Fwd: Tlaxcala: "Kontrarevolution i Palesti~
Fra : Rolf Martens

Dato : 29-06-07 09:20

Jag har idag lagt till på min hemsida www.rolf-martens.com, i
dess sektion "News with brief comments":

Fredag 29 juni 2007 (NWBC 270, Swedish) Fwd: Tlaxcala:
"Kontrarevolution i Palestina"

2007-06-29, 05:57 GMT:

I ett mail från Tlaxcala, Spanien, (som jag inte känner och
inte har hört talas om förr) har jag blivit ombedd att vidare-
befordra det nedanstående, vilket jag gör eftersom jag tycker
att innehållet åtminstone är intressant. Jag känner inte till
de sakförhållanden som det gäller tillräckligt bra för att
våga mig på en bedömning av vilka detaljer som eventuellt är
riktiga och vilka som eventuellt är felaktiga i denna text som
jag återger här.

Om Palestina har jag för min del tidigare skrivit i "UNITE!
Infos" (alltså på engelska) som man hittar under "Palestine" i
min hemsidessektion "Subjects in postings" - bland annat Info
#247en, "On the background of Hamas", från 27.01.2006 - och på
svenska i "FÖRENA ER! Info #171se: 'Rika' länder och 'Isra-
el'", del 1/2 och del 2/2, av den 01.05.2002, som återger
flygbladet "INFORMATIONSBLAD nr 34" (på 4 sidor A4), utgivet
av mig här i Malmö samma dag. Dessutom har vissa tidigare NWBC
items handlat om eller berört Palestina. Jag förespråkar sedan
länge angående det landet att PLO:s ursprungliga program, som
väsentligen går ut på "För ett demokratiskt Palestina!",
följs. Här kommer den vidarebefordrade texten,

[CITAT:]

Från:
tlaxcala@tlaxcala.es

Datum:
den 28 juni 2007 21:19

Till:
rolf.martens@comhem.se

Ämne:
att publicera tack !>> Tlaxcala : Kontrarevolution i
Palestina: en bananrepublik i Ramallah men hur länge?

Autor: Fausto Giudice, 20 juni 2007
Traductor: Översatt av Anders Jungnell

En ny regim har fötts i dagarna i Ramallah, på Västbanken.
Den "regerar" provisoriskt på ungefär 15 procent av det
historiska Palestina. Vad ska man tycka om detta?

I själva verket är kontrarevolutionen ledd av Mahmoud Abbas
inspirerad av såväl de algeriska och turkiska som de
centralamerikanska exemplen. Det är när allt kommer omkring
inte förvånande eftersom Mahmoud Abbas bara är den prokonsul
Imperiets herrar valt för att verkställa dess direktiv på en
del av det palestinska territoriet.

För att beskriva Abbasregimen måste följande cocktail blandas:

- ta en femtedel av de algeriska generalerna och cheferna för
den algeriska militära säkerhetstjänsten, de som gjorde en
statskupp i januari 1992 för att ogiltigförklara FIS:s
valseger;

- ta en femtedel salvadoranska och nicaragiska
kontrarevolutionärer, de ökända Contras som försökte störta
den sandinistiska regimen under 80-talet;

- ta en femtedel turkiska generaler, anhängare av en
"religionsneutral stat";

- lägg slutligen men inte minst till en femtedel av Warszavas
juderåd 1942.

Blanda allt och servera kallt.

Resultat: en banarepublik i hjärtat av Palestina. Den "nya
regimen" i Ramallah har alla de karakteristika som utmärker de
republiker som United Fruit smällt upp i Centralamerika: i
realiteten en blandning av gangsters, torterare, äventyrare
och teknokrater. Juvelen i dess krona är den sinistre Salam
Fayed, ett mönster till Världsbankstjänsteman, utbildad på.ett
universitet i Texas.

De har förberett kuppen sedan nästan två år, t.o.m. före de
palestinska valen i januari 2006. "De" är Abbas män, deras
beskyddare och sponsorer: CIA, Mossad, Shin Bet, de egyptiska
och jordanska underrättelseorganen, fjärrstyrda av Washingtons
sionistiska neokonservativa (Vita Huset och Pentagon) och med
välsignelse från idioterna i Bryssel, med Barroso och Solana i
spetsen (två f.d. vänsterextremister för dem som glömt).

Den arabiska pressen och engelskspråkiga hemsidor är sedan
månader fulla av information om komplotten. Abbas och hans
gäng har fått tiotals miljoner dollar och tusentals vapen för
att helt enkelt likvidera motståndet, huvudsakligen
förkroppsligat i Hamas. De har förvandlat en stor del av
Fathas kämpar till simpla legosoldater. Alla har kunnat se i
Gaza hur dessa "kämpar" flytt med svansen mellan benen inför
Hamas styrkor, deras chef först och främst, Mohammed Dahlan,
som aldrig kommer att bli "kung av Gaza".

[En bild med text under:]
Ben Heine, Tlaxcala

Palestina är alltså idag delat i tre: det område som
ockuperades av sionisterna 1947, Västbanken under Abbas/
Dahlan-gängets sköra kontroll och Gaza, i Hamas händer. Utan
att glömma "det andra Palestina", det "fjärde", d.v.s.
flyktinglägren i grannländerna och diasporan, spridd över
världen.

Denna situation har kokats ihop av Washington, Tel Aviv och
Bryssel med stöd av Kairo och Amman. Det är en strikt
tillämpning av ordspråket "söndra och härska" i sin mest
kriminella form. Den är dömd till ett svidande nederlag.
Liksom i Irak, i Libanon, i Iran, i Afghanistan och Sudan.

Det finns lite varstans i vårt gamla Europa - genom vars
försorg olyckan drabbat Palestina - folk som med föregivet
gott uppsåt talar om "Hamas kupp i Gaza" - och oroar sig för
Fatah-"militanternas" öde. Jag delar upp dessa människor i två
kategorier: en minoritet av cyniska "demokrater" som säger
sig vilja hålla religionen borta från politiken, som är
övertygade antimuslimer och pro-israeler samt å andra sidan en
majoritet av ärliga men dåligt informerade och manipulerade
människor.

