Min nabo
Fra : Pjensen73

Dato : 29-06-07 20:24

Jeg har fundet ud af, at min nabo, som er indvandre, ofte slår sin kone.
Det er ihvert fald hvad jeg kan høre, når de to er oppe og skændes. Det
kan høres i hele opgangen.
Men hvis nu jeg melder ham til politiet, så får jeg vel hele hans familie
efter mig, og de venstreorienterede herinde vil vel kalde mig for racist.

Fra : Notion

Dato : 29-06-07 20:34

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter mig, og de venstreorienterede herinde vil vel kalde mig for racist.

DU gør noget strafbart hvis du ikke handler (melder det), da du har viden
om, at der bliver gjort voldelig overgreb på en anden person, så nu hænger
du da vist på den, idet du har offentliggjort at din nabo banker sin kone.
Håber du er sikker i din sag ellers kan det være den vender sig mod dig

Fra : @

Dato : 29-06-07 23:05

On Fri, 29 Jun 2007 21:34:16 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>
>DU gør noget strafbart hvis du ikke handler (melder det),

forkert

der er ikke anmeldelsespligt her i landet

men

hvis man ikke reagerer når der er fare for liv og førlighed er det
ansvarspådragende

dog, konen kan blot forlade den voldelige mand

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : Notion

Dato : 30-06-07 08:23

> forkert
>
> der er ikke anmeldelsespligt her i landet

Din oplysningspligt gør, at du skal give de rette instanser oplysninger om
dit kendskab til vold om det er fysisk eller psykisk er underordnet.

Fra : Wilstrup

Dato : 30-06-07 08:41

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i meddelelsen

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Din oplysningspligt gør, at du skal give de rette instanser
> oplysninger om dit kendskab til vold om det er fysisk eller
> psykisk er underordnet.

Præcis! Og naturligvis har man indberetningspligt. Hvis man fx
opdager at et barn lider fysisk overlast, så har man fand'me
anmeldelsespligt - ingen tvivl om det. Jeg har personlig
skærpet pligt til at indberette sådanne sager i kraft af mit
job.

I øvrigt er det en detalje om man kalder det anmeldelsespligt
eller indberetningspligt. Det afhænger nok mere af hvem man
anmelder /indberetter til.

Ser man en person der er ved at drukne, så har man også pligt
til at hjælpe eller alarmere situationen til rette
myndigheder. Er en person ved at blive overfaldet eller bliver
han overfaldet (eller hende) så har man også anmeldesespligt.

Hvis man ser at en person efterlader en anden person i åbenbar
hjælpeløs tilstand, så har man naturligvis også pligt til at
anmelde det, ligesom man har pligt til at anmelde enhver
forbrydelse til politiet. Jeg tror han har misforstået det at
ikke ville "blande" sig (som er en bekvemmelig, men moralsk
anløben holdning) med det at skulle anmelde forbrydelser.

Der er faktisk folk der er blevet dømt fordi de stod og så på
at en forbrydelse blev begået, uden at tage skridt til at få
den stoppet (enten selv eller ved at alarmere politiet).

Fra : @

Dato : 30-06-07 12:37

On Sat, 30 Jun 2007 09:41:28 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i meddelelsen

>Præcis! Og naturligvis har man indberetningspligt. Hvis man fx
>opdager at et barn lider fysisk overlast,

og hvad har det så overhovedet med ovenstående at gøre?

Fra : @

Dato : 30-06-07 12:20

On Sat, 30 Jun 2007 09:23:23 +0200, "Notion"
> [...]

>Din oplysningspligt gør, at du skal give de rette instanser oplysninger om
>dit kendskab til vold om det er fysisk eller psykisk er underordnet.

nej

man har IKKE pligt til at anmelde lovovertrædelser

og et klask efterfulgt af et av kan skyldes noget sado/maso sex

Fra : Notion

Dato : 30-06-07 15:05

> nej
>
> man har IKKE pligt til at anmelde lovovertrædelser
>
> og et klask efterfulgt af et av kan skyldes noget sado/maso sex

Er det DF som har løget for dig da ???? du opdager det når det er for sent
... .....men jo du har pligt til at give de rette instanser oplysninger om
dit kendskab til vold om det er fysisk eller psykisk er underordnet.

Fra : @

Dato : 30-06-07 15:10

On Sat, 30 Jun 2007 16:05:02 +0200, "Notion"

Fra : Peter Heide

Dato : 29-06-07 20:36

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> efter mig, og de venstreorienterede herinde vil vel kalde mig for racist.

Ville du ikke være ret ligeglad med om du bliver kaldt racist ?

Det er lige før man får mere medlidenhed med dig end den stakkels
kvinde der bliver tæsket af et pikhovede.

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-06-07 20:37

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> [...]
> efter mig, og de venstreorienterede herinde vil vel kalde mig for racist.

