Indvandrere og biler
Fra : Pjensen73

Dato : 29-06-07 20:27

Der er en ting, der har undret mig, og det er hvordan unge indvandrere kan
have råd til store dyre BMW'er og Audier. Det er vel ikke lige det man har
råd til, ved at arbejde i et pizzaria.
Mon det har noget med salg af stoffer, eller anden ulovligt?
En ung dansker i et almindeligt arbejde, har da ikke råd til sådan nogle
biler.

Fra : Peter Heide

Dato : 29-06-07 20:41

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Mon det har noget med salg af stoffer, eller anden ulovligt?
> En ung dansker i et almindeligt arbejde, har da ikke råd til sådan nogle

Måske fordi de prioterer alt andet laver og dermed har råd til
en flot dyt.

MÃ¥ske fordi de er flittige. Har arbejde to steder. Ikke bange for
at arbejde over. Bruger ikke penge på sprut osv

Fra : Joakim

Dato : 29-06-07 20:42

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> indvandrere kan
> have råd til store dyre BMW'er og Audier. Det er vel ikke lige

Mange indvandrere knokler røven ud af bukserne. Du skulle tage og
prøve det én gang i stedet for at ha' så ondt i misundelsen.

> Mon det har noget med salg af stoffer, eller anden ulovligt?

Næh, hvorfor tror du det?

> En ung dansker i et almindeligt arbejde, har da ikke råd til
> sådan nogle
> biler.

Ork jo...

Fra : Jesper

Dato : 29-06-07 20:51

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> [...]
> Mon det har noget med salg af stoffer, eller anden ulovligt?
> En ung dansker i et almindeligt arbejde, har da ikke råd til sådan nogle

Sort arbejde. Smugling og salg af khat. En masse forskellige former for
kulturberigelse.
--
Jesper

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-06-07 21:04

> Sort arbejde.

Med de skater vi har her i landet kan det sku ikke bringe mit pis i kog.
ret skal være ret.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 15:08

Peter B. P. wrote:

> Med de skater vi har her i landet kan det sku ikke bringe mit pis i
> kog. ret skal være ret.

Heller ikke mit. Jeg betragter sort arbejde som selvforsvar!

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-06-07 20:52

> [...]

> råd til, ved at arbejde i et pizzaria.
> Mon det har noget med salg af stoffer, eller anden ulovligt?

Det var det for de to knægte der boede her i byen. De var begge
officielt studerende, og kørte begge i specialtilpassede Audi'er.

Og havde iøvrigt begge domem for narkohandel...

> En ung dansker i et almindeligt arbejde, har da ikke råd til sådan nogle
> biler.

Jo, de køber dem bare brugt i Tyskland. :)

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 29-06-07 21:50

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse news:46855cfe$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> Mon det har noget med salg af stoffer, eller anden ulovligt?
> En ung dansker i et almindeligt arbejde, har da ikke råd til sådan nogle

Misundelsen føre til vrede, vrede føre til had, had føre til lidelse.

Et lille klip fra Carsten Overskovs - De Første 100.000 år
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/audiobook.wma

Jan Rasmussen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-06-07 21:54

Jan Rasmussen <1@2.3> wrote:

> [...]
> ikke råd til sådan nogle > biler.
>
> Misundelsen føre til vrede, vrede føre til had, had føre til lidelse.

tak Yoda :)

Bortset fra det kan jeg ikke have ondt i røven over hvad folk kører
rundt i. Og som regele er det jo ikke NYE store biler. De er som regel
et par år gamle, måske tidligere skadet og så fixet op.

/thomas

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 29-06-07 23:08

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse news:1i0hrji.k50rkfrwd7swN%thomas_lists@elements.dk...

> tak Yoda :)

Iii altså, jeg ville se om Pjensen kunne gætte det.

> Bortset fra det kan jeg ikke have ondt i røven over hvad folk kører
> rundt i. Og som regele er det jo ikke NYE store biler. De er som regel
> et par år gamle, måske tidligere skadet og så fixet op.

De kommer til at lide ligesom alle andre når benzin prisen få en over nakken,
måske mere på grund af deres dårlig valg af billtype/størrelse.

Jan Rasmussen

Fra : Jim

Dato : 29-06-07 22:33

"Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Misundelsen føre til vrede, vrede føre til had, had føre til lidelse.
>
> Et lille klip fra Carsten Overskovs - De Første 100.000 år

Forkert..

Afraid you are..
Fear leads til anger, anger leads to hate, hate leads to suffering..
Suffer you will.

Citat: Yoda.

