MATEMATIKPRØVE PA VOLLSMOSE FOLKESKOLE

Vil man kunne finde samme matematikprøve idag ?

Fra : N_B_DK

Dato : 30-06-07 22:38

"Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> wrote in message
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >

> Vil man kunne finde samme matematikprøve idag ?

Nej, den er lavet lidt om, nu indgår antal sten mod brandfolk/betjente, og
flere andre nyere eksempler, evnen til at huske er jo ikke så god for
indvandrere, så derfor skal det være nye episoder før de kan forstå/huske
dem.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Michael Weber

Dato : 30-06-07 22:44

> [...]
> flere andre nyere eksempler, evnen til at huske er jo ikke så god for
> indvandrere, så derfor skal det være nye episoder før de kan forstå/huske

Hvad gør DF ved det ?

Fra : @

Dato : 30-06-07 22:59

On Sat, 30 Jun 2007 23:44:06 +0200, "Michael Weber"
<michael@removemichaelweber.dk> wrote:

>"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvad gør DF ved det ?

de lader da som sædvanlig de dygtigtige forfattere af matematikbøger
gøre deres arbejde i fred og ro

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : Michael Weber

Dato : 30-06-07 23:22

> de lader da som sædvanlig de dygtigtige forfattere af matematikbøger
> gøre deres arbejde i fred og ro

Og er det hvad DF mener er det bedste, matematikerne kan komme op med ?

Fra : @

Dato : 01-07-07 06:51

On Sun, 1 Jul 2007 00:22:00 +0200, "Michael Weber"

hvad er der nu galt?

Fra : N_B_DK

Dato : 01-07-07 00:37

> Hvad gør DF ved det ?

Kender du det ordsprog der hedder, fej for egen dør først ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : @

Dato : 30-06-07 22:48

On Sat, 30 Jun 2007 23:24:09 +0200, "Michael Weber"
<michael@removemichaelweber.dk> wrote:

>"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

>Vil man kunne finde samme matematikprøve idag ?

der står i overskriften at den er ny

så den bliver sikkert ikke indført før til næste års eksamen

Fra : Michael Weber

Dato : 30-06-07 22:55

> der står i overskriften at den er ny
>
> så den bliver sikkert ikke indført før til næste års eksamen

Måske efter et folketingsvalg, hvor DF sidder i regering ?

Fra : N_B_DK

Dato : 01-07-07 00:39

> Måske efter et folketingsvalg, hvor DF sidder i regering ?

Stod det til mig, skulle der være grænser for hvor hjernedøde folk måtte
være før de måtte begå sig i samfundet, du ville ikke være over den grænse.
(men du ville lære en spændetrøje godt at kende)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.