Vi havde her på vejen, for nogle år tilbage, en indvandrerfamilie der af
uforklarlige årsager af kommunen var blevet indkvarteret i hvad der
næsten var en strandvejsvilla. Hvor kommunen fik pengene til en
millionejendom til det fra er mig ubegribeligt, men lad det nu ligge.

Der var ofte slagsmål i den lille familie, og en sommerdag kammede det
så meget over at sønnen i familien, som tilsyneladende var sindslidende
(eller bare indavlet?), rendte rundt og tævede på sin mor i haven (enten
med et baseballbat eller et vandrør eller noget lignende), mens resten
af familien stog oppe på altanen og kastede sten og potteplanter efter
ham. Og der blev råbt og skreget i laaang tid...

Underholdning for hele kvarteret!

Huset var iøvrigt - efter at vore kære fremmede gæster havde boet i det
i nogle år - så misligeholdt, at det blev revet ned.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Pjensen73

Dato : 29-06-07 21:51

Den Fri, 29 Jun 2007 21:34:16 +0200 skrev Notion:

> [...]
> Håber du er sikker i din sag ellers kan det være den vender sig mod dig

Ja, jeg hænger på den.
Skal jeg melde det til politiet og risikere at få
en masse udlændinge efter mig, eller skal jeg lade være, og dermed blive
straffet for ikke at melde det.

Det vil også være svært for mig at bevise det, da det vil ende som påstand
mod påstand.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-06-07 21:52

> [...]

> straffet for ikke at melde det.
>
> Det vil også være svært for mig at bevise det, da det vil ende som påstand

Uanset hvad farve dine naboer har så skal du melde det, hvis du har en
rimelig fornemmelse om alvoren ...

/thomas

Fra : Pjensen73

Dato : 29-06-07 21:53

Den Fri, 29 Jun 2007 21:36:25 +0200 skrev Peter Heide:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Ville du ikke være ret ligeglad med om du bliver kaldt racist ?

Jo. Jeg betragter det som en ære, at blive kaldt racist af dig og andre
autonome.

> Det er lige før man får mere medlidenhed med dig end den stakkels kvinde
> der bliver tæsket af et pikhovede.

Jamen dog. Har du mere medlidenhed med en dansker end en udlænding. Du er
vel ikke ved at blive racist lille Peter?

Fra : Pjensen73

Dato : 29-06-07 21:53

Den Fri, 29 Jun 2007 21:36:36 +0200 skrev Peter B. P.:

> [...]
>
> Huset var iøvrigt - efter at vore kære fremmede gæster havde boet i det
> i nogle år - så misligeholdt, at det blev revet ned.

Er det kulturberigelse?

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-06-07 23:08

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Er det kulturberigelse?

Ja det må det jo være... :)

Fra : Pjensen73

Dato : 30-06-07 02:13

Den Fri, 29 Jun 2007 23:03:59 +0200 skrev Peter Heide:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har medlidenhed med en stakkels tosse som dig. Du ryger
> sikkert ind i en ordentlig røvfuld en dag,med de bimmelim holdninger
> du giver udtryk for.

Truer du mig?

Fra : Pjensen73

Dato : 30-06-07 02:15

Den Fri, 29 Jun 2007 22:52:05 +0200 skrev Thomas von Hassel:

> Uanset hvad farve dine naboer har så skal du melde det, hvis du har en
> rimelig fornemmelse om alvoren ...
>
> /thomas

Jeg har bare hørt at han råber højt, og derefter kan jeg høre et "klask"
og konen siger AV.

Fra : @

Dato : 30-06-07 11:44

On 30 Jun 2007 01:15:28 GMT, Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com>
wrote:

>Jeg har bare hørt at han råber højt, og derefter kan jeg høre et "klask"
>og konen siger AV.

det kan jo være noget sado/maso- sex

Fra : Pjensen73

Dato : 30-06-07 10:21

Den Sat, 30 Jun 2007 03:47:03 +0200 skrev Peter Heide:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen

> Pjevs73 ; du er så snotdum så ikke engang dine venner på højrefløjen
> gider at støtte dig, og dog :

Jeg er medlem af Enhedslisten, så måske derfor

Fra : Pjensen73

Dato : 30-06-07 10:22

Den Sat, 30 Jun 2007 07:58:11 +0200 skrev Tony:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev

> Har du aldrig hørt om sexlege ?
>
> Tony

Nå jo, det kan jo være det de laver. Mon han giver hende smæk med
koranen?

Fra : Pjensen73

Dato : 30-06-07 10:23

Den Sat, 30 Jun 2007 05:00:18 +0200 skrev Peter Heide:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen

> Du er en båtnakke ; en 1`ste klasses nar.

Og det skal man høre fra en autonom, som mener det er okay, at smide
brosten efter politiet.