Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A20 automatisk download?
Fra : Dragon

Dato : 08-07-01 18:50

Hej gruppe,

nu har jeg så fået fat i et Canon PowerShot A20 efter at have afprøvet nogle
forskellige digicams. Jeg synes det tager nogle flotte billeder og de 3x
zoom er virkelig lækkert, men Canons ZoomBrowser software er noget regulært
skidt. Det er simpelthen for besværligt at skulle indlæse et 150 MB program
på harddisken bare for at kunne downloade billederne.

Jeg har set nogle små programmer, der automatisk downloader billeder fra
Olympus mfl. bare man starter dem, men har endnu ikke fundet noget lignende
til Canon'en. Jeg vil være meget taknemmelig for nogle gode forslag.

En anden mulighed er at bruge kortlæseren i min HP PhotoSmart printer, men
desværre forsvinder alle datostemplerne så.

Sommerhilsen

Kasper

Fra : Dragon

Dato : 10-07-01 00:19

"Dragon" <downloaddragon@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,

Hej igen, en grundig søgen rundt på nettet gav resultat.

> [...]
lignende
> til Canon'en. Jeg vil være meget taknemmelig for nogle gode forslag.

Jeg fandt ud af, at der er et program, som hedder Cam4You specielt til dette
formål. Det findes på
http://jpegclub.org/cam4you/cgi-bin/logcnt.pl?l=2_4_0B0_w_drv6 .
Man lægger bare en genvej til programmet på skrivebordet og trækker en mappe
over på genvejen. Vupti alle billeder hentes direkte fra kameraet og over i
denne mappe. Nemmere kan det næsten ikke blive. Det er et stort skridt
fremad i forhold til ZoomBrowseren synes jeg. Se programmets hjælpfil for
detaljer.

Jeg er stadig også interesseret, hvis nogen kender et automatisk program til
at (gen)oprette fil-datostempler udfra et billeds EXIF dato.

Mvh
Kasper