Var och en får ta sitt eget ansvar. Men hursomhelst är jag
säker på en sak: Palestinas klimat passar inte för
bananodling, på sin höjd till återvinning av importerade
bananskal.

Källa : Basta !
Översatt från franska av Anders Jungnell för Tlaxcala,
översättarnas nätverk för språklig mångfald. Denna
översättning är under Copyleft, dvs. att den får återges fritt
för varje icke-komersiellt bruk, förutsatt att dess
författare, översättare och källa anges.
URL till denna artikel:
http://www.tlaxcala.es/pp.asp?reference=3125&lg=sv

[SLUT CITAT]

_____________________

Meddelande sänt av:
Rolf Martens
Malmö, Sverige
Telefon och fax:
+46 - 40 - 124832
rolf.martens@comhem.se
www.rolf-martens.com
______________________

Fra : tgpedersen@hotmail.c~

Dato : 29-06-07 14:41

On 29 Jun., 10:19, "Rolf Martens" <rolf.mart...@comhem.se> wrote:
> [...]
>
> I ett mail från Tlaxcala, Spanien, (som jag inte känner och
> inte har hört talas om förr) har jag blivit ombedd att vidare-

Varsågod, språkgeni:
http://es.wikipedia.org/wiki/Tlaxcala

Torsten

Fra : Anneli Halme

Dato : 29-06-07 14:50

tgpedersen@hotmail.com wrote:

> Varsågod, språkgeni:
> http://es.wikipedia.org/wiki/Tlaxcala
>

> Torsten

Låt Rolf slåss mot sina väderkvarnar!

Ibland kommer han faktiskt med ett korn som även blinda höns kan hitta.

--
Anneli
The second half of a man's life is made up of nothing but the habits he

Fra : Rolf Martens

Dato : 30-06-07 10:19

Fra : Rolf Martens

Dato : 30-06-07 10:16

Fra : Sigvald

Dato : 01-07-07 16:07

> [...]

> ockuperades av sionisterna 1947, Västbanken under Abbas/
> Dahlan-gängets sköra kontroll och Gaza, i Hamas händer.

Disse tre linjer er tilstrekkelig til å fastslå at den teksten Martens
her siterer ikke er mer troverdig enn annen nazi-propaganda. Alle
normale, oppegående mennesker VET at Israel er en 100% legitim stat.
Dette følger logisk av:
a) Jødenes historiske tilstedeværelse og tilknytning til landet.
b) FNs legitime opprettelse av staten Israel i 1948.

At Martens presenterer slik propaganda er egentlig ikke så unaturlig.
På hans hjemmeside kan man lese:
Homepage of Rolf Martens - Advocates the political line of Marx, Lenin
and Mao Zedong.

Sigvald

Fra : John

Dato : 01-07-07 16:21

"Sigvald" <sigvald4@yahoo.no> skrev i en meddelelse

At Martens presenterer slik propaganda er egentlig ikke så unaturlig.
På hans hjemmeside kan man lese:
Homepage of Rolf Martens - Advocates the political line of Marx, Lenin
and Mao Zedong.

Ha! Ku' ikke huske, hvorfor jeg har Rolf på ignore-listen.

Det kan jeg nu! Tak for det, Sigvald! :)

John

Fra : C Lund

Dato : 01-07-07 16:47

In article <1183302405.207980.264800@k79g2000hse.googlegroups.com>,
Sigvald <sigvald4@yahoo.no> wrote:
> [...]
> a) Jødenes historiske tilstedeværelse og tilknytning til landet.
> b) FNs legitime opprettelse av staten Israel i 1948.

Nei.

a) De sefardiske jødene som bodde i området før den første alyiahen
hadde ingenting med opprettelsen av Israel å gjøre. Israel ble
opprettet av ahskenazier, og de hadde ingen historisk tilknytning til
Palestina. Denne "historiske tilstedeværelsen" fantes med andre ord
ikke.
b) Sannsynligvis en av de største tabbene FN noen gang har gjort
(kommer ikke i farten på en enda større tabbbe).

Israel er en legitim stat fordi slik er realitetene idag. Landet
(eller rettere sagt; den jødiske befolkngen) kan ikke fjernes uten å
begå en forbrytelse som er like stor som den som ble begått da landet
først ble opprettet. Det at det er en rastiststat endrer ikke på dette.

Men forhåpentligvis går det med Israel som det gikk med
apartheidregimet i Sør-Afrika.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : @

Dato : 01-07-07 16:52

On Sun, 01 Jul 2007 17:46:34 +0200, C Lund <clund@notam02SPAMBLOCK.no>
wrote:

>Men forhåpentligvis går det med Israel som det gikk med
>apartheidregimet i Sør-Afrika.

og hvordan synes DU så det er gået i SydAfrika siden forbryderne har
overtaget magten?

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : C Lund

Dato : 02-07-07 08:41

In article <6bjf83h4ofo8kt0id717o5arnop2uc8g4t@4ax.com>,
"@" <1@invalid.net> wrote:
> og hvordan synes DU så det er gået i SydAfrika siden forbryderne har
> overtaget magten?

Jeg har ikke tenkt å påstå t Sør-Afrika er noe idealland, men det er i
allefall bedre nå enn det var før. Selv om det er klart at det er surt
for de hvite at de ikke lengre er landets "herrefolk".

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 02-07-07 09:24

C Lund wrote:

> Jeg har ikke tenkt å påstå t Sør-Afrika er noe idealland, men det er i
> allefall bedre nå enn det var før.

På hvilken måte Lund? Forklar er du snill. Er det den enorme økningen i
AIDs som er en forbedring? Den enorme økningen i kriminalitet? Hva med
den kolossale økningen i arbeidsledighet?

Der finnes klare forbedringer i Sør Afrika, men å si at Sør Afrika i dag
er ubetinget bedre enn før 1994 er absurd.

> Selv om det er klart at det er surt
> for de hvite at de ikke lengre er landets "herrefolk".

