"Karaktermord" på M.M. var om parti-omdømm~
Fra : Bo Warming

Dato : 27-06-07 17:05

"Karaktermord" på M.M. var om parti-omdømme

De selvhøjtidelige journalister har ofte benævnt nazi-injurien fra Torben
Lund og BT som et "karaktermord" på ham.

En usenetter er hoppet på den overdrivelse og har benævnt hr MF Morten
Messerschmidt som en "drengerøv", men også det er totalt sludder.

MM er en damernes mand og en extremt vidende, hårdtarbejdende politiker, og
hans dukke*ansigt* kan kaldes drenget , men der er intet barnligt i hans
personlighed - udover hans charme/dametække, som ikke har vildt central
betydning blandt de forhold, der udgør en mands "karakter".

Karakter er et endnu mere omfattende begreb end personlighed og omfatter
alle vaner og andre psyke-aspekter.

I de år, hvor jeg forgæves forsøgte at fordoble mit "socialbedrageri" pr
førtidspension ved (gratis og interessant) at konsultere toppen af toppen af
danske psykiatri-overlæger, fandt jeg en erfaren speciallæge, der forgudede
filminstruktør von Trier, der praler offentligt, at han behøver lykkepiller
(cipramil) til at holde sine dæmoner på afstand.

Han gik anderledes grundigt til værks i sin udspørgning af mig end hans
forgængere, der havde kaldt mig skitzofren-psykotisk eller unipolær
depressiv psykotisk.

Han landede på, at jeg er karakterafviger - uden overlap med det forældede
og forladte begreb psykopati.

Ligesom forgængerne fastslog han, er jeg er uden neuroser - også et forældet
og forladt begreb - nu tales om fobier og borderline.

Når jeg spurgte om definition på karakterafviger, var han blank. I mit
tilfælde var hans interesse min venneløshed , abstrakte provokerelyst og min
interesse for Glistrup og Nietzsche - som han afskyede.

Karakter kan være om manglende ordholdenhed("en skidt karakter") og briterne
brugte for hundred år siden begrebet "moral insanity".

Havde man hos MM kunne påpege sådanne brist af etisk type, havde det været
politisk belastende.

At opdigte nazisme i at synge Haydn-fædrelandssang fra 1700-tallet er typisk
journalistik, for medierne har svært ved at finde en grimasse, der kan passe
vedr den forkætrede krigs-ideologi.

Alle ved, at man har overdrevet en opdigtet nazi-ondskab, og at
6-mio-holocaust er moderne helvedes-myte, der ikke er videnskabelig belæg
for.

Ved at sladder-bøssepar og BT søger at klæbe monster-etiketten på en
erklæret Israel-ven, er man ude på at skade DF's stemmetal og kun det.

Der var tale om et forgæves "mordforsøg" på Pia Kjærsgård troppernes
ideologi, og MM's karakter var på ingen måde berørt.

Nazi-ministre og -generaler var på ingen måde mere karakter-afvigende eller
personlighedsforstyrrede - eller psykotiske - end lederne hos modparten fx
general Patton eller Churchill.

Det snu påfund med at kalde tilsværtningen af MM's sangvalg for "karaktermord
og politisk belastende" indgår i den skjulte dagsorden : at holde liv i
monstermyterne om tyskernes extremisme under krigen.

For folk, der kan tænke selv, er MM helt uberørt af pjattet og er gået
styrket ud af episoden.

Karakterafvigere og personlighedsforstyrrede er vi alle og det er ren smags
sag, hvem der er det mest, og overlap med sindsyge er nul - udover at den
uvidenskabelige lægekunst, psykiatri, er blevet belastet med retspsykiatri
og påtager sig indeburing med klinisk facade vedr forbrydere med extrem
asocial karakter fx voldsmænd, når disse har en uforståelig mystisk
bevæggrund - eller deres forsvarsadvokat overbevisende evner at opdigte.

Advokat-opdigt af skandaløs type ses ofte i extreme retssager fx om
urmager-selvtægten.

Her coaches urmageren til at simulere sindssyg i gerningsøjeblikket på en
sympatisk måde, hvor han intet kan huske om sin pistolbrug.

Røverne vil man aldrig kalde psykotiske eller psykopater - de er blot
fattige indvandrere, der helt forståeligt - udfra deres hjemlands kultur -
gør brug af vort tagselv-mord - som behandlerne benægter.