Afskaf feriepengene
Fra : Peter B. P.

Dato : 28-06-07 18:24

citat fra liberator.dk:

"Feriepenge topper min liste. Mage til formynderisk regulering skal man
lede langt imod øst efter - systemet er konstrueret efter opskriften: Vi
tager omtrent 8-9% af din løn, lægger den i vores egne kasser, høster
rentegevinsten af dine penge, og giver dig det resterende tilbage når vi
mener du skal have lov til at bruge det."

***

Får lønmodtagerne del i renterne fra de feriepenge, som er tilbageholdt
fra os i det år der går før vi kan få dem udbetalt?

Hvis ikke er det ganske simpelt tyveri. Men det er al indkomstskat jo...

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-07 18:54

Peter B. P. wrote:

> [...]
> tilbageholdt fra os i det år der går før vi kan få dem udbetalt?
>
> Hvis ikke er det ganske simpelt tyveri. Men det er al indkomstskat

Du har ret i forhold til renterne, men feriepengesystemet er lavet for at
sikre lønmodtageren kommer til at holde ferie ... idéen er god nok, men det
er ret let at omgå.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : @

Dato : 28-06-07 19:08

On Thu, 28 Jun 2007 19:53:54 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the-coffeeshop.dk> wrote:

>Du har ret i forhold til renterne, men feriepengesystemet er lavet for at
>sikre lønmodtageren kommer til at holde ferie

måske et ubetydeligt lille mindretal kan ikke selv forvalte deres
midler, det kommer de jo heller aldrig til med dete barnepigeri

og på grund af dette mindretal skal andre have renterne af det
altovervejende store flertals penge -

det er muligt det er lovligt - men ret er det ikke

det er og bliver tyveri

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : N_B_DK

Dato : 28-06-07 20:15

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> måske et ubetydeligt lille mindretal kan ikke selv forvalte deres
> midler, det kommer de jo heller aldrig til med dete barnepigeri

Det er nu ikke derfor det er lavet sådan som det er, men for at sørge for at
folk faktisk kan holde ferie, forstået på den måde at man som arbejdsgiver
nemt kan presse folk til at undlade at holde ferie og det er derfor at det
er lavet som det er.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : @

Dato : 29-06-07 03:28

On Thu, 28 Jun 2007 21:14:58 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message
>
>Det er nu ikke derfor det er lavet sådan som det er, men for at sørge for at
>folk faktisk kan holde ferie,

man kan da sagtens lave en ferielov uden at andre hapser rentene af
folks feriepenge

så den undskyldning dur ikke

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-06-07 07:14

@ wrote:

> man kan da sagtens lave en ferielov uden at andre hapser rentene af
> folks feriepenge
>
> så den undskyldning dur ikke

Det er heller ikke det han mener. Han fortæller bare HVORFOR vi har
feriepengesystemet. Jeg er enig med dig i at det er noget forbandet svineri
at hapse renterne.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : @

Dato : 29-06-07 16:42

On Fri, 29 Jun 2007 08:14:25 +0200, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>Det er heller ikke det han mener. Han fortæller bare HVORFOR vi har
>feriepengesystemet. Jeg er enig med dig i at det er noget forbandet svineri
>at hapse renterne.

jeg ser det som en slags "kollektiv afstraffelse" som er påført 98% af
lønmodtagerne fordi der er 2% der ikke selv kan finde ud af at
administrere deres liv

Fra : Alucard

Dato : 28-06-07 19:56

the-coffeeshop.dk> wrote:

>Du har ret i forhold til renterne, men feriepengesystemet er lavet for at
>sikre lønmodtageren kommer til at holde ferie ... idéen er god nok, men det
>er ret let at omgå.

Ville en bedre ide ikke være at alle oprettede en feriepengekonto (i
deres bank eller lignende), hvor alle deres freiepenge blev sat ind på
(sammen med en tæller der sagde hvor mange dage der var penge til)...
Når en person så skulle have ferie, så kunne han bare sende en
underskrevet "rekvisition" (for at minimere snyd) til der hvor han/hun
havde sin konto om hvor mange dages ferie han/hun holdt og straks få
udbetalt beløb/tæller*feriedage (der så blev fratrukket kontoen)...
Det ville være ganske simpelt og alle ville få renterne af deres egne
penge....