Slike barnslige utsagn viser bare om *en* ting Lund, din egen uvitenhet.
De hvite er, på alle mulige måter, fortsatt "herrefolket" i Sør Afrika.
Deres liv er endret relativt lite etter 1994. Blandt de sorte er
økningen i vold, kriminalitet, AIDS, voldtekter, arbeidsledighet osv,
svært påtakelig dog, og den er på mange måter *verre* i dag enn under
apartheid. Under apartheid hadde man en forklaringsmodell som kunne
skyve (reellt, for all del) ansvaret for problemene over på de hvite
minoriteten. Denne fungerer ikke i dag, ti år etter, et tiår som har
sett svært få forbedringer i kårene til dem som led mest under apartheid.

--
+------------------------------+---------------------------------------+
| Terje A. Bergesen | Man will never be free until the |

Fra : C Lund

Dato : 03-07-07 08:49

In article <m_-dnSk3--S2KxXbnZ2dnUVZ_vqpnZ2d@adelphia.com>,
"Terje A. Bergesen" <terjeb@yahoo.com> wrote:
> På hvilken måte Lund? Forklar er du snill.

Fordi det er ikke lengre apartheid. Det alene er en enorm forbedring.
Selv om folket kanskje har det enda verre nå (det vet jeg ikke) så er
det nå mulig for tingene å bli bedre i fremtiden.

> Er det den enorme økningen i
> AIDs som er en forbedring?

Du prøver ikke seriøst å påstå at apartheidregimet ville forhindret
spredningen av HIV viruset?

> Den enorme økningen i kriminalitet? Hva med
> den kolossale økningen i arbeidsledighet?

Det skjer hver gang det er et systemskifte. Men du ville kanskje
foretrukket å beholde Sovjetunionen, apartheidregimet i SA, DDR, og
alle andre autoritære regimer for å unngå ubehagelighetene som et
systemskifte innebærer...?

> Der finnes klare forbedringer i Sør Afrika, men å si at Sør Afrika i dag
> er ubetinget bedre enn før 1994 er absurd.

Men det har jeg da heller ikke sagt.

> Slike barnslige utsagn viser bare om *en* ting Lund, din egen uvitenhet.

Og igjen viser bergesen at han ikke er voksen nok til å oppføre seg
som folk.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 03-07-07 14:21

C Lund wrote:

> Fordi det er ikke lengre apartheid. Det alene er en enorm forbedring.

Det er bra at apartheid er borte, men for folk flest har dette i
realiteten ikke ført til noen forbedring, for veldig mange har det
medført en sterk forverring. Din påstand om at alt er så mye bedre er
tuftet på din ideologi, ikke på realiteter.

> Du prøver ikke seriøst å påstå at apartheidregimet ville forhindret
> spredningen av HIV viruset?

Jepp.

> Det skjer hver gang det er et systemskifte.

Nei, det skjer ikke "hver gang det er et systemskifte", det skjer
innimellom når man har systemskifte, men hver gang er langt fra korrekt.

Nei.

--
+------------------------------+---------------------------------------+

Fra : C Lund

Dato : 04-07-07 07:55

In article <EPGdnVD8ecv80BfbnZ2dnUVZ_gmdnZ2d@adelphia.com>,
> [...]
> medført en sterk forverring. Din påstand om at alt er så mye bedre er
> tuftet på din ideologi, ikke på realiteter.

Men jeg har da heller ikke sagt at *alt* er så mye bedre, bergesen.
Det er bare enda en av stråmennene dine. Hvorfor fokuserer du heller
ikke på det jeg faktisk har skrivet istedet for det du tror eller vil
at jeg skal ha skrevet?

> Jepp.

Og dette ville apartheidregimet ha gjort ved å...?

> Nei, det skjer ikke "hver gang det er et systemskifte", det skjer
> innimellom når man har systemskifte, men hver gang er langt fra korrekt.

Ok. Kanskje ikke hver gang. Men ofte nok til at man ikke trenger å
heve øyenbrynene over det.

Hva er det du bråker for da?

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Rolf Martens

Dato : 03-07-07 11:03

Fra : C Lund

Dato : 04-07-07 07:57

In article <Y8pii.3355$ZA.1612@newsb.telia.net>,
Rolf Martens <rolf.martens@comhem.se> wrote:

> Att du kallar den folkmajoritet som styr nu för
> "förbrytarna" tyder på att du är en riktig jämra
> nassegris.

Det er nok ikke langt fra sannheten det der...

(antatt at "nassegris" betyr det jeg tror det gjør)

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-07-07 16:33

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 02-07-07 03:59

C Lund wrote:

> a) De sefardiske jødene som bodde i området før den første alyiahen
> hadde ingenting med opprettelsen av Israel å gjøre.

Blah, blah, blah, blah. Samme smørje hver gang. Hvilken relevans har
det? Der bodde noen mennesker der da FN valgte å gi dem selvstyre etter
at britene trakk seg ut. Disse fikk selvstyre etter hvordan deres
befolkning var. Selvstyret var i tråd med alle vettuge inndelinger
veldig fornuftig gitt situasjonen i området, noe ettertid har vist med
all tydelighet.

Så, de bodde der, hvorfor mener du det er relevant hvor de stammet fra?

> Israel ble opprettet av ahskenazier,

Eh, nei, Israel ble opprettet av FN.

> b) Sannsynligvis en av de største tabbene FN noen gang har gjort
> (kommer ikke i farten på en enda større tabbbe).

Så enda et folkemord på jøder hadde vært å foretrekke?

> Men forhåpentligvis går det med Israel som det gikk med
> apartheidregimet i Sør-Afrika.

Ja, vi ser jo hvor bra det har vært, både for neger og hvit.

--
+------------------------------+---------------------------------------+

Fra : Mikael O. Bonnier

Dato : 02-07-07 08:47

Terje A. Bergesen skrev:

> Ja, vi ser jo hvor bra det har vært, både for neger og hvit.

Det händer mycket positivt i Sydafrika: t.ex. TV-serien Go Open
<http://www.go-opensource.org/go_open/news/download_go_open/> och Ubuntu
<http://en.wikipedia.org/wiki/Ubuntu>. Dessutom har de JAS Gripen-flygplan.

Förövrigt anser jag inte att det finns några tecken som tyder på att
Israel skulle vara någon apartheidregim.

