Svømmehal og busser
Fra : Pjensen73

Dato : 26-06-07 20:29

Jeg kom til at tænke på, at når nu muslimer kan kræve en svømmehal lukket
et par timer om dagen, for alle andre end muslimer, kan vi vel også kræve
muslimfrie busser?
Hvor ville det være dejligt at kunne tage bussen, uden at der er nogle
muhamser der er ved at splitte bussen ad.

Fra : vvv

Dato : 26-06-07 22:16

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kom til at tænke på, at når nu muslimer kan kræve en svømmehal lukket
> et par timer om dagen, for alle andre end muslimer,

Ka´de da det?

vv

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-06-07 04:08

"vvv" <?@?> skrev i meddelelsen

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en
> meddelelse news:468168fd$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Ka´de da det?

Myterne og muslimparanoiaen står i kø som i en Aldi-butik under
et udsalg.

Fra : Pjensen73

Dato : 26-06-07 23:06

Den Tue, 26 Jun 2007 23:16:28 +0200 skrev vvv:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KaŽde da det?
>
> vv

Ja!

Fra : Michael Weber

Dato : 27-06-07 09:06

> [...]
> Hvor ville det være dejligt at kunne tage bussen, uden at der er nogle
> muhamser der er ved at splitte bussen ad.

Et krav er ikke lig en rettighed.
Vi alle kan kræve ditten og datten, men det gør det ikke til en rettighed.

Hvis en svømmehal vil dække en efterspørgsel,
er det jo bare et resultat af de frie markedskræfter.

Fra : Peter K

Dato : 27-06-07 10:04

"Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> wrote in

> [...]
> rettighed.
>
> Hvis en svømmehal vil dække en efterspørgsel,
> er det jo bare et resultat af de frie markedskræfter.

Jamen, jeg håber ikke det er sandt at en svømmehal begrænser adgang til et
bestemt køn og religion - er det overhovedet lovligt? Må en natklub så
nægte adgang til muslimske mænd? Jeg håber ikke Danmark flytter sig i den
retning.

Fra : Michael Weber

Dato : 27-06-07 10:40

"Peter K" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bestemt køn og religion - er det overhovedet lovligt? Må en natklub så
> nægte adgang til muslimske mænd? Jeg håber ikke Danmark flytter sig i den

Troede ikke det var nødvendigt at præcisere at efterspørgslen skulle være
indenfor lovens rammer.
Men det var det jo så tilsyneladende.

Fra : El Trabajador

Dato : 27-06-07 19:34

> [...]
> til et bestemt køn og religion - er det overhovedet lovligt? Må en
> natklub så nægte adgang til muslimske mænd? Jeg håber ikke Danmark

Nej, der kan selvfølgelig højst blive tale om, at der ikke er adgang for os
vantro danskere, for det at udelukke muhamedanerne vil nemlig være racisme,
hvilket udelukkelse af danskere ikke er.
--
El Trabajador

Fra : Pjensen73

Dato : 27-06-07 09:51

Den Wed, 27 Jun 2007 10:06:23 +0200 skrev Michael Weber:

> [...]
>
> Hvis en svømmehal vil dække en efterspørgsel,
> er det jo bare et resultat af de frie markedskræfter.

Og hvis en kunde i Odense Minitaxi kun vil have en "hvid" chauffør, så
dækker Odense Minitaxi vel bare en efterspørgsel, når de så kun sender en
"hvid" chauffør ud til kunden. Det er jo bare et resultat af de frie
markedskræfter? Øhhh nej. Så er det lige pludselig racisme.

Fra : Michael Weber

Dato : 27-06-07 10:36

> [...]
> "hvid" chauffør ud til kunden. Det er jo bare et resultat af de frie
> markedskræfter? Øhhh nej. Så er det lige pludselig racisme.

Fint eksempel :)
Det er racisme.

Og på grund af racisme, er der ingen svømmehal der kun har åben for en
bestemt religionstype på bestemte tidspunkter.
Det er en efterspørgsel en svømmehal ikke må dække.

Er det klart nu, hvorfor dit første indlæg var noget nonsens ?!

Fra : Pjensen73

Dato : 27-06-07 14:29

Den Wed, 27 Jun 2007 11:35:37 +0200 skrev Michael Weber:

> [...]
> bestemt religionstype på bestemte tidspunkter.
> Det er en efterspørgsel en svømmehal ikke må dække.

Men det er der altså nogle svømmehaller der har gjort.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-06-07 14:45

On 27 Jun 2007 13:29:25 GMT, Pjensen73 skrev:

> Men det er der altså nogle svømmehaller der har gjort.

Det var en svømmehal i Århus, der af hensyn til muhamedansk
kultur forbød alt hankøn over en vis lavalder. Den angivne
grund var, at de muhamedanske kvinder ellers aldrig ville
komme i svømmehallen.

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : Michael Weber

Dato : 27-06-07 16:20

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det var en svømmehal i Århus, der af hensyn til muhamedansk
> kultur forbød alt hankøn over en vis lavalder. Den angivne
> grund var, at de muhamedanske kvinder ellers aldrig ville
> komme i svømmehallen.

Det var en svømmehal i Århus ? var ?
Hvilken ?

Fra : Michael Weber

Dato : 27-06-07 16:31

> [...]
> komme i svømmehallen.
>

> --
> "power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -

Her er svømmehallerne i Århus.
http://www.aarhuskommune.dk/view/adresser/view_col2_adresser_telefonnumre.ht
m?_page=123134

Hvor står der "Kun for Muslimer" ?

Fra : Ralph

Dato : 27-06-07 16:23

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kom til at tænke på, at når nu muslimer kan kræve en svømmehal lukket
> et par timer om dagen, for alle andre end muslimer, kan vi vel også kræve

Alle kan da købe sig ind i en svømmehal på bestemte tidspunkter,
svømmeklubber, vandpolo, pensionistforeninger - jeg gik selv til
familiesvømning arrangeret af DUI da ungerne var mindre.
Og du kan købe eller leje en bus alt det du vil, og ovenikøbet selv bestemme
hvem du vil lukke ind.

--
Ralph

Fra : Pjensen73

Dato : 28-06-07 14:33

Den Wed, 27 Jun 2007 17:22:58 +0200 skrev Ralph:

> [...]
> familiesvømning arrangeret af DUI da ungerne var mindre.
> Og du kan købe eller leje en bus alt det du vil, og ovenikøbet selv bestemme

Prisen er nok også en anden. Tror ikke at jeg kan bruge mit buskort, hvis
jeg skal leje en bus.