Fra : Pjensen73

Dato : 29-06-07 21:56

Den Fri, 29 Jun 2007 21:41:12 +0200 skrev Peter Heide:

> [...]
>
> MÃ¥ske fordi de er flittige. Har arbejde to steder. Ikke bange for
> at arbejde over. Bruger ikke penge på sprut osv

Det ene arbejde er i et pizzaria, og resten af tiden arbejder de som
pushere.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-06-07 21:59

> [...]
> Mon det har noget med salg af stoffer, eller anden ulovligt?
> En ung dansker i et almindeligt arbejde, har da ikke råd til sådan nogle

Den muhamedanske bil park her i Danmark, er skatteyder finansieret, for en
stor del af børnechecken.

En ung dansk lærling har aldeles ikke samme muligheder, fordi han ikke
kommer fra en familie med mange børn. Og en mor som rugemaskine.

Fra : Pjensen73

Dato : 29-06-07 21:59

Den Fri, 29 Jun 2007 21:42:11 +0200 skrev Joakim:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Mange indvandrere knokler røven ud af bukserne.

Det der tror du ikke selv på, vel?

> Du skulle tage og
> prøve det én gang i stedet for at ha' så ondt i misundelsen.

Det er ikke misundelse. Det er undren.

> Næh, hvorfor tror du det?

Hvor skulle de ellers få pengene fra?

> Ork jo...

Hvor mange med et lavtlønnede job, har råd til det?

Fra : @

Dato : 29-06-07 23:19

On 29 Jun 2007 20:59:17 GMT, Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com>
wrote:

>Det der tror du ikke selv på, vel?

om det er mange er jo udelukkende et spørgsmål om definitionen på hvad
begrebet mange dækker

og der er mange vietnamesere thailændere og balkanflygtninge som
arbejder hårdt

men der er langt mellem muhamedanere af arabisk eller pakistansk
herkomst som gider lave noget som helst

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : Joakim

Dato : 30-06-07 07:43

> On 29 Jun 2007 20:59:17 GMT, Pjensen73
> <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com>

> om det er mange er jo udelukkende et spørgsmål om definitionen på
> hvad
> begrebet mange dækker

http://www.business.dk/article/20070316/nyhedsoversigt/103161136/

Manglen på arbejdskraft i Danmark ser også ud til nedbringe
ledigheden blandt indvandrere. Nye tal fra Danmarks Statistik
viser, at andelen af beskæftigede 16-66-årige indvandrere fra
ikke-vestlige lande er steget fra 46,1 procent i 2005 til 49,1
procent i 2006.

Stigningen er den største siden 1998-99. Sidste år steg tallet bare
1,2 procentpoint, mens det faktisk faldt med 0,5 procentpoint fra
2002 til 2004

Andelen af beskæftigede danskere er dog stadig betragteligt højere,
nemlig 75,2 procent. Men forskellen er blevet mindre. I 1997 var
der 40,5 procent forskel mellem personer med dansk oprindelse og
ikke-vestlige indvandrere, og i 2006 var tallet bare 28,2.

Fra : Pjensen73

Dato : 29-06-07 22:00

Den Fri, 29 Jun 2007 21:52:16 +0200 skrev Peter B. P.:

> [...]
>
> Og havde iøvrigt begge domem for narkohandel...

> Jo, de køber dem bare brugt i Tyskland. :)

Og så kommer registringes afgiften oven i.

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-06-07 23:08

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Og så kommer registringes afgiften oven i.

Jep. >30.000 for en skide plade med nogle bogstaver og tal på.

Fra : Pjensen73

Dato : 29-06-07 22:01

Den Fri, 29 Jun 2007 21:50:47 +0200 skrev Jesper:

> Sort arbejde. Smugling og salg af khat. En masse forskellige former for
> kulturberigelse.

Og røverier.

Fra : Jesper

Dato : 29-06-07 22:30

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Og røverier.

Er røverier ikke kulturberigelse?
--
Jesper

Fra : @

Dato : 29-06-07 23:21

On Fri, 29 Jun 2007 23:30:23 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Er røverier ikke kulturberigelse?

selvfølgelig

den falske profet var jo karavanerøver

så røveri må jo være det rette at foretage sig for en rigtig
rettroende muhamedaner

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 29-06-07 22:57

Pjensen73 skrev:
> [...]
> Mon det har noget med salg af stoffer, eller anden ulovligt?
> En ung dansker i et almindeligt arbejde, har da ikke råd til sådan nogle

Der er flere ting her, som kan spille ind:

1) Mange unge indvandrerknægte bor hjemme, indtil de er blevet gift, og
har således hverken husleje eller madudgifter at tænke på.

2) De bruger dertil næppe nær så mange penge som danskere på diverse
andre dyre luksusforbrugsgoder (hjemlig elektronik såsom computere,
hifi-anlæg og fjernsyn, for slet ikke at nævne samtalekøkkener og
badeværelser?), men prioriterer derimod bilen - som primitivt
statussymbol, ironisk nok ganske nøjagtigt ligesom amerikanere af den nu
lidt ældre generation - relativt højt. (Her kan der muligvis også i
heldigste tilfælde være tale om at flere brødre eller fætre deles om at
skyde penge i en "dele-Bimmer", som således går på omgang, når der skal
"cruises" op og ned ad Nørrebrogade?)