Fra : Thommy M.

Dato : 06-07-07 16:59

Mikael O. Bonnier wrote:

> [...]
>
> Förövrigt anser jag inte att det finns några tecken som tyder på att
> Israel skulle vara någon apartheidregim.

Då måste du blunda hårt.

Fra : C Lund

Dato : 02-07-07 08:40

In article <R4CdndxwV5xu9BXbnZ2dnUVZ_oCmnZ2d@adelphia.com>,
> Blah, blah, blah, blah. Samme smørje hver gang. Hvilken relevans har
> det?

Relevansen ligger i at påstanden om "historisk tilhørighet" er usann.

> [...]
> befolkning var. Selvstyret var i tråd med alle vettuge inndelinger
> veldig fornuftig gitt situasjonen i området, noe ettertid har vist med

Nei.

> Så, de bodde der, hvorfor mener du det er relevant hvor de stammet fra?

Tja.. en gjeng førstegenerasjonsinnvandrere fikk ett nytt land i noen
andres land fordi de var forfulgte i landet de kom fra... Du synes
ikke det virker noe underlig?

> Eh, nei, Israel ble opprettet av FN.

Nei. Israel ble opprettet av ashkenazier. Det at FN satte noen
pennestrøk gjorde ikke annet enn å legitimitere dette.

> Så enda et folkemord på jøder hadde vært å foretrekke?

Får du ikke høysnue av alle stråmennene dine, bergesen?

> Ja, vi ser jo hvor bra det har vært, både for neger og hvit.

Det er bedre enn det var før.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 02-07-07 09:13

C Lund wrote:

> Relevansen ligger i at påstanden om "historisk tilhørighet" er usann.

Hvilken relevans har det? Hva så?

> Nei.

Eh, jo. Jødene bor der. De lever i rimelig fred med de araberne som ikke
er besatt av tanken på å utrydde dem. Ting fungerer ganske greit. Ikke
uten problemer overhodet, men greit nok. Sammenlikne dette med nesten et
hvilket som helst arabisk land.

> Tja.. en gjeng førstegenerasjonsinnvandrere fikk ett nytt land i noen
> andres land fordi de var forfulgte i landet de kom fra... Du synes
> ikke det virker noe underlig?

Underlig hvordan? Skulle vi lempet dem ut? Gasset dem? Hva er det du vil
vi skulle gjort med dem?

> Nei. Israel ble opprettet av ashkenazier.

Slutt å lyve Lund.

> Det er bedre enn det var før.

For hvem? Dem som blir drept i hopetall? Dem som blir voldtatt i enorme
mengder? Hvem har det bedre Lund? De hvite har det ikke spesiellt mye
verre, ikke mye bedre, men ikke så veldig mye verre. De sorte i SA har
det *langt* verre på de aller fleste målbare områder enn de hadde det før.

--
+------------------------------+---------------------------------------+

Fra : C Lund

Dato : 03-07-07 08:42

In article <UrydnZ7tUK0WLhXbnZ2dnUVZ_sWdnZ2d@adelphia.com>,
> Hvilken relevans har det? Hva så?

Det er relevant på den måten at påstandene om historisk tilhørighet,
som enkelte slenger om seg, ikke er sann.

> Eh, jo. Jødene bor der. De lever i rimelig fred med de araberne

Seriøst... araberne er annenrangsborgere i eget land. Du kaller det å
"leve i rimelig fred"?

> Underlig hvordan? Skulle vi lempet dem ut? Gasset dem? Hva er det du vil
> vi skulle gjort med dem?

Dengang da? Det riktigste ville vært en felles stat. (jeg har allerede
sett alle de tullete stråmennene du har lyst til å sette opp her, så
du trenger ikke ta deg bryet).

> Slutt å lyve Lund.

En som er så glad i stråmenn som du er burde ikke snakke så høyt om
løgn.

> [...]
> verre, ikke mye bedre, men ikke så veldig mye verre. De sorte i SA har
> det *langt* verre på de aller fleste målbare områder enn de hadde det før.

De sorte i SA har i allefall *muligheten* til å klare seg bedre nå som
det ikke er noe kunstig tak over hodet på dem. Men det er klart at når
et slikt system som apartheid faller sammen så vil det ta tid å
reparere skadene. Det vil ikke skje på et blunk. Vi snakker tross alt
om flere ødedlagte generasjoner. Akkurat som blandt palestinerne.

Men du synes kanskje det er bedre å beholde apartheid i all evighet
enn å gå igjennom en ubehagelig overgangsperiode?

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 03-07-07 14:18

C Lund wrote:

> Seriøst... araberne er annenrangsborgere i eget land. Du kaller det å
> "leve i rimelig fred"?

Sammenliknet med folkemord, ja. Som tidligere dokumentert så er også den
arabiske misnøyen langt mindre enn du hevder.

> Dengang da? Det riktigste ville vært en felles stat.

Ja, selvsagt. Undertrykking av jøder er så moro at.

Massiv undertrykking av jødene var annonsert, og det var implementert
ellers i regionen, så denne annonseringen var det helt naturlig å ta
alvorlig.

Hvorfor mener du at et nasjonalistisk religiøst diktatur som hadde
annonsert at de skulle drive *massiv* undertrykking av *alle*
minoriteter er å foretrekke framfor et forsøk på en rimelig demokratisk
løsning?

> De sorte i SA har i allefall *muligheten* til å klare seg bedre nå som
> det ikke er noe kunstig tak over hodet på dem.

Og vi får håpe det går bra, men det var ikke det jeg kommenterte. Du
påstår at ting er bedre i SA enn før, jeg spør på hvilke områder.

> et slikt system som apartheid faller sammen så vil det ta tid å
> reparere skadene.

Spørsmålet er om vi ser tegn til reparasjon eller om vi ser det motsatte.

> Men du synes kanskje det er bedre å beholde apartheid i all evighet
> enn å gå igjennom en ubehagelig overgangsperiode?

Nei, jeg bare lurte på din kommentar om at alt var så mye bedre nå.

