Hvor langt må vi gå for at redde unge menn~
Fra : C. Overgaard

Dato : 27-06-07 22:01

En 22 årig fyr tæver sin kæreste ihjel. En ganske forfærdelig sag.

Lad os lige se bort fra fyrens etniske ophav. Sagen er ikke
enestående. En 15 årig knægt var ved at tage livet af sin 18 årige
kæreste for noget tid siden i Århus.

Den 22-årige er beskadiget - ingen tvivl om det. Hvis et andet land
ikke har plads til ham, så har vi plads oppe ved Nykøbing Sjælland,
hvor skrædderen kan sy et nyt sæt tøj til vedkommende uden ærmer.

Men sagen rummer mere end det. Sagen rummer det spørgmål, som vi må
stille os selv på et tragisk grundlag. Hvor langt må vi gå overfor en
17-årig person, som er igang med at skade sig selv?

Familien til pige havde jvf. diverse artikler råbt om hjælp. De vidste
at den var gal. Familien til den 22-årige vidste at den var gal.
Faderen havde på et tidligere tidspunkt hakket døren ind med en økse,
fordi at pigen var ved at blive tævet.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7387213.html

Ja, alle vidste at den var galt. Alle vidste at den pige, som var gået
i stå og havde forladt uddannelsesområdet efter 10 klasse var parat
til at blive banket gul og blå for at blive elsket.

I USA ville hendes forældre have tilkaldt et firma, som ville have
hentet hende og ført hende ud til 6 ugers vildmarksterapi eller fået
hende indsat i et privat fængsel, som de derover kalder en terapeutisk
kostskole. Det ville måske have reddet hendes liv nu og hvis hun var
blandt de få som ikke senere begår selvmord på grund af at være
forvist af sin familie (Det er faktisk tilfældet i USA), så havde det
måske også reddet hendes liv på langt sigt.

Jeg er i tvivl om, hvad der havde været det rigtige. Jeg driver siden

http://www.secretprisonsforteens.dk

fordi at jeg er imod indespærring uden dom. Men havde det været min
egen datter, så havde jeg bortført hende mod hendes vilje til 6 uger i
telt ved Hallandsåsen kombineret med daglig kontakt til en psykolog
over mobiltelefon.

Hvad ville I gøre, hvis det var Jeres datter? Nok kunne I tæve fyren,
men så ville hun blot rende efter den næste fyr, som gav hende varme i
form af blå mærker

Mvh
C.Overgaard

Fra : JBH

Dato : 27-06-07 22:48

"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Og det var du med garanti røget i fængsel for, frihedsberøvelse er noget man
strafmessigt ser strengt på. Det skulle ikke undre om straffen ville være på
højde den som morderen nok ender op med at få, når diverse formildende
omstændigheder medregnes.

Jeg har aldrig forstået det med at straffe mordere. Hvad hjælper det at
låse en person som begår mord, inde i en tid (i praksis ca. 8 år) Personen
har en gang vist at han/hun ikke er egnet til at færdes blandt andre
mennesker. De skal for altid fjernes fra samfundet så de aldrig nogen sinde
får mulighed for at myrde flere mennesker.

Hvad ville I gøre, hvis det var Jeres datter? Nok kunne I tæve fyren,
men så ville hun blot rende efter den næste fyr, som gav hende varme i
form af blå mærker.

Enten flytte væk fra "problemet" eller blive boende og istedet
fjerne/immobilisere "problemet" Jeg har efterhånden set mange eksempler på
at ingen myndigheder vil hjælpe. Ofte fordi det er nogle inkompetente
idioter som sidder i de stillinger som skulle tage sig af sådanne sager.

mvh
JBH

Fra : Peder

Dato : 28-06-07 12:01

C. Overgaard <covergaard3650@gmail.com> skrev

>Lad os lige se bort fra fyrens etniske ophav. Sagen er ikke
>enestående. En 15 årig knægt var ved at tage livet af sin 18 årige
>kæreste for noget tid siden i Århus.

Jeg er åbenbart ikke den eneste, som finder disse stærke fyre
yderst pirrende, tænk engang, sådan en femtenårig dreng, og så
har han allerede et mandhaftigt overskæg, på en måde er det ikke
godt, at nogle af dem er så opfarende, som vi bløde danskere ikke
er vandt til, men på den anden side er det en vidunderlig energi
og attitude, de har, disse mørke mænd.

--
Mvh Peder Træt af ustabilitet? Prøv Ubuntu Linux » www.ubuntu.net