Der kunne evt. lægges en spærre ind på hvor mange dage man måtte have
stående, hvis de røde abekatte fik ondt i røven over at folk hellere
ville (evt. blive "tvunget" til) arbejde end at holde ferie....

Det kan da ikke være så svært at lave et sådan kompromis....

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-07 22:21

Alucard wrote:

> Ville en bedre ide ikke være at alle oprettede en feriepengekonto (i
> deres bank eller lignende), hvor alle deres freiepenge blev sat ind på
> (sammen med en tæller der sagde hvor mange dage der var penge til)...

Ikke helt. Alle har ret til 25 dages ferie, uanset hvor mange penge har til
rådighed.

/Kim

Fra : Alucard

Dato : 28-06-07 23:16

On Thu, 28 Jun 2007 23:20:50 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the-coffeeshop.dk> wrote:

>Ikke helt. Alle har ret til 25 dages ferie, uanset hvor mange penge har til
>rådighed.

Det er da ikke noget problem (da "tæller" og beløb ikke er afhængig af
hinanden)...

Lad os f.eks. sige at person A får 1.000 kr i feriepenge pr måned og
hver måned giver 2 feriedage og person B får 2.000 kr der selvfølgelig
også giver 2 dage.... Person B får så bare mere udbetalt pr dag han
holder ferie (lige som i dag)....

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-06-07 22:51

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ville en bedre ide ikke være at alle oprettede en feriepengekonto (i
> deres bank eller lignende), hvor alle deres freiepenge blev sat ind på

Hvorfor så glad for umyndighedsgørelse?

Mvh
Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-06-07 23:01

Martin Larsen skrev:

> Hvorfor så glad for umyndighedsgørelse?

Nemlig. Lad arbejdsgiverne selv bestemme hvad de vil udbetale hvornår.

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-06-07 23:11

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i meddelelsen

> Nemlig. Lad arbejdsgiverne selv bestemme hvad de vil udbetale hvornår.

Pamperidiot!

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-06-07 23:17

Martin Larsen skrev:

> Pamperidiot!

Skal jeg forstå det sådan at du gerne vil umyndiggøre arbejdsgiverne?

Fra : N_B_DK

Dato : 29-06-07 07:38

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message
> Nemlig. Lad arbejdsgiverne selv bestemme hvad de vil udbetale hvornår.

NEJ, derved risikerer man at man faktisk mister ALLE sine feriepenge!

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Alucard

Dato : 28-06-07 23:20

On Thu, 28 Jun 2007 23:50:58 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Hvorfor så glad for umyndighedsgørelse?

Hvad "umyndighedsgørelse" er der ved at have sine feriepenge stående
på sin EGEN bankkonto...???

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-06-07 23:34

> Hvad "umyndighedsgørelse" er der ved at have sine feriepenge stående
> på sin EGEN bankkonto...???

Du skriver jo at det er noget de SKAL. Lad dog folk selv prøve at finde ud
af om de skal spare sammen til ferie.

Mvh
Martin

Fra : Alucard

Dato : 29-06-07 00:34

On Fri, 29 Jun 2007 00:33:36 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Du skriver jo at det er noget de SKAL. Lad dog folk selv prøve at finde ud
>af om de skal spare sammen til ferie.

Helt ærligt, jeg kan ikke se problemet...

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-06-07 00:56

> Helt ærligt, jeg kan ikke se problemet...

Det er jo også min pointe

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 29-06-07 03:39

On Fri, 29 Jun 2007 01:34:01 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Helt ærligt, jeg kan ikke se problemet...

går du virkelig helt 100% ind for formynderi
plus
nogle af "vennerne" skal tilkendes nogle gode "ben" med at
administrere renterne af andre folks penge

Fra : Alucard

Dato : 29-06-07 08:30

On Fri, 29 Jun 2007 04:39:26 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

>går du virkelig helt 100% ind for formynderi
>plus
>nogle af "vennerne" skal tilkendes nogle gode "ben" med at
>administrere renterne af andre folks penge

Du har da vist helt misforstået mit "forslag"....

Der er da ikke noget formynderi i at man selv bestemmer hvor éns egen
feriepengekonto skal være (f.eks. i sin bank), så man selv scorer
renterne....