--
+------------------------------+---------------------------------------+

Fra : C Lund

Dato : 04-07-07 07:53

In article <EPGdnVH8ecsI0RfbnZ2dnUVZ_gmdnZ2d@adelphia.com>,
> Sammenliknet med folkemord, ja.

Monstrene som bor under sengen din kan du holde for deg selv.

> Som tidligere dokumentert så er også den
> arabiske misnøyen langt mindre enn du hevder.

Hvor var dette dokumentert?

> Ja, selvsagt. Undertrykking av jøder er så moro at.

Igjen; det var ingen som tvang ashkenazier til å flyttet ttil
Palestina.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Rolf Martens

Dato : 03-07-07 10:59

Fra : C Lund

Dato : 04-07-07 07:28

In article <K5pii.3354$ZA.1551@newsb.telia.net>,

> Men den del av den jusdiska befolkningen som inte vill
> uppträda som förtryckare, rasister osv är ju från
> palestiniernas sida säkert välkommen att stanna.

Man skulle håpe det. Men israelerne har investert en god del hat i den
arabiske befolkningen.

> Så länge "Israel" finns kvar blir det krig efter krig.
> De som skapade den staten ville just detta.

Problemet med Israel er at det er en *jødisk* stat, og det betyr at
den ikke-jødiske delen av befolkningen vil alltid være andrerangs
borgere. Blir man kvitt ideen om at Israel absolutt skal være en
jødisk stat så vil man ha kommet en god vei mot å løse problemet.

> Ja, något sådant tror och hoppas jag också. Men en
> skillnad är den att Sydafrika inte hade sådana
> "randområden" som "Israel" idag. Principen
> "För ett demokratiskt Palestina!" måste vara
> den riktiga.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hva to mener her.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 04-07-07 16:45

C Lund wrote:

> Problemet med Israel er at det er en *jødisk* stat, og det betyr at
> den ikke-jødiske delen av befolkningen vil alltid være andrerangs
> borgere.

Her er vi uenig, men det er ikke så relevant. Det som er interessant med
uttalelsen din er at du kritiserer dette, men forsvarer opprettelsen av
en *arabisk* stat, der alle ikke-muslimer er annenrangs borgere.

--
+------------------------------+---------------------------------------+

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-07-07 05:16

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 05-07-07 07:51

Rolf Martens wrote:

> Dette skulle selvsagt være helt galt også. PLO:s opprinnelige
> program er "For et demokratisk Palestina".

Nuvel, dette er en sterk overdrivelse. For å si det mildt. PLO er ikke
en organisasjon, men en samling av forskjellige organisasjoner. Noen av
disse har demokratiske tendenser, andre har det overhodet ikke.

Den største delen av PLO i dag er vel Fatah, som synes å ha adoptert noe
i nærheten av en skandinavisk politisk modell med sterke nasjonalistiske
trekk. Sannsynligvis demokratisk i teorien, men som vi ser, ikke så mye
i praksis. Utenom Fatah har vi blandt andre

PFLP - kommunistisk, neppe demokratisk
DFLP - på tross av sitt navn, ikke spesiellt mye mer
demokratisk enn DDR var.
PPP - Neppe demokratisk
ALF - Garantert ikke demokratisk
As-Sa'iqa - Garantert ikke demokratisk

Så, hvordan var PLO demokratisk sa du?

--
+------------------------------+---------------------------------------+

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-07-07 16:44

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 05-07-07 17:46

Rolf Martens wrote:
> In article <tMGdnVCrnJUmCRHbnZ2dnUVZ_hSdnZ2d@adelphia.com>,
> terjeb@yahoo.com says...

> Programmet deres var bra, var demokratisk. Som i så mange
> andere tilfelle ble selve organisasjonen etter hånden
> korrumpert.

Eh, er du bare kunnskapsløs eller prøver du å late som du er dum? PLO er
ikke, og var ikke, en organisasjon. PLO er en samling av organisasjoner
så å si noe spesiellt om PLO sin politiske platform utover PLO sitt
charter er rimelig absurd. PLO sitt charter sier ikke noe videre om
hvordan Palestina skal styres etter at jødene er lempet ut.

Å si at PLO er eller var demokratisk blir følgelig meningsløst tøv.

> Er nok riktig. Men det er altså progammet jeg mener.

Hvilket program er det du snakker om? PLO har ikke noe program. Der
finnes et PLO charter, ikke så mye mer.

> Hvis det nå faktisk var kommunistisk ville det være demokratisk.

Eh, nei.

> Men i virkeligheten er det ikke det. Slike organisasjoner er
> altid utsatt for stormaktspress og -infiltrasjon.

Ja, selvsagt, det er USA sin feil at kommunistene ikke er demokrater.

> Som sagt, ikke organisasjonen, men programmet,

Fantaserer du bare, eller?

--
+------------------------------+---------------------------------------+

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-07-07 19:49

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 05-07-07 22:47

Rolf Martens wrote:
> In article <os6dnQ-6T9LavRDbnZ2dnUVZ_vShnZ2d@adelphia.com>, terjeb@yahoo.com
> says...

> Du har rätt om att det är en Charter, inte ett program.
> Men i princip är det ingen skillnad.

Vel, det er en forskjell, men jeg er ikke sikker på at du har kunnskap
nok om hvordan organisasjoner og paraplyorganisasjoner på venstresiden
er organisert til å forstå forskjellen.

> Jag hittade på
>
> http://www.netaxs.com/people/iris/plochart.htm:

OK. Interessant. Og hvordan gjør dette charteret PLO til en demokratisk
organisasjon?

> Skrivet av pro-sionister, förstås. Visst bör "staten
> Israel" förstöras, dvs den sionistiska ockupationen av
> Palestina upphöra,

Hvilken okkupasjon?

Du siterte en masse ting fra PLO sitt charter, hvor i dette sitatet
mener du det hevdes at PLO er demokratisk? Fantaserer du bare eller?

--
+------------------------------+---------------------------------------+

Fra : C Lund

Dato : 05-07-07 07:51

In article <tsOdnRidEYQRXRbbnZ2dnUVZ_r_inZ2d@adelphia.com>,
> Her er vi uenig, men det er ikke så relevant. Det som er interessant med
> uttalelsen din er at du kritiserer dette, men forsvarer opprettelsen av
> en *arabisk* stat, der alle ikke-muslimer er annenrangs borgere.

