Offentlig produktivitet? Hmmm
Fra : Peter B. P.

Dato : 27-06-07 15:48

http://www.180grader.dk/nyheder/Offentligt_ansatte_stod_for_tre_ud_af_fi
re_strejkedage_sidste_r.php

Offentligt ansatte stod for tre ud af fire strejkedage sidste år

Folk i det private er bedre til at passe deres arbejde end offentligt
ansatte. Sidste år stod offentligt ansatte for lige under tre fjerdedele
af strejkedagene, viser tal fra Danmarks Statistik.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-06-07 15:59

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ansatte. Sidste år stod offentligt ansatte for lige under tre fjerdedele
> af strejkedagene, viser tal fra Danmarks Statistik.

ja er det ikke underligt som produktiviteten falder når man behandler de
ansatte dårligt.

Dette var Thor Pedersen advaret om ville ske alerede inden han lavede sin
første finanslov

Peter

Fra : Sten Schou

Dato : 28-06-07 00:56

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ansatte dårligt.
>
> Dette var Thor Pedersen advaret om ville ske alerede inden han lavede sin

Altså blev de også behandlet dårligt, da finansministeren hed
Lykketoft.......

Hilsen Sten

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-06-07 01:09

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> Altså blev de også behandlet dårligt, da finansministeren hed
> Lykketoft.......

ja det er vi helt enige om....................................

det er dog gået støt ned ad bakke lige siden.

Peter

Fra : Svend Poulsen

Dato : 29-06-07 05:00

> [...]
> ansatte. Sidste år stod offentligt ansatte for lige under tre fjerdedele
> af strejkedagene, viser tal fra Danmarks Statistik.

Du har altså ikke fanget pointen i regeringens politik endnu ?

Offentlige institutioner er af det onde, så de har ikke fortjent at få en
lønfest som det private arbejdsmarked.
Privatiser lortet og giv dem det samme i løn, så er de jo tilfredse.

Svend

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-06-07 11:40

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@hotmail*.com> wrote:

> [...]
> lønfest som det private arbejdsmarked.
> Privatiser lortet og giv dem det samme i løn, så er de jo tilfredse.

Interessant. Er denne politik formaliseret? Hvor kan jeg læse om den?

Eller er det bare nogle forestillinger du har, specielt set i det lys at
det offentlige budget volkser med det dobbelte af det Fogh-regeringen
har budgetteret?