Der er heller ikke nogen af "vennerne" der kan score nogle gode "ben",
da der slet ikke vil være nogen "ben"....

Fra : Per Rønne

Dato : 29-06-07 07:12

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Helt ærligt, jeg kan ikke se problemet...

Gak på USA, og du vil se problemet. Alt for korte ferier, hvis
overhovedet nogen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 29-06-07 08:35

On Fri, 29 Jun 2007 08:12:17 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Gak på USA, og du vil se problemet. Alt for korte ferier, hvis
>overhovedet nogen.

Har du også totalt misforstået mit "forslag"....???

Det var derfor at jeg skrev "underskrevet rekvisition" (ligesom et
underskrevet feriekort i dag) og alle skal selvfølgelig have RET til
at holde den ferie de har krav på...

Den eneste forskel er at folk SELV scorer rentegevinsten (og at
pamper-"benene" i feriefonden forsvinder).... Det er der vel ingen der
kan være imod (bortset fra pamperne)...

Fra : Per Rønne

Dato : 29-06-07 12:49

> [...]

> Den eneste forskel er at folk SELV scorer rentegevinsten (og at
> pamper-"benene" i feriefonden forsvinder).... Det er der vel ingen der

Der er andre i tråden der har argumenteret på, at ferieloven på det
nærmeste bare skal afskaffes ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 29-06-07 14:09

On Fri, 29 Jun 2007 13:48:31 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Der er andre i tråden der har argumenteret på, at ferieloven på det
>nærmeste bare skal afskaffes ...

Det mener jeg ville være en dårlig idé (da de svage sikkert ville
blive "trynet") og "problemet" med formynderiet kan løses meget
lettere og bedre, med mit "forslag"...

Fra : El Trabajador

Dato : 29-06-07 07:54

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i

> Du har ret i forhold til renterne, men feriepengesystemet er lavet
> for at sikre lønmodtageren kommer til at holde ferie ... idéen er god
> nok, men det er ret let at omgå.

Hvem kunne dog finde på at snyde med hensyn til ikke at holde ferie? Ferie
og fridage er da det bedste ved at gå på arbejde. Ved at se frem til dem,
får man energi til at passe sit (forbandede) arbejde i ugens løb.
--
El Trabajador
(der har fri både fredag, lørdag og søndag)

Fra : @

Dato : 29-06-07 16:48

On Fri, 29 Jun 2007 08:53:39 +0200, "El Trabajador"
<notrabajo@gmail.com> wrote:

>"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i

>Hvem kunne dog finde på at snyde med hensyn til ikke at holde ferie?

folk som har så lidt styr på deres økonomi at de ikke mener de har råd
til at holde ferie

jeg kender en del af slagsen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-06-07 22:16

Peter B. P. skrev:

> [...]
> rentegevinsten af dine penge, og giver dig det resterende tilbage når vi
> mener du skal have lov til at bruge det."

Hvilket er når man holder ferie. Det er derfor det hedder feriepenge.
Lønningerne blev forresten ikke sat ned da feriepengene blev indført,
ligesom de ikke blev sat ned der hvor den 6. ferieuge er indført. Er
feriepengene så noget der tages fra ens løn, eller er det noget ekstra
der lægges til lønnen?

> Får lønmodtagerne del i renterne fra de feriepenge, som er tilbageholdt
> fra os i det år der går før vi kan få dem udbetalt?
>
> Hvis ikke er det ganske simpelt tyveri. Men det er al indkomstskat jo...

Ville det være i orden hvis arbejdsgiveren satte feriebetalingen ned med
et beløb der svarede til renteindtægten?

Hvorfor er det kun indkomstskat der er tyveri?

Fra : Svend Poulsen

Dato : 29-06-07 04:49

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra os i det år der går før vi kan få dem udbetalt?
>
> Hvis ikke er det ganske simpelt tyveri. Men det er al indkomstskat jo...

Øh, hvad snakker du om ?

Det er jo direkte misinformation du kommer med der !!!!

Er det det sædvanlige med at du ikke har styr på skatten ?

Svend

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-06-07 15:39

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@hotmail*.com> wrote:

> [...]
>
> Det er jo direkte misinformation du kommer med der !!!!
>
> Er det det sædvanlige med at du ikke har styr på skatten ?

Hvilke konkrete kritikpunkter har du imod ovenstående?