Igjen drar du frem den stråmannen din. Og du har dratt frem akkurat
den stråmannen så mange ganger nå at man faktisk kan kalle det løgn,
bergesen.

Det jeg ville likt å se i Palestina / Israel er en sekulær stat der
begge parter er likeverdige. Hadde det ikke vert for den konstante
vestlige innblandingen i regionen ville vi faktisk hatt flere moderne
demokratier der idag.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 05-07-07 15:55

C Lund wrote:

> Igjen drar du frem den stråmannen din.

Hvordan er dette en stråmann Lund? Dette er realiteten i arabiske
nasjoner i dag, det var realiteten i arabiske nasjoner i 1947 (og lenge
før) og det var annonsert som realitet for Palestina.

Hvordan kan du, gitt at nesten alle arabiske nasjoner har en slik
politikk og har hatt en slik politikk i mer enn 1000 år, hevde at det er
en stråmann?

> Det jeg ville likt å se i Palestina / Israel er en sekulær stat der
> begge parter er likeverdige.

Det ville vi alle, men dette var altså ikke et alternativ som var
aktuellt i 1947. Alternativet var aldri diskutert da det var
selvinnlysende for dem som deltok i prosessen at dette var umulig å
implementere. Det at dette var umulig å implementere var årsaken til at
man gikk for en tostatsløsning.

> Hadde det ikke vert for den konstante
> vestlige innblandingen i regionen ville vi faktisk hatt flere moderne
> demokratier der idag.

Kan du gi noen eksempler på land du tror ville blitt moderne demokratier
om vi ikke hadde vært der? Hvorfor ville de bli demokratiske?

--
+------------------------------+---------------------------------------+

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-07-07 16:45

Fra : Rolf Martens

Dato : 03-07-07 10:54

Fra : tgpedersen@hotmail.c~

Dato : 03-07-07 09:41

On 30 Jun., 11:16, Rolf Martens <rolf.mart...@comhem.se> wrote:
> In article <1183124488.441850.206...@u2g2000hsc.googlegroups.com>,
> tgpeder...@hotmail.com says...

> Tack,Torsten! Alltid bra när man får lite hjälp att
> minska sin okunnighet.

Nämen lägg av! Så är det bara att vara skandinav:
hjäpsam, hjälpsam alltid. Sen finns det ju Google,
och med den hittade jag
http://www.tlaxcala.es/
som kanske är en mer trolig kandidat?

Torsten

Fra : sigvald4@yahoo.no

Dato : 03-07-07 17:13

On 3 Jul, 11:54, Rolf Martens <rolf.mart...@comhem.se> wrote:

> Det du skriver är ju helt fel. "Israel" är en illegitim stat, grundad på ockupation...

Sier Rolf Martens som på sin hjemmeside fastslår at han hyller Mao
Zedong - den samme Mao Zedong som bl.a. er ansvarlig for Kinas
OKKUPASJON av Tibet. Det er således tydeligvis ikke "okkupasjon" som
sådan Rolf Martens er motstander av, men jøder og jødedom...

Forøvrig er det åpenbart feil å påstå at Israel er grunnlagt på
okkupasjon. Staten Israel er uomtvistelig opprettet av FN. I den grad
dette har noe med okkupasjon å gjøre så er også Sverige en
okkupasjonsmakt i forhold til Jämtland, Härjedalen, Båhus Län,
Halland, Skåne, osv. For ikke å glemme tyske områder som Schlesvig og
Holstein, franske landskap som Alssac, Loraine og Korsika og ikke
minst russiske besittelser som Karelen og Kaliningrad-enklaven.

Sigvald

Fra : C Lund

Dato : 04-07-07 08:01

In article <1183479206.102899.122000@q75g2000hsh.googlegroups.com>,
sigvald4@yahoo.no wrote:
> Forøvrig er det åpenbart feil å påstå at Israel er grunnlagt på
> okkupasjon.

Nei, det er det ikke.

> Staten Israel er uomtvistelig opprettet av FN.

En av de absolutt største tabbene FN noen gang har gjort.

> I den grad
> dette har noe med okkupasjon å gjøre så er også Sverige en
> okkupasjonsmakt i forhold til Jämtland, Härjedalen,

Nei. Dette stemte kanskje en gang for lenge siden, men ikke nå mer.

> [...]
> Holstein, franske landskap som Alssac, Loraine og Korsika og ikke
> minst russiske besittelser som Karelen og Kaliningrad-enklaven.

Er Sverige fortsatt i besittelse av disse?

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-07-07 16:36

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 05-07-07 17:42

Rolf Martens wrote:
> In article <clund-8212FC.09004104072007@news.get.no>, clund@notam02SPAMBLOCK.no
> says...

> Ja, du har rett. Hvis det da kan kaldes "en tabbe", fra
> visse "rike" staters side.

Hvilke rike stater? Følgende nasjoner deltok i den kommite som skapte
staten Israel: Australia, Canada, Tsjekkoslovakia, Guatemala, India,
Iran, Nederland, Peru, Sverige, Uruguay og Jugoslavia. Er dette de
"rike" statene du snakker om?

--
+------------------------------+---------------------------------------+

Fra : C Lund

Dato : 06-07-07 10:01

In article <kc6dnfDWlpr0ghDbnZ2dnUVZ_gCdnZ2d@adelphia.com>,
> [...]
> staten Israel: Australia, Canada, Tsjekkoslovakia, Guatemala, India,
> Iran, Nederland, Peru, Sverige, Uruguay og Jugoslavia. Er dette de

Det var ikke den komiteen som skapte Israel, bergesen.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : sigvald4@yahoo.no

Dato : 04-07-07 14:58

On 4 Jul, 09:00, C Lund <c...@notam02SPAMBLOCK.no> wrote:

> Nei. Dette stemte kanskje en gang for lenge siden, men ikke nå mer.

Så, hvor mange år til må Israel vente før landet etter ditt skjønn
blir legitimt?

> Er Sverige fortsatt i besittelse av disse?