3) Dertil kommer alle de forskellige former for fusk med indtægt,
herunder f.eks. kontanthjælp opnået illegitimt ved at man arbejder - og
dèt ofte mere eller mindre tvungent af patriarken, endda - i "fætters"
forretning (der i øvrigt faretruende jævnligt skifter officielt ejerskab
mellem flere slægtsmedlemmer for derved at opnå gentagen
iværksætterydelse og i øvrigt drives ved handel med "sorte" -
afgiftsubetalte - varer) sideløbende med at man modtager sociale ydelser
fra det offentlige.

4) Endelig er der al den fusk, der kan bedrives med selve køretøjet i
forhold til registreringsafgifter (ved at man f.eks. køber en væsentligt
billigere brugt bil for at misbruge nummerpladerne eller at man populært
sagt køber en bil i Tyskland og indregistrerer den i Sverige...)

I øvrigt er det ret ironisk at se, hvilke bilmærker, der desværre idag
uvilkårligt er blevet ret negativt stigmatiseret af indvandrernes
bilsmag: Jeg tænker her især på BMW og Mercedes, hvor man som en slags
sjov reaktion på netop dette fænomen ser at f.eks. Volkswagen, Audi,
Alfa Romeo og Porsche (her især den vanvittigt populære
Cayenne-firhjulstrækker) i langt højere grad synes at være mærker som
relativt ærlige, rige danskere derfor foretrækker, også selv om de måske
sagtens ville have råd til en stor "Merc'er" eller "Bimmer"

Anders Peter Johnsen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 30-06-07 11:11

Anders Peter Johnsen formulerede spørgsmålet:

> [...]
> grad synes at være mærker som relativt ærlige, rige danskere derfor
> foretrækker, også selv om de måske sagtens ville have råd til en stor

Endelig et seriøst svar.
Ordene kunne godt være mine, men jeg nøjes med at bekræfte det du har
skrevet.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 15:13

Fister Løgsovs wrote:

> Endelig et seriøst svar.

Det er altid seriøst, det der er formuleret af APJ

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 05-07-07 20:23

Kim Frederiksen tastede følgende:

> Det er altid seriøst, det der er formuleret af APJ
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Det giver jeg dig 112% ret i!
Kai

Fra : Kim Larsen

Dato : 06-07-07 11:00

"Fister Løgsovs" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> Kim Frederiksen tastede følgende:

> Det giver jeg dig 112% ret i!
> Kai

Altid morsomt at læse de varme omfavnelser af hinanden i rygklapper-klubben.
LOL

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Nyt Ungdomshus nu !

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-07-07 11:10

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Altid morsomt at læse de varme omfavnelser af hinanden i
> rygklapper-klubben. LOL

ja, fra den kant kan man vente at de lever op til det geniale
slogan: ris roses når ros rises!

Fra : @

Dato : 29-06-07 23:01

On 29 Jun 2007 19:26:54 GMT, Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com>
wrote:

>Der er en ting, der har undret mig, og det er hvordan unge indvandrere kan
>have råd til store dyre BMW'er og Audier.

råd til!!!!!

enten stjæler de bilerne

eller også er det dig og mig som betaler

Fra : Pjensen73

Dato : 30-06-07 02:17

Den Fri, 29 Jun 2007 23:11:07 +0200 skrev Peter Heide:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> ...og mange laver det arbejde som danskerne ikke gider.

Hvilket arbejde gider danskerne ikke at lave?
Jeg syntes der er mange danskere der har et surt og kedeligt job.

Fra : Pjensen73

Dato : 30-06-07 02:17

Den Fri, 29 Jun 2007 23:30:23 +0200 skrev Jesper:

> Er røverier ikke kulturberigelse?

Nå ja, det er det vist nok også.

Fra : Pjensen73

Dato : 30-06-07 02:20

Den Fri, 29 Jun 2007 22:49:38 +0200 skrev Jan Rasmussen:

> Misundelsen føre til vrede, vrede føre til had, had føre til lidelse.
>
> Et lille klip fra Carsten Overskovs - De Første 100.000 år
> http://home19.inet.tele.dk/fs2002/audiobook.wma
>
> Jan Rasmussen

Og hvor vil du hen med det?
Jeg er ateist, så jeg kan ikke stå inde for det de kristne har gjort.

Fra : Pjensen73

Dato : 30-06-07 02:22

Den Sat, 30 Jun 2007 00:01:24 +0200 skrev @:

> råd til!!!!!
>
> enten stjæler de bilerne
>
> eller også er det dig og mig som betaler

Det tænkte jeg nok.