Skatteminister for en dag
Fra : Peter B. P.

Dato : 29-06-07 02:30

Nu kan du selv lege med skattesatserne og se hvad der kommer ud af det:

http://www.letskatten.dk/#letskatten-151

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : @

Dato : 29-06-07 03:46

On Fri, 29 Jun 2007 03:29:32 +0200, peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B.
P.) wrote:

>Nu kan du selv lege med skattesatserne og se hvad der kommer ud af det:
>
>http://www.letskatten.dk/#letskatten-151

nej man kan ikke

der mangler i alvorlig grad et felt hvor man kan ændre på beskatningen
af jord og fast ejendom

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : Svend Poulsen

Dato : 29-06-07 04:43

> nej man kan ikke
>
> der mangler i alvorlig grad et felt hvor man kan ændre på beskatningen
> af jord og fast ejendom

Hvorfor det ?

Som vennen, den konservative Thorkild Poulsen, der er formand for
skatteborger foreningen siger.

Fakta der ikke kan bruges, ses der bort fra.

Svend

Fra : @

Dato : 29-06-07 05:02

On Fri, 29 Jun 2007 05:42:45 +0200, "Svend Poulsen"
<svend_poulsen_304@hotmail*.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Hvorfor det ?

fordi beskatning af jord og fast ejendom i stedet for beskatning af
initiativ og virkelyst vil have en meget positiv effekt på
arbejdsmarkedet

indkomstskat er og bliver ren og skær misundelse og jantelov

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-06-07 11:40

> [...]

> skatteborger foreningen siger.
>
> Fakta der ikke kan bruges, ses der bort fra.

Og så røg Svend ned i muddergrøften igen...

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-06-07 11:40

@ <1@invalid.net> wrote:

> nej man kan ikke
>
> der mangler i alvorlig grad et felt hvor man kan ændre på beskatningen
> af jord og fast ejendom

Helt enig. Det har jeg også skrevet til DI.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-06-07 12:52

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse
> Nu kan du selv lege med skattesatserne og se hvad der kommer ud af det:
>
> http://www.letskatten.dk/#letskatten-151
>
> --
Spændende program. Fjernr vi topskat og mellemskat helt, vil vi få en mangel
på arbejdskraft, der er på -27.262 mennesker. Altså et overskud på 27.262.
Det fremgår ikke helt klart om modellen tagfer højde for den understøttelse
dette arbejdskraftsoverskud skal have udbetalt. Men det ser ikke sådan ud,
når man man føælger reduktionen i det offfentlige overskud. Hvis
arbejdsmarkedsbidraget fjernes helt og beskæftigelses fradraget øges til
20%, vil der stadig være et overskud på 1 milliard på de offentlige fiannser
selv om arbejdskraftoverskuddet nu er øget til 108.871.

Der virker for mig som om der er mindst én brist et sted i beregningerne. Fx
vil 108.000 mennesker på kontanthjælp, der skal have medicintilskud,
boligstøtte osv. kost en del over 10. milliarder, men det tager modellen
ikke højde for. Samtidigt tager den ikke specielt højde for, at mennesker,
der fx tjener lige omkring 326.000 kr. om året for 37-40 timers arbejdsuge,
næppe vil være særligt motiveret for at arbejde mere end det, hvis
topskatten sænkes/fjernes. Og tjener du 400.000 om året vil en total
fjernelse af topskatten give en merudbetaling på omkring 500 kr. om måneden.
Næppe et beløb, der vil få folk til at arbejde meget mere.

Jan

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-06-07 15:39

Jan Kronsell <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> når man man føælger reduktionen i det offfentlige overskud. Hvis
> arbejdsmarkedsbidraget fjernes helt og beskæftigelses fradraget øges til

Hvordan kan du øge beskæftigelsesfradraget til 20% når den kun træker af
bundskatten, som er på 5,5%?

> [...]
> fjernelse af topskatten give en merudbetaling på omkring 500 kr. om måneden.
> Næppe et beløb, der vil få folk til at arbejde meget mere.

Enig i at modellen er noget simplistisk, ikke mindst af de grunde du
nævner. Men det er da sjovt at lege med tallene...