Det har de stort sett aldri vært. Jeg bare viser til at mange land i
Europa har provinser det i sin tid har vært til dels betydlig strid om
opp gjennom århundrene. Det du beskylder Israel for er m.a.o. svært
vanlig og derved noe man bare må leve med.

Sigvald

Fra : C Lund

Dato : 05-07-07 08:14

In article <1183557464.736232.230250@c77g2000hse.googlegroups.com>,
sigvald4@yahoo.no wrote:
> Så, hvor mange år til må Israel vente før landet etter ditt skjønn
> blir legitimt?

Har jeg noen gang sagt at Israel ikke er legitimt? Det jeg vil til
livs er hverken Israel eller jødene som bor der, men den israelske
rasismen. Apartheid-systemet, om du vil.

> Det har de stort sett aldri vært.

Da er de heller ikke relevant.

> Jeg bare viser til at mange land i
> Europa har provinser det i sin tid har vært til dels betydlig strid om
> opp gjennom århundrene. Det du beskylder Israel for er m.a.o. svært
> vanlig og derved noe man bare må leve med.

Vi europeere har gjort mye rart og galt gjennom historien. Men det
tilhører historien. Det israelerne driver med er nåtid.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : sigvald4@yahoo.no

Dato : 04-07-07 15:03

On 4 Jul, 08:27, C Lund <c...@notam02SPAMBLOCK.no> wrote:

> [...]
> borgere. Blir man kvitt ideen om at Israel absolutt skal være en
> jødisk stat så vil man ha kommet en god vei mot å løse problemet.

Israel har vel like stor rett til å være jødisk som det Iran har til å
være islamistisk? Eller er du konsekvent nok til å mene at også Iran
og en del andre stater dominert av islam er apartheidstater???

Sigvald

Fra : C Lund

Dato : 05-07-07 07:54

In article <1183557751.119283.140920@57g2000hsv.googlegroups.com>,
sigvald4@yahoo.no wrote:
> Israel har vel like stor rett til å være jødisk som det Iran har til å
> være islamistisk?

Nå har jeg faktisk ikke særlig til overs for prestestyret i Iran,
sigvald, så jeg har ingen planer om å forsvare stråmannen din.

> Eller er du konsekvent nok til å mene at også Iran
> og en del andre stater dominert av islam er apartheidstater???

To onder utgjør ikke et gode, sigvald. "Mamma de gjør det også"
argumentet holder ikke. Dere Israel-venner påstår hele tiden at Israel
er regionens eneste demokrati. Da må det være lov å påpeke at Israel
slett ikke er det.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : sigvald4@yahoo.no

Dato : 04-07-07 15:12

On 4 Jul, 08:52, C Lund <c...@notam02SPAMBLOCK.no> wrote:

> Igjen; det var ingen som tvang ashkenazier til å flytte til Palestina.

Svært så opphengt du er i etnisitet nå da. Dersom noen fastslår at et
norsk pass i seg selv ikke gjør noen til en ekte nordmann - skriker
folk som deg opp om RASISME. Basert på den logikken skulle man tro at
dere ville annerkjenne alle medlemmer av det mosaiske trossamfunn som
ekte og likeverdige jøder. Det er med andre ord klart at
argumentasjonen din skurrer.

Sigvald

Fra : C Lund

Dato : 05-07-07 08:11

In article <1183558329.485934.296420@q69g2000hsb.googlegroups.com>,
sigvald4@yahoo.no wrote:
> Svært så opphengt du er i etnisitet nå da.

Det er relevant i dette tilfellet, sigvvald.

> Dersom noen fastslår at et
> norsk pass i seg selv ikke gjør noen til en ekte nordmann - skriker
> folk som deg opp om RASISME.

Stråmann.

> Basert på den logikken skulle man tro at
> dere ville annerkjenne alle medlemmer av det mosaiske trossamfunn som
> ekte og likeverdige jøder. Det er med andre ord klart at
> argumentasjonen din skurrer.

Har jeg noe sted sagt at ashkenaziene ikke er jøder? Nei.
Ashkenaziene, sefardimene, mizrahimene, teimanimene, gruzimene, og et
alss andre er alle likeverdige jøder. Men det betyr ikke at de alle
hører hjemme i Palestina. Det var det bare de sefardiske jødene som
gjorde på den tiden.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Chrisjoy

Dato : 05-07-07 00:17

On Jul 1, 5:21 pm, "John" <n...@pladderballe.ok> wrote:
> [...]
> På hans hjemmeside kan man lese:
> Homepage of Rolf Martens - Advocates the political line of Marx, Lenin

Prøver du med dette å si at en person som støtter og forsvarer tre av
verdens verste psykopater er diskvalifisert fra meningsberettigelse i
enhver sammenheng hvor kravet er minstemonn av fornuft?

Fra : Chrisjoy

Dato : 05-07-07 00:23

On Jul 1, 5:46 pm, C Lund <c...@notam02SPAMBLOCK.no> wrote:

> [...]
> opprettet av ahskenazier, og de hadde ingen historisk tilknytning til
> Palestina. Denne "historiske tilstedeværelsen" fantes med andre ord

Kunnskapsløst sprøyt som ikke fortjener noen ytterligre kommentar enn,
ja nettopp: KUNNSKAPSLØST SPRØYT.

Fra : C Lund

Dato : 05-07-07 07:49

In article <1183591391.044756.236080@57g2000hsv.googlegroups.com>,
Chrisjoy <ultralibertarianer@gmail.com> wrote:
> Kunnskapsløst sprøyt som ikke fortjener noen ytterligre kommentar enn,
> ja nettopp: KUNNSKAPSLØST SPRØYT.

Hadde det fulgt med noen utfyllende linker eller fakta til dette
utbruddet ditt ville man kunne tatt det mer alvorlig. Men det gjorde
det ikke.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : sigvald4@yahoo.no

Dato : 05-07-07 04:26

On 5 Jul, 01:17, Chrisjoy <ultralibertaria...@gmail.com> wrote:

> Prøver du med dette å si at en person som støtter og forsvarer tre av
> verdens verste psykopater er diskvalifisert fra meningsberettigelse i
> enhver sammenheng hvor kravet er minstemonn av fornuft?

Nei, jeg bare konstaterer at vedkommende har et svært dårlig
utgangspunkt i forhold til å bli tatt på alvor. De synspunktene han
har kommet med i denne sammenheng er da også i tråd med hva som er
helt vanlig blant tilhengerne av hans helter.

Sigvald

Fra : C Lund

Dato : 05-07-07 08:14

In article <1183605932.256812.301100@q75g2000hsh.googlegroups.com>,
sigvald4@yahoo.no wrote:

> Nei, jeg bare konstaterer at vedkommende har et svært dårlig
> utgangspunkt i forhold til å bli tatt på alvor

*host* *hark*

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-07-07 05:18

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-07-07 05:21

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-07-07 05:26

Fra : Chrisjoy

Dato : 05-07-07 11:32

On Jul 5, 5:25 am, sigva...@yahoo.no wrote:

> Nei, jeg bare konstaterer at vedkommende har et svært dårlig
> utgangspunkt i forhold til å bli tatt på alvor.

Jeg kan ikke med min beste vilje tolke deg anderledes enn at det er en
diskvalifisering du her foretar, og den er meget sunn og fornuftig.

Fra : Chrisjoy

Dato : 06-07-07 11:33

On Jul 5, 8:48 am, C Lund <c...@notam02SPAMBLOCK.no> wrote:

> Hadde det fulgt med noen utfyllende linker eller fakta til dette
> utbruddet ditt ville man kunne tatt det mer alvorlig. Men det gjorde
> det ikke.

Som allerede antydet. Kunnskapsløst sprøyt fortjener ikke å bli møtt
med fakta. DVS. individer som lar seg overbevise av kunnskapsløst
sprøyt kan ikke overbevises av fakta, og derfor er det bortkastet. Jeg
har intet å tape på at vrøvlet ditt blir stående uimotsagt. De som det
er mulig å overbevise er selv istand til å oppsøke fakta.

Fra : C Lund

Dato : 06-07-07 11:49

In article <1183717996.375444.239000@57g2000hsv.googlegroups.com>,
> [...]
> sprøyt kan ikke overbevises av fakta, og derfor er det bortkastet. Jeg
> har intet å tape på at vrøvlet ditt blir stående uimotsagt.

Bortsett fra at det er du som blir stående igjen som den vrøvlende
parten, mener du?

> De som det
> er mulig å overbevise er selv istand til å oppsøke fakta.

Da synes jeg du burde lese litt om saken selv.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Chrisjoy

Dato : 08-07-07 21:19

On Jul 6, 12:49 pm, C Lund <c...@notam02SPAMBLOCK.no> wrote:

> Bortsett fra at det er du som blir stående igjen som den vrøvlende
> parten, mener du?

> Da synes jeg du burde lese litt om saken selv.

Sa den kunnskapsløse sjarlatan.

Fra : C Lund

Dato : 09-07-07 08:46

In article <1183925933.922341.171830@r34g2000hsd.googlegroups.com>,
Chrisjoy <ultralibertarianer@gmail.com> wrote:
> Sa den kunnskapsløse sjarlatan.

Nei, det der er ikke verd å svare på. Gjør deg selv en tjeneste og les
om regionens historie - men ikke på en "Israel-venn" side.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Rolf Martens

Dato : 09-07-07 10:51

Fra : Chrisjoy

Dato : 10-07-07 01:23

On Jul 9, 9:46 am, C Lund <c...@notam02SPAMBLOCK.no> wrote:

> Nei, det der er ikke verd å svare på. Gjør deg selv en tjeneste og les
> om regionens historie - men ikke på en "Israel-venn" side.

Som om religionens historie har det minste å gjøre med hvem som har
moralsk rett til det geografiske omeråde kjent ved "Israel".

Du fabler, idioten, du fabler.

Fra : C Lund

Dato : 10-07-07 08:26

In article <1184026983.170619.268370@22g2000hsm.googlegroups.com>,
Chrisjoy <ultralibertarianer@gmail.com> wrote:
> Som om religionens historie har det minste å gjøre med hvem som har
> moralsk rett til det geografiske omeråde kjent ved "Israel".

REGIONENS historie, chrisjoy. REGIONEN. Ikke RELIGIONEN.

> Du fabler, idioten, du fabler.

Store ord fra en som ikke engang greier å lese det han svarer på.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Chrisjoy

Dato : 10-07-07 01:24

On Jul 9, 11:51 am, Rolf Martens <rolf.mart...@comhem.se> wrote:
> In article <1183925933.922341.171...@r34g2000hsd.googlegroups.com>,
> ultralibertaria...@gmail.com says...

> Som nettopp er det motsatte, altså. Du må heller se deg
> litt bedre i speilet, "Chrisjoy", så ser du en av sjarlatanene
> på denne tråden.

Enda en som fabler.

Fra : Chrisjoy

Dato : 10-07-07 15:51

On Jul 10, 9:26 am, C Lund <c...@notam02SPAMBLOCK.no> wrote:

> REGIONENS historie, chrisjoy. REGIONEN. Ikke RELIGIONEN.

> Store ord fra en som ikke engang greier å lese det han svarer på.

Og skrullingen fortsetter med skrulleri. Denne gang er det implisitt
påstand om at fienden har misforstått, men uten så meget som forsøk på
å vise at så er tilfellet. Du er et ekstremt dumt menneske, Lund,
ekstremt dumt.

Fra : Chrisjoy

Dato : 10-07-07 15:54

On Jul 3, 11:54 am, Rolf Martens <rolf.mart...@comhem.se> wrote:
> In article <1183302405.207980.264...@k79g2000hse.googlegroups.com>,
> sigva...@yahoo.no says...

> Det du skriver är ju helt fel. "Israel" är en illegitim
> stat, grundad på ockupation, som många fakta visar.

"legitim" refererer til loven. Og når jødene bruker vold
for å forsvare den grunn som moralsk tilhører dem, og hvis
dette skulle vise seg å bryte mot loven, så viser dette
bare at det kan være moralsk høyverdig å være lovbryter